Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2013-12-27, 19:54

Skinder pisze:To taka forumowa tradycja z tym pytaniem, także spokojnie - wiadomo o co chodzi
Nie byłem zły, wyczułem o co biega lecz dla pewności odpowiedziałem:) Dziś coś pospawam cylinder ale karterów na pewno nie ruszę. Cylka pospawam pewnie na tyle mało, że fotek nie będę wrzucał. Może w niedziele coś będzie do pokazania.
krzysiek200 pisze: Patrząc na zdjęcia widzę że użebrowanie bardzo się zmniejszyło więc chłodzenie też, a taki cylinder chyba będzie potrzebował lepszego chłodzenia?

Myślę, że obejdzie się bez dodatkowego użebrowania. Przynajmniej mam taką nadzieję
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: rykun » 2013-12-28, 12:54

Na tym cylindrze zrobiłem ok 300km. Jeździłem z przełożeniem 13:41. Na niskich obrotach chodził jak seryjny, ale później takie przełożenie przydaje się. Cylinder jeśli chodzi o osiągi spełnił założenia. Chociaż dzisiaj zrobiłbym to inaczej. Silnik miał potencjał, ale padł ofiarą przekombinowania i nałożenia wielu błędów.Tak mocno przerobione cylindry muszą mieć mocno zmodyfikowane kartery i skrzynię. Jak tam sie coś sypnie to nie kupimy tego za 100zł na allegro i wiadra części gratis.
Człowiek nie daje sobie sprawy z tego że wsk nie ma prawie hamulców ani zawieszenia. Seryjne opony nie dają rady. Luzują się szprych w tylnym kole. Mieszam na nizinach gdzie jest mało zakrętów i na prostej jest fajnie. Nie chce źle wróżyć ale bałbym się na tor wyjechać takim wynalazkiem. Przy nowym silniku dospawam dodatkowe mocowania do ramy od dołu i za głowicę. Wahacz też przydałby się sztywniejszy. Oczywiście do tego dobrze wycentrowane i wyważone koła.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2013-12-28, 15:23

Bardzo mało pojeżdziłeś tym wynalazkiem. Niekoniecznie trzeba przerabiać wszystkiego - ja jakoś na sportowym sprzęgle ( 5 tarcz - pozakładane na przemian kierunkami skosu tj. są na nich wyciśnięte) objechałem ponad 1000km (mógłbym również zrobić 10000km na trasie i zużycie silnika pewnie było by mniejsze), nie naprawiałem sprzęgła ani skrzyni biegów i czasem jak czytam ,że te tarcze są hu.. lub skrzynia pada to poprostu niewiem co mam powiedzieć.
Wiadomo też , żeby to się sprawdzało należy wyrzec się strzałów ze sprzęgła na jakimkolwiek biegu. Bo tak rozwalić skrzynie to nie sztuka na słabej wsce:)
Jakby to sprzęgło naprawdę było takie słabe to zimowe tuningi skupiały by się równomiernie na nim jak na cylindrze, wydechu i dolocie.
Narazie to trzeba jakoś dodać silnikowi te konie i moment obrotowy, żeby nie samymi przełożeniami żyć.
Jak narazie dużo tuningów jest takich,że serie je łykają na dzień dobry.
Jak złoże następny silnik po tuningu to chciałbym żeby coś naprawdę mi urwało z mocy a nie z wariowania:)
A o kołach i prędkościach to każdy kto jechał więcej jak 100kmh się zgodzi:)

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: grzechu212 » 2013-12-28, 19:32

Kiedyś jak przeglądałem rykun Twoją foto-galerie z przeróbkami to w tym garnku z membraną od w2 miałeś dzielone okno ssące podobnie jak wkzarci. Po co się dzieli okno ssące? Co to daje? Pierścienie tam nie pracują więc powierzchnia okna nas nie ogranicza w takim stopniu jak przy wydechu...czy tu chodzi o zmniejszenie sił działających na płaszcz tłoka czy może o wytrzymałość tulei czy też może o jakieś ukryte konie mechaniczne :?: :)
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2013-12-28, 19:43

Jeśli okno jest duże (chyba większe niż 0.6 średnicy czy jakoś tak) to istnieje ryzyko, że płaszcz zawadzi o dolną krawędź i go zablokuje, zniszczy. Okno dzieli się aby było prowadzenie tłoka.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: rykun » 2014-01-03, 17:43

Oprócz tego co napisał Irek to jest jeszcze kwestia niesymetrycznego oryginalnego tłoka. Musiałem obrócić tłok aby szersza część zasłaniała okna wydechowe. Już to wcześniej wspominałem że wueskowy tłok słabo nadaje się do przeróbek nie tylko ze względu na jakość wykonania ale też ze względu na kształt. Szczerze mówiąc jakbym miał robić jeszcze raz ten cylinder to zrobiłbym jedno okno tylko wyższe. Na początku nie wiedziałem że zrobię bezpośrednie połączenie membrany z komorą korbową. Przynajmniej mogę spokojnie ładować gaźnik 38mm. Kolejny puls to że nie trzeba dopychać pierścieni przy montażu. Wszystko zależy od wielkości gaźnika i skali przeróbek. Jak ktoś celuje w gaźnik 30-32mm to na jednym oknie spokojnie można to zrobić.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2014-01-20, 02:36

Tak po krótce podsumowując z tego co wiem i co sam mam...
To do wyoboru mamy :

-tłok z RD350 którego sam jestem posiadaczem - 64mm ,16mm sworzeń , pierścienie grubości około 1,2mm górny i 1,4mm dolny , niestety otwór sworznia jest za nisko 4mm i wymaga to zastosowania 4mm podkładki pod cyl , ale akurat wyszły mi inne pozytywy z tej przeróbki więc najgorzej być nie powinno. Sam tłok zdobyłem za ponad 100zł.

-tłok Kawasaki KDX200 86-09 http://allegro.pl/wossner-tlok-kawasaki ... 98948.html
którego mają pewnie co niektórzy lecz nie ma tutaj o tym informacji...ale to nieważne.
Wymiary tego tłoka 66mm , 16mm sworzeń , pierścienie podobnej grubości co z RD a nawet niewiele cieńsze,otwór sworznia idealnie na wysokości 32mm.Są też różne wyglądy tego tłoka ale na tym się nie znam i nie udzielę informacji.

Na tłoku RD350 zrobiłem easy szlif , nic nie przebija ,tylko ta nieszczęsna podkładka 4mm pod cyl. Nie musimy tulejować cylindra , do wad dodałbym to że mają wąsko rozstawione zamki więc bost port nie będzie okazały.

Co do tłoka KDX tutaj mamy wygodę lecz z tego co usłyszałem to trzeba tulejować cylinder , lecz niewiem czy z powodu przebijania tulei czy z powodu małej ilości miejsca na póżniejsze koksowanie kanałów. Odpada nam natomiast nieszczesne podkładanie podkładki 4mm pod cylinder.

Najważniejsze co do tego wszystkiego , do tych tłoków to to , że musimy być posiadaczami membran :-> ale to też przecież pozytywna przeróbka:)

Ewentualnie jakby ktoś chciał szukać to tłok od GASGAS EC200 62mm , sworzeń 18mm, praktcznie tłok jak na 5 szlif do WSK . Co do rozmieszczenia zamków to się nie orięntuję.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2014-01-21, 19:29

raflo87 pisze:-tłok Kawasaki KDX200 86-09 http://allegro.pl/wossner-tlok-kawasaki ... 98948.html
którego mają pewnie co niektórzy lecz nie ma tutaj o tym informacji...ale to nieważne.
Wymiary tego tłoka 66mm , 16mm sworzeń , pierścienie podobnej grubości co z RD a nawet niewiele cieńsze,otwór sworznia idealnie na wysokości 32mm.Są też różne wyglądy tego tłoka ale na tym się nie znam i nie udzielę informacji.
Nie wiem czy ktoś go ma bo jego cena jest dość zaporowa jak na część do WSK. Ja mam tłok KX ale mając go trzeba frezować cylinder żeby go obniżyć. Tok z KDX jest widać ze względu na wysokość sworznia dość dobrym zestawem w połączeniu z korbą YZ. Tylko, że jego średnica wymaga tulejowania więc i tak sporo pracy.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2014-02-03, 21:48

Nie wiem czy ktoś go ma bo jego cena jest dość zaporowa jak na część do WSK. Ja mam tłok KX ale mając go trzeba frezować cylinder żeby go obniżyć. Tok z KDX jest widać ze względu na wysokość sworznia dość dobrym zestawem w połączeniu z korbą YZ. Tylko, że jego średnica wymaga tulejowania więc i tak sporo pracy.
W sumie niewazne czy go ktos ma czy nie. Wiemy natomiast jakie sa mozliwosci i nie musimy nikogo prosic o informacje.
Jeszcze pare by sie znalazlo ale to co jest narazie jest i tak wystarczajaco.
Akurat może pokuszę się o taki tłok 66 lub nawet 70 o ile będzie mi się chciało.
Co do ceny masz racje ale zawsze można poszperać , chyba że ten tłok na 70mm jest już zaporowy z ceną i nie tylko;)

Ktoś majstruje coś z innym tłokiem ?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2014-02-03, 22:26

Ostatnio zrobiłem wstępną przymiarkę po tym jak dostałem tłok.
Zdjęcia:
DSC09612.JPG
DSC09610.JPG
DSC09608.JPG
DSC09605.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Igor
Posty: 26
Rejestracja: 2007-01-04, 19:57
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Igor » 2014-02-04, 15:45

Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim tłokiem to mam takie japońskie TKRJ.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2014-02-04, 15:52

Będzie zniżka dla forumowiczów ? Od cr 500 też masz ?

Igor
Posty: 26
Rejestracja: 2007-01-04, 19:57
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Igor » 2014-02-04, 18:38

Dla forumowiczów 190 zł. Do CR500 nie mam.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2014-02-14, 13:40

@grzechu212 próbowałeś może szlifu w orginalnej tuleji dla tłoka KDX 200 ,bo z tego co mi wiadomo to chyba od razu zakupiłeś nową ulepszoną tuleję więc pewnie nie spróbowałeś. Wrzuć jakieś zdjęcia nowej tulei i ogólnie jak idą prace.
Chyba będziesz pierwszym z tłokiem KDX. :P

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: grzechu212 » 2014-02-14, 15:09

Plan był taki żeby od razu zapakować nową tuleję pod tego kdx'a ponieważ chciałem mieć kiedyś możliwość zrobienia kolejnego szlifu i przy tym nie mieć ścianek grubości kartki z papieru ;-), nie wiem też przy ilu przebiło aluminium, ale przy 70mm nie ma śladu tuleji, a co do prac to na razie idzie bardzo wolno i może się to przeciągnąć nawet do końca marca, tak więc czekaj cierpliwie :P
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2014-02-14, 15:44

Jak możesz to zrób zdjęcia nowej tuleji i to co tam zrobiłeś, kartery będą napawane ?

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: grzechu212 » 2014-02-23, 22:13

HA ,ha ktoś mnie tu uprzedził z projektem WSK 200 :) rybak117 jak zwykle do przodu ze wszystkim. Ładnie to zapierdziela i śmiem twierdzić że to chyba najmocniejsza wsk na forum :)JEST MOC http://www.youtube.com/watch?v=MouLtEu6V-8
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: AudioBas » 2014-02-23, 23:15

Jest progres :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2014-02-24, 15:37

Strasznie krótkie biegi a moc w zapasie jest spora:)
On ma coś zębatke około 50 jak się nie mylę ?
Spokojnie na seryjnych by to szło , może by ukręcił przyspieszenie coś ala Mz 250 czyli około 11-12s. do 100km/h. :evil:
Jak skrzynia utrzyma takie katowania to będzie pozytyw do przeróbek na przyszłość:)

Aaa i jeszcze jedno , pracuje na tym tłoku od RD 350 co i u mnie , wyszło Nas po 115zł około za tłok :oops: bo jako komplet do RD i jak widzę ,że rybak tak dowala to i u mnie na korekcie cylindra z membraną spokojnie da radę.

Noi WSCZetka rybaka117 ma chyba pojemność 190ccm bo WSK 200 będzie u grzechu212.

Awatar użytkownika
rybak117
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
GG: 9783467
Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
Lokalizacja: k/Częstochowy
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: rybak117 » 2014-03-16, 00:18

Przełożenie to 16-49. V-max sprawdzony : 120 km/h ale myślę, że na serii byłoby dużo więcej, ponieważ na 4 biegu na rezie silnik w momencie się zbiera się do maxa nie czując większych oporów. Ciekawostką są obroty które wykręca na luzie : 10500 RPM !!!!
Co do tłoka to świetna alternatywa, wyjątkowo mocny tłok i pierścienie, można grzać na full ogniu i zero "łapania" lub choćby przebarwień na tłoku :)
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości