Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2013-02-24, 12:02

Ja dzwoniłem do Krotoszyna to powiedzieli że 1szt nie robią na zamówienie... Chyba że kupisz jakiś odlew i dasz do toczenia samemu.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2013-02-24, 13:44

Muciek pisze:Długość całkowita tuleji to masz skok tłoka + jego długość całkowita płaszcza czyli skok 59,5 i jak tam masz płaszcz np 70mm to wychodzi 129,5mm.
Racja, pewnie mój błąd w pomiarach.
Z tym, że właśnie myślę nad trochę dłuższą tuleją ze względu na to, ze nie mam jeszcze tłoka, nie wiem jaka będzie długość jego płaszcza. Prawdopodobnie krótsza niż w oryginalnym tłoku ale lepiej mieć zapas który można potem frezować, stoczyć.
Muciek pisze:Ja dzwoniłem do Krotoszyna to powiedzieli że 1szt nie robią na zamówienie... Chyba że kupisz jakiś odlew i dasz do toczenia samemu.
Z tego co wyczytałem na stronie firmy gdzie będę zamawiał tuleję to będzie ona robiona właśnie w Krotoszynie.
Firma do której pisałem jest zapewne ich stałym klientem stąd przez "REDO" da się zrobić jedną tuleję a bezpośrednio od klienta indywidualnego się tego nie podejmują.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: wkzarci » 2013-03-03, 22:29

Tak czytam o tym wszystkim o czym piszecie, i nie mogłem się zdecydować czy wam to pokazać to co zrobiłem w tym tygodniu, jest to mój 3 cylinder jaki przerobiłem do wsk 175 z gaźnikiem od cz cross 125 ccm i jakoś nigdy nie miałem takiego bzika na punkcie robienia zdjęć jak posuwają się etapy poszczególnych robot związanych z przeróbką nowej tulejii czy radiatora cylindra ponieważ nie mam na to czasu bo robię takie rzeczy miedzy czasie w pracy lub po godzinach zostaję żeby to robić. Szlif cylindra będę robił pod nominalny tłok Gorzycki.


Napawany kołnierz na radiatorze w celu powiększenia powierzchni kanału
Zdjęcie0059.jpg

i karterach
Zdjęcie0061.jpg
co do tulejii cylindra powierzchnie okien są wyliczone pod gaźnik o średnicy gardzieli 34 mm
Zdjęcie00611.jpg
we wtorek dopasuje okna tulejii do radiatora i wyrównam powierzchnie na frezarce górnowrzecionowej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2013-03-03, 22:57

No ładnie , czekam na efekt końcowy. Można wiedzieć na ile obrotów stroisz silnik?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Alien » 2013-03-03, 23:01

1. Jak to spawasz, żeby nie rzuciło Ci otworów w karterach? Wiadomo można zapakowac łożyska do środka i podgrzać przed spawaniem, robić przerwy bla bla bla. Ale mimo wszystko tam jest kupa ściegu. Pierwszą warstwę robisz z przetopem czy to jest tylko napawanie/nadlewanie?
2. Układ okien płuczących zacny, tylko czy jesteś w stanie na tyle wyrzeźbić kanały płuczące żeby zasiliły oba okna? Są dość szerokie i z mostkiem, a w tym kanale nie ma za bardzo mięsa do rzeźby. Napawałeś tam coś?

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: wkzarci » 2013-03-03, 23:25

Alien pisze:
auriol77 pisze:Jak efekty twojej modyfikacji się przełożyły na pracę silnika i osiągi ? Jakieś suche dane typu przyśpieszenie/vmax. Przełożenie seria?
Auriol tradycyjnie musisz zadać "inteligentne" pytanie na temat osiągów osiągów w momencie jak gość pokazuje cylinder w trakcie obróbki. Zapytaj się jak ocenia kulturę pracy silnika i spalanie :faint:

A do tematu, ja mam dwa pytania:
1. Jak to spawasz, żeby nie rzuciło Ci otworów w karterach? Wiadomo można zapakowac łożyska do środka i podgrzać przed spawaniem, robić przerwy bla bla bla. Ale mimo wszystko tam jest kupa ściegu. Pierwszą warstwę robisz z przetopem czy to jest tylko napawanie/nadlewanie?
2. Układ okien płuczących zacny, tylko czy jesteś w stanie na tyle wyrzeźbić kanały płuczące żeby zasiliły oba okna? Są dość szerokie i z mostkiem, a w tym kanale nie ma za bardzo mięsa do rzeźby. Napawałeś tam coś?

W napawaniu jest mniejsza temperatura topienia aluminium wiec nie było żadnego problemu i na szczęście nie ma żadnych skutków ubocznych tej operacji. W radiatorze będę wszystko to robił frezarką jak się przebije na wylot gdzie bądź to po prostu to zaspawam miejsca jest dość bo ładnie się pomieściłem miedzy szpilkami.
To jest mój 3 cylinder do wsk 175 chyba mnie moje obliczenia mnie nie zawiodą po raz 3 ? Dwa razy robiłem i było ok silnik się wkręcał błyskawicznie na ruch manetki a na spalanie można przymrużyć oko przełożenie zdawcza 16z tył 41zi nie było dola jak się wrzuciło 4 bieg tak jak to jest przy fabrycznym silniku.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: auriol77 » 2013-03-03, 23:37

wkzarci pisze: Dwa razy robiłem i było ok silnik się wkręcał błyskawicznie na ruch manetki a na spalanie można przymrużyć oko przełożenie zdawcza 16z tył 41zi nie było dola jak się wrzuciło 4 bieg tak jak to jest przy fabrycznym silniku.
Jeśli silnik daje sobie radę z takim przełożeniem na 4 biegu bez oporów to gratuluję ;-)

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: wkzarci » 2013-03-03, 23:45

Na wcześniejszym cylindrze o takich samych wymiarach z membrana i 'spawakiem' strojonym na 9500, chodź nigdy nie przeciągałem go do tak wysokich obrotów kultura pracy była b.d służyła mi przez 2 sezony dojeżdżałem do pracy i jeździłem na przejażdżki. Sprzedałem ja w tamtym roku na wiosnę. A ten silnik włożę do kobuza.
Muciek pisze:No ładnie , czekam na efekt końcowy. Można wiedzieć na ile obrotów stroisz silnik?
planuje zrobić około 3 spawaków strojonych na 7500, 8500, i 9500. Bo jak by nie było ten silnik nie będzie miał tłoka wossner, namuro,vertex itp. tylko zwykły Gorzycki który jak by nie było jest perełką w porównaniu z tym co teraz produkują...

bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2013-03-12, 23:37

jak bys chcial tlok na 69mm to pisz

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2013-09-03, 07:28

Tłok z Rd 350 i 400 tych starszych chłodzonych powietrzem sworzeń 16mm 64 do 66mm chyba.
http://i.imgur.com/cr88mzC.jpg

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2013-12-25, 21:53

Dostałem cylinder po frezowaniu. Musze teraz napawać nowe kanał wraz z mostkami.
DSC09425.JPG
DSC09423.JPG
DSC09422.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: AudioBas » 2013-12-26, 00:45

Konkret to wygląda...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2013-12-26, 14:04

Jak taka przeróbka wpływa na spalanie w trasie / mieście ? :roll:

Kiedy jakieś foto karterów z kompletu ? :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: rykun » 2013-12-26, 18:51

Najgorsze w tym silniku jest to że ma mały rozstaw szpilek. Jak tego się nie zmieni to zawsze wąskie gardło będzie w okolicach wydechu i na 3 i 4 kanale. Tak naprawdę nigdy nie doprowadziłem kanału wydechowego do takiego stanu jaki być powinien.

PS chyba za dużo wyciąłeś użebrowania, będzie kupa roboty z tym.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2013-12-26, 21:39

To powyżej ten Twój cylinder co był na sprzedaż? Czy jakaś nowa rzeźba?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2013-12-26, 22:13

Skinder pisze:Jak taka przeróbka wpływa na spalanie w trasie / mieście ? :roll:

Kiedy jakieś foto karterów z kompletu ? :)
A kto to może teraz wiedzieć jakie spalanie będzie. Myślę, że na mniejsze nie ma co liczyć. Zawsze jest tak, że konie trzeba czymś napoić.
Kartery jak i cylinder będę napawał w wolnym czasie którego mam mało więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Może jutro zacznę ale na pewno skończę w odległym czasie
rykun pisze:Najgorsze w tym silniku jest to że ma mały rozstaw szpilek.
Szpilki zostaną przesunięte
rykun pisze:PS chyba za dużo wyciąłeś użebrowania, będzie kupa roboty z tym.
Chcąc zrobić odpowiednie kanały tyle trzeba było wyciąć. Spawania jest sporo no ale tak wyszło. Tak właściwie to nie ja wyciąłem bo ja tylko spawam a kanały robi mi inna osoba z forum.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2013-12-26, 22:45

irek pisze:A kto to może teraz wiedzieć jakie spalanie będzie. Myślę, że na mniejsze nie ma co liczyć. Zawsze jest tak, że konie trzeba czymś napoić.
Kartery jak i cylinder będę napawał w wolnym czasie którego mam mało więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Może jutro zacznę ale na pewno skończę w odległym czasie
To taka forumowa tradycja z tym pytaniem, także spokojnie - wiadomo o co chodzi :) Czekam na fotki karterów i trzymam kciuki za ambitny projekt :)

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: krzysiek200 » 2013-12-26, 23:24

Będziesz poprawiał użebrowanie? Patrząc na zdjęcia widzę że użebrowanie bardzo się zmniejszyło więc chłodzenie też, a taki cylinder chyba będzie potrzebował lepszego chłodzenia? Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: rykun » 2013-12-27, 11:34

To stary cylinder. Silnik ten żył bardzo krótko. Pomijając tłok i skrzynie miał kilka wad przynajmniej tak mi się wydaje. Za gruba tuleja, za mały wcisk, za płaskie kąty wpadania kanałów, oryginalny kształt komory spalania. Nowy właściciel będzie już się tym martwił. Podobno ma zagościć tam nowy wossner i nowa głowica. Co do chłodzenia to tylko ciecz albo użebrowanie jak w cz cross może to opanować. Nie wiem na ile Irek stroi swój sprzęt ale powyżej 8500 zaczynają się schody. Nie ma co tu porównywać do simsonków czy jawek kręcących 11000.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: raflo87 » 2013-12-27, 12:46

Czyli nie pojezdziłęś tym wogóle ? Czy robiłęś jakieś testy?
W takie obroty rzędu 11000 nie ma co celować:) a niechby ktoś zrobił nawet na tym 4b ,przełożeniach 15-41 8500rpm i byłby rekord wszechczasów.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości