Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2012-09-10, 23:44

to nie oto chodzi ze przeszkadzaja tylko w kontekscie wszczesniejszych wypowiedzi o 175 i nad-wymiarach 65mm oraz nowych tulejach, wrzuciłeś zdjęcia nawet bez opisu ze sa od 125 i jeszcze ktos pomysli ze to cyl od 175 czy cos tu piszemy od rzeczy, czy oco tu chodzi??? niechciałbym zeby wyszedl z tego czeski film:) a na fotki przyjdzie czas bo wczesniej roztaczany cylinder nie jest juz umnie

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-28, 22:23

Czy ktoś z was wie jakie jest pasowanie żeliwnej tulei w cylinder aluminiowy?
Chodzi mi o to ile większa musi być tuleja, żeby weszła po nagrzaniu cylindra do odpowiedniej temperatury. Jednocześnie przy temperaturze normalnej pracy nadal nie miała luzu.
No i jak bardzo powinno się nagrzać cylinder do wciskania tulei?
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 22:32 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-10-28, 22:31

0,06-0,1 temp ok 200* .

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-29, 10:02

Czym nagrzać cylinder do tych 200 stopni? No i jak sprawdzić czy temperatura jest już odpowiednia?
Okna w tujei robi się od razu? Czy dopiero po wprasowaniu?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: AudioBas » 2012-10-29, 13:08

Cylinder wrzuć do piekarnika, niech leży tam z godzinę.
Dla bezpieczeństwa temperaturę ustaw największą jaką możesz :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: auriol77 » 2012-10-29, 13:44

Cylinder i tuleję obrabia się przed wciskaniem.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: AudioBas » 2012-10-29, 14:56

rykun pisze:Tuleja ma w środku średnice ok 70mm ale na dole są miejsca w pobliżu kanałów przelotowych gdzie jest ok 65mm. Przebicie w tym miejscu nie jest tragedią ale lepiej dać sobie spokój z oryginalną tuleją. Stary kumpel z politechniki łódzkiej robił coś takiego http://www.bikepics.com/members/dudi1203/p15/ jest fachowcem w tej dziedzinie i myślę że za odpowiednią kasę podjąłby się tulejowania. Jak ktoś robi zamówienie na tłoki to się pisze tylko na średnicę ponad 65mm.
Złożył to już?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-29, 14:57

auriol77 pisze:Cylinder i tuleję obrabia się przed wciskaniem.
Tylko, że istnieje możliwość delikatnego obrucenia się tulei lub mogę źle ją ustawić. Wtedy obrobione okna nie będą tam gdzie mają być.
Więc bezpiecznie byłoby wykonać otwory z zapasem a następnie po wciśnięciu obrobić je tak jak są zrobione okna.
Czy wciskał ktoś tuleję bez użycia prasy?
Ja prasy w domu nie mam stąd chcę zapytać czy robił to ktoś bez jej użycia?

Jaka jest minimalna, bezpieczna grubość tulei w miejscu gdzie wchodzi ona w kartery? Czy 2 mm to za mało?
Myśle, że nie bo i tak opiera się ona o kartery silnika.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Sebastian440 » 2012-10-29, 15:35

2 mm wystarczy ale pamiętaj, że musisz zostawić trochę mięsa na kolejne szlify.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-29, 17:18

sebastian440 pisze:2 mm wystarczy ale pamiętaj, że musisz zostawić trochę mięsa na kolejne szlify.
Właśnie z tym jest problem bo kupiłem tuleję o wymiarze wewnętrznym około 68,60 mm więc tłok musi mieć min 68,75 lub 69,00.
Przy wymiarze tłoka 68,75 tuleja będzie miała grubość około 1,75 mm.
Czyli pewnie kolejnego nadwymiaru nie zrobie chyba, że wpadnie mi w ręce inna tuleja, na to mam czas bo najpierw zajmę się cylindrem czyli kanałami, ich ilością, wielkością i położeniem oraz membraną.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-10-29, 17:59

1,5mm graniczna grubość ,. Tuleja sama wpada po podgrzaniu do cylindra potem masz 5s około :P To czy okna robisz przed wprasowaniem zależy od twoich umiejętności i sprzętu :P

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: auriol77 » 2012-10-30, 09:37

Na waszym miejscu nie upierałbym się tak na jak największym tłoku ,a na dobrej mapie okien.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Sebastian440 » 2012-10-30, 10:22

Irek chce połączyć jedno i dzrugie.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-10-30, 10:39

Każdy by chciał takie połączenie ale nie zawsze wychodzi....

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-30, 10:46

auriol77 pisze:Na waszym miejscu nie upierałbym się tak na jak największym tłoku ,a na dobrej mapie okien.
Ja sie nie upieram, fakt zależy mi na trochę większym tłoku. W założeniach miałbyć około 65, 66 mm. Będzie jednak większy ze względu na to, że akurat taką tuleję udało mi się znaleść na tą chwilę.
Co do kanałów to jest to bardzo trudne bo bez napawania możliwości są dość ograniczone. Wiadomo też, że oryginalnie kanały są odlewane a nie obrabiane więc kształt ich zależy tylko od fantazji konstruktora. A u nas zależy od tego jak daleko jestem w stanie dotrzeć multiszlifierką.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: AudioBas » 2012-10-30, 10:49

Może wrzucisz trochę fotek z przymiarek? :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-10-30, 11:47

Przecież bez włożonej tuleji wszędzie dotrzesz, a nawet z nią przy średnicy 68mm to nie jest jakieś mega trudne. Tuleje gdzie kupowałeś?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-30, 13:01

Muciek pisze:Przecież bez włożonej tuleji wszędzie dotrzesz, a nawet z nią przy średnicy 68mm to nie jest jakieś mega trudne. Tuleje gdzie kupowałeś?
No multiszlifierką fakt, może można dotrzeć skoro tak mówisz ale jeśli przebije się np. do żeberek przy robieniu płuka to dojście tam pakietem, żeby dziure zaspawać może być trudne, a czasem nie możliwe. Choć pewny nie jestem bo nie mam w domu spawarki. Małym pakietem powinno się dać rade ale...
Tuleje kupiłem na allegro. Pochodzi z VW 1.1 z tego co wyczytałem. Odlew krotoszyn. Można ją znaleść na allegro chyba jeszcze.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-10-30, 18:52

Załatw 2gi cyl złomowy i przebij się gdzie trzeba to będziesz wiedział co i jak.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: irek » 2012-10-30, 20:11

Muciek pisze:Załatw 2gi cyl złomowy i przebij się gdzie trzeba to będziesz wiedział co i jak.
Na jeden piernik mi wyjdzie jeśli w tym cylku się przebije a wtedy wezme inny.

Dzwoniłem też do pobliskiego zakładu gdzie dorabiają tuleję. Zapytałem o wymiar 65 x 74 x 130. Powiedział mi gość, że przy jednej sztuce koszt to 80 zł. Mówił orientacyjnie bo musiałby sprawdzić cenę materiału. Może gdyby kilka osób chciało taką tuleję, zamówiłbym więcej i byłoby taniej.

Z tulejami od samochodów (np. ta co ja mam) problem jest ten, że mają grubość ścianki około 2 mm to nie daje raczej szans na nadwymiarowe tłoki. Raczej tylko tulejowanie. Moja tuleja z wysyłką kosztowała 55 zł. i pewnie przy wymianie tłoka musiałbym wciskać nową tuleję czyli kolejne 55 zł. Może wygodniej i przy paru remontach taniej byłoby zrobić tuleję na wymiar.
AudioBas pisze:Może wrzucisz trochę fotek z przymiarek? :)
Wstawiam zdjęcia tulei, cylindra i membrany.
DSC07521478.JPG
DSC075175432.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości