Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
irek
Posty: 563
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: irek » 2010-08-19, 22:21

Czy cewkę zapłonową z poloneza (do modułu gl 118) mogę zastąpić cewka od VW o podobnej rezystancji?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2010-08-22, 10:19

tylko ta cewka musi mieć opór większy niż 1,5 ohma
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 563
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: irek » 2010-08-26, 21:09

Potrzebuje schemat podłączenia modułu GL-118. Możliwe, że spalił mi się moduł lub źle go podłączyłem i po prostu nie działa. Proszę o pomoc. Zależy mi bardzo na tym. Szukałem w google ale nie udało mi się znaleźć nic pomocnego na tyle, żebym sobie poradził. Aha nie mam oryginalnych polonezowskich kabli więc proszę najlepiej o rysunek tego podłączenia przy module.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Brat
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: Brat » 2010-08-26, 21:35

Jeśli piny w 200 i 118 są takie same to.. voila !
gl-200_wtyki.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 563
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: irek » 2010-08-26, 21:36

Dziękuje:-) O to chodziło. Jestem Twoim dłużnikiem:-)
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Brat
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: Brat » 2010-08-26, 21:44

Tak szczerze to Andi go opisał, wiec to jemu trzeba dziękować :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 563
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: irek » 2010-08-26, 21:49

Ale coś nie tak mam. U mnie jest jeden kabel więcej do podłączenia. Ale chyba moduł jest jednak spalony. Ja oprócz kabla bezpośrednio do modułu 12V mam jeszcze kabel 12V ale z opornikami.

Edit: Prawdopodobnie mój moduł jest spalony więc Kupiłem już nowy za 20 zł na allegro. Jest to moduł GL-100 współpracujący z klasycznym przerywaczem. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Gracjan
Posty: 102
Rejestracja: 2008-04-28, 14:39
GG: 621142
Lokalizacja: Młodoszowice woj. opolskie
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: Gracjan » 2010-11-15, 21:08

Witam. Ostatnio dużo naczytałem się o modułach zapłonowych i zapłonach elektronicznych, przerobiłem chyba wszystkie tematy z forum. Tak więc zakładając moduł trzeba przede wszystkim porządnie zrobić wszystkie połączenia doprowadzające prąd ładowania do akumulatora i gniazdo bezpiecznika zamienić na gniazdo nowego typu. Czyli wszystkie połączenia muszą być pewne by moduł się nie spalił. Ale mam kilka pytań bo czytając te wszystkie tematy na forum nie doszedłem do ostatecznego wniosku w kilku kwestiach.
Chciałbym założyć moduł zapłonowy z Poloneza 1.5 (nie Borewicz tylko ten troche nowszy z tyłem od Caro) i nigdzie nie mogę znaleźć jakie ten moduł ma oznaczenia, dla wyjaśnienia nie widziałem tego modułu bo trafi w moje ręce dopiero za kilka dni, a chcę już jakoś zacząć przygotowywać motor by nie tracić czasu.
Po pierwsze czy prąd doprowadzany do modułu musi zostać jakoś dodatkowo wyprostowany? Jakieś dodatkowe kondensatory, czy może zwykły mostek prostowniczy Graetza jest wystarczający.
Drugą rzeczą jest oporność cewki. Dowiedziałem się z tego co wyczytałem że oryginalna nie będzie dobra. Potrzebna więc będzie też z Poloneza, czyli też butelkowa. Czy wie ktoś może jaka powinna być prawidłowa oporność cewki pod tego typu moduł?

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2010-11-25, 20:30

Gracjan, każdy moduł zapłonowy z poloneza da się podłączyć do motoru. Było kilka wersji zależnie od tego czy był przerywacz czy czujnik indukcujności. Gl-200 był pod przerywacz GL-118 był chyba na czujnik ale to wystarczy tylko dorzucić opornik 330 ohm do plusa ( plus przez opornik do kabla od przerywacza). Co do cewki to powinna mieć opór w granicach 1-1,5 ohma ( te moduły mają wbudowane ograniczenie prądowe)
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
wujcio
Moderator
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: wujcio » 2011-06-05, 23:36

Ja mam u siebie moduł zapłonowy GL-100 który może działać ze zwykłymi przerywaczami czy działa z bezstykowym czujnikiem tego nie wiem (trzeba było by sprawdzić)
Mogę powiedzieć że iskra jest piękna.
Moduł posiada odcięcie zapłonu (tak samo jest w gl-200) z jednej strony jest to dobre bo silnik się nie rozleci.
Odcięcie jest gdzieś w granicach 6000-7000 ciężko to określić ale silnik kręci się dosyć wysoko.
V-max jaki zmierzyłem to do odcięcia na 4 jest licznikowo 120 km/h a na gpsie 100 km/h jak na wueske to chyba w miarę dużo ;)

SofCHJanek
Posty: 0
Rejestracja: 2010-01-17, 18:45
GG: 9740097
Moje maszyny: MZ ES 250/2
Lokalizacja: Zakopane
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: SofCHJanek » 2011-06-07, 21:50

Gdzie tak wyczytałeś, że GL 100 ma odcięcie? On nie ma żadnego odcięcia, jest wykonywany techniką grubowarstwową z bardzo drogim tranzystorem mocy, nie wiem czy ktoś go jeszcze stosuje.

Awatar użytkownika
wujcio
Moderator
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: wujcio » 2011-06-07, 23:03

tak mi się wydawało bo po zamontowaniu go w motorze przy pełnych obrotach jest tak jakby odcięcie zapłonu ;) może to tylko koniec moich obrotów w silniku:P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość