Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-10, 10:23

Czyli będę miał wkońcu z tego 12V czy nie??? Bo zaraz jade o cewkę i akumulator. Ten schcemat jest dobry??? http://img524.imageshack.us/my.php?imag ... 284wj9.jpg
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-10, 14:14

Coś mi się wydaje że jest błąd w tym rysunku. W ogóle to niepotrzebnie ktoś te czerwone kreski rysował. Cewki zasilające światła i tak zostają nietknięte. Ważne są te żółte.
Musiałbym mieć w rękach tą prądnicę to nie mogę sobie przypomnieć teraz jak to robiłem. Jednak coś mi się zdaje że w jednej z cewek bieguny są podłączone na odwrót.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-10, 14:29

A czy mógłby ktoś jak najszybciej dać mi poprawny schemat??? Narazie zalożyłem cewkę, iskra jest ale nie jakiś gigant. Jeszcze dzisiaj postaram się załatwić aku 12V i spróbować na nim narazie bez ładowania. A jak schemat będzie poprawny to już z nim.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-11-10, 18:05

Wojtek ten schemat co wezu podał to ja go rysowałem i z tego co andi pisał on jest najprawdopodobniej dobry.nie wiem na pewno ale ja podłączyłem tak jak żbiku podał i ładowania nie ma dobrego.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-10, 19:22

No więc tak: Założyłem cewkę od Poloneza na instalacji 6V pierwsza iskra była może troszkę większa niż na orginalnej druga taka sama. Gdy podładowałem akumulator 12V żelowy i go podpiąłem pierwsza iskra była bardzo duża a druga taka jak pierwsza na akumulatorze 6V. Teraz zostaje mi tylko dostać od kogoś dobrej woli poprawny schemat, założyć moduł i mam nadzieje ze cieszyć się pięknie paląca Wueską.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-11, 23:06

mam taki schemat narysowany na kolanie , jeżeli pozwoli Ci zrozumieć w czym rzecz to proszę .

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-12, 17:28

Ok dziękuje bardzo :) Jeśli uda się nim naładować akumulator 12C 17AH to już wszystko będę miał sprawne i gotowe do testów podczas jazdy. Mam jeszcze takie jedno pytanie. Jak zamocowaliście cewkę od Poloneza a jak moduł??? Ja niestety będę musiał uciąć kawałek ramy(ale tak delikatnie aby dało się przyspawać) ten na którym jest puszka narzędziowa bo to duży ten akumulator :-/ A kosztował on coś ponad 7 dych więc szkoda mi go zmieniać na mniejszego.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-12, 20:13

A tak zapytam po jaki czort kupiłeś tak dziwne AQ dla WSK? 17Ah?!

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-12, 20:35

Nie kupiłem. wujek mi dał. Może i jest dziwne ale iskra z niego by byka zabiła. Jeśli do wiosny nie dorwe innego aku to wsadze ten a jak uda mi się skołowac mniejszy to zaloze mniejszy. ale teraz mam inny problem na głowie a mianowicie zamocowanie cewki.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: Wojtek » 2008-07-19, 13:02

Wczoraj wróciłem do tematu modułu. Nie spodziewałem się wiele po kilku nieudanych próbach. Jednak wygląda na to że nieudane próby wynikały z innych drobnych niedociągnięć a nie z samej obecności modułu. Razem z modułem GL-200 użyłem niskooporowej cewki z daewoo tico. Maszyna można powiedzieć rozwinęła skrzydła. Dynamika wyraźnie poprawiła się. Silnik pracuje równo, mniej szarpie. Zapłon ustawiłem nieco później niż wg. danych książkowych. Nie wiem dokładnie jaka jest wartość wyprzedzenia. Wyjechałem na ulicę ze śrubokrętem w kieszeni i kilka razu przestawiałem aby uzyskać najlepsze osiągi. Przejechałem już około 50km i problem ze świecą nie wystąpił tak jak przy pierwszej próbie dawno temu. Rewelacyjna jest 'opcja' odcinania prądu gdy silnik nie pracuje a kluczyk jest jednak przekręcony. Niweluje to ale jednak nie eliminuje największej wady mojej obecnej konfiguracji. Uzwojenie pierwotne cewki której użyłem ma około 1,5 ohm rezystancji. Bez modułu na zwarciu płynął prąd ponad 3A. Nawet przy chwilowych problemach z rozruchem napięcie na akumulatorze szybko spadało. Kiedy np. maszyna się zalała i dłuższy czas próbowałem odpalić silnik, akumulator rozładowywał się. Teraz podczas tych prób prąd nie 'ucieka'. Jednak problem dużego poboru pozostał. Pomiar na pracującym silniku z odpiętym ładowaniem wykazał ponad 1A. Niestety nie uzyskuję przyzwoitego poziomu napięcia po dłuższej przejażdżce. W poniedziałek skocze po mostek prostowniczy, może to poprawi sytuację. Aczkolwiek nie spodziewam się rewelacji. Co prawda mam unitrę ale jest ona nowa, nie powinna powodować spadku napięcia.

Jest jeszcze kwestia rozruchu silnika. Nie odpala on bajkowo, trzeba dosyć mocno kopnąć jednak nie było sytuacji żeby nie odpalił. Trzy energiczne kopnięcia i chodzi. Opóźniłem maksymalnie zapłon i nadał było to samo więc jeśli regulacja gaźnika nic nie da to zostawię tak jak jest.

Będę wdzięczny za sugestie w temacie poboru prądu. Andi, wiem że przed montażem alternatora z Jawy miałeś podobną konfigurację, nie dręczył Cię ten sam problem?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: Wojtek » 2008-09-20, 17:38

Zamontowałem cewkę zapłonową od Jawy. Znów mam normalny poziom napięcia w instalacji. Mogę spowrotem uruchomić światło pozycyjne przednie i podświetlenie licznika. Ze stopem jeszcze się wstrzymam :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
NeoN
Posty: 153
Rejestracja: 2008-08-05, 20:24
Moje maszyny: Wueska
Emzety
Komarzątka
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: NeoN » 2009-08-20, 21:36

Panowie, sprawdziliście już moduł zapłonowy z poloneza a czy dało by radę coś wymodzić z modułem zapłonowym od Fiata Uno 1.0 ? został mi właśnie moduł i cewka. Co o tym myślicie? Jakby się dało, w ten sam sposób co z modułem poloneza to napiszcie tylko czy warto się brać za to, a resztę podejrzewam że na forum znajdę :) Pozdrawiam

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-08-21, 15:32

Jeśli to digiplex od una na monowtrysku to daj sobie spokuj. Pomiar prędkości obrotowej wału i mapa zapłonu oraz czyjnik podciśnienia w kolektorze. A jak masz tą kostke wielkości dwuch paczek zapałek z wersji gaźnikowej to śmiało możesz jej użyć.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kapitan zbik » 2009-09-15, 19:32

Jako że przymierzam się do przejścia na 12V w moim Kobuzie, przejrzałem schematy i zastanawia mnie 1 rzecz. Potrzebuję żeby ktoś zerknął na moje 2 schematy i powiedział czy mnie nie zaćmiło bo wg mnie przejście na ładowanie 12V to kwestia 5 minut (schemat 2). Po co przelutowywać cewki skoro taki sam efekt wg mnie uzyskamy zmieniając oryginalną instalacje jak poniżej:

Obrazek

bądź też jeżeli nie chce nam się grzebać w stacyjce i puszce z bezpiecznikami to po prostu robimy coś takiego:

Obrazek

Czy popełniłem gdzieś błąd w rozumowaniu?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: Wojtek » 2009-09-15, 19:35

Moim zdaniem popełniłeś błąd w rozumowaniu. Leży on w tym że przy takim układzie jak narysowałeś napięcie dwóch cewek będzie się kompensować. Biegunwość jednej z nich trzeba odwrócić. Swoją drogą to nie było cię parę lat na forum :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: 175mirek » 2009-09-15, 19:43

Niestety kolego tak łatwo nie ma :) Nie ma innego wyjscia jak przelutować prądnice albo zmienić na org 12V.Z Twoim rozumowaniem(nie mam nic złego na mysli) osłabił byś jeszcze ładowanie bo sama zmiana kabli nic nie da.Ten brązowy kabel tez jest połączony z cewkami.Nie wiem jak to wytłumaczyć porządnie :P niech się ktoś inny wypowie lepiej
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kapitan zbik » 2009-09-15, 19:47

No fakt, o tym nie pomyślałem, trzeba jeszcze raz przeprowadzić tok rozumowania :)

Co do offtopa to również prawda że dawno mnie nie było (aż jestem zaskoczony że ktoś mnie jeszcze pamięta). Praca pochłania człowieka, aczkolwiek teraz po ukończeniu skarpety (kilka zdjęć poniżej):

http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 0771#80771

i Ogara (widać że stoi przykryty zasłoną) przyszedł czas dokończyć Kobuza :)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-09-16, 13:11

A mierzył ktoś napięcie miernikiem analogowym ( ze wskazówką ) po przeróbce instalacji z 6 na 12V opisanej na forum ? Bo mi nie wiem czemu wychodziło 10,5V przy normalnej jeździe i musiałem nawinąć nową cewkę zamiast tej z grubszym drutem.

P.S. Ładna skarpetka i wszyskiego najlepszego na nowej drodze .
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: wujcio » 2009-09-16, 13:15

musiałeś coś źle podłączyć u mnie jest idealne napięcie od 12,5 - 13 V... bez aq pokazywało na prostowniku ponad 12V. Może któryś koniec źle dolutowałeś albo masz przepalone cewki (drut powinien mieć kolor jasno żółty te które są prawie brązowe są przegrzane i mogą nie dawać dobrego efektu)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

Post autor: kamil_Ziomek » 2009-09-17, 14:56

W każdym razie z cewką z wiekszą ilościa zwoi i nieco cieńszym drutem (jak dobrze pamiętam 0,65 mm coś koło 140 zwoi) działa dobrze. Jeżeli bym żle podłączył to nie przekroczyło by nawet 8V. Stanu cewki już nie pamiętam.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości