Strona 3 z 4

: 2007-11-10, 10:23
autor: Wężu
Czyli będę miał wkońcu z tego 12V czy nie??? Bo zaraz jade o cewkę i akumulator. Ten schcemat jest dobry??? http://img524.imageshack.us/my.php?imag ... 284wj9.jpg

: 2007-11-10, 14:14
autor: Wojtek
Coś mi się wydaje że jest błąd w tym rysunku. W ogóle to niepotrzebnie ktoś te czerwone kreski rysował. Cewki zasilające światła i tak zostają nietknięte. Ważne są te żółte.
Musiałbym mieć w rękach tą prądnicę to nie mogę sobie przypomnieć teraz jak to robiłem. Jednak coś mi się zdaje że w jednej z cewek bieguny są podłączone na odwrót.

: 2007-11-10, 14:29
autor: Wężu
A czy mógłby ktoś jak najszybciej dać mi poprawny schemat??? Narazie zalożyłem cewkę, iskra jest ale nie jakiś gigant. Jeszcze dzisiaj postaram się załatwić aku 12V i spróbować na nim narazie bez ładowania. A jak schemat będzie poprawny to już z nim.

: 2007-11-10, 18:05
autor: luk@sz
Wojtek ten schemat co wezu podał to ja go rysowałem i z tego co andi pisał on jest najprawdopodobniej dobry.nie wiem na pewno ale ja podłączyłem tak jak żbiku podał i ładowania nie ma dobrego.

: 2007-11-10, 19:22
autor: Wężu
No więc tak: Założyłem cewkę od Poloneza na instalacji 6V pierwsza iskra była może troszkę większa niż na orginalnej druga taka sama. Gdy podładowałem akumulator 12V żelowy i go podpiąłem pierwsza iskra była bardzo duża a druga taka jak pierwsza na akumulatorze 6V. Teraz zostaje mi tylko dostać od kogoś dobrej woli poprawny schemat, założyć moduł i mam nadzieje ze cieszyć się pięknie paląca Wueską.

: 2007-11-11, 23:06
autor: andi
mam taki schemat narysowany na kolanie , jeżeli pozwoli Ci zrozumieć w czym rzecz to proszę .

: 2007-11-12, 17:28
autor: Wężu
Ok dziękuje bardzo :) Jeśli uda się nim naładować akumulator 12C 17AH to już wszystko będę miał sprawne i gotowe do testów podczas jazdy. Mam jeszcze takie jedno pytanie. Jak zamocowaliście cewkę od Poloneza a jak moduł??? Ja niestety będę musiał uciąć kawałek ramy(ale tak delikatnie aby dało się przyspawać) ten na którym jest puszka narzędziowa bo to duży ten akumulator :-/ A kosztował on coś ponad 7 dych więc szkoda mi go zmieniać na mniejszego.

: 2007-11-12, 20:13
autor: ŻbiKu
A tak zapytam po jaki czort kupiłeś tak dziwne AQ dla WSK? 17Ah?!

: 2007-11-12, 20:35
autor: Wężu
Nie kupiłem. wujek mi dał. Może i jest dziwne ale iskra z niego by byka zabiła. Jeśli do wiosny nie dorwe innego aku to wsadze ten a jak uda mi się skołowac mniejszy to zaloze mniejszy. ale teraz mam inny problem na głowie a mianowicie zamocowanie cewki.

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2008-07-19, 13:02
autor: Wojtek
Wczoraj wróciłem do tematu modułu. Nie spodziewałem się wiele po kilku nieudanych próbach. Jednak wygląda na to że nieudane próby wynikały z innych drobnych niedociągnięć a nie z samej obecności modułu. Razem z modułem GL-200 użyłem niskooporowej cewki z daewoo tico. Maszyna można powiedzieć rozwinęła skrzydła. Dynamika wyraźnie poprawiła się. Silnik pracuje równo, mniej szarpie. Zapłon ustawiłem nieco później niż wg. danych książkowych. Nie wiem dokładnie jaka jest wartość wyprzedzenia. Wyjechałem na ulicę ze śrubokrętem w kieszeni i kilka razu przestawiałem aby uzyskać najlepsze osiągi. Przejechałem już około 50km i problem ze świecą nie wystąpił tak jak przy pierwszej próbie dawno temu. Rewelacyjna jest 'opcja' odcinania prądu gdy silnik nie pracuje a kluczyk jest jednak przekręcony. Niweluje to ale jednak nie eliminuje największej wady mojej obecnej konfiguracji. Uzwojenie pierwotne cewki której użyłem ma około 1,5 ohm rezystancji. Bez modułu na zwarciu płynął prąd ponad 3A. Nawet przy chwilowych problemach z rozruchem napięcie na akumulatorze szybko spadało. Kiedy np. maszyna się zalała i dłuższy czas próbowałem odpalić silnik, akumulator rozładowywał się. Teraz podczas tych prób prąd nie 'ucieka'. Jednak problem dużego poboru pozostał. Pomiar na pracującym silniku z odpiętym ładowaniem wykazał ponad 1A. Niestety nie uzyskuję przyzwoitego poziomu napięcia po dłuższej przejażdżce. W poniedziałek skocze po mostek prostowniczy, może to poprawi sytuację. Aczkolwiek nie spodziewam się rewelacji. Co prawda mam unitrę ale jest ona nowa, nie powinna powodować spadku napięcia.

Jest jeszcze kwestia rozruchu silnika. Nie odpala on bajkowo, trzeba dosyć mocno kopnąć jednak nie było sytuacji żeby nie odpalił. Trzy energiczne kopnięcia i chodzi. Opóźniłem maksymalnie zapłon i nadał było to samo więc jeśli regulacja gaźnika nic nie da to zostawię tak jak jest.

Będę wdzięczny za sugestie w temacie poboru prądu. Andi, wiem że przed montażem alternatora z Jawy miałeś podobną konfigurację, nie dręczył Cię ten sam problem?

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2008-09-20, 17:38
autor: Wojtek
Zamontowałem cewkę zapłonową od Jawy. Znów mam normalny poziom napięcia w instalacji. Mogę spowrotem uruchomić światło pozycyjne przednie i podświetlenie licznika. Ze stopem jeszcze się wstrzymam :)

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-08-20, 21:36
autor: NeoN
Panowie, sprawdziliście już moduł zapłonowy z poloneza a czy dało by radę coś wymodzić z modułem zapłonowym od Fiata Uno 1.0 ? został mi właśnie moduł i cewka. Co o tym myślicie? Jakby się dało, w ten sam sposób co z modułem poloneza to napiszcie tylko czy warto się brać za to, a resztę podejrzewam że na forum znajdę :) Pozdrawiam

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-08-21, 15:32
autor: kamil_Ziomek
Jeśli to digiplex od una na monowtrysku to daj sobie spokuj. Pomiar prędkości obrotowej wału i mapa zapłonu oraz czyjnik podciśnienia w kolektorze. A jak masz tą kostke wielkości dwuch paczek zapałek z wersji gaźnikowej to śmiało możesz jej użyć.

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-15, 19:32
autor: kapitan zbik
Jako że przymierzam się do przejścia na 12V w moim Kobuzie, przejrzałem schematy i zastanawia mnie 1 rzecz. Potrzebuję żeby ktoś zerknął na moje 2 schematy i powiedział czy mnie nie zaćmiło bo wg mnie przejście na ładowanie 12V to kwestia 5 minut (schemat 2). Po co przelutowywać cewki skoro taki sam efekt wg mnie uzyskamy zmieniając oryginalną instalacje jak poniżej:

Obrazek

bądź też jeżeli nie chce nam się grzebać w stacyjce i puszce z bezpiecznikami to po prostu robimy coś takiego:

Obrazek

Czy popełniłem gdzieś błąd w rozumowaniu?

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-15, 19:35
autor: Wojtek
Moim zdaniem popełniłeś błąd w rozumowaniu. Leży on w tym że przy takim układzie jak narysowałeś napięcie dwóch cewek będzie się kompensować. Biegunwość jednej z nich trzeba odwrócić. Swoją drogą to nie było cię parę lat na forum :)

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-15, 19:43
autor: 175mirek
Niestety kolego tak łatwo nie ma :) Nie ma innego wyjscia jak przelutować prądnice albo zmienić na org 12V.Z Twoim rozumowaniem(nie mam nic złego na mysli) osłabił byś jeszcze ładowanie bo sama zmiana kabli nic nie da.Ten brązowy kabel tez jest połączony z cewkami.Nie wiem jak to wytłumaczyć porządnie :P niech się ktoś inny wypowie lepiej

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-15, 19:47
autor: kapitan zbik
No fakt, o tym nie pomyślałem, trzeba jeszcze raz przeprowadzić tok rozumowania :)

Co do offtopa to również prawda że dawno mnie nie było (aż jestem zaskoczony że ktoś mnie jeszcze pamięta). Praca pochłania człowieka, aczkolwiek teraz po ukończeniu skarpety (kilka zdjęć poniżej):

http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 0771#80771

i Ogara (widać że stoi przykryty zasłoną) przyszedł czas dokończyć Kobuza :)

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-16, 13:11
autor: kamil_Ziomek
A mierzył ktoś napięcie miernikiem analogowym ( ze wskazówką ) po przeróbce instalacji z 6 na 12V opisanej na forum ? Bo mi nie wiem czemu wychodziło 10,5V przy normalnej jeździe i musiałem nawinąć nową cewkę zamiast tej z grubszym drutem.

P.S. Ładna skarpetka i wszyskiego najlepszego na nowej drodze .

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-16, 13:15
autor: wujcio
musiałeś coś źle podłączyć u mnie jest idealne napięcie od 12,5 - 13 V... bez aq pokazywało na prostowniku ponad 12V. Może któryś koniec źle dolutowałeś albo masz przepalone cewki (drut powinien mieć kolor jasno żółty te które są prawie brązowe są przegrzane i mogą nie dawać dobrego efektu)

Re: Moduł zapłonowy od Poloneza i instalacja 12V

: 2009-09-17, 14:56
autor: kamil_Ziomek
W każdym razie z cewką z wiekszą ilościa zwoi i nieco cieńszym drutem (jak dobrze pamiętam 0,65 mm coś koło 140 zwoi) działa dobrze. Jeżeli bym żle podłączył to nie przekroczyło by nawet 8V. Stanu cewki już nie pamiętam.