Strona 1 z 2

Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-25, 23:07
autor: Konrad
Witam
Jestem nowy na forum i od nie dawna mam motor marki Wsk 125 z 1970 r.
Mój problem jest następujący po wymianie tarcz sprzęgła na nowe, sprzęgło mi bierze na samym końcu w jaki sposób można je ustawić???
proszę o jakieś wskazówki
pozdrawiam

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-25, 23:17
autor: Lopez_92
1.regulacja linką
2.regulacja śrubą którą masz w dekielku, poluzuwoujesz tą nakrętke (klucz nr 17) i kręcisz śrubą zakręcasz- więcej sprzęgła, odkręcasz- mniej sprzęgła

3.Jakim olejem zalałeś skrzynie :>?

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-25, 23:36
autor: Konrad
Olejem jakimś przekładniowym.
Odkręcam ta śrubkę klucz 17 , a potem co wkręcam tą nakrętkę czy odkręcam. A jak ma być ta śrubka przy kierownicy wkręcona czy odkecona

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 00:24
autor: Anzel
Nie może być "jakimś". Jeśli wlałeś np. olej do ciągnikowej hyrdauliki to będziesz miał problem nie tylko z "braniem sprzęgła" ale bardzo możliwa jest wizja sklejenia tarcz sprzęgłowych.Mnie to spotkało przy oleju 80W/90

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 00:48
autor: Konrad
koledzy to ja spuszczę ten olej i zaleje hipolem.a ile wchodzi do miski olejowej

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 09:06
autor: wafelson
Nie miski olejowej tylko skrzyni. :]
"· Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l" wg jakiejś tam książki.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 10:28
autor: Anzel
Odkręcasz najniższą z trzech śrubek umieszczonych "w pionie" pokrywy oleju -powinna być zaznaczona jako korek kontroli stanu oleju.Wykręcasz ją i wlewasz olej do momentu aż pokaże się w tym otworze :)

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 11:48
autor: Lopez_92
Konrad pisze:Olejem jakimś przekładniowym.
Odkręcam ta śrubkę klucz 17 , a potem co wkręcam tą nakrętkę czy odkręcam. A jak ma być ta śrubka przy kierownicy wkręcona czy odkecona
nie odkręcasz tej nakrętki (17)tylko ją poluzowujesz.
a śrubą wewnątrz regulujesz

wkręcasz-więcej sprzęgła
odkręcasz-mniej sprzęgła


po zakończonej regulacji spowrotem zakręcasz nakrętke 17.


śruba przy kierownicy jak i przy deklu od dekielka (linka sprzęgła)
z linką jest na odwrót:

odkręcasz-więcej sprzęgła
zakręcasz-mniej sprzęgła

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 13:44
autor: Konrad
dziękuje wszystkim za pomoc
pozdrawiam

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 16:20
autor: ŻbiKu
Używałem Hipol i w Simsonku i w swoim Łobuzie, jednak nie polecałbym go daj kilka złotych więcej i kup olej odpowiedni dla skrzyni dwusuwa one mają coś około 40W. Na Hipolu znacznie łatwiej zjarać sprzęgło no i szybko się "gotuje" w lato. Ja na rajdzie po plaży silnik polewałem wodą z morza pod gaźnikiem (miałem HIPOL) :D

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-26, 22:54
autor: Mateusz WSK
to Żbiku co teraz masz zamiar lać do Kobuza :) ? chodzi mi o jakąś nazwe moze czy coś.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-27, 11:03
autor: ŻbiKu
Nie wybrałem jeszcze konkretnego produktu, facet w sklepie mi doradzi, na pewno coś co jest przeznaczone do dwusuwa.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-27, 11:38
autor: z-tomek
ŻbiKu daj znać co ci ten facet w sklepie doradził. A gdyby tak nalać Mobil 1 15W40?

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-27, 19:00
autor: 125 arek
co do olejów mobil to są specjalne do skrzyń biegów nie pamiętam już jak dokladnie się nazywają ale polecam mam jden z nich w mz

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-27, 19:30
autor: Wojtek
http://sklep.scigacz.pl/olej-przekladni ... -2875.html" target="_blank

Chwalony olej. Nikt nie zbiednieje jeśli raz na sezon się szarpnie. Mało kto z forum robi w sezonie ponad 5000km więc dwie butelki wystarczą na 3 lata. W przypadku 125 nawet na 4.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-27, 20:05
autor: Mateusz WSK
myślałem ze będzie droższy niz 30zł :)
tak więc szarpne się i zakupie ten olej :) :cool:
pozdr.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-01-27, 21:28
autor: LukaSS
Zalej tego Mobila 15W40, będzie ok. Zalaną WSkę mam 10W40 półsyntetykiem - jest git.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-02-03, 09:24
autor: Anzel
Syntetyki stanowczo odradzam,często zawarte w nich estry agresywnie reagują z gumą (simmeringi),do silników po remoncie najlepszym wyjsciem będzie pół-syntetyk a do motorów które najlepsze lata maja za soba wiadomo - minerał.

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-02-03, 09:32
autor: piotrek7533
W książce H.Załęskiego wyczytałem że powinno się lać olej 15w40 :roll:

Re: Regulacja -sprzęgła

: 2009-02-03, 11:34
autor: Wojtek
Anzel pisze:do silników po remoncie najlepszym wyjsciem będzie pół-syntetyk a do motorów które najlepsze lata maja za soba wiadomo - minerał.
Po czym wnosisz? Silnik w gorszym stanie powinien być gorzej smarowany?

W nowszych silnikach też są uszczelniacze. Należy dobrać je tak żeby olej syntetyczny nie miał na nie negatywnego wpływu.