Zastosowanie łańcuszka rozrzadu jako łańcuszka sprzęgłowego.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Zastosowanie łańcuszka rozrzadu jako łańcuszka sprzęgłowego.

Post autor: irek » 2007-02-27, 22:26

Dziś w szkole gadałem z kumplem który ma MZ etz 150, mówił mi, że on ma zamiast normalnego łańcuszka, bodajrze łańcuszek rozrządu od fiata czy lady (ale sam nie był pewny). W każdym razie ma jakiś od auta. Taki łańcuszek był by świetną alternatywą dla "naszych prywaciarskich" łańcuszków, które sa napewno mniej wytrzymałe od samochodowych. Tylko trzeba by poeksperymentować z długością. Ja nie mam takiej mozliwości nie stety, ale może ktos na forum by w tym pogrzebał i udało mu sie dobrać jakiś samochodowy do naszych motorów.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-27, 22:50

z długością nie ma problemu bo można skrócić lub wydłużyć tak jak napędowy ale jaki w tym sens czy orginalny jest zły ??? mi jeszcze osobiście się nigdy nie popsuł a nawet jak już mam kilka w zapasie :-P
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

tomek
Posty: 47
Rejestracja: 2007-01-05, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: WLN/Praszka/JDŁ
Kontaktowanie:

Post autor: tomek » 2007-02-27, 22:54

ludzie przeciez 2t nie ma lancuszka rozrzadu

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-27, 22:54

Prywaciarskie sie tragicznie wyciagają, miałem taki i po około 1500 km przebiegu musiałem wymienić. Serio, nie zalewam.

W wsk miałem na myśli sprzęgłowy a rozrządu napisałem w odniesieniu do samochodowego.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-02-27, 23:37

i tak każdy wiedział o co chodzi
a co do lancuszka to jeszcze nigdy nie wymienilem a kilometrów już trochę natłukłem puki co nie przeskakuje itp.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-02-27, 23:41

No u mnie była taka sprawa, że po przebiegu tych nie całych 2000 km łańcuszek po prostu żegotał na wolnych obrotach. Kiedy ściągnołem dekiel i zmierzyłem go, miał ponad 20 mm zwisu. zębatki były prawie nie zużyte, ale wymieniłem komplet. Możliwe, że tamten łańcuszek był po prostu marnej jakości.

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-02-27, 23:44

Czytałem kiedyś rozległą dyskusje na ten temat ,bodajże na 4um motocyklistów świata . Tam było nad zastosowaniem dwurzędowych łańcuchów od mercedesów w motocyklach. Wniosek jest taki że jeśli wymieniać łańcuch na porządny ,to wszystkie współpracujące z nim części również. Wysokiej jakości łańcuchy rozrządu są utwardzane i w mik wykończyłyby i tak kijowe zębaki sprzęgłową i zdawczą. Że w MZ to uszło ,możliwe przecież to motocykle z "lepszej" części europy ,więc technologicznie lepiej dopracowane. Z tego co wiem aby spasować jednorzędowy łańcuch rozrządu do motocykla gość w pisał w poście że trzeba było go sprowadzać z zza granicy. Koszt o ile pamiętam to ok 200 zł. Więc na wueskowe warunki kosmos z porównaniem ze standardowymi . Dolicz do tego nietanie dorobienie zębatki sprzęgłowej... Nie bronie standardowych łańcuszków sprzęgłowych klepanych w Polsce ,ale tego nie przeskoczysz. Niestety tutaj nie ma żadnej dodatkowej opcji do wyboru.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-02-28, 01:08

Czy gdyby dokładnie zwymiarować ten łańcuszek sprzęgłowy nie dałoby się dobrać odpowiedniego wśród wysokiej jakości łańcuchów napędowych?
CZ robi teraz niezbyt drogie za to świetnej jakości łańcuchy. 'Paleta' rozmiarów jest szeroka więc może dałoby się zakuć taki krótki łańcuszek?
Nawet żadnych o-rgingowych czy x-ringowych nie trzeba tutaj używać bo nie ma zanieczyszczeń i smarowanie dobre.
Nie przymierzałem się nigdy do tego i może jest 'coś o czym nie wiem'. Ale jestem przekonany że polskie łańcuszki które jak mówicie starczają na 2tys km trwałością nie umywają się do firmowych produktów.
Nie mam pewności czy dałoby się dobrać odpowiedni rozmiar.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-02-28, 17:35

puma pisze:No u mnie była taka sprawa, że po przebiegu tych nie całych 2000 km łańcuszek po prostu żegotał na wolnych obrotach. Kiedy ściągnołem dekiel i zmierzyłem go, miał ponad 20 mm zwisu. zębatki były prawie nie zużyte, ale wymieniłem komplet. Możliwe, że tamten łańcuszek był po prostu marnej jakości.
U mnie żegotał już po 800km!!!! Oryginalne łańcuszki sprzęgłowe też nie były dobrej jakości (nawet pisał gdzieś o tym Fenix) Napędowy wzmocniony można dostać na allegro, ale sprzęgłowego niestety nie!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-02-28, 18:13

Mówię o tym żeby skrócić łańcuch napędowy o odpowiednich wymiarach.
Przyczepiłeś się do takich słów jak wzmocniony, sportowy...
Co to według ciebie znaczy wzmocniony?
Producent może użyć lepszych lub gorszych materiałów do produkcji. Ale ty się o tym nie dowiesz zanim nie porównasz przebiegów na łańcuchach różnych firm.
CZ robi wytrzymałe łańcuchy zdolne do pokonania sporych przebiegów w stosunku do niektórych wyrobów produkowanych po najniższych kosztach.

Jedyne pytanie jest takie czy udałoby się dobrać taki wymiar łańcucha aby pasował do zębatek na wale i koszu sprzęgłowym. Jeśli można dobrać taką szerokość rolek i odstęp między osiami to pozostaje zaklepanie łańcucha o odpowiedniej długości.

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-28, 19:59

No to jest problem bo u mojego kolegi faktycznie 1100 km łańcuszek sie wyciągnął i zaczął hałasować co do łańcuchów napędowych trzeba by było poszukać ja mam jeszcze w miarę dobre oryginalne łańcuszki kupione jeszcze za czasów PRLu a nie jakiś prywaciarski bubel klepany w stodole nie wiem jak na nich długo pojeżdżę ale to wyjdzie w praniu warto by było po eksperymentować i dobrać jakiś odpowiedni ale trzeba wszystko pomierzyć i tak spasować żeby był właściwy

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-02-28, 20:23

Jak masz pod ręką to weź suwmiarkę i sprawdź jaka jest szerokość rolki w oryginalnym łańcuszku sprzęgłowym oraz jaka jest odległość pomiędzy osiami rolek. Zobaczymy wtedy czy da się coś dobrać. Staraj się jak najbardziej precyzyjnie zmierzyć tą odległość między osiami.
Ja jedyny łańcuszek mam w silniku co stwarza niejaki problem w zmierzeniu :)

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-03-01, 20:50

A ja kupiłem kilka tygodni temu łańcyszek sprzęgłowy u prywaciarza i aż mie zamurowało jak przeczytałem na nim wybite Made in Japan , kosztował poniżej 20 zł .
Jest już założony, zero luzu, po sezonie będę się dopiero mógł wypowiedzieć na temat jego jakości .

POLL
Posty: 11
Rejestracja: 2007-01-10, 22:06
GG: 5342042
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Łancuszek rozrządu w WSK 175/125

Post autor: POLL » 2009-05-24, 02:23

A może by spróbować przeszczepić łańcuszek sprzęgłowy 2 rzędowy z MZ 150 tylko pasowało by jakoś pokombinować z zębatkami może nawet cały kosz sprzęgłowy po modyfikacjach??
Żywotność współczesnej podróby jest tragiczna.Miałem już jedna przygodę z zerwanym łańcuszkiem podczas jazdy Gazelą przy 80 km/h.Na szczęście blokując się w karterze nie wyrządził większych szkód poza pogiętym sprzęgłem a ja zdążyłem opanować pojazd.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Łancuszek rozrządu w WSK 175/125

Post autor: ŻbiKu » 2009-05-24, 12:30

Nie przesadzaj na łańcuszku OKINOI spokojnie robi się ponad 5tyś km. W życiu mi się nie zerwał, po 5 tyś spokojnie można na nim jeszcze jeździć w tym że przy tej granicy mierzy się już zużycie. Jak kupujesz szajs, to masz szajs. Albo po prostu zakładasz jakieś wylatane łańcuchy.

Awatar użytkownika
GhostRider_WSK
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-26, 16:31
GG: 11129519
Lokalizacja: Suwałki
Kontaktowanie:

Re: Łancuszek rozrządu w WSK 175/125

Post autor: GhostRider_WSK » 2009-05-24, 22:05

ja ostatnio kupiłem do swojej wski orginalny czeski łancuszek Favorit za 30zł.. no założyłem ale luz ma.. no chyba musi mieć skoro tak jest.. efekt - dosłownie płynniejsza praca silnika zniknął szum, lepiej sprzegło chodzi :) ja uważam jednak że nie warto dorabiać te łancuszki skoro można dostać orginalne pożądnej produkcji zagraniczne tak jhak wspomniał Żbiku okinoi czy te Favorit są dostępne na allegro :)
...Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Łancuszek rozrządu w WSK 175/125

Post autor: Anzel » 2009-05-24, 22:10

Do mojej CZ 350 mam rezerwowy łańcuch napędowy z zapasów mojego ojca,właśnie firmy Favorit.Skoro fabryka wyposażała czeskie motocykle w takie elementy,prawdopodobnie nie ma w nich lipy.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości