Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 15:30

Żal mi Cie Koleś. Motor ma służyc do codziennej jazdy po polach (wt).

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: ŻbiKu » 2009-03-16, 15:51

Dido wchodzisz w zakres przeróbek, których obszar nie jest zbadany tak więc ja życzę Ci szczerze powodzenia w drążeniu swojej pasji, nie wyśmiewam Cię, kto kombinuje ten ma. Usprawnienia to wcale nie jest rzecz prosta i tania, wszystko przemyśl cztery razy zanim coś zrobisz, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wujcio » 2009-03-16, 16:05

Jeśli chcesz wrażeń z jazdy to zakup kobuza z wysokoobrotowym silnikiem 175 ccm tym już można poszaleć :) albo wsk 175 sport to już jest wypas :)

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 16:10

Kupiłbym z chęcią kobuza lecz nikt w mojej okolicy nie miał na sprzedaż. "Niestety" trafiły mi sie 2 wsk 125 tanio i blisko wiec wziąłem. Dziękuje wam, że jesteście tak jakby za mną. Będę zdawał relacje z moich postępów. Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 2009-03-16, 16:12 przez dido1214, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Jarek_kam » 2009-03-16, 16:12

dido1214 pisze:Jak moge wstawić? No normalnie ;) Będę tuningował tak jak uważam i teraz tak piszecie, że to nei wypali bo to bo to. Zobaczycie z czasem co zrobie z silnika wsk 125.
No to czekamy :)
dido1214 pisze:Żal mi Cie Koleś. Motor ma służyc do codziennej jazdy po polach.
Nie rozumiem tej wypowiedzi. Kapiii Ci tylko uświadomił że to nie takie hop siup a Ty już z żalem wyjeżdzasz, nie ładnie.
Wsko-mińsk tuningowany za grubą kase do codziennej jazdy po polach- nie lepiej kupić sobie jakieś enduro?

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 16:20

Nie chce żadnego enduro ze względu na to, że do mińska papiery załatwić sobie moge a prawko A1 w najbliższym czasie będzie.
Jestem przywiązany do wsk. Nie zamierzam w najbliższym czasie żadnego innego motoru kupować.

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Jarek_kam » 2009-03-16, 16:24

dido1214 pisze:Nie chce żadnego enduro ze względu na to, że do mińska papiery załatwić sobie moge a prawko A1 w najbliższym czasie będzie.
Jestem przywiązany do wsk. Nie zamierzam w najbliższym czasie żadnego innego motoru kupować.
Jak jesteś przywiązany to sobie załatw rame wsk. Albo kup silnik miśnka, mocny jest bez przeróbek to Ci starczy. Nie wiem czy tak łatwo z tymi papierami będzie.
Nie popieram takich przeróbek ale jak masz chęci, kase i czas to możesz coś tam popróbować.

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 17:07

Mam 2 motory Mińska typ 400a z silnikiem od wsk 125 i oryginalną wsk 125. tamtej wsk nie chce ruszać a w mińsku grzebie. O silniku z mińska myślałem lecz u mnie nie ma ani jednej części do tego silnika.
Kupuje pomału rzeczy na remont silnika tzn wszystkie łożyska, simeringi, tłok pierścienie cylek (140ccm) wał, półksiężyc i tarcze sprzęgłowe.
Gdy kupie wszystko dopiero zabieram sie za wymienianie części :)

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Kapiii » 2009-03-16, 21:57

Jak masz 2 wueski 125, to moze zrob sobie 250.

No fakt, mi również Ciebie jest żal. Temat powinien być odrazu wywalony, bo to kolejny bełkot bez jakiegokolwiek przemyślenia.

Przy zakładaniu kolejnego tematu, przeczytaj opis działu Usprawnienia, który znajduje się na stronie głównej.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wujcio » 2009-03-16, 22:09

Dokładnie zostało tam umieszczone wiele linków do publikacji z opisem jak trzeba przejść przez projektowanie dodatkowych kanałów płuczących oraz innych usprawnień które są niezbędne do uzyskania wysokiej wydajności, mnie się od zawsze wydawało że jednak silnik w wsk 125 to jest dosyć mułowaty (ma dosyć niskie obroty) i dobry jest do spokojnej jazdy więc wg mnie nie ma sensu w nim grzebać bo do ostrej jazdy najlepszy jest silnik o większej pojemności i dużo wyższych obrotach gdzie jest pole do manewru, a tu wszystko słabiutkie porównaj sobie wygląd korby od MZ z tą korbą którą masz w wsk 125, co z tego że założysz super większy cylinder jak wał może nie wytrzymać albo sprzęgło lub skrzynia gdyby takie usprawnienia były super opłacalne to już we wcześniejszych latach były by odpowiednie publikacje na ten temat bo napewno prowadzono różne testy :)

Wg mnie z tego silnika zbyt wiele nie można wydusić (najwyżej parę koni) bo aby było wszystko gites to trzeba było by wsadzić połowę części od innego motocykla co jest bez sensu, już lepiej kupić silnik od jawy 350 i wsadzić do wsk ;) bez przeróbek masz silnik który dużo potrafi ;p albo jeszcze lepiej od mz 250 :)

Awatar użytkownika
dido1214
Posty: 50
Rejestracja: 2009-02-02, 22:20
GG: 1479135
Lokalizacja: Grodków

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: dido1214 » 2009-03-16, 22:18

MIałem jawe 350 i nie chce do niej wracać. Do ramy z mińska raczej nie wsadze żadnego większego silnika choć zastanawiałem sie nad silnikiem z wsk 175, etz 150. Lecz nie ma miejsca... A dostępnośc części u mnie w sklepie jest tylko do silnika z wsk...

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wujcio » 2009-03-16, 22:26

WIesz teraz to z częściami wogóle jest masakra jeśli chodzi o stare sprzęty i pozostaje allegro :) kupując u jednego sprzedawcy napewno nie jest aż tak drogo :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rykun » 2009-03-17, 17:27

Moim zdanie dla Ciebie idealne są przeróbki opisywane przez p. Sałka. Podaje jak wyciągnąć 14KM. Nie musisz wkładać to własnej inwencji wszystko jest podane na tacy. Skierowane są do ludzi o mniejszym pojęciu o tuningu. Wykonaj wszystko co zaleca a poczujesz efekt. Wtedy nabierzesz trochę wprawy uzupełnisz to lekturami i z tej pozycji możesz zabrać się za swoje udoskonalenia wedle uznania. Popsujesz coś lub urwie się czy pęknie jakaś część to się nauczysz że można zrobić coś lepiej i powiększysz swoją wiedzę. Przy cenie remontu wsk nawet niepowodzenia nie są dotkliwe.

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Legrys » 2009-03-18, 22:37

No dobra, dosyć długo siedziałem cicho, bo mam też "podobne" plany z moją WSKą a mianowicie, kartery, skrzynia i cylinder(2gi szlif) standard, gaźnik... nie posiadała go w momencie zakupu wiec załatwiłem od MZ150(jak go zamontuje- nie wiem :) ), wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm... Najpierw myślałem o Charcie(komarku) i taki zapłon zakupiłem ale dałem sie na spokój bo nie miałem cewki, regulatora i czegoś tam jeszcze(może i mylę te nazwy ale nie chce do tego wracać) Patrzę a w garażu mam rozwalony skuter Malagutti(50 cc), zapłon po paru przeróbkach podejdzie pod WSKę :D jest bezstykowy i nie potrzeba akumulatora wiec "ideał", co już zrobiłem- rozebrałem silnik, zrobiłem szlif, kupiłem łożyska(luz C3), a teraz mam zamiar oddać wał do regeneracji. Mam zamiar założyć także podkowę zmniejszającą pojemność skrzyni korbowej. Więcej nie pamiętam, co to wyjdzie zobaczymy, chce po prostu sam dojść do tego jak to połączyć i sprawić żeby to jeździło, to raczej hobby niż walka o super sprzęt, wiadomo to tylko WSK ale moje WSK i ja ją reanimuje tak jak potrafię, do tego mam radość z grzebania w niej :) Może dla niektórych to WT ale WSK to wiejski sprzęt :D Koniec budowy- pewnie nigdy bo nie chciałbym poprzestać na złożeniu i odpaleniu, chciałbym udoskonalać to "coś". Jeśli odpali to dam Wam znać, jeśli nie to też(nie biorę tego pod uwagę) Pozdrawiam
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Andrzej_88

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Andrzej_88 » 2009-03-19, 07:39

Legrys Powodzenia życzę i oby prace szły do przodu !

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Jarek_kam » 2009-03-19, 16:37

Legrys pisze:wiadomo to tylko WSK ale moje WSK i ja ją reanimuje tak jak potrafię, do tego mam radość z grzebania w niej :)
To może zrób wszystko jak powinno być i majdruj przy niej.
Legrys pisze:Może dla niektórych to WT ale WSK to wiejski sprzęt :D
I przez takich ludzi WSK zawsze będzie tak nazywana... :roll:

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Legrys » 2009-03-19, 22:58

Jarek_kam pisze:
To może zrób wszystko jak powinno być i majdruj przy niej.

I przez takich ludzi WSK zawsze będzie tak nazywana... :roll:
:-?

Pisząc wiejski sprzęt żartowałem, nie chciałem nikogo obrazić. Chcę tylko ją ulepszyć, tzn: zapłon, korbowód, gaźnik. Nie robie z niej jakiegoś crossa, nadal pozostanie WSKą tylko że z mocniejszym silnikiem :)
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Alien » 2009-03-20, 20:22

wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm...
Włożenie wału od MR15 do takiej 'rzeźby' to jest profanacja...Weź to sprzedaj na allegro, niech trafi do kogoś komu się naprawdę przyda a Ty sobie za to kupisz jakiś super-mega-tuningowy zestaw i też będziesz zadowolony..

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: maykii » 2009-03-20, 20:47

Alien pisze:
wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm...
Włożenie wału od MR15 do takiej 'rzeźby' to jest profanacja...Weź to sprzedaj na allegro, niech trafi do kogoś komu się naprawdę przyda a Ty sobie za to kupisz jakiś super-mega-tuningowy zestaw i też będziesz zadowolony..

Co wy tacy na niego cięci ? Przecież co temu wału zrobi ? Wał nie udeży w karter i się nie rozpadnie czop wątpie żeby przy takim zapłonie przestawił. Ja osobiście czekam na wynik tego projektu :) pozdrawiam
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-20, 22:30

wiadomość od dido1214: założyłem gaźnik z etz 150 i go wyregulowałem lecz tak łatwo sie nie da założyć jak i wyregulowac. Mi sie udalo bo znalazłem sposób. Obroty są nieziemskie jak i moc. Tutaj fotki gaźnika założonego:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Minsk/400A/61842 Pozdro

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości