Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: KoSzU » 2009-03-20, 22:42

Hej dido ten V-max to naprawdę realny?? MZ ETZ 150 ma V-max miedzy 110-120km/h co tak naprawde masz dokładnie zrobione i jak się zbiera ma jakiegoś kopa?? pewnie z mz niema szans??
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-20, 22:51

dido napisał tak:Witam tak V-Max realny też nie mogłem uwierzyć lecz uwierzyłem jak mi ojciec autem zmierzył drugi raz :) Dokładnie mam zrobione tak: Gaźnik z etz 150, powiększane kanały w cylindrze, splanowana głowica, odchudzony tłok, wzmacniane sprzęgło, polerka skrzyni korbowej,
Admin jeśli możesz odblokuj dido1214 bo ma stałe IP a dużo ma jeszcze do powiedzenia do tych przeróbek bo jak sam widzisz nie tylko on chce to osiągnąć.

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: KoSzU » 2009-03-21, 11:20

A za co Dido dostał bana?? :]
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Sebastian440 » 2009-03-21, 13:31

Dido dostał bana za bluzgi w poście. Pisał też, że ma gdzieś to forum więc niech trzyma się tej wersji. Skoro już teraz wyciska 110, pewnie niedługo wyciśnie 130 i będzie bił rekord polski. Dido miej jaja i tak jak obiecałeś, że masz forum w tyle, trzymaj się swojego zdania.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: KoSzU » 2009-03-21, 17:17

UUU bardzo nie grzecznie :/ Większość nowych (nie mówię że wszyscy) myślą że jak napiszą w poście (...) ku.....a (...) to są fajni i w ogóle :cool: Trzeba tępić taki ludzi i tyle :/
Seba też mi się wydaje, że ten V/max to jakiś pic ja bym dał góra 95-100km/h to już taki max wysiłek silnika że mało się nie rozpadnie.

A w jakim to temacie i na jaki temat nasz user tak się wyrażał??

Co do tego popisywania się to szkoda mi tych ludzi i jeszcze bardziej ich wypaczonych mózgownic :/ (nie chce tu nikogo obrazić ale taka jest prawda)
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rutkowski » 2009-03-21, 17:54

silnika pewnie zarzynał
skoro silniczek zyskał mocy to zapewne zmienił mu przełożenie, czyli większa zębatka z przodu lub mniejsza z tyłu :mrgreen:
chciałbym się tym sprzętem przejechać

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-21, 21:07

wiadmość od dido:
Po tym tuningu który zrobiłem mam dłuższe biegi i to o dużo ;)
1 Bieg - 45-50km/h
2 Bieg - 75-80km/h
3 bieg 80-110km/h
Taka prawda takie mam biegi. Ci co nie wierzą poprostu zazdroszczą. Większość z was nawet nie wie co ten silniczek potrafi... W tym tygodniu będę wymieniał łożyska na bardziej wytrzymalsze ;)
A tak ogółem to Gaźnik z etz 150 dodał dużo mocy na niskich jak i na wysokich obrotach. Normalnie z 2 biegu można ruszać nie popuszczając sprzegła. Taki jest mój silnik a w nim jest co jeszcze przerabiać. Na V-Maxie sie już raczej skończy lecz teraz będę uzyskiwał moc nie zmieniając przełożeń zostawiając takie jakie są. Mam rame z mińska i koła więc nie wiem jaka jest zębatka na tylnim kole. Na wałku mam 14z. Pozdro all jak by jakieś pytania ktoś mial to zapraszam na gg 1479135 ale prosze o przedstawienie sie w 1 wiadomośc itzn prosze o nick z forum ;) Pozdrawiam all x)

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Jarek_kam » 2009-03-21, 21:55

wskocyklista04 pisze:wiadmość od dido:
Po tym tuningu który zrobiłem mam dłuższe biegi i to o dużo ;)
1 Bieg - 45-50km/h
2 Bieg - 75-80km/h
3 bieg 80-110km/h
Taka prawda takie mam biegi. Ci co nie wierzą poprostu zazdroszczą. Większość z was nawet nie wie co ten silniczek potrafi... W tym tygodniu będę wymieniał łożyska na bardziej wytrzymalsze ;)
A tak ogółem to Gaźnik z etz 150 dodał dużo mocy na niskich jak i na wysokich obrotach. Normalnie z 2 biegu można ruszać nie popuszczając sprzegła. Taki jest mój silnik a w nim jest co jeszcze przerabiać. Na V-Maxie sie już raczej skończy lecz teraz będę uzyskiwał moc nie zmieniając przełożeń zostawiając takie jakie są. Mam rame z mińska i koła więc nie wiem jaka jest zębatka na tylnim kole. Na wałku mam 14z. Pozdro all jak by jakieś pytania ktoś mial to zapraszam na gg 1479135 ale prosze o przedstawienie sie w 1 wiadomośc itzn prosze o nick z forum ;) Pozdrawiam all x)
Tak, wszyscy jesteśmy ciemni i zacofani :hah: Tak sie składa że niektórzy wiedzą co można z tego silnika zrobić bo widziało na polmocie wsk hcs, i wiemy ile udało się z tego silnika wycisnac mocy przez jej konstruktora.

Baw sie baw, myśl że jesteśmy ciemni, Ciekawe ile Ci ten silnik wytrzyma.

Jestem za usunieciem/zamknięciem tematu.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wafelson » 2009-03-21, 22:04

Tak się składa, że poprzedni właściciel zaspawał u mnie na stałe zębatkę 14 z na wałku zdawczym przez co nie brałem się za wymianę jej.
I powiem tyle: Nie możliwe jest żeby pocisnąć 80 km/h na drugim biegu. Troszkę ponad 60 km/h to już były maksymalne obroty silnika. Jeden ząbek nie zmieni od razu prędkości o 20 km/h.
Ja pocisnąłem na takim przełożeniu licznikowe 100 km/h (wskazówka ledwo weszła na 100). Miałem akurat podmuch wiatru w plecy i jakoś udało się tyle pocisnąć. Były to jużmaksymalne jego obroty i chwilę później wykręciła się świeca z głowicy. :lol:
I tylko raz udało mi się tyle jechać. Dlatego jakoś przestaje wierzyć w te bajki. :]

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Legrys » 2009-03-21, 22:50

Alien pisze:
wał od MR15, niby ten sam co w starych WFM ale większe łożysko stopy korbowodu i trwalszy(?) sam korbowód(o przekroju H ) ogólnie, zapłon- hmm...
Włożenie wału od MR15 do takiej 'rzeźby' to jest profanacja...Weź to sprzedaj na allegro, niech trafi do kogoś komu się naprawdę przyda a Ty sobie za to kupisz jakiś super-mega-tuningowy zestaw i też będziesz zadowolony..
Alien uważasz, ze wszystko to "sztuka", sam wiesz, że WSK ma słaby wał więc dlaczego od razu wyskakujesz z profanacją? Pisze to w dziale Usprawnienia czyli modyfikacja/ poprawienie oryginału(wiadomo z góry, że to nie będzie standardowa budowa) Nie założę go tak jak kupiłem(tak jak to "artyści" potrafią), wysyłam do regeneracji tam gdzie to robił Yahoo, tam lipy nie robią. Nie wywalałbym kasy na byle co, nie wiesz co robie więc nie obrażaj mojego projektu. :/ A w razie gdyby wyszło z tego wielkie nic to co za problem przywrócić to do stanu normalności :?: , maykii ma rację, wału nie rozwalę. ;)
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: 175mirek » 2009-03-21, 23:00

Ten wał ma za dużą wartośc zeby wsadzać go do takiego tuningowanego silnika...wolał bym kupować co roku nowy wał dzisiejszej produkcji niz ten wsadzać
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: maykii » 2009-03-21, 23:07

Ale ten silnik co spali ten wał ? najwyżej może wygiąć korbowód w co bardzo wątpię :) pozdrawiam.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rykun » 2009-03-21, 23:20

110 km/h wsk 125 z Twoimi przełożeniami to 6600obr/min wału korbowego. Na seryjnym wydechu praktycznie niemożliwe. Tym bardziej z tak dużymi przełożeniami miałaby ciężko się bujnąć. Powiedz konkretnie jakie masz wysokości okien albo kąty ich otwarcia.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Alien » 2009-03-22, 01:22

Nie wywalałbym kasy na byle co, nie wiesz co robie więc nie obrażaj mojego projektu. :/
Ja nikogo/niczego nie obrażam, tylko stwierdziłem ze IMHO to zbyt deficytowy towar żeby go w ten sposób wykorzystać - ale to Twój motocykl, Twoja sprawa..
Dla mnie ten temat to jest szczerze mówiąc jakaś straszna "rzeźba" , ale widzę ze zainteresowanie jest ogromne - nic mi do tego wiec dyplomatycznie nie będę się w tym temacie już wypowiadał...Pobawię się w swoje klocki ;-)

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rutkowski » 2009-03-22, 12:20

rykun pisze:110 km/h wsk 125 z Twoimi przełożeniami to 6600obr/min wału korbowego. Na seryjnym wydechu praktycznie niemożliwe. Tym bardziej z tak dużymi przełożeniami miałaby ciężko się bujnąć. Powiedz konkretnie jakie masz wysokości okien albo kąty ich otwarcia.
niekoniecznie możliwe że zębatka od mińska jest o te kilka zębów mniejsza, a skoro silnik ma wiecej pary to można mu dać mniejsze przełożenie

jeśli chodzi o kwestie obrotów to na zapłonie jawki jest to możliwe, sam mam jawkę i silniczek bez trudu kręci 7000 obr/min
jedyna modyfikacją była zmiana gaźnika na większy, poza tym kolega ma splanowaną głowicę i założoną podkowę więc nie sadzę żeby kłamał w kwestii obrotów

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-22, 12:53

dido pisał też że ma tłumik od mińska...

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rykun » 2009-03-22, 13:05

Tylna zębatka od mińska ma 42 zęby w porównaniu z 43 w wsk 125. Z tym że silnik po przeróbkach ma więcej pary to się zgodzę, ale owa "para" występuje tylko na wyższych obrotach. Zakładając takie przełożenia jak kolega doprowadzamy do tego że po zmianie biegu na ostatni obroty spadną poniżej momentu maksymalnego i nie będzie siły przebić się przez nie. Krótko mówiąc występuje to co nazywamy chorobą kobuzową w wsk 175, czyli na ostatnim biegu prawie nie przyśpieszamy. Zakładając do tego samego silnika zamiast zębatki zdawczej z14 zębatkę z12 v max pozostaje bez zmian ale wzrasta przyśpieszenie bo silnik pracuje na swoich użytecznych obrotach. Dziesiątki ludzi jeździ i jeździło z podobnymi przeróbkami (patrz ludzie z polmotu) lub większymi. Procu rozpędził się do 100km/h przy niezłym silniku z dobrym wydechem. Jeśli chodzi o zapłon od jawki to nie patrz ile wykręca na luzie bo można zdjąć w ogóle magneto i będzie kręcić te 7000obr/min tylko na 3 biegu pozostanie cały czas 5500obr.
Edit tłumik od mińska ma kolanko fi 40 co nie jest najlepszym pomysłem przy tej pojemności.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: Sebastian440 » 2009-03-22, 22:40

Cały temat to brednie wysane z palca. To forum nie temu służy...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: ŻbiKu » 2009-03-23, 00:36

Służy konwersacji nie widzę niczego złego w hobbystycznym przerabianiu silnika S01, kto wie może któryś z nas znowu kiedyś wznowi w Polsce prod. motocykli? ;) Co do prędkości to wydaje mi się że Rykun ma rację ale jak wracaliśmy z rosyjskiej granicy to byłem świadkiem jak fabryczny silnik rozpędza WSK 125 do 95-100km/h co prawda nie pod wiatr i z górki ale tyle jechał a nie dość że obładowany to i Wojtek, który go prowadził do małych też nie należy :) Na prostej ciągle 80km/h spalanie ze 4 litry spokojnie, jak nie więcej:D

rutkowski
Posty: 220
Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
GG: 9296900
Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Cylinder, Tłok, Głowica i gaźnik od mz etz 150 ;)

Post autor: rutkowski » 2009-03-23, 10:08

Jak założy się do S01 większą zębatkę od łobuza to poleci tę stówę, a jak będzie dobra górka i pomyślne wiatry to może więcej

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości