Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2011-06-22, 22:23

Kupiłem: http://allegro.pl/show_item.php?item=1667036337
GAZNIK 2T TUNING 21 MM AM6 MINARELLI RECZNE SSANIE

W piątek będzie :)
Obrazek








Jak myślicie od której dyszy zaczynać???

0.75
0.80
0.85
0.90
0.95
1.00
1.05
Ostatnio zmieniony 2011-06-22, 22:36 przez AudioBas, łącznie zmieniany 1 raz.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Stary » 2011-06-22, 22:33

Zaczynaj zawsze od najbardziej bogatej żeby uniknąć zubożenia - tłok naprawdę szybko złapie, a na dotarciu już na pewno. Dobierz taką dyszę by nie zalewał się na wyższych obrotach, a później opcjonalnie jeden rozmiar niżej. Prawda jest taka, że na dotarciu regulacje na niewiele się zdadzą. U mnie im więcej przejechałem po remoncie tym uboższej mieszanki wymaga silnik.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2011-06-22, 22:34

Ok czyli sprawa ma się tak, że 500-600 km robię na fabrycznym gaźniku, później przechodzę na ten :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Stary » 2011-06-22, 22:42

Niekoniecznie, bylebyś tylko nie zubażał mieszanki.

hartman

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hartman » 2011-06-23, 16:16

Zaraz ci się przecież nie zatrze :D informuj tam jak już go założysz czy cokolwiek to warte jest.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Alien » 2011-06-23, 17:51

AudioBas pisze:Ok czyli sprawa ma się tak, że 500-600 km robię na fabrycznym gaźniku, później przechodzę na ten :)
Nie jest to głupi pomysł, sam właśnie tak robię :) na dotarciu dzieją sie różne rzeczy, dokładajac inny gaźnik masz dodatkowe potencjalne ogniwo awarii.
Zaraz ci się przecież nie zatrze :D
Ojj...zdziwiłbyś się. Jedna długa prosta i świeca będzie biała.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Sebastian440 » 2011-06-24, 13:53

Alien pisze:
AudioBas pisze:Ok czyli sprawa ma się tak, że 500-600 km robię na fabrycznym gaźniku, później przechodzę na ten :)
Ojj...zdziwiłbyś się. Jedna długa prosta i świeca będzie biała.
Wujcio jakieś wyścigi na 400 WSKą ? :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: wujcio » 2011-06-24, 13:55

sebastian440 pisze:
Alien pisze:
AudioBas pisze:Ok czyli sprawa ma się tak, że 500-600 km robię na fabrycznym gaźniku, później przechodzę na ten :)
Ojj...zdziwiłbyś się. Jedna długa prosta i świeca będzie biała.
Wujcio jakieś wyścigi na 400 WSKą ? :)
Proste ja się mogę ścigać ;) tylko niestety vmax u mnie to 100 km/h wg gps (na liczniku 125 xD)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 18:16

Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Stary » 2011-06-24, 22:19

Dziś dokładnie przyjrzałem się filtrowi stożkowemu na którym jeżdżę. Wbrew pozorom stawia on opór i to niezły. Na pewno mniejszy niż oryginał, ale jednak dużo większy niż myślałem, a dotarło to do mnie gdy założyłem go do ... pegaza! Obawiam się, że właśnie tutaj był problem z gaźnikiem JRC powyżej 5000 rpm. Na Pegazie rozkręca się śmiało na 3 biegu do 6200 rpm.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Alien » 2011-06-25, 01:48

U Ciebie Karolku to aż się prosi o velocity stack, miejsca masz tam od groma.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Stary » 2011-06-25, 09:02

Być może masz racje, ale dlaczego on ma takie ogromne ssanie, że nawet stożek nie daje rady? Miejsca nie jest znowu tak dużo, niecałe 8cm. Na JRC żongluje dyszami i cały czas jest problem powyżej wspomnianych 5000rpm - albo za ubogo, albo za bogato. Dam mu jeszcze jedną szansę, ale na razie chcę posłuchać wysokich obrotów :) Po założeniu pegaza spadła dynamika na niskich i średnich, ale wysokie obroty bardzo się poprawiły. Teraz dobija do prawdziwych 6200rpm na 3 biegu, fantastyczny dźwięk :)

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kamil* » 2011-06-27, 15:44

Jedno mnie nurtuje.. czy spalanie na tym gaźniku sie zmiejszy ?

hartman

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hartman » 2011-06-27, 18:17

To już chyba lepiej zapytać czy osiągi się zmienią :)

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kamil* » 2011-06-27, 18:29

Hartman jedno i drugie jest ważne :D Na odp. pewnie trochę poczekamy Kamil robi docierke na org. gaźniku ;/

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2011-07-21, 00:20

Miałem docierać silnik na zwykłym gaźniku, ale mnie bardzo zdenerwował i wywaliłem go!

Założyłem gaźnik wspomniany wyżej:
Obrazek


Pierwsza kolosalna różnica!
Motor pali na DOTYK!
Trzyma obroty idealnie! Nic nie faluje, nie gaśnie nie pierdzieli się!
Obniżyłem iglicę również na 3 ząbek od góry i zauważyłem, że bardziej dymi (w porównaniu do oryginalnego).
Również świecę mam bardziej okopconą (wręcz czarną).

Czy to jest spowodowane obniżeniem iglicy??
Mieszanka ta sama, a jednak na tym nowym gaźniku jakby była mocniejsza....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Alien » 2011-07-21, 01:53

Motor pali na DOTYK!
To już możesz być pewny ze ma za bogato :) kolor świecy potwierdza.

hartman

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: hartman » 2011-07-21, 08:33

A to nie jest na odwrót ,że jak jest za ubogo to pali od kopa ?

Ps.wiedziałem ,że tak będzie :P

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2011-07-21, 09:35

Czyli co dysze jeszcze mniejszą czy jak?
Mniejszą muszę zamówić...

Ale nie zalewa świecy, świeca nie jest mokra....



Aaa i jeszcze jedno! Testy przeprowadzałem bez filtra powietrza :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2011-07-21, 12:15

Właśnie wróciłem z garażu...

Macie racje dysza główna jest chyba za duża...
Jak przyłożę rękę do tłumika i dodam gazu paliwo chlapie z tłumika (delikatnie).
W ogóle strasznie szybko leci paliwo w przewodzie do gaźnika, wręcz jakby w ogóle się strumień nie zatrzymywał :P

Tak samo jak dziś rano motorek odpalałem to nawet bez ssania odpalił na dotyk (duża dawka paliwa)....

Iglicą się bawiłem, podniosłem ją na samą górę (ząbek) czyli iglica opadała...
Poprawa jest wyraźna (motor nie dymi tak bardzo jak na początku, ale jednak jest sporo za dużo...)

W gaźniku oprócz dyszy głównej mam jeszcze dwie dodatkowe.
Też je się wymienia czy nie ruszać??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości