Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 142
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Jogurt » 2017-01-12, 08:50

Sprawdź poziom paliwa

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 163
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1985r KOS/KRASKA.
WSK M06-Z2 1961r.
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: mariusz30003 » 2017-01-12, 18:50

Ktoś z Was kupił zestaw iglic i testował je?
Jeśli tak to którą zastosował jako docelową?

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-03-08, 13:45

u mnie na dyszy 72 i iglicy na 2 rowku od góry max prędkość to licznikowe 70 i czuję że coś go blokuje od 3/4 obrotów nie wiem czy za mało czy za duzo paliwa dostaje .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2017-03-08, 13:56

U mnie chyba zalewa :)
Ale zmniejszałem sobie poziom paliwa i troszkę lepiej się porobiło :)

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-03-08, 14:39

w jaki sposób zmniejszyłeś poziom paliwa bo w tym gaźniku nie jest to proste z racji konstrukcji mocowania pływaka
nie ma blaszki regulacyjnej która to dociska zaworek chyba że podgina się cały pływak

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2017-03-08, 20:01

tutaj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-03-08, 21:23

trochę dziwna ta regulacja bo w sumie podgięcie tej blaszki niewiele da wg mnie :) bo miejsce styku pływaka z zaworkiem nie ulega zmianie i nie bardzo wiem jak to ma wplynąć na poziom
dr 125.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2017-03-08, 22:12

Kurde, że też japońscy inżyniery na to nie wpadli :D :D najwidoczniej nie przewidziano dlatego gaźnika regulacji a u mnie to jakoś inaczej musiało być ;-)
:mrgreen:
dognij sobie i sprawdź :)

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-03-16, 21:38

podginałem zaznaczoną blaszkę i nie ma ona żadnego wpływu na poziom paliwa w komorze pływakowej a jedynie na zakres ruchu i trzymanie pozycji pływaka :-D :-D natomiast poziom można regulować podginając pływaki u mnie jest to fabrycznie 17mm.
IMG_3679.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 163
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1985r KOS/KRASKA.
WSK M06-Z2 1961r.
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: mariusz30003 » 2017-03-16, 22:43

Czym regulacja tego gaźnika różni się od regulacji 16N1 czy 30N3 stosowanego w wyrobach IFA (Simson, MZ).
Jak ktoś ma problemy z regulacją niech znajdzie jak się reguluje ww gaźniki, fakt do tego konkretnego nie ma podanych parametrów regulacji ale postępując zgodnie z procedurami stosowanymi do ww gaźników da się go ucywilizować.

Polecam także tą lekturę, dokładnie stronę 10:
http://projectmopedmanual.info/manuals/ ... manual.pdf

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-03-16, 22:52

Generalnie ten gaźnik jak każdy inny jest do ogarnięcia tylko zastanawiała mnie regulacja poziomu w komorze pływakowej bo nie ma typowej blaszki do wygięcia jak w mikuni czy innych ale to idzie wyczaić na logikę.
Czytając wątek spotkałem się z opiniami że śrubkę od składu mieszanki na wolnych wykręcano o około 3-4 obroty co sugerować może właśnie za wysoki poziom paliwa w komorze przez co trzeba było zwiększać ilość powietrza.

cyku511
Posty: 3
Rejestracja: 2017-04-02, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: cyku511 » 2017-04-06, 20:28

Witam, ja mam problem przy uruchamianiu zimnego silnika na tym gaźniku. Włączam ssanie (ręczne przy gaźniku) i przy próbie odpalenia silnik nie może zassać mieszanki. Dopiero gdy przytkam ręką dopływ powietrza do gaźnika, kopie kilka razy i moto odpala.
Gdy odpali działa już normalnie, popracuje chwilę, wyłączam ssanie, obroty spadają i wszystko jest ok. Później pali już za każdym razem od kopa, dopóki silnik za bardzo nie wystygnie.
Ktoś ma pomysł dlaczego na zimnym nie zasysa mieszanki?

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 163
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 1985r KOS/KRASKA.
WSK M06-Z2 1961r.
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: mariusz30003 » 2017-04-18, 21:19

Po zimowym postoju i kilku dziesięciu wiosennych kilometrach gaźnik zaczął sie znacząco pocić mimo zeszło rocznego wyrównywania powierzchni styku komora pływakowa - korpus oraz zastosowaniu uszczelki z gambitu.
Co się stało... odkształciła się, skurczyła się, komora pływakowa... czyli plastik z którego jest wykonana nie jest odporny na benzynę z olejem.
Czy ktoś zauważył coś takiego u siebie?


Do kolegi Cyku511
Przed odpaleniem kopnik 3- 5 razy przy wyłączonym zapłonie, następnie włącz zapłon i powinna zagadać za pierwszym kopem.

cyku511
Posty: 3
Rejestracja: 2017-04-02, 21:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: cyku511 » 2017-04-19, 07:09

No właśnie nie chce zagadać. Można kopać długo a świeca dalej sucha...

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-05-03, 22:02

Jakie macie dysze główne w tych gaźnikach i ustawioną iglicę ? jak to się ma do spalania i osiągów ?

rożek
Posty: 12
Rejestracja: 2015-07-20, 18:34
GG: 0
Moje maszyny: 2xWSK MO6B3
Lokalizacja: LCH
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: rożek » 2017-05-05, 18:02

Dysza 85, iglica na samej górze. Na 72 trochę ubogo było ale lekko dłubnięta jest, na 85 pracuje b.dobrze. Spalanie koło 4l, v-max realne 90 km/h.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6305
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2017-05-07, 23:27

Z ciekawości spróbuję u siebie 85, mam 72 i ciągle mam wrażenie że zalewa :)

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 118
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: zamela » 2017-05-07, 23:35

Ostatnio jeździłem na 90 to wiadomo świeca często brudziła się nagarem aż przestał palić - zmiana na 80 niby praca OK świeca czarna , silniczek pracował dosyć fajnie i ta kupa dymu :d ale spalanie 6 na sto przy jeździe z prędkosciami 40-50 to za dużo.
Obecnie wkręciłem 72 - świeca brązowa a spalanie sprawdzę za kilka dni bo w nowym tygodniu planuje zrobić 400km

Po tankowaniu na dyszy 72 , iglicy na 3 rowku od góry
spalanie przy normalnej jeździe 40-55km/h wyszło 4,9L to jest prawie litr mniej niż na dyszy 80 ale nadal za dużo , zostaje mi kombinacja z poziomem paliwa .

Obecnie iglica na samym dole , dysza 72 , skład mieszanki 1,5 obroty wykręcona śrubka (optymalnie wg colortune)
jazda tylko po trasie z prędkościami licznikowymi 45-60 i spalanie wyszło 4,6l/100km
Operuje manetką gazu głownie w zakresie 0-1/2 to spalanie wydaje mi się bardzo duże i tak było zawsze i nie wiem skąd taki wynik bo słysząc że innym użytkownikom pali 2,8 to ąz się wierzyć nie chce , u mnie zero wycieków świeca sucha brązowa , brak chmury dymy a jednak konsumpcja spora.

Na dystansie 109km licznik wskazał 97 więc okolo 10% przekłamania .

wojtek007
Posty: 17
Rejestracja: 2016-10-20, 14:50
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 model nieznany
Lokalizacja: Janów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: wojtek007 » 2017-06-07, 10:36

Mam pytanie jak to jest z tym gaźnikiem http://allegro.pl/gaznik-21mm-phbg-dell ... 94926.html czy jest możliwosci zamontowania go pod orginalny krocieć bez przeróbek ?.?

Mixol
Posty: 632
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1965 r.
M06B3 1980 r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Mixol » 2017-06-07, 11:08

wojtek007 pisze:
2017-06-07, 10:36
Mam pytanie jak to jest z tym gaźnikiem http://allegro.pl/gaznik-21mm-phbg-dell ... 94926.html czy jest możliwosci zamontowania go pod orginalny krocieć bez przeróbek ?.?
Przeczytałeś ten temat ? wszystko masz dokładnie opisane od piątej strony.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość