Strona 1 z 26

Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 10:19
autor: jannex
Jak w temacie - szukam alternatywnego gaźnika zamiast oryginalnego G20. Posiadam zarówno stary z epoki jak i nowego chińczyka i oba tak samo bezndziejnie się przelewają brudząc cały silnik, leją ze śruby odstojnika i dzwonią. Chociaż nie, tylko stary dzwoni, replika jest cichutka za to nie ma sitka na nakrętce odstojnika i non stop zapycha dyszę. Dodatkowo na nowym trudniej odpala :/
Moto służy mi do jazdy więc nie będziemy się szczypać. Gażnik razem z mocowaniem ma kosztować max około 200 zł. Dobrze, zeby montaż ograniczył się tylko do dorobienia jakiejś przejściówki bez modyfikacji cylindra - ostatecznie moto zabytkowe i kiedys tam powrócę do oryginału.
Czekam na pomysły i pozdrawiam.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 11:26
autor: rykun
Z tego co pamiętam gaźnik bing 21 pasuje bez przeróbek albo z minimalnymi poprawkami. Jest mocowany tak samo jak oryginalny, czyli na zacisk. Jeden z użytkowników tego forum taki miał.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 12:28
autor: X-B
Ja mam gaźnik z MZ 150 z dyszą główną z WSK 125 (czyli 80-tką, bo w MZ jest bodajże 120-tka)
Jedynie trzeba wytoczyć króciec z aluminium.
Polecam.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 15:05
autor: ŻbiKu
Czyżby rykun chodziło Ci o mnie?? Ja mam gaźnik BING nie pamiętam już jaki model i pasuje normalnie do WSK125. Jego przepustnica jest taka jak w samochodach (blaszka odsłaniająca dopływ mieszanki).

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 15:18
autor: rykun
Chodziło mi o Wojtka czy Budde z nad morza jak kto woli. Kiedyś były zdjęcia na forum chyba. Miał gaźnik z zwykłą walcową przepustnicą. Bing model 21 taki jak w niemieckich motorowerach.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 15:30
autor: ŻbiKu
Po co do S01 montować inny gaźnik skoro są już nowe i sprawdzone? Te silniki są prymitywne, słabe i zmiana gaźnika z nowej kopii oryginału na nic raczej się nie zda. Ale kto kombinuje ten ma ;)

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-27, 21:38
autor: z-tomek
Sam mam ten sam problem tzn przeciekający gaźnik tzn ze śruby odstojnika. Mam zamiar zamontować gaźnik od ETZ 150 ale do tego trzeba wytoczyć króciec.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 10:19
autor: @ndi.pl
Słuchajcie miałem też problemy z gaźnikiem
1. Cały czas mi paliwo uciekało przez gaźnik (to co miałem w baku po 1 dniu nie było )
winą był zepsuty gwint korpusu - rozwiazanie skladanie z 2 gaznikow 1
2. Ciekło pod śrubą - rozwiazanie nowe uszczelki

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 13:01
autor: jannex
A problemy z dzwoniącą przepustnicą, uciekającymi wolnymi obrotami a w nowym z odpalaniem?
http://www.allegro.pl/item701392845_gaz ... _suwy.html troszkę za drogi ale co wy na to?

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 14:29
autor: rykun
Jak masz kupić podróbę za tyle kasy to lepiej kupić ten. http://www.allegro.pl/item722009591_sku ... h8051.html Sprawia trochę kłopotów na początku, ale się sprawdza. W sumie to każdy gaźnik o przelocie ok 20mm się nada. Dopasować nie problem. Delorto i bingi maja te zaletę że pasują prawie bez przeróbek. Do delorto potrzebny jest tylko kawałek gumowego króćca albo nowy z aluminium.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 14:59
autor: Żurek
hymm skoro każdy gaźnik o przelocie 20mm się nadaje to możne pomyśle nad membranowymi gaźnikami (stosowanie są między innymi w piłach spalinowych) te gaźniczki z pił są tyciuśkie w porównaniu do oryginalnego ale chyba są takie 20mm...

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 17:52
autor: rykun
Może trochę się źle wyraziłem że każdy gaźnik. Weź pod uwagę łatwość obsługi i zamontowania a także nowoczesność konstrukcji przekładająca się na niskie spalanie i bezawaryjność. Gaźnik membranowy jest bardziej złożony niż mechaniczny. Stosowany jest z powodzeniem w gokartach. Popularny jest tillotson 19,8mm. Moimi faworytami są gaźniki z zwykłą przepustnicą. Przeważnie rozmiary 19 i 21mm. Za ok 200zł można kupić nowego amala w tych rozmiarach. Japońskie są znacznie droższe.
http://www.allegro.pl/item721500103_gaz ... lorto.html
Na tej aukcji jest bing 21. Trzeba by się dopytać jaką średnicę ma na króćcu.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 19:53
autor: Wojtek
WojtekW na polmocie opisywał swoje doświadczenia z bingiem i w efekcie wrócił do starego gaźnika. Z tego co pamiętam był zadowolony z pracy silnika ale problemy z rozruchem zniechęciły go.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 20:02
autor: rutkowski
Osobiście testowałem gaźnik membranowy Tillotson 20mm, ślinik chodził zegarek ale z rozruchem i z obrotami na jałowym nie było już tak różowo.
Gaźnik testowałem na motorowerze Jawa 50
To moje skromne fotki zamontowanego gaźnika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0fb ... f57fb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72a ... 347be.html

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-08-28, 21:35
autor: mateusz 46
ja miałem jakis czas temu gaźnik BING 21 w wsk gil i chodziła ładnie paliła troche cieżej ale wolałem ten gaźnik poniewaasz
1-silnik był suchy
2-mniej palił
3- równiej chodził
4- miał centralnie umiszczona komore pływakową

ale niestety jak robiłem remont silnik był umnie kuzyn i zepsuł i wyrzucił mi iglice od tego gaxnika wiec narzzie mam znów c20 :( ale jak tylko dokupie lub dorobie iglice wsadze go spowrotem

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-09-02, 18:45
autor: Sebastian440
Rutkowsi ten gaźnik był poprosty niedobrany do pojemności, nie dziwie się, że miałeś problemy.

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-09-03, 13:24
autor: Anzel
Osobiście posiadam i testowałem Binga 21 wydartego spod kanapy Sachsa 80.Gaźnik ładnie się sprawdza w poczciwym S01 a montaż ogranicza się do poluzowania kołnierza,przełożenia linek i przykręcenia :)

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-09-03, 15:11
autor: pawel15
Anzel pisze:Osobiście posiadam i testowałem Binga 21 wydartego spod kanapy Sachsa 80.Gaźnik ładnie się sprawdza w poczciwym S01 a montaż ogranicza się do poluzowania kołnierza,przełożenia linek i przykręcenia :)
Anzel a jak z odpalaniem ciepłego/zimnego silnika? Czy z nałożeniem gumy filtra powietrza nie ma problemów? Ile motocykl palił na tym gaźniku?

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-09-03, 17:15
autor: jannex
Wyłapałem gaźnik BIng 21 za porażające 40 zł. MOntarz ogranicza się niby tylko do wstawienia ale ja napotkałem dodetkowe problemy z zamontowaniem filtra powietrza - jest za luźno. Trzeba będzie dotoczyć jakąś redukcję jednak chwilowo mi już nie pilno bo rejestracja odwlekla się znowu o 42 dni. Pobawię się na wiosnę...

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

: 2009-09-03, 22:19
autor: Anzel
Nie wspomniałem o filtrze,bo mam głupi nawyk wypruwania orginalnej puszki filtra z każdego motocykla który mam.Robie tak z powodu braku dostępu do dobrej jakościowo gumy która łączy ową puszkę z gaźnikiem.Do tej pory używałem uniwersalnego stożka który nasączyłem olejem dla bezpieczeństwa.