Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
bodzio92
Posty: 18
Rejestracja: 2012-06-13, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL 1982
Lokalizacja: Iława
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: bodzio92 » 2013-07-15, 20:38

Panowie z tego co piszecie gaźnik 21mm AM6 MINARELLI zdaje egzamin w wsk 125 :) Może ktoś z użytkowników podzieli się na jakiej dyszy jeździ i na jakim ustawieniu iglicy??

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2013-07-15, 21:18

Dysza najmniejsza z zestawu, iglica opuszczona na maxa w dół czyli pierwszy ząbek od góry :)
WSK chodzi jak marzenie :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: krzysiek200 » 2013-07-31, 19:46

Razem z Piotrkiem25 założyliśmy takie gaźniki jak ma AudioBas i ja jestem mega zadowolony, zalożyłem dysze 70 z Simsona bo na 75 zalewało z filtrem, wreście rower wkreca się na wysokie tak jak trzeba, rozruch tez wypada lepiej jak na oryginalnym gaźniku. Jednym słowe POLECAM.

krzysiu110
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-22, 00:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet Dezamet 50ccm
Lokalizacja: Lipnica k.Kolbuszowej
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: krzysiu110 » 2013-08-24, 00:58

a tak sie zapytam czy do tego gaźnika nie potrzebny jest żaden dłuższy króciec?? gaźnik jest od razu przy cylindrze?? nie ma niższych obrotów jak bez króćca??

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AudioBas » 2013-08-24, 01:10

Ja mam na króćcu i jest OK.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

krzysiu110
Posty: 10
Rejestracja: 2013-08-22, 00:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet Dezamet 50ccm
Lokalizacja: Lipnica k.Kolbuszowej
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: krzysiu110 » 2013-08-26, 21:09

na tym kawałku węża??? jaką ma długość ten wąż??

final

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: final » 2013-09-03, 23:59

15mm węża wchodzi na gaźnik i drugie tyle na cylinder (kruciec) czyli 30mm Do tego 2 opaski i gotowe. Pamiętajcie że gaźnik ma 21mm przelotu więc trzeba rozwiercić króciec pod 21 albo dać większą dyszę (inaczej w maxymalnym położeniu przepustnicy zadławimy silnik powietrzem (bez przesady ino troszkę zubożymy mieszankę) )

mac
Posty: 15
Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: mac » 2013-09-05, 13:46

Ma ktos z was schemat podlaczen tego gaznika? Jest tam kilka przylacz, ktorych nie bardzo potrafie rozszyfrowac (np po obu stronach 2 plastikowe przylacza polaczone ze soba rurka igielitowa :-/ ). Moze byc tez foto gaznika zamontowanego na cylindrze wsk.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2013-09-05, 13:51

Te połączone rurką to przelewy to ma być odetkane. Z tyłu za przepustnicą masz wyjście na podciśnienie to zatykasz i z boku jest wejście do dozownika to też zatykasz.

mac
Posty: 15
Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: mac » 2013-09-05, 14:06

Dzieki za szybkie info Muciek :) Od dozownika... czyli mozna dozowac olej do mieszanki? Probowal ktos z was to wykorzystac?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2013-09-05, 14:14

Jak zrobisz napęd do pompy oleju to możesz , albo sterownik co by dozował olej :P

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AndrzejJ » 2013-09-12, 22:39

Także mam od dzisiaj podróbkę dellorto, powiem tak, nawet założyć tam linkę to pół godziny zabaw(chociażby ze względu na linkę nie centrycznie w przepustnicy, jak w G20 tylko z boku, co w połączeniu z sprężyną i plastikiem który trzyma iglice zapewnia trochę zabawy), pasuje ori linka od rowera, tylko śrubę regulacji linki trzeba wkręcić z G20, wtedy nie trzeba nic robić z długością linki, dyszę mam 75, z jakiegoś powodu na początku nie chciała zapalać, ale potem się odezwała z miejsca na bardzo wysokich obrotach i później nie miałem już żadnych problemów, polecam niepotrzebne końcówki(podciśnienie i olej) zakleić poxipolem.
A teraz wrażenia-ładnie wchodzi na obroty, pomimo odważnika na wale, na odcinku około 50m dokręciłem do bardzo wysokich obrotów, ale dalej zabrakło miejsca (dzisiaj tylko koło komina jeździłem), silnik ciągle się wkręcał, trochę wolniej niż w średnich obrotach, ale jednak (króciec wyszedł mi z 1-1,5cm dłuższy niż oryginalny, więc maksymalny moment był daleko za mną), Całkiem ładnie odpala- ssanie dwa kopy i pali, jeśli silnik jest ciepły to nawet ręką można zapalić, wystarczy tylko żeby tłok przeszedł przez GMP, moc w porównaniu do zregenerowanego G20 z nowym zacinającym się zaworkiem kulkowym-nie ma porównania, nic nie cieknie i nie śmierdzi
Końcówka od paliwa jest sporo niżej, i można się pokusić o założenie filtru paliwa, a nawet przypiąć go do ramy obok akumulatora.
Do tego zestawu CDI w planach i rower jak marzenie, każdemu polecam, według mnie warto zainwestować 80zł z przesyłką w ten gaźnik

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2013-09-12, 22:46

Panowie, jak wychodzi spalanie na 100 i jaki jest przepał mieszanki? Dobrze to jest dobrane?

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AndrzejJ » 2013-09-12, 22:54

jeśli wyregulujesz to z colortune to pewnie będzie palił mniej, mieszankę spala całkowicie, muszę spuścić iglicę o jeden rowek-teraz mam na drugim od góry, świeca jest czarna i sucha, ale należy pamiętać że zalałem mu 1:25 oleju, silnik jest na dotarciu i założyłem świecę NGK B8HS(B7HS lub BP7HS nie było, a upalać trzeba), jutro może kupię odpowiednią albo wypale stare to coś napiszę, wiem że na pewno silnik nie jest zalewany- kilka dni temu nie zamknąłem kranika na noc i jak się domyślam w komorze korbowej nalało się trochę benzyny(gdy zdejmowałem cylinder to po obrocie część wału była w benzynie, na pewno nie był to olej), po chwili pyrkania silnik to przepalił i przestał przerywać, na pewno nie było to związane z rozgrzaniem, bo więcej takie problemy na nowym gaźniku nie wystąpiły.
Btw. Nie mógł by ktoś pożyczyć colortune z okolic Lublina lub ew. przez pocztę? Wynikami regulacji oczywiście bym się podzielił.

mac
Posty: 15
Rejestracja: 2012-04-25, 18:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: mac » 2013-09-12, 23:47

No i gazniczek zalozony do WFM :) odpalila bez najmniejszych problemow za pierwszym razem, obroty stabilne, ladnie sie wkreca. Zaluje ze wczesniej go nie zalozylem tylko walczylem ze starym g20 :/ Co do ssania (mam wersje z recznym ssaniem) w jakim polozeniu ono jest aktywne? Jak podnosze do gory to obroty sa nizsze niz na dolnym polozeniu, a spodziewalem sie na odwrot...
Moze tez podzielicie sie jakie macie patenty na zatkanie zbednych otworow (dozowania oleju i podcisnienia) aby to wygladalo estetycznie?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2013-09-13, 00:37

Do góry i przekręcasz to włączone ssanie. Rurkę to wziąć węże gumowego i zgrzać albo zalutować.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AndrzejJ » 2013-09-13, 18:56

zakleić poxipolem, jeśli masz ten gaźnik to:
zaklep młotkiem dynks od ssania, zaklep ośkę pływaka(mi dzisiaj całkowicie wypadła, leciutko chodziła, dwa razy młotkiem i siedzi i się nie rusza), dokręć ssanie rozpylacz i dyszę, chińczycy to zrobili jak by chcieli a nie mogli, rączka ssania została mi dzisiaj w ręce, z przelewu zasuwało paliwo a dyszę i rozpylacz dokręciłem przy okazji zmiany i dyszy, ledwo zakręcone były, co nie zmienia faktu że to i tak bajka w porównaniu do G20.
Tą plastikową redukcję można obtoczyć i na nią założyć gumę od puszki, bezpośrednio na gaźnik jest za duża.
Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Alien » 2013-09-14, 02:03

AndrzejJ pisze:Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...
Ostatnie Twoje posty absolutnie ignorowałem bo nie chciało mi się dyskutować, ale powoli zaczyna mnie męczyć czytanie farmazonów technicznych napisanych w tonie oznajmującym.

Gaźnik ma być odizolowany termicznie o cylindra więc gumowy wąż czy tam króciec (jeśli nie będzie zaburzał przekroju ani wymiarów) będzie lepszy od alu. Drugą istotną rzeczą jest nadmierne wstrząsanie/spienianie paliwa w pływakowej - alu jak każdy metal o wiele bardziej przenosi wibracje niż wspomniany gumowy wąż więc mamy 2:0 dla gumy.

TomekC
Posty: 15
Rejestracja: 2013-09-06, 15:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK175
SHLM11W
JAWA175
XR600
Lokalizacja: Miechów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: TomekC » 2013-09-14, 06:57

Alien pisze:
AndrzejJ pisze:Ps. Pamiętajcie żeby gaźnik z cylindrem był w pełni połączony aluminiowym/miedzianym/mosiężnym króćcem(tak, wiem że AudioBas miał połączone wężem...) gaźnik odparowuje paliwo przez co oddaje ciepło, przy połączeniu gumowym wężem dzisiaj miał u mnie jakieś 5-10 stopni(na dworze około 15) a długa jazda to nie była- może jakieś 15 do 20 minut w koło komina, ojciec jeszcze wcześniej mówił że trzeba to połączenie zrobić z alu...
Ostatnie Twoje posty absolutnie ignorowałem bo nie chciało mi się dyskutować, ale powoli zaczyna mnie męczyć czytanie farmazonów technicznych napisanych w tonie oznajmującym.

Gaźnik ma być odizolowany termicznie o cylindra więc gumowy wąż czy tam króciec (jeśli nie będzie zaburzał przekroju ani wymiarów) będzie lepszy od alu. Drugą istotną rzeczą jest nadmierne wstrząsanie/spienianie paliwa w pływakowej - alu jak każdy metal o wiele bardziej przenosi wibracje niż wspomniany gumowy wąż więc mamy 2:0 dla gumy.
Wystarczy popatrzeć na konstrukcje Japońskie , wszystkie mają króćce gumowe i tak jak pisze Alien , izolacja termiczna , mniejsze wibracje i szczelność połączenia , także 3:0 ;-)

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: AndrzejJ » 2013-09-14, 14:50

Wibracje- tak, izolacja termiczna- po co się stosuje podgrzewanie gaźników w tychże japońcach?
Alien, nie za bardzo rozumiem, czy mam ci dawać zdjęcia wszystkich niedoróbek, i wszystko co mówię popierać nimi?
Idź może lepiej po kolejne piwo.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości