Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2011-06-18, 18:28

Wirnik nie może obcierać o stojan, jeżeli z jednej strony jest większa szczelina a z drugiej strony mniejsza - nie ma to wpływu na ładowanie.

Musiałeś coś źle podłączyć albo regulator jest zepsuty.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-06-18, 18:50

Sprawdź prąd zmienny bez obciążenia.
Zrób zdjęcia jak wygląda wszystko po zamontowaniu.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2011-06-18, 19:13

ŻbiKu pisze:Musiałeś coś źle podłączyć albo regulator jest zepsuty.
Prostownik (regulator) był zapakowany w folię więc był nie używany. Ja podłączyłem go od razu tak jak shoei napisał i nic nie grzebałem. Jeśli to wina regulatora to znaczy, że jest uszkodzony fabrycznie.

Prąd na cewkach sprawdzę dziś lub jutro. Jeśli będzie kiepski to w poniedziałek dla pewności lepiej wycentruje stator.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Shoei » 2011-06-18, 19:40

Ja zakładałem zestaw i miał książkowe 14,5V później coś kombinowałem nie wiem co ale fakt faktem że przy ponownym montażu uzyskałem 13,5V a było to zdemontowanie i zamontowanie.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2011-06-18, 19:58

No to dziwna sprawa. Pewnie jednak będę musiał centrować stator jak należy. Może wtedy będzie ok.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Shoei » 2011-06-19, 15:53

Masz zmasowany regulator?
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2011-06-19, 16:13

Shoei jesteś geniuszem :)
Zmasowanie regulatora to ostatnia rzecz na którą bym wpadł.
Ładowanie na wolnych teraz jest poniżej 12 V ale po przygazówce przekracza 13 V.
To chyba jeszcze nie to co być powinno bo nie jest stałe ale już lepiej. Może jeszcze to wycentrowanie trzeba poprawić. Grunt, że ładowanie jest już dużo lepsze.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Shoei » 2011-06-19, 16:24

Doszliśmy do tego z Wujciem, on nie masował ja masowałem. Patrze w serwisówkę royala i ładnie rozpisany jest regulator. Oprócz wyjść + - są elementy regulatora które dla działania muszą być masowane. Taka pierdoła a tyle nerwów.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-06-19, 16:25

Więc prawdopodobnie mój regulator też działa będę to w najbliższym czasie testował.
Dzięki za pomoc Shoei.

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Shoei » 2011-06-19, 16:33

Regulator. Jest jeszcze inny schemat nie wiem który to jest który ale widać że oprócz mostka są elementy które są masowane oddzielnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2011-06-19, 16:52

Więc po pomiarach na wolnych obrotach ładowanie wynosi prawie 12 V. Po dodaniu gazu wzrasta do ponad 13V. Są wahania ale to pewnie sprawa złego wycentrowania mojego alternatora.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-06-19, 17:11

W końcu jest wiadomo jak ma być podłączony regulator.
Regulator AC w instalacji musi być równolegle podłączony razem z prostownikiem więc działa jako dławik.
Poniżej przedstawiam schemat, który będę testował w przyszłym tygodniu:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-06-22, 18:53

Dziś sprawdziłem ten schemat i na 100% działa maksymalnie na aq jest 14.66V czyli nie przekracza 14.7V
Mostek musi być mocny mam teraz 35A w obudowie KBK i jest za słaby bo się dosyć mocno grzeje.
Będę to testował wszystko na mostku 50A i wtedy wszystko powinno być już dobrze :) tylko muszę go najpierw kupić ;)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2011-06-22, 20:24

U mnie wirnik obcierał o simering. Wbiłem głębiej simering, założyłem wirnik i wycentrowałem go. Następnie podpiłowałem kartery, żeby lepiej ustawić cewki względem wirnika.
Złożyłem wszystko i mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej niż było. Ładowanie na wolnych obrotach jest chyba trochę lepsze niż było ale za to na wysokich jest gorsze.
Nie mam pojęcia co zrobić. Być może po wycentrowaniu wirnik mi teraz obciera o gniazdo simeringu.
Jeszcze ten regulator może być do bani lub żarówka (55 W) z przodu jest za mocna.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Wojtek » 2011-06-22, 22:40

Na jakiej podstawie oceniasz to ładowanie? Wepnij amperomierz szeregowo z akumulatorem i mierz natężenie prądu. Napięcie daje pogląd ale pomiar natężenie w tym przypadku będzie bardziej miarodajny.
Ostatnio zmieniony 2011-06-23, 11:34 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2011-06-22, 22:49

Może dodam coś od siebie:
1. Wbiłeś głębiej simmering, sprawdź raczej czy wirnik nie obciera o aluminiową osłonę wału w której osadzony jest simmer - ja tak właśnie mam, zwróć uwagę na ewentualne opiłki
2. Stojan to jedna sprawa, ale wypada zacząć od wirnika. Royal to angol na wymiarach calowych, przez co zakąłdając na czop robiony w wymiarach metrycznych jest wyczuwalny luz. Skręcając krzywkę wkręć sobie jakiś znacznik/płytkę w otwór do mocowania stojanu i dokręć wirnik tak, aby uzyskać jak najmniejsze bicie.
3. Jak dystansujesz układ wirnik-cewki? Co tam wkładasz?
4. Masz dobrze wyosiowane położenie wirnika względem środka rdzeni cewek? Konieczny jest do tego zestaw 6 nakrętek M8: 3 pod stojan i 3 na stojan pod osłonę alu na której mocuje się przerywacz.
5. Co do pomiarów multimetrami elektronicznymi to ja mam mieszane uczucia. Moja wieśka generuje takie pole elektromagnetyczne że miernik pokazuje wartości napięcia jak jestem 0,5m od motocykla i nie zdążę jeszcze podpiąć klem. Teraz mierze analogowym - trzeba sobie przeliczyć działki, ale przynajmniej nie świruje :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-06-23, 12:30

Wojtek pisze:Na jakiej podstawie oceniasz to ładowanie? Wepnij amperomierz szeregowo z akumulatorem i mierz natężenie prądu. Napięcie daje pogląd ale pomiar natężenie w tym przypadku będzie bardziej miarodajny.
Właśnie problem jest w tym że te ładowania w motocyklach opierają się na napięciu na klemach a nie na ilości prądu (nawet to pisze w manualu od royala).
Niestety nie mam takiego amperomierza żeby wytrzymał (musi być na więcej niż 12A.)

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: yahoo » 2011-08-14, 22:42

Panowie, szybkie pytanie: jaki akumulator do alternatora z RE? Mam wersję z trzema kablami, i zintegrowanym prostownikiem i regulatorem. Jaką pojemność kupić?

--
pzdr
y

ps. Odpaliłem! :D

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Shoei » 2011-10-03, 22:20

Z tego co widziałem w serwisówce to 7ah, ale pełno schematów jest i niektóre wersje posiadają aku 14ah zaś inne 5,5ah. Ja bym poszedł na 7ah. Nasz wynalazek nie ma nic prądożerczego jak rozrusznik także moim zdaniem powinien wystarczyć.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: yahoo » 2011-11-26, 21:08

Shoei pisze:Z tego co widziałem w serwisówce to 7ah, ale pełno schematów jest i niektóre wersje posiadają aku 14ah zaś inne 5,5ah. Ja bym poszedł na 7ah. Nasz wynalazek nie ma nic prądożerczego jak rozrusznik także moim zdaniem powinien wystarczyć.
No to więc złożone i odpalone. Działa! :D

Muszę jeszcze delikatnie popieścić - w szczególności dokładnie wycentrować i wypoziomować stator względem wirnika, bo notuję zbyt wysokie napięcia - dochodzące i nawet przekraczające 15V. Mam nadzieję, że to od złego ustawienia wirnik-stator.

Akumulator ostatecznie kupiłem od ETZ - 5,5Ah o ile pamiętam. Cały prąd z alternatora puszczam na aku, z którego zasilane jest wszystko, przez zestaw przekaźników (po jednym na krótkie i długie, oraz głównym, sterowanym stacyjką, zasilającym cewkę WN, stop, klakson, włącznik świateł, postoje i licznik oraz migacze (LED, a co;P).

W najbliższym czasie dołożę do tego bezstykowe sterowanie zapłonem:
https://picasaweb.google.com/1169812482 ... 9100585298
Ciekawym jak to będzie hulać :)
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości