Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-18, 10:31

Dzięki ale tam już sprawdzałem i mam lekko ponad 20 V . Chodzi mi o prąd wyjścia z regulatora bo na akumulatorze jest 11 V przy dodaniu gazu zwiększa się nieznacznie .

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2015-07-18, 10:44

Podłącz te żarówkę żeby obciążyć prądnice. Pomiar samych napięć bez obciążenia jest bez sensu.

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AndrzejJ » 2015-07-18, 16:01

Jak żarówka ładnie zaświeci, to kup nowy regulator.
Przeróbka jest tak prosta, że cudów być nie może.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-20, 10:53

Regulator jest nowy sądzicie że trafiłem na trefny egzemplarz ? Zamówić drugi ?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2015-07-20, 12:05

Sprawdź tą żarówką.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-08-12, 19:16

Dalej walczę i dalej nic a czas ucieka .
Zakupiłem nowy następny regulator na 4 piny i chciałbym się upewnić apropo podłączenia .
Przewody o kolorach kolejno od lewej :

- pomarańczowy - na prądnice
- ciemny róż lub czerwony ( zależy jak kto interpretuje ) - na akumulator do plusa
- żółty - na prądnice
- zielony -- masa


Proszę o potwierdzenie czy mam racje .

Zabiłem poprzedni akumulator dwu tygodniowy z racji braku ładowania , regulator na 5 pinów też do piachu .

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-08-13, 09:21

to nie lepiej bylo juz kupic taki z dwoma zoltymi przewodami?
ja znalazlem taki po haslem "regulator ATV" czy jakos tak
ten zolto-pomaranczowy nieco inaczej reguluje/prostuje po kablu zoltym i pomaranczowym
posprawdzaj jeszcze czy nie masz gdzies zwarcia i takie tam.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-08-13, 09:55

Niestety nie znalazłem takiego z dwoma żółtymi przewodami .
Jeśli chodzi o podłączenie tego co teraz kupiłem to dobrze myślę z tym podłączeniem czy może coś jest źle sorry że zawracam głowę ale muszę mieć pewność . Ktoś pomoże ?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2015-08-13, 12:04

Sprawdzałeś ten stator tak jak pisałem czy dalej w ciemno kupujesz regulatory? http://allegro.pl/regulator-napiecia-sh ... 47217.html

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-08-13, 21:52

Sprawdziłem i spaliłem żarówkę moc 39,5 V .
Podłączyłem według tego co napisałem wyżej i uzyskałem wreszcie wymarzone 13-14 V na akumulatorze . Winne było prawdopodobnie błędne połączenie tego regulatora 5 pinowego bo dwa przewody czarny i czerwony dałem wedle sugestii na plus do aqu . Teraz tylko kilka jazd próbnych i jeśli będzie w porządku to nadejdzie pora na podziękowania dla wszystkich tych którzy przyczynili się do uratowania mojej Czwórki .

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-08-15, 20:40

Dzisiaj przejechałem jednorazowo bez zatrzymywania się 147 km i wczoraj jakieś 60 km bez konieczności ładowania akumulatora prostownikiem stacjonarnym . Stan naładowania akumulatora to 12,72 V . Czyli super .
Chciałbym gorąco podziękować wszystkim tym którzy mi pomogli . Dziękuję Panowie .

McKerek
Posty: 156
Rejestracja: 2014-08-15, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Kobuz 76`
MZ ETZ 150 88`
Pełno Komarków:D
Lokalizacja: Sulmierzyce
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: McKerek » 2016-02-05, 22:23

Siema! :-) dziś przyszedł do mnie wirnik z Enfielda. Otóż mam 2 szybkie pytania :)
1. Czy ten schemat jest pod CDI na Royalu?
2. Jak podać światła jeżeli mam wszystkie cewki prócz tej od cdi, na regulator?
Z góry dzięki za odpowiedzi :) Jutro biorę się za montaż ;D
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Kermit » 2016-03-22, 13:46

W pierwszym poście na stronie nr. 10 w tym temacie, masz podane 2 schematy jak przelutować prądnice pod CDI i pod oryginalny zapłon.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rykun » 2016-07-26, 15:28

Ktoś próbował zastąpić akumulator zestawem kondensatorów elektrolitycznych? Mam regulator z 4 przewodami i kondensatory razem 25000uF ale są stare że można przyjąć 10000uF. Mam tak oryginalnie w quadzie i miałem w ktmie i jakoś pracowało. Jak się jedzie na światłach to nie ma problemu gorzej jak nie będzie obciążenia i do tego wysokie obroty. Na niskich obrotach regulator jest ciepły tylko. Nie chce rozwalić regulatora bo nie mam gdzie od ręki kupić i tracić czas.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2016-08-27, 23:27

Nadal mam problem (był od samego początku) z ładowaniem.
Moje cewki to wersja z 3 przewodami - tylko ładowanie.
Na początku miałem słabe ładowanie a teraz nie mam go już wcale.
Postanowiłem kupić regulator na próbę tylko nie wiem czy są to cewki 3 fazowe czy 2 fazowe??
Czy ktoś to wie? Bo od tego zależy rodzaj regulatora. Mam do prądnicy dwu fazowej tylko boje się go podpiąć, żeby nie spalić.
Pomóżcie jeśli coś wiecie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2016-08-27, 23:45

Ładownie zgodnie ze schematem który rozrysowałem jest 1 fazowe.
Mamy tylko 2 kabelki idące do prostownika z prądnicy.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2016-08-28, 14:43

Z prądnicy wychodzą 3 kable tylko dwa są ze soba złączone. Wiec do regulatora wchodzą 2. Czyli to prądnica jednofazowa?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2016-09-12, 21:38

Wie ktoś jak podłączyć taki regulator :?: Czerwony to plus do akumulatora i zielony minus, a różowy i żółty to cewki ładowania ze statora?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Savier » 2016-09-13, 10:48

Tak jak mówisz :) pytanie czy to regulator bezmasowy?

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2016-09-13, 20:13

Hmm tego się dowiemy jak podłącze :D na dniach. Dzięki! jak będzie z masą na obudowie to pójdzie z dymem? Kabli ma 4 wiec myślałem ze bezmasowy...tylko ten kondensator mnie zastanawia na przewodzie.
Destroyers of the system

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości