Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Savier » 2016-09-13, 22:30

Jaki kondensator ;D zielony masa i będzie git

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2016-09-16, 21:07

Działa! :D. Dzięki Savier! zawsze lepiej się upewnić.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Savier » 2016-09-16, 21:50

Podłączyłeś to do cewek bezmasowych? :)

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2016-09-17, 09:36

Tak, prądnica przerobiona ze schematu Wujcia pod wirnik royala.
Destroyers of the system

Grzegorz80
Posty: 68
Rejestracja: 2013-10-30, 22:18
GG: 0
Moje maszyny: BMW R1150 GS ADV
WSK 175 M21W2S1
Lokalizacja: okolice Zielonej Góry
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Grzegorz80 » 2016-10-11, 20:03

Witam

Przeczytałem temat. Fajna sprawa z tym altkiem. Pytanie podstawowe. Czy w PL można kupić wirnik do Royala? Ktoś wcześniej pisał że w Pruszkowie jest dystrybutor motocykli. Czy tam jest osiągalny?

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Texas Ranger » 2016-10-11, 20:10

Jeśli się nie mylę to chyba kolega z forum Oktan sprzedaje takowe. Poszukaj w dziale "Sprzedam".

Grzegorz80
Posty: 68
Rejestracja: 2013-10-30, 22:18
GG: 0
Moje maszyny: BMW R1150 GS ADV
WSK 175 M21W2S1
Lokalizacja: okolice Zielonej Góry
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Grzegorz80 » 2016-10-12, 17:40

Kolego na pewno użytkownik OKTAN? Nie znalazłem żeby miał do sprzedaży

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: halcik » 2016-10-12, 22:15

Tak, na pewno

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Savier » 2016-10-12, 23:43

Oktan175 nick miał chyba dokładnie :)

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2017-02-28, 02:05

Z drobnym opóźnieniem odczytałem .Tak mam cały czas dostępne .

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2017-02-28, 11:38

Jak coś też mam używane, ale w dobrym stanie :)
Nawet całe zapłony na Royalu, które objechały BAŁKANY i nie tylko :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: zzaspa » 2017-08-19, 11:23

Panowie. Przymierzam się w zimę do wzmocnienia instalacji elektrycznej w WSK. Plan jest taki by zamiast Standardowych 12V 55W na aku oraz 12V 35W na reflektor zrobić instalację jednoobwodową by pociągła wszystkie odbiorniki + żarówka H4 ( i mały nadmiar na jakąś ładowarkę bądź może kiedyś przyczepkę niewiadówkę) Teraz mam pytanie po śledzeniu wątku co jest lepsze.
1 Kupić zestaw z royala 12V 120W + koło magnesowe + regulator
2 kupić regulator i koło magnesowe a cewki przewinąć ( jednak szukałbym na forum kogoś komu mógłbym to zlecić)

i kolejne pytanie. Gdy wsk będzie pracować na H4 to przełącznik świateł wytrzyma takie prądy czy lepiej puścić prądy przez przekaźnik??

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Skinder » 2017-08-19, 11:53

Lepiej idź w magneto, wirnik z royala lata luźno na wale, do tego dochodzą kombinacje z przewijaniem itd. W tych czasach, przynajmniej dla mnie to gra nie warta świeczki.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: zzaspa » 2017-08-19, 12:56

Skinder pisze:
2017-08-19, 11:53
Lepiej idź w magneto, wirnik z royala lata luźno na wale, do tego dochodzą kombinacje z przewijaniem itd. W tych czasach, przynajmniej dla mnie to gra nie warta świeczki.
Zamiana całości z royala byłaby najprostsza jednak czytałem w postach o tym że komuś spaliło się uzwojenie prawdopodobnie z powodu iż w oryginale wszystko pracuje w oleju z tego powodu pomyślałem o przewinięciu układu. A że znam się tylko na prostej elektryce to zwracam się do bardziej doświadczonych :) A to bardzo luźno pasowane jest to magneto?

9stachu9
Posty: 27
Rejestracja: 2015-01-25, 18:00
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
WSK 175
Komar
Lokalizacja: Gołaszewo
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: 9stachu9 » 2017-08-20, 17:45

Luz jest okoł 0,1mm.
Ja zastosowałem stalową taśmę 0,05mm jaką używa się w narzędziowniach do owinięcia czopa wału i jest super.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: zzaspa » 2017-08-20, 17:55

9stachu9 pisze:
2017-08-20, 17:45
Luz jest okoł 0,1mm.
Ja zastosowałem stalową taśmę 0,05mm jaką używa się w narzędziowniach do owinięcia czopa wału i jest super.
0,1mm wydaję się mało. chociaż nie wiem czy tego luzu nie zlikwidowałbym osadzając magneto na kleju do łożysk/gwintu? szczególnie klej do łożysk podda się gdy pociągnie się koło ściągaczem.

9stachu9
Posty: 27
Rejestracja: 2015-01-25, 18:00
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
WSK 175
Komar
Lokalizacja: Gołaszewo
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: 9stachu9 » 2017-08-20, 19:59

Kleje do gwintów czy łożysk na tak dużej powierzchni mogą sprawić trochę kłopotu przy demontażu. A wirniki mogą się uszkodzić. Ich budowa jest raczej delikatna i nie ma w nich żadnego gwintu do zamocowania ściągacza.
Przy zastosowaniu kleju koniczne byłoby podgrzanie tego połączenia przed demontażem. Powinno to ułatwić zdjęcie wirnika z czopa wału

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 399
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2017-08-24, 09:48

Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest docięcie blaszki żelaznej z puszki od piwa na cały obwód czopa zostawiając wyłącznie miejsce na klin . Wirnik wchodzi płynnie , trzyma się solidnie i nie ma mowy o biciu. Demontaż w tym przypadku jest znacznie łatwiejszy niż przy użyciu kleju.
Spalenie alternatora występowało wyłącznie przy zastosowaniu prądnicy Royala zaś w przypadku montażu zmodyfikowanej prądnicy od WSK problem nie następuje.
Modyfikacja to tylko zmiana kolejności połączeń cewek . Przewijanie wyłącznie jednej cewki tylko w przypadku gdy chcemy zapłon bezstykowy.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Skinder » 2017-08-24, 11:13

Miałem taki wirnik przez chwile, jak zobaczyłem jak pasuje na wał to szybko się go pozbyłem. O ile dobrze pamiętam, to trzeba jeszcze dorobić dystans między niego i a dekielek uszczelniacza.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Szczepan » 2017-08-24, 11:38

Kup CDI 150W na magnecie, zamiast bawić się w rzeźbe z royalem. Przy CDI stary zapłon odkręcasz, nowy przykręcasz, podłączasz kilka przewodów i jeździsz, a przy royalu masz wątpliwą przyjemność zabawy z przewijaniem cewek, przelutowywaniem i docinaniem puszki od piwa na czop wału ;D
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości