Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-11, 01:17

Shoei pisze:Dla zainteresowanych gdzie kupić, jak i co podaje. Części można kupić na http://www.ebay.co.uk w wyszukiwarke wpisujac:

Regulator świateł - royal AC regulator
http://cgi.ebay.co.uk/NEW-ROYAL-ENFIELD ... 286.c0.m14

Regulator z prostownikiem - royal regulator
http://cgi.ebay.co.uk/ROYAL-ENFIELD-12v ... 286.c0.m14

Prądnica - royal alternator
http://cgi.ebay.co.uk/GENUINE-ROYAL-ENF ... 286.c0.m14
tak ciężko przeczytać cały temat od początku ;)
ebay.co.uk

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-11, 19:45

Mam taki zestaw 3 przewodowy . I jest zbyt duże ładowanie .
Napięcie to od 14,9 do nawet 17 , po włączeniu świateł na wolnych obr. 12,3 przy 1/3 max. obr. wynosi 15,40 . Moim zadaniem to za duże ładowanie . Centrowanie nie przyniosło efektu . Może ktoś miał taki problem i sobie uporał się z nim ??
Pozdrawiam Artur

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-11, 20:43

Jak masz powyżej 14,7v to regler na bank spalony.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-03-11, 20:52

Masz zmasowany regler? Jakim miernikiem to mierzysz?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-11, 23:59

Na bank źle podłączony regulator ;] u nas z tym też były problemy ale na szczęście udało się z tym uporać.
Teraz u mnie max to 14,7 V

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-13, 01:14

Wątek śledzę od początku i widzę że każdy jakieś miał problemy . reg. ma masę a przewody podłączone według schematu na tym forum . Może ktoś ma zdjęcia jak to podłączył może coś przeoczyłem , zdaje się że wszystko sumiennie wykonałem . Zauważyłem że Yahoo też miał problemy podobne jak moje .

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: yahoo » 2012-03-13, 10:19

Buda pisze:Wątek śledzę od początku i widzę że każdy jakieś miał problemy . reg. ma masę a przewody podłączone według schematu na tym forum . Może ktoś ma zdjęcia jak to podłączył może coś przeoczyłem , zdaje się że wszystko sumiennie wykonałem . Zauważyłem że Yahoo też miał problemy podobne jak moje .
No ale u mnie wycentrowanie wirnik-stojan pomogło.

Mam tak: alternator 3-przewodowy. Dwa z nich trzeba ze sobą połączyć tak, żeby finalnie z alternatora wychodziły tylko dwa. Nie pamiętam który z którym. Regulator zintegrowany z prostownikiem, przykręcony do masy, nie jest dodatkowo masowany.
Z regulatora wychodzą 4 przewody. Dwa z nich to wejście prądu zmiennego z alternatora - bodajże biały i fioletowy, dwa z nich to wyjścia wyprostowanego prądu stałego, bodaj brązowy i czarny. Kolory z pamięci, a nie mam tego pod ręką, żeby zajrzeć.

U mnie kapitalną różnicę robi centrowanie wirnika. Jedna podkładka mniej, albo jedna więcej - i różnica jest znacząca. No ale jak Ci napięcie dochodzi do 17, to - zakładając, że wszystko masz dobrze połączone - coś chyba nie teges z reglerem.
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-13, 10:31

Budda napisz konkretnie jakie masz te elementy: jaki regulator jaka prądnica itp

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-14, 01:17

A więc właśnie wróciłem z garażu . No i nic to samo tylko siwych włosów przybyło na głowie . Bez znaczenia jak były wycentrowane cewki wobec wirnika ciągle ładowanie na poziomie ponad 15v . reg. podłączony mam biały do białego fioletowy i zielony do zielonego czarny na masę brązowy + aku. ( reg. zamocowany jak u Shoeia czyli z masą ) zestaw mam taki jak u yahoo ( trzecia strona tego wątku ) Nie wiem już co mam robić . Moim zdaniem nie ważne jak wycentrowany jest wirnik reg. nie powinien puszczać większego napięcia niż 14,7 9( max). Z drugiej strony jak czytam posty ( po raz setny) większość z was miał takie problemy i rozwiązaniem było wycentrowanie . Już dawno Wska nie popsuła mi tyle krwi .

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-03-14, 01:30

A na nie przyciera Ci wirnik o podstawę simmera? Ja tak miałem i dłuuuugo tego nie zauważyłem.

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-14, 01:46

Podkładkę dałem między wirnik ( podkładka ma taką średnicę że nie dochodzi do simeringu ) ale czy to ma znaczenie z ładowaniem??

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-14, 08:31

najlepiej jakbyś podesłał fotki jak masz to podłączone w motocyklu.
Moim zdaniem coś źle podłączasz do regulatora.
Może to nie ten regulator?
Co na nim pisze? 12v REGULATOR RECTIFIER

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-14, 15:07

Zakładając że regler macie dobry i dobrze wpięty w instalacje to nawet nadmierne zwiększenie pola magnetycznego nie powinno powodować że napięcie wychodzące jest większe od 14,7. Przecież układ jest tak zbudowany że nie przepuści więcej niż 14,7 no chyba że się uszkodzi...

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Karlicek » 2012-03-14, 19:49

A jakim miernikiem to jest mierzone? Niestety, ale te tańsze lubią głupieć w pobliżu wysokich napięć.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-15, 00:07

Rzeczywiście mierzyłem tańszym miernikiem , ale jest już on sprawdzony więc wierze jemu , na innym motocyklu prawidłowo pokazuje . Poniżej kilka fotek sory za jakość ale o tej porze robione . Regulator mam taki
[link=]http://www.ebay.pl/itm/NEW-ROYAL-ENFIEL ... 774wt_1164[/link]

Nie wiem po co się tak naprawdę centruje stator z rotorem .
Moim zdaniem centrowanie mogło by pomóc przy niskim ładowaniu , przy dużym prądzie powinien sobie poradzić regulator , przecież po to on jest . Tak już myślałem może szukać reg. od jakiegoś chińskiego skutera?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-16, 20:11

I co nikt nie wie co może być ??

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-16, 20:29

Jak masz jakiś transofrmator który na wtórnym daje więcej niż 15-16V to podepnij pod niego regler na wyjściu powinno być 14,7V. Jak będzie to masz w instalacji coś namotane.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-16, 23:09

A co się dzieje jak zmierzysz prąd zmienny bez regulatora:
czyli wg schematu te 2 połączone kable + ten pozostały - jakie jest napięcie zmienne? powinno być do 50V maksymalnie z tego co pamiętam.

Buda
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-20, 22:56
GG: 0
Moje maszyny: KOBUZ
CBR 600 F4I PIES
YAMAHA MAJESTY125
ETZ 250
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Buda » 2012-03-22, 01:23

A jakie u was jest napięcie chodzi o wersję 3 przewodową ze światłami i bez oświetlenia , oraz na wolnych obrotach i wyższych
Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-23, 13:56

jeśli chodzi o napięcie z regulatorem to na niskich z włączonym przednim światłem 50W to jest ponad 12,2 V
a na wysokich obrotach nie przekracza 14,7V.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości