Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
wujcio
Moderator
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2015-06-16, 14:04

Ja nawinąłem z tego co pamiętam wszystkie cewki drutem 0.8 mm najwięcej jak się dało tak aby nie wystawały zwoje powyżej plastikowej obudowy cewki i nic się nie grzało.
Jedynie co się grzeje to cewka CDI.

rss
Posty: 437
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-06-17, 17:58

no właśnie mam podobny plan, tylko chce nawinąć je drutem 0,85 - 0,9mm (zobaczymy jak się będzie nawijało)
chyba ze kupie wirnik z Royala to wtedy będę celował w grubszy drut (1,0-1,2)
albo podwójne (rownolegle) nawijanie cieńszym (0,5-0,6)

a przy tym Twoim nawinięciu nie grzeje się regulator napięcia za bardzo?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-08, 10:30

Drodzy forumowicze ratunku ! Mam juz wszystko zeby przerobic moto ale nie wiem jak to połączyc z oryginalną instalacją . Proszę o wskazowki . Regulator mam na 5 pinow : zołty rozowy zielony czarny i czerwony . Co gdzie ma isc ?

rss
Posty: 437
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-07-09, 08:34

Czerwony do aku +12, żółty i różowy - cewki ze statora, obojętnie który koniec gdzie, zielony masa i czarny +12 po stacyjce.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-09, 10:50

Dziękuję za pomoc . Czy mogłbys rozwinąc swoją mysl apropo czarnego po stacyjce bo nie wiem o co chodzi .

rss
Posty: 437
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2015-07-09, 20:28

tam gdzie ze stacyjki masz +12V po wlaczeniu jej - musisz sam znalezc albo wyczytac ze schematu
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Iradalin
Posty: 9
Rejestracja: 2013-09-06, 12:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK-175
Lokalizacja: Domaniewice
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Iradalin » 2015-07-13, 10:28

Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda złożone bo wirnik od royala jest grubszy. Jak rozwiązać sprawę ze znacznikiem do przerywacza w CDI po wymianie wirnika. Prosiłbym o jakąś instrukcje.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1726
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Mateusz WSK » 2015-07-13, 11:48

Iradalin pisze:Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda złożone bo wirnik od royala jest grubszy. Jak rozwiązać sprawę ze znacznikiem do przerywacza w CDI po wymianie wirnika. Prosiłbym o jakąś instrukcje.
Musisz dorobic podkladke dystansowa pod wirnik. Gdzies na poprzedniej stronie albo dalej podalem wymiary jaka mam. Ale idzie zrobic mniejsza z tego co wiem. Mi tak tokarz obliczyl.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-13, 19:44

No u mnie wyszła trochę cieńsza niż u Mateusza ale pozostałe wymiary są ok . Grubość to kwestia indywidualna .

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-16, 11:45

Po przerobieniu prądnicy prąd powinien wychodzić dwoma kablami czy całośc idzie na jeden ? Bo ja mam w jednym silny prąd a w drugim nic .

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-17, 10:57

Podłączyłem regulator tak jak radzicie . Czyli : zielony - masa , różowy i żółty - cewki prądnicy ( w jednym jest w porywach ponad 20 V a w drugim 0 V ) czerwony i czarny złączone na + akumulatora w których przy wyjściu z regulatora jest ledwo ponad 3 V ( w jednym z nich a w drugim 0 V ) . Co jest grane ???? Wydaje mi się że powinno być około 12V - 14 V .

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2015-07-17, 11:39

Ale jak Ty to mierzysz że na 1 przewodzie masz coś a na drugim nic. Miernik ustawiasz na pomiar ACV i obie sondy miernika dajesz na przewody wychodzące z prądnicy(pomiar bez regulatora) . Wcześniej sprawdź czy Ci te przewody z z cewek czasem z masą się nie łączą.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-17, 12:58

Mierzyłem napięcie miernikiem na prąd zmienny pomiędzy dwoma przewodami wychodzących z cewek . A później tylko dla ciekawości sprawdziłem czy w poszczególnych jest prąd . Po wejściu do regulatora napięcia prąd zmienny wychodzi z napięciem niecałe 4 V . Przy wejściu do regulatora jest około 20 V . W czym tkwi problem ? Dodam że regulator jest nowy . Napięcie mierzyłem w przewodach regulatora po odpięciu od akumulatora .

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2015-07-17, 13:06

Za regulatorem jest już stały i mierzysz na zakresie DCV. Regulator musi być podpięty do akumulatora żeby działał.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-17, 13:31

Tak jak piszesz mierzyłem na zakresie DCV . W takim razie jak sprawdzić ładowanie akumulatora po wyjściu z regulatora .

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AndrzejJ » 2015-07-17, 17:46

Mierzysz napięcie akumulatora na zgaszonym silniku i na zapalonym

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-17, 18:03

Jakie napięcie powinno byc przy włączonym moto i jakie przy wyłączonym ?

Awatar użytkownika
krzysiek200
Moderator
Posty: 885
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: krzysiek200 » 2015-07-17, 18:22

Na odpalonym powinno byc ok 14 V a na zgaszonym ok 12, zalezy od stanu akumulatora.

Awatar użytkownika
Oktan175
Posty: 355
Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Oktan175 » 2015-07-17, 23:14

No i mam problem . Bo na zgaszonym jest lekko ponad 12 V zaś na pracującym lekko ponad 11 V zamiast 14 . Akumulator jest nowy . Wszystko podłączone jak radzicie . Regulator nowy . Gdzie może tkwić problem .

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Promoty
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2015-07-18, 00:09

Odepnij regulator , weź podłącz do prądnicy żarówkę 12v 50W (jakieś h4 z auta) i zmierz napięcie jakie jest pod obciążeniem, jak przy małym dodaniu gazu zaświeci bardzo jasno to dopnij 2 włókno.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość