Strona 19 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-06-16, 14:04
autor: wujcio
Ja nawinąłem z tego co pamiętam wszystkie cewki drutem 0.8 mm najwięcej jak się dało tak aby nie wystawały zwoje powyżej plastikowej obudowy cewki i nic się nie grzało.
Jedynie co się grzeje to cewka CDI.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-06-17, 17:58
autor: rss
no właśnie mam podobny plan, tylko chce nawinąć je drutem 0,85 - 0,9mm (zobaczymy jak się będzie nawijało)
chyba ze kupie wirnik z Royala to wtedy będę celował w grubszy drut (1,0-1,2)
albo podwójne (rownolegle) nawijanie cieńszym (0,5-0,6)

a przy tym Twoim nawinięciu nie grzeje się regulator napięcia za bardzo?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-08, 10:30
autor: Oktan175
Drodzy forumowicze ratunku ! Mam juz wszystko zeby przerobic moto ale nie wiem jak to połączyc z oryginalną instalacją . Proszę o wskazowki . Regulator mam na 5 pinow : zołty rozowy zielony czarny i czerwony . Co gdzie ma isc ?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-09, 08:34
autor: rss
Czerwony do aku +12, żółty i różowy - cewki ze statora, obojętnie który koniec gdzie, zielony masa i czarny +12 po stacyjce.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-09, 10:50
autor: Oktan175
Dziękuję za pomoc . Czy mogłbys rozwinąc swoją mysl apropo czarnego po stacyjce bo nie wiem o co chodzi .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-09, 20:28
autor: rss
tam gdzie ze stacyjki masz +12V po wlaczeniu jej - musisz sam znalezc albo wyczytac ze schematu

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-13, 10:28
autor: Iradalin
Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda złożone bo wirnik od royala jest grubszy. Jak rozwiązać sprawę ze znacznikiem do przerywacza w CDI po wymianie wirnika. Prosiłbym o jakąś instrukcje.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-13, 11:48
autor: Mateusz WSK
Iradalin pisze:Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda złożone bo wirnik od royala jest grubszy. Jak rozwiązać sprawę ze znacznikiem do przerywacza w CDI po wymianie wirnika. Prosiłbym o jakąś instrukcje.
Musisz dorobic podkladke dystansowa pod wirnik. Gdzies na poprzedniej stronie albo dalej podalem wymiary jaka mam. Ale idzie zrobic mniejsza z tego co wiem. Mi tak tokarz obliczyl.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-13, 19:44
autor: Oktan175
No u mnie wyszła trochę cieńsza niż u Mateusza ale pozostałe wymiary są ok . Grubość to kwestia indywidualna .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-16, 11:45
autor: Oktan175
Po przerobieniu prądnicy prąd powinien wychodzić dwoma kablami czy całośc idzie na jeden ? Bo ja mam w jednym silny prąd a w drugim nic .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 10:57
autor: Oktan175
Podłączyłem regulator tak jak radzicie . Czyli : zielony - masa , różowy i żółty - cewki prądnicy ( w jednym jest w porywach ponad 20 V a w drugim 0 V ) czerwony i czarny złączone na + akumulatora w których przy wyjściu z regulatora jest ledwo ponad 3 V ( w jednym z nich a w drugim 0 V ) . Co jest grane ???? Wydaje mi się że powinno być około 12V - 14 V .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 11:39
autor: Muciek
Ale jak Ty to mierzysz że na 1 przewodzie masz coś a na drugim nic. Miernik ustawiasz na pomiar ACV i obie sondy miernika dajesz na przewody wychodzące z prądnicy(pomiar bez regulatora) . Wcześniej sprawdź czy Ci te przewody z z cewek czasem z masą się nie łączą.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 12:58
autor: Oktan175
Mierzyłem napięcie miernikiem na prąd zmienny pomiędzy dwoma przewodami wychodzących z cewek . A później tylko dla ciekawości sprawdziłem czy w poszczególnych jest prąd . Po wejściu do regulatora napięcia prąd zmienny wychodzi z napięciem niecałe 4 V . Przy wejściu do regulatora jest około 20 V . W czym tkwi problem ? Dodam że regulator jest nowy . Napięcie mierzyłem w przewodach regulatora po odpięciu od akumulatora .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 13:06
autor: Muciek
Za regulatorem jest już stały i mierzysz na zakresie DCV. Regulator musi być podpięty do akumulatora żeby działał.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 13:31
autor: Oktan175
Tak jak piszesz mierzyłem na zakresie DCV . W takim razie jak sprawdzić ładowanie akumulatora po wyjściu z regulatora .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 17:46
autor: AndrzejJ
Mierzysz napięcie akumulatora na zgaszonym silniku i na zapalonym

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 18:03
autor: Oktan175
Jakie napięcie powinno byc przy włączonym moto i jakie przy wyłączonym ?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 18:22
autor: krzysiek200
Na odpalonym powinno byc ok 14 V a na zgaszonym ok 12, zalezy od stanu akumulatora.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-17, 23:14
autor: Oktan175
No i mam problem . Bo na zgaszonym jest lekko ponad 12 V zaś na pracującym lekko ponad 11 V zamiast 14 . Akumulator jest nowy . Wszystko podłączone jak radzicie . Regulator nowy . Gdzie może tkwić problem .

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2015-07-18, 00:09
autor: Muciek
Odepnij regulator , weź podłącz do prądnicy żarówkę 12v 50W (jakieś h4 z auta) i zmierz napięcie jakie jest pod obciążeniem, jak przy małym dodaniu gazu zaświeci bardzo jasno to dopnij 2 włókno.