Strona 22 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-08-29, 07:54
autor: zzaspa
Szczepan pisze:
2017-08-24, 11:38
Kup CDI 150W na magnecie, zamiast bawić się w rzeźbe z royalem. Przy CDI stary zapłon odkręcasz, nowy przykręcasz, podłączasz kilka przewodów i jeździsz, a przy royalu masz wątpliwą przyjemność zabawy z przewijaniem cewek, przelutowywaniem i docinaniem puszki od piwa na czop wału ;D
Nie chciałem się bawić w CDI głównie z powodu tego iż moja WSK wpisana jest już do rejestru pojazdów unikatowych dlatego wszystkie zmiany robię tak aby jak najbardziej przypominały oryginał. Jednak widzę że wszelkie modyfikacje nie będą takie łatwe.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-06, 23:27
autor: bayu
Jestem W stanie dopasować - Osadzić wirnik z Royala na czopie wału bez zadnych puszek itp, tak jak ma być, Fachowo, Więcej info tel lub Priw
Potrzebny do tego jest wał i wirnik

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-09, 23:50
autor: AudioBas
Przy royalu masz dużo więcej zabawy...
Royal był dobry na dane czasy, teraz lepiej postawić na coś mniej ingerującego w oryginalny zapłon...
Kupujesz CDI, stary pakujesz na półkę i w każdej chwili wracasz do oryginału...

A z tymi wirnikami royala to jak z wałami loteria...
U mnie na jednym silniku siedział ciasno, na innym podkładałem blaszkę...

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-10, 22:38
autor: bayu
tak zgadza sie jest tam zabawy, kwestia indywidualnych potrzeb, ale robiłem adaptacje czopa do Royala i idzie to dobrze zrobić. Nie kwestionuje innych wad czy zalet.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-12, 18:09
autor: picek
to podobnie jak u mnie, zrobiłem sobie motocykl na royalu i dorobiłem specjalny klin z mega twardego materiału. spasowałem zamocowałem i co . 2 tyś km i cewka poszła , takiej cewki nie dostaniesz nigdzie na trasie. ściągnąć w moim przypadku wirnik mogłem tylko w swoim warsztacie bo ściągacz do tego mam specjalny (zwykłe albo nie mają podejścia albo się gięły) z CDI nie ma takich problemów cewkę wymienisz na drodze bez lutowania czy kombinowania, pozatym jakość i tak jest większa nawet tych chińskich części. W pełni zgadzam się z Adiobasem że Royal był dobry na tamte czasy a nie na obecne.
Trzeba też uwzględnić charakterystykę pracy na CDI i na royalu. Najlepiej pojeździć trochę i przemyśleć co się chce.
Z CDI jest też zwiększone spalanie- średnio statystycznie motocykle palą więcej i to sporo więcej. Nie wiadomo z czego to wynika. Dopiero w na wiosnę przetestuje rozwiązania które powinny temu zaradzić. Zwłaszcza że jeden motocykl spala mniej niż na platynkach.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-13, 12:03
autor: AudioBas
picek pisze:
2017-12-12, 18:09
Z CDI jest też zwiększone spalanie- średnio statystycznie motocykle palą więcej i to sporo więcej. Nie wiadomo z czego to wynika. Dopiero w na wiosnę przetestuje rozwiązania które powinny temu zaradzić. Zwłaszcza że jeden motocykl spala mniej niż na platynkach.
Z tym spalaniem to chyba mi tam właśnie od Ciebie ktoś mówił.
Wiadomo ciut więcej może palić, bo prądnica jest bardziej wydajna i daje więcej prądu.
Ale, żeby pisać sporo więcej to się nie zgodzę.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-14, 09:26
autor: picek
to nie jest sprawa tylko twojego zapłonu - u innych producentów jest to samo.
ale mało kto zwraca na to uwagę, bo albo zakłada przy remoncie silnika albo na tyle mało jeździ że nie może tego ocenić. Jak się jeździ w kilku to wtedy można sprawdzić jak komu spala po trasie 200km. u nas wychodzi od 3.8 do 5.5 na cdi. z tym że motocykl który na platynkach spalał 3.8 teraz spala 4.8-5. Dlatego pisałem że jeszcze nie wiem od czego to zależy. ale mam swoje podejrzenia i nie są związane z twoim wykonaniem cdi ale ze zmianą charakterystyki procesu spalania. Jak ustale co i jak to napewno cię poinformuje.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-14, 09:47
autor: wujcio
Niestety tak samo muszę przyznać że Royal był dobry na początku jego kariery kiedy nie było żadnej dobrej alternatywy do zwykłego zapłonu. To rozwiązanie było praktycznie cały czas prototypowe.

U mnie spokojnie sprawował się bez awaryjnie ale do czasu kiedy albo wirnik się rozklekotał i trzeba było go sklejać :) albo kilkukrotnie spaliły się cewki od CDI.

Niestety ale ten cały mechanizm w royalu pracuje w oleju więc w WSK jest mu za gorąco dodatkowo nie ma patentu na to ile zwojów i jaki opór powinien być na cewce CDI którą robiliśmy wszystko było cały czas prototypem.
Sam zestaw z Indii kosztuje też swoje więc trochę się to nie kalkuluje jak od chińczyka zestaw cewek można kupić za parę złotych aby tylko wymienić cewki bo np resztę adapterów i magneto mamy już dopracowane.

Jeśli chodzi o zwiększone spalanie to może być kilka czynników, inne parametry wagowe samego magneta niż oryginalnego wirnika/magneta mamy też w CDI mamy inne pole magnetyczne i moc samych magnesów niż w oryginale.

Nie ma nawet możliwości sprawdzenia jaki daje opór na wał przy obrotach taki zestaw przy obciążeniu lub bez.

Spalanie musiało by być sprawdzone tak jak pisze Picek na odcinku 200 km przy tych samych warunkach i tej samej maszynie bo jak maszyny są świeżo po remoncie to zanim się ustabilizuje spalanie po dotarciu mija trochę czasu.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2017-12-15, 16:34
autor: Savier
Dziwne w sumie, że w czwórkach tylko tak się dzieje :). W trójkach na CDI mi paliły zawsze lekko powyżej 3l.