Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Alien » 2011-01-31, 03:24

marcin jakimiuk pisze:nie rozumiem czemu śmiejesz się z chęci poprawienia fabryki.
Bo "poprawianie fabryki" w tym wypadku jest dość kosztowne, zarówno przerabiając korbę czy też kupując inną plug&play. A jak już się na to szarpniesz to po jakimś czasie okaże się że jest jednorazowa bo kiedy bieżnia się zużyje to problem jest większy niż wciśniecie nowej tulejki.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-01-31, 11:33

Dokładnie to co pisze Alien jest prawdą dochodzi jeszcze to że jak użyjemy korby słabej jakości oraz łożyska wraz ze sworzniem to może się wszystko zatrzeć i rozsypać niszcząc cały silnik :P Przy tulei brązowej nie ma problemu :D bo tylko stuka :P

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Skinder » 2011-01-31, 13:34

Alien każda korba jest jednorazowa, jeżeli kupi markową od jakiegoś mocnego japończyka to pośmiga dłużej niż na fabryczniej. Każda bieżnia się prędzej czy później zużywa, czy to na stopie czy główce korobowodu a o sposobach regeneracji tego jeszcze nie słyszałem, nie licząc wymiany całej korby ze sworzniami oczywiście i łożyskami.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-01-31, 13:50

Skinder pisze:Alien każda korba jest jednorazowa, jeżeli kupi markową od jakiegoś mocnego japończyka to pośmiga dłużej niż na fabryczniej. Każda bieżnia się prędzej czy później zużywa, czy to na stopie czy główce korobowodu a o sposobach regeneracji tego jeszcze nie słyszałem, nie licząc wymiany całej korby ze sworzniami oczywiście i łożyskami.
Najczęściej jeśli wyrobi się stopa to tak samo wyrabia się główka cudów nie ma ;)

Jeśli korbowód, łożyska oraz sworznie są z bardzo dobrych materiałów wytrzymałość takiego elementu będzie nieporównywalnie większa niż w oryginale.

Np lepiej wydać te 300-400 zł za taką korbę i mieć spokój na bardzo długi czas.

Nowy chiński wał do WSK 175 to koszt praktycznie porównywalny z nową japońską korbą, moim skromnym zdaniem te nowe wały to żenada (brak stożka pod pierścień zabezpieczający zębatkę sprzęgłową) tak samo twardość czopów (a raczej jej brak)

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-01-31, 19:56

jeśli kupowałbym korbę to niestety ale jedną z tańszych,taką jak tu http://moto.allegro.pl/korba-korbowod-h ... 82440.html ponieważ po prostu nie mam na korbę Proxa za 400zł.
Czy taka korba jest wystarczająco dobra?? czy już lepszy oryginał?
wiem też że trzeba stopniować dolny sworzeń ale to chyba nie problem,tam jest otwór na łożysko 22, nie wiecie czy w CR sworzeń tłokowy ma 18 przypadkiem? :)

Szukałem ale nie moglem znaleźć dokładnych wymiarów korby wsk.. macie takie wymiary żeby wstawić w ten obrazek?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Skinder » 2011-01-31, 20:37

DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 160mm
ŚREDNICA CZOPU 22mm
DŁUGOŚĆ CZOPU 55mm
ŚREDNICA NA SWORZEŃ GÓRNY 18mm

http://moto.allegro.pl/wsk-175-m21w2-sh ... 30302.html

Co do korb to szukaj HotRodsa lub Proxa, są najlepsze. Lepiej dorzucić te 100zł i mieć po bożemu, a najlepiej to jeszcze wrzucić najpierw membrane i zrobić cyl niż kupić korbę i w razie zmiany zdania zostać z nią w ręku zamiast 400zł w portfelu.

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-01-31, 20:46

tak wiem,korba zostanie na końcu zmieniona jak coś.
No właśnie te wymiaru to już obczaiłem,Ty podałeś wymiary:
F-160mm
H-22mm
I-55mm
A-18mm
A zna ktoś resztę wymiarów? bo nie mam możliwości wyjęcia korby z wału..

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Alien » 2011-01-31, 21:34

Skinder pisze:Co do korb to szukaj HotRodsa lub Proxa, są najlepsze. Lepiej dorzucić te 100zł i mieć po bożemu
Ale po co Ci Prox? Ten zamiennik z Tajwanu jest zrobiony pod moto które wydaje 50KM, więc wueskowe stadko nie zrobi na niej żadnego wrazenia :) prox znajdzie zastosowanie dopiero jak będziesz podkręcał ponad te nominalne 50KM. Także o ile nie nastąpi zniszczenie przypadkowe/katastroficzne to ta korba przeżyje kilka remontów kapitalnych wueskowego silnika :D

A wymiary które podajecie są akurat najmniej ważne :) jak zgodzi się odległość od osi otworów i łożysko główki to reszta nie stanowi problemu.
Ostatnio zmieniony 2011-02-01, 00:30 przez Alien, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Sebastian440 » 2011-01-31, 23:28

Tak sworzeń ma 18mm.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Skinder » 2011-02-01, 13:52

Alien w sumie też masz racje, pozostała mi niechęć do tanich zamienników po japończyku jeszcze.

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-02-01, 19:15

Alien zgadzam się z Tobą, co do wymiarów to najbardziej potrzebnym wymiarem zostaje mi C,D i E.Bo skoro sworznie w wsk i CR są takie same to tylko te wymiary są mi potrzebne :) Może ktoś ma luzem korbę to by zmierzył? byłbym wdzięczny ;)

zauważyłem teraz że w tej tabelce z wymiarami na aukcji korby jest Stroke: 4,czy to błod czy korba do czterosuwu?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Skinder » 2011-02-01, 19:46

No to chodzi o czterosuwowy silnik niestety w tym przypadku.

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-02-01, 20:38

kur... czyli się nie nadaje tak? Więc nie rozumiem czemu napisali w opisie CR 250 zamiast CRF..
Jeśli kupować korbę od CR to brać raczej młode roczniki np.2002 - 2006 czy starsze np.1987-2001 ?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Skinder » 2011-02-01, 21:20

Dobieraj taką jaka będzie bardziej pasowała, myślę że różnica może być w wymiarach, jakościowo to będzie wypadała tak samo (oczywiście porównując obie jednakowego producenta). Najlepiej pokaż zdjęcie tej korby i ten opis, którym się sugerujesz.


Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Skinder » 2011-02-01, 22:27

Gdzie jest te "Stroke: 4" ? Jeżeli korba jest taka jak na zdjęciu to jest to 2t, korba od 4t ma większą średnicę łożyska stopy a główka korbowodu nie jest łożyskowana na igłach.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-02-01, 22:41

Honda CR 250 jest 4 suwowa od 2007 roku:

http://honda.katalog-motocykli.pl/motoc ... -cr-250-r/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: Sebastian440 » 2011-02-01, 23:35

Szukaj korby od starych modeli.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-02-02, 17:57

Skinder pisze:Gdzie jest te "Stroke: 4" ? Jeżeli korba jest taka jak na zdjęciu to jest to 2t, korba od 4t ma większą średnicę łożyska stopy a główka korbowodu nie jest łożyskowana na igłach.
Tutaj: http://moto.allegro.pl/korba-korbowod-h ... 82440.html

No właśnie mi o to chodziło,będę szukał od starszych modeli,dzięki :)

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

Post autor: WSKarz » 2013-06-23, 21:24

Witam, odgrzewam kotleta: czy ktoś ma już zamontowaną taką korbę od hondy cr 250 w swoim m21w2? Piszecie że korba pasuje ze starych modeli, a konkretnie czy jest ktoś w stanie napisać z jakich roczników?
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości