Strona 2 z 5

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-21, 21:48
autor: Tukan
Mam takie pytanie, mianowicie jak masz zamiar sobie poradzić ze zużyciem? Obróbką termiczna na pewno pomoże ale niezniszczalną główki nie uczyni. Co zrobisz jak powierzchnia się już wytrze? Nowa korba?

Ps. Dało by radę wcisnąć tam łożysko z własną bieżnią w korbę (po rozwierceniu of course) jaką pokazał Bercik?

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-21, 22:12
autor: wujcio
No niestety trzeba wtedy wymienić korbę na nową :) ale nie ma co dramatyzować... gorzej jak łożysko igiełkowe się rozleci i uszkodzi coś w silniku.
Moim zdaniem to usprawnienie podniesie jakość silnika i jego wytrzymałość

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-21, 22:31
autor: Sebastian440
Kto nie ryzykuje ten niema. Korba musi potem przyjść oczywiście nowa.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-21, 22:42
autor: Bercik
Ja mam większe pole do popisu bo mam sworzeń dużo mniejszy, tak wiec będę kombinował z tulejka z odpowiedniego materiału tak, aby nie było później problemu z eksploatacja.

Co z ta szerokością rolek? 17mm wystarczy, czy rolki muszą być szerokości główki korbowodu?

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-23, 14:16
autor: Sebastian440
Gówno z tego wyszło. Byłem u gościa krzyknął 150 zł za szlifowanie łba na wymiar 22 mm, bez hartowania powierzchni. Za tą kasę jest to nieopłacalne. Wysłałem maile do gościa z aukcji żeby z wymiarował tą korbę z większym łbem. Jeżeli chcecie łożysko z własną bieżnia to wymiary takich łożysk to minimum 18x22 mm.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-23, 23:00
autor: Bercik
No faktycznie, cena zabójcza. Ciekawe czy ta korba z aukcji okaże się bardziej "mięsna"

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-23, 23:10
autor: Sebastian440
Dzwoniłem do gościa. Średnica zewnętrzna 27,6 mm więc nic ciekawego...

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-11-24, 00:05
autor: wujcio
Niestety Panowie trzeba kupić korbę od czegoś innego nie ma wyjścia.
Zakup korby od Japońca jakiejś średniej jakości napewno zamknie się w granicy 150-200 zł pod warunkiem że będzie pasował w miarę jeśli chodzi o wymiary sworzni i długość, bo jeśli faktycznie różnica w długości jest 1 mm to nie ma tragedii.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-12, 21:45
autor: Sebastian440
Podczas rozbiórki silnika W2R z Bp okazało się, że siedzi tam inna korba. orientuje się ktoś od czego ? Wszystko w temacie poniżej:
http://mr16bp.blogspot.com/

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-13, 10:41
autor: 125 arek
jest podobna do mz ts ale mogę się mylić w mz są takie same średnice sworznia tłokowego bo kupiłem kiedyś zabezpieczenia od wsk 175 do ts

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-13, 13:48
autor: ppaatt1995
od jakich motocykli pasują korby do wału wsk 175

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-13, 14:05
autor: wujcio
no właśnie to jest pytanie na które nie znamy odpowiedzi w 100%

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-13, 14:49
autor: wujcio
125 arek pisze:jest podobna do mz ts ale mogę się mylić w mz są takie same średnice sworznia tłokowego bo kupiłem kiedyś zabezpieczenia od wsk 175 do ts
faktycznie ta korba jest podobna do tej z MZ TS 250:
http://www.swistak.pl/a3326993,MZ-TS-25 ... MPLET.html

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-15, 00:33
autor: 125 arek
faktycznie rykun masz racje bardziej masywna jest w mz ale jest podobna i chyba większy sworzeń dolni

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-16, 19:42
autor: Sebastian440
Dolny sworzeń ma 22mm, górny tak samo. Oryginalna korba od środka czopów ma długość ok. 127 mm, moja ma 122mm. Roźnica ok. 5mm w długości samej korby. Stąd zatoczenie podstawy cylindra.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2009-12-16, 20:01
autor: Brat
a skoro cylinder był niżej to gaźnik wchodzi bez problemu ?? nie wadził dołem korpusu o karter ??

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-29, 15:01
autor: marcin jakimiuk
wznawiam temat :) ponieważ chciałbym zastosować podobną przeróbkę :)
Minęło trochę czasu,Seba wiadomo już od czego jest ta korba?
Ile jest stoczony ten cylinder od dołu? Powinien być stoczony o wartość różnicy w korbowodach tak? Jeśli u Ciebie jest 5mm krótszy to masz to stoczone o 5mm tak? A sama tulej cylindra nie powinna być też skrócona? Bo jeśli dobrze myślę to jeśli obniżyć cylinder to tulej będzie za blisko wału.... pozdrawiam

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-29, 15:18
autor: Wojtek
Na forum jawy już po cichu pojawiają się głosy jakby tu przerobić główkę korbowodu na tulejki zamiast łożysk :)

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-30, 16:42
autor: marcin jakimiuk
nie rozumiem czemu śmiejesz się z chęci poprawienia fabryki.

Re: Łożysko igiełkowe w główce korbowodu - WSK 175

: 2011-01-30, 16:59
autor: wujcio
w innym temacie jest opisane z czego pasują korby