Paliwo

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Paliwo

Post autor: ŻbiKu » 2008-07-20, 18:37

Wojtek pisze:Przy okazji mam pytanko. Macie jakiś sposób na tankowanie do pełna? Olej wlewacie przed czy po? Kiedy bak jest pełny wymieszanie paliwa graniczy z cudem a co gorsza benzyna wycieka prze otworek w korku i czasami spod uszczelki. Ostatnim razem zatankowałem prawie pod korek. Olej wlałem na początku. W baku było wtedy około litra benzyny. Dolałem 10 litrów, wytargałem motocykl jak zwykle na wszystkie strony. Po przejechaniu kilkuset metrów silnik zaczął przerywać, kopcić, nie chciał jechać. Nierozmieszany olej dostał się do gaźnika.
Na rajdzie codziennie laliśmy do pełna, kto by się tam cackał z kanistrami. W pierwszej kolejności benzyna do baku, a potem do tego olej. Potrzęsiesz (ale porządnie przy takim tankowaniu) motocyklem i spokojnie jedziesz;) Oczywiście korek musisz mieć szczelny, ale przez jego odpowietrznik nic nie wyleci, no chyba że pod samiutki korek zalejesz.

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Paliwo

Post autor: tomasz87 » 2008-07-21, 01:56

Ja to bym wlał z 5l Pb potem olej wytelepać i dolać dalej do pełna. Powinno wtedy wszystko się dokładnie wymieszać.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Paliwo

Post autor: Stary » 2008-07-21, 18:38

sebastian440 pisze:To że wlejesz paliwo np. 98 nie oznacza, że twój motocykl będzie szybszy niż na paliwie 95, będzie odwrotnie. I myśle, że nie ma sensu na ten temat rozmawiać i kłucić się, że ktoś czył poprawe mocy..... bo badania silników na tych paliwach pokazują jednoznacznie że w zwykłej WSK 125, 175 bardziej odpowniednie, jeżeli chodzi o dynamike jest paliwo 95 . Co ciekawe najbardziej odpowiednim paliwem dla 125 było by paliwo 78 oktan, ponieważ ma wiekszą wartość energetyczną .
Tu się nie zgodzę. W przypadku "normalnych" benzyn dostępnych na stacjach maksymalna wartość dodatków antystukowych od których zależna jest LO to 1,5cm^3 na 1 litr. Co daje nam 0,15% procenta zawartości tych dodatków w litrze benzyny. Jak widać jest to wartość marginalna. Nic nam nie zaszkodzi zastosowanie benzyny o LO np. 99. Większość benzyn 99-100 oktanów posiada domieszki ułatwiające spalanie, nie można ograniczyć się do samej wartości energetycznej czy LO, gdyż róże mieszanki w różnych silnikach różnie sie zachowują - do badania mieszanek stosuje się specjalne silniki o zmiennym stopniu sprężania. Wracając do LO - używanie mieszanek z coraz większą LO na nie wiele się zda nie zwiększając stopnia sprężania. I tak np. dla stopnia sprężania 18 (dla niezorientowanych - to bardzo, bardzo dużo, taki stopień osiągany jest w turbo-doładowanych silnikach wyczynowych) wymagana LO to 140. Przy zastosowaniu czystego alkoholu problem stuku praktycznie nie występuje, stopień sprężania uzależniony jest raczej od wytrzymałości silnika. Poza tym im wcześniejszy zapłon tym większa skłonność do stuku. Silniki o późnym zapłonie są mniej wymagające w stosunku do LO, ale także słabsze. Nie wiem jak się to ma do wsk, ale najwyraźniej można by ustawiać zapłon delikatnie wcześniejszy - wszystko zależy od silnika. Np. ustawienie (silnik samochodowy) zapłonu o 10 stopni późniejszego w stosunku do wartości optymalnych powoduje spadek mocy zaledwie o 2%, a pozwala stosować paliwa o LO o 8 niższej (warto zapamiętać w przypadku wypraw na bardzo daleki północny wschód :P). Paliwa o tej samej LO lecz innym składzie chemicznym mogą zachowywać się w pewnych warunkach (chodzi tu o stosunek paliwa/powietrza) różnie.

Rozpisałem się na temat LO, nie mam czasu napisać więcej. W każdym razie błędem jest stwierdzenie, że stosowanie w wsk benzyny 95-100 jest gorsze od ówczesnych 78.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości