Zaspawywanie wału na sworzniu.
- sylwestro150
- Posty: 18
- Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Zaspawywanie wału na sworzniu.
Witam, jets taki problem w Chartach(i nie tylko), że wały są tak miękkie że pod niewielką siłą lub urazem się przestawiają na sworzniu.
Jest na tyle niewygodne że po 100km wał jest osuniety. Dlatego sięgając do rad starszych mechaników dowiedziałem się ze można po prostu zaspawać go na sworzniu. Nie było by to dla mnie dziwne jak reakcja kolejnych mechaników na słowo SPAWANY WAŁ ogólnie było by to zrobione przez doświadczonego tokarza, bez drastycznych środków.
Dlatego czy wpływa to jakoś na wał a w konsekwencji na jego pracę?
Jest na tyle niewygodne że po 100km wał jest osuniety. Dlatego sięgając do rad starszych mechaników dowiedziałem się ze można po prostu zaspawać go na sworzniu. Nie było by to dla mnie dziwne jak reakcja kolejnych mechaników na słowo SPAWANY WAŁ ogólnie było by to zrobione przez doświadczonego tokarza, bez drastycznych środków.
Dlatego czy wpływa to jakoś na wał a w konsekwencji na jego pracę?
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
Ale masz na myśli sworzeń dolny wału?? Czy czop wału?? Bo jeśli czop to wstaw tam klin.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- sylwestro150
- Posty: 18
- Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
Tak sworzeń dolny.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
Konseskwencje są chyba oczywiste - takiego wału już nigdy później nie zregenerujesz, tylko złom..
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
nie do końca, jeśli będzie to tylko lekki spaw nic nie powinno się dziać bo przed regeneracją spec od wałów oszlifuje spawy wtłoczy nowy sworzeń i zaspawa z powrotem
- sylwestro150
- Posty: 18
- Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
To będzie tylko taki mały "smark", coby nie było możliwości ruchu pomiędzy talerzem a sworzniem.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
http://www.herrjugsracing.com/Porting_M ... kages.html
http://www.herrjugsracing.com/images/crank_weld.jpg
http://snowmobile.off-road.com/snowmobi ... _small.jpg
http://snowmobile.off-road.com/snowmobi ... _small.jpg
Robi się takie rzeczy. Kto regeneruje ten wie o co chodzi. W usa 65$ taka usługa
http://www.herrjugsracing.com/images/crank_weld.jpg
http://snowmobile.off-road.com/snowmobi ... _small.jpg
http://snowmobile.off-road.com/snowmobi ... _small.jpg
Robi się takie rzeczy. Kto regeneruje ten wie o co chodzi. W usa 65$ taka usługa
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
jak ktoś jest chętny pospawam za 65 zł xD
- sylwestro150
- Posty: 18
- Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
Sebastian440 daj mi swój adres to wyślę xD
A tak poza tym to czy wyrobiony próg jedynie pod jedną strona cylindra jest skutkiem tańczącego wału który źle steruje korbowodem? bo znajomy jak i ja w 3 przypadkach miałem ten sam objaw-inne wału, inne silniki. wał się przestawiał-> kilka km próg pod prawa stroną i koniec? dobre jest to moje wytłumaczenie robienia się progu?
A tak poza tym to czy wyrobiony próg jedynie pod jedną strona cylindra jest skutkiem tańczącego wału który źle steruje korbowodem? bo znajomy jak i ja w 3 przypadkach miałem ten sam objaw-inne wału, inne silniki. wał się przestawiał-> kilka km próg pod prawa stroną i koniec? dobre jest to moje wytłumaczenie robienia się progu?
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
Ale o co chodzi ? Próg wytarty w tulei cylindra od pierścieni masz z jednej strony większy jak z drugiej ?Napisz pytanie po Polsku może ktoś zrozumie o co chcesz zapytać.
moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
Jemu chyba chodzi o to czy powodem wycierania się cylindra z jednej strony może być przestawiający się wał. Mi się bardziej prawdopodobne wydaje że powodem jest za ciasny sworzeń tłokowy , przez co tłok nie idzie równomiernie po gładzi cylindra.
P.S. poprawiłem próg na wał.
P.S. poprawiłem próg na wał.
Ostatnio zmieniony 2010-05-01, 19:04 przez kamil_Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- sylwestro150
- Posty: 18
- Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
- GG: 0
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: Zaspawywanie wału na sworzniu.
To teraz wersja po polsku dla polaków....
próg się robi pod jedną stroną-w tym przypadku prawą-po czym nie trzyma kompresji, bo skąd.
próg się robi pod jedną stroną-w tym przypadku prawą-po czym nie trzyma kompresji, bo skąd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości