Membrana w silniku W2 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Alien » 2013-08-09, 14:42

Sebastian440 pisze:BP nie ma żadnych membran a wyrywa gruz z gleby na takim samym przelozeniu :)
Bo w BP drzemie demon z Przysieka :D wieksza pojemnosc + mala masa i naprawde zbiera sie zjawiskowo.

Membrana nie jest zadnym cudownym zrodlem mocy co duzo ludzi niestety myli, ma ona zupelnie inne (bardzo wazne z reszta) zadanie. Ale jak sie da za mala to jak widac mozna i pogorszyc osiagi standardu.

bayu

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: bayu » 2013-08-09, 18:49

Faktycznie jest przymulony jakby i ciezko sie wkręca, nie ma co sie obruszywac i warto sprawdzic jak to pracuje bez membrany, ewentualnie zamotowac większą blirzej cyl, lub ja zazucic bo dobrze ogarniety silnik 175 i bez membany potrafi dac wiele radosci z jazdy. Ale kolegę pochwalić należy bo moto ładnie sie prezentuje, kwestia dopracowania strojenia ale idz w strone wiekszej i inaczej zamontowanej membrany, lub z niej zrezygnuj

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: raflo87 » 2013-08-09, 19:20

Ja bym wypier... ten złom ( gażnik podróbke i membrane) i założył orginalny króciec z pegazem o ile masz. Przy dobrym zapłonie na 100% będzie różnica, na plus moim zdaniem. Szczerze to nie widziałem dawno tak słabego silnika WSK więc działąj coś z dolotem jak Ci radzą, najlepiej jest wykluczać po kolei swoje udziwnienia i ulepszenia ( ja sie przekonałem:) ) a potem po kolei wprowadzać modyfikacje.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: irek » 2013-08-10, 11:30

Popatrzyłem na filmik i musze powiedzieć, że mój silnik zbiera się lepiej niż Twój. Obstawiam, że problem tkwi rzeczywiście w dyfuzorze lub/i membranie i krućcu. U mnie co prawda mam zamulenie u góry ale na małych i średnich obrotach mam momentu obrotowego więcej.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2013-08-10, 15:25

Spotkalem Cie kiedys na Krakowskich Klasykach pod Plaza i powiedzialem Ci delikatnie ze membrana jest za mala i za daleko. Obruszyles sie wieeelce ze 'co ja Ci bede tlumaczyl dzialanie silnika, to nie ma zadnego znaczenia'. No i widze duzy progres od tamtego momentu.
Prawdopodobnie rozmawiałeś z moim bratem no ale niechaj Ci będzie..
Poza tym powiedz mi co zmienia na gorsze membrana w dolocie, która nie zmniejsza przekroju krućca ? Większa membrana to chyba zwiększenie pojemności dolotu co powoduje moim zdaniem zmniejszenie podciśnienia. Większy gaźnik ? Prowadziłem niedawno rozmowę z osobą, która wykonała x lat temu 3szt silnika 175, które podobno posiadały moc 40KM i to własnie on zasugerował mi zmianę gaźnika na taki o większej średnicy gardzieli ok 34mm. Co do mojego przełożenia 15/55. Wydaje się ono bardzo krótkie ale uwierzcie mi na słowo że jest jeszcze za długie.
Tobie ciągle tak samo chodzi motor to w takim tempie nie spaliłaby całej zawartości.
Problem zaczyna się podczas jazdy pod górke gdy zwiększa się obciążenie ( na filmie tego nie ma ). Efekt jest taki że z początku moc jest a po chwili stopniowo zaczyna słabnąć aż zgaśnie ( gdy przytrzyma się do konca otwarta przepustnice ). Nie sądze że to wina dyfuzora ( nawet jeżeli byl by źle obliczony )
Niewiem z kąd u innych bierze się takie negatywne nastawienie ale widocznie lepiej się nie radzić tylko dłubać coś samemu.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Alien » 2013-08-10, 15:40

Kubus_Rider pisze:Prawdopodobnie rozmawiałeś z moim bratem no ale niechaj Ci będzie..
Możliwe że i z bratem, nie wiem. W każdym razie jak usłyszałem taką odpowiedź to wzruszyłem ramionami i poszedłem gdzie indziej bo co się będę sprzeczał. Ja już osobiście nie mam nic do napisania w tym temacie bo wszystko zostało już powiedziane: zła membrana + zły wydech. Skoro nadal sądzisz ze przyczyny są inne to zmień kranik i ciesz się mocą.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2013-08-10, 15:49

Ok

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Jawer » 2013-08-11, 00:46

podobno posiadały moc 40KM
znaczy się 3 silniki miały łącznie 40 kM?
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: raflo87 » 2013-08-11, 01:33

Co dadzą rozmowy o wskach 175 co maja 40km i szkoda tez ze nie ma jakiegokolwiek dowodu tylko puste gadanie :) czasem warto posluchac innych i wyciagnac wnioski a nie spierac sie przy swoich nieudanych przerobkach. To nie jest jakis maly ubytek mocy tylko to idzie jak wsk 3. Lepiej posluchac sie innych i nikt nie jest raczej negatywnie nastawiony... a i przelozenie 15/55 to jak chcesz wieksze to proponuje juz na 4 kola zrobic traktorek:) zostaw przelozenie ! Z takim podejscie to i za 5 lat nie uzyskasz nominalnej mocy 14km a co dopiero z kims rywalizowac a potem braknie ci zycia bo po 60siatce bedzie ci ciezko ulepszac wueske. Zalozyc org gaznik i krociec zejdzie krotko a i bedzie z glowy jeden motyw. Moze jakies informacje co do 40konnej wski 175 z checia skorzystam

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2013-08-11, 08:12

Moze jakies informacje co do 40konnej wski 175 z checia skorzystam
-> chcesz informacji to skontaktuj sie z włascicielem http://motor-tech.pl/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Sebastian440 » 2013-08-11, 21:11

Też mam przełożenie 15/55 i uważam że za szybko moto się dokręca na 4 biegu. Na 2 spokojnie poszedł by na koło. Krótsze przełożenia to już chyba jedynie potrzebne są w trialówce.
Pozdro

ps. 40 KM z 175 ;D MOC godna światowej klasy rajdówek, kto by pomyślał że taki potencjał drzemie w W2
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: AudioBas » 2013-08-11, 23:26

Sebastian440 pisze:ps. 40 KM z 175 ;D
Wiesz znam człowieka, który wykręcał z silnika 125 około 16 tysięcy obrotów...
Ale zamontowanym w imadle i od razu nadawał się do wywalenia :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: raflo87 » 2013-08-19, 00:17

Zobacz sobie jak u mnie działa WSK na przełożeniu 14-41 i w dodatku na skrzyni mieszanej z dłuższymi przełożeniami co daje naprawde choler... dużą różnicę!!! Ty chyba masz skrzynie z krótszą 1 , 2 , 3 plus przelozenie 15-55!u mnie moto jest bez żadnej membrany , cudownego gażnika i dyfuzora.
Przydatny jest wykres Rykuna w tym temacie viewtopic.php?f=23&t=8420&start=20 a dokładniej tutaj http://chomikuj.pl/rykun ciekaw jestem czy to jest dobrze policzone i dla jakiej przekładni zębatek łancucha było to liczone ale pewnie 15-41 , może sam autor tego się wypowie bo pytałem się go już na PW i narazie cicho. Byłoby mi to przydatne do licznia prędkości w sumie nie tylko mi ale każdemu co ma obrotomierz i nie dysponuje GPS itp

http://www.youtube.com/watch?v=0ybDuF8FiUg

filmik nie jest szczególny bo musiałem telefon kleić do kasku i niemam profesjonalnej kamerki :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Muciek » 2013-08-19, 11:28

Zmień wartość w tabelce excela z 2.73 na 2.92 i masz na 14-51 :P Jeszcze sprawdź przełożenia nad obrotami czy Ci się zgadzają.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: raflo87 » 2013-08-19, 14:29

Haha spoko Ty zawsze masz na wszystko rozwiązanie , no wpisałem i hula , tylko skąd pewność że to jest ok policzone bo jak na 3 mam ponad 8 dajmy na to 8000rpm to wyjdzie ponad 90km/h :P , pozostaje tą tabelke czymś zweryfikować.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: rykun » 2013-08-21, 18:01

Tabelka była robiona dla oryginalnych przełożeń i z długa skrzynią. Tabelka się sprawdza bo przełożenia są stałe zakładając że sprzęgło się nie ślizga. Teraz zostaje tylko kwestia dokładności obrotomierza i prędkościomierza. Przyjmując wskazania GPS za idealne możemy wyskalować obrotomierz. Prędkościomierz rowerowy też idzie wyskalować. Niedokładność prędkościomierza zawsze będzie spora choćby ze względu na zmienną średnice kola w czasie jazdy. Czasami po policzeniu wszystkiego okazuje się że nie jedziemy tak szybko jak nam się wydawało choć seryjny wueskowy prędkościomierz w okolicach 95-110 na standardowych oponach powinie się pokrywać z gps to przy niskich prędkościach zawyża a powyżej 110 zaniża.

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: raflo87 » 2013-11-17, 13:34

Narazie powstaje nowy projekt. Membrana w środku od YZ , 34mm gaznik tam jest więc powinno nie zatykać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: irek » 2013-11-17, 14:35

Podoba mi się, wrzuć fotę membrany. To na razie przymiarka? Czy już kostka tak zostanie? Będę robił coś w ten deseń jak ty
Ostatnio zmieniony 2013-11-17, 15:19 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: raflo87 » 2013-11-17, 14:43

Membrana praktycznie tak zostanie. To jest już prawie skończone , jeszcze kosmetyka.
Mam tylko takie zdj membrany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rybak117
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
GG: 9783467
Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
Lokalizacja: k/Częstochowy
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: rybak117 » 2013-11-17, 15:44

Fachmistrzu zapomniałeś dodać autora :) . Wrzucam jeszcze kilka fot.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości