Membrana w silniku W2 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2010-05-20, 14:02

Kolejne usprawnienie w silniku mojego motocykla to membrana. Zawór został zamontowany w kolektorze dolotowym bez ingerencji w konstrukcje cylindra.

http://www.youtube.com/watch?v=BQeSmII30m0

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: irek » 2010-05-20, 16:28

Mam pytanie do Ciebie: Czy ty już jeździłeś na membranie?? czy tylko była odpalana? Jeśli jeździłeś to napisz mi jak się silnik zachowuje z membraną.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2010-05-20, 17:23

Nie jeszcze nie jeździłem, silnik do tej pory był tylko raz odpalony po kapitalce w celu sprawdzenia sprawności patentu.. było to dość dawno bo prawie rok temu, ale w niedługim czasie - do tygodnia czasu planuje ponowne odpalenie z dokładnym wyregulowaniem gaźnika i najprawdopodobniej pierwszą jazdę . Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: wujcio » 2010-05-20, 19:41

Poza membrana zmieniłeś również długość otwarcia kanału ssącego przez np spiłowanie tłoka?
Albo zrobiłeś jakieś dodatkowe kanały płuczące w cylindrze?
Czy cylinder i tłok są jak najbardziej obiektami można powiedzieć fabrycznymi?

Myślę że odległość membrany od cylindra jest dobrym kompromisem pomiędzy tym że dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy ingerować w cały cylinder albo w kartery a jak tu widać na fotkach membrana praktycznie jest najbliżej jak tylko się da.
Głównie chodzi o to żeby kanał ssący z membraną był otwarty maksymalnie długo.

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: mateusz 46 » 2010-05-20, 19:51

właśnie z tego co pamietam z innego forum to kolega Kubus_Rider narazie nie ingerował w tłok i kanały
ale ja wykonał bym 2 okna na płaszczy tłoka od strony kanału ssącego w celu jak najdłuższego czasu otwarcia zaworu
np takieokna jak tu :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-05-20, 19:56 przez mateusz 46, łącznie zmieniany 1 raz.
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: wskmaniak » 2010-05-20, 19:54

Ale napewno odległosc membrany od cylindra ma znaczenie
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: mateusz 46 » 2010-05-20, 20:04

wskmaniak tak ta odległoś ma znaczenie nawet duże ale w tym przypadku ta wartośc jest optymalna bo bliżej bez ingerencji w cylinder nie da rady pozatym wszystko wyjdzie podczas jazdy testowej
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
Weros
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
GG: 0
Lokalizacja: sochaczew
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Weros » 2010-05-20, 20:11

możesz zdradzić z czego zastosowałeś membranę? wygląda jak ze skuterka minarelli

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: kamil_Ziomek » 2010-05-20, 20:25

Silnik wsk-i 175 ma kąt otwarcia okna ssącego około 158 stopni. Większość silników z mębranom mają ponad 200 stopni. Najlepiej piłować tłok co 1 mm i robić test ale myślę że 200 st to na początek w sam raz.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2010-05-21, 19:53

Witam.. Stałą sie rzecz tragiczna :( Dzis odbywał sie test pracy silnika. Po 15 minutach od półrocznej przerwie silnik udało sie obudzic. Niestety wystepował objaw przerywania i pracy tylko na ssaniu inaczej gasnął . Poczatkowo myslalem ze to wina niewyrregulowanego gaźnika.. niestety po chwili stała sie rzecz straszna i pod pracujacym motocyklem zobaczylem kapiące krople z pod silnika, okazało sie ze kartery rozszczelnily sie pod wałem korbowym - silnik wyjety juz z ramy ale kiedy rozbiórka , zmiana uszczelek i ponowne załozenie do ramy niewiem, oby jak najszybciej... :(

Kermit

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kermit » 2010-05-21, 21:41

Jak to czytałem to myślałem że ci całkiem silnik rozwalilo, pekl pierscien czy coś a tu takie o. Nie panikuj tak, przecież to nie więcej niż dzień roboty.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Skinder » 2010-06-21, 23:43

Pomysł z membraną tak daleko jest nietrafiony. Membrana powinna być jak najbliżej, a tu masz kanał la Manche... Zasada jest, żeby mieszanka została w skrzyni korbowej, lub jak najbliżej, kanał jest dosyć długi więc wraca daleko, membrana w zasadzie powoduje, że nie trafia do gaźnika. Jakby wyfrezował membranie dojście, aż do samej tulei i skrócił maksymalnie króciec inaczej by to pracowało z tym dyfuzorem i kilkoma innymi korektami okien.

Wstaw ponownie zdjęcia. Bo usunęły się z hostingu !!!

Awatar użytkownika
wsk_weteran
Posty: 46
Rejestracja: 2010-07-06, 17:08
GG: 5460632
Moje maszyny: SHL M-11
WSK M21W2S2 Yamaha FZ 750, Romety/Komary
Lokalizacja: Podkarpackie - RLU/RZ
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: wsk_weteran » 2010-07-11, 01:15

Po pierwsze regulacja gaźnika powinna się odbywać z kompletnym układem dolotowym czyli także z filtrem powietrza. Pomysł ciekawy i tu gratulacje dla autora tylko jeszcze dużo niedociągnięć (oczywiście potraktuj to jako moją skromną radę a nie wyśmiewanie). Można jeszcze trochę silnik podciągnąć eliminując jeden czynnik, nawet bez korekty przelotów w cylindrze , a mianowicie przez zmniejszenie szkodliwej pojemność skrzyni korbowej - zastosowanie wypełniacza komory korbowej oraz zaślepienie otworów w odważnikach wału korbowego czymś co będzie lekkie i nie wpłynie na wyważenie wału. Ponadto gaźnik z 250-ki to jednak za dużo, no chyba że zmieniłeś dysze, ale z kolei może być problem z regulacją. Może lepiej zastosować gaźnik z Jawy TS 350?? Tam każdy cylek ma po 175 ccm i łatwiej go dostosować. Podsumowując pomysł konkret i tylko od Ciebie zależy czy zostawisz to tak jak jest, czy dopracujesz. Pozdro
KAPITALNE REMONTY SILNIKÓW , YAMAHA FZ 750 - CAŁA NA CZĘŚCI - SPRZEDAM
PRIV / wsk_weteran@onet.eu

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2011-02-18, 23:24

Już jakiś czas temu został odebrany ze spawania kruciec. Teraz jest od w 100% szczelny co przedstawia poniższe zdjęcie spoiny. Połączenie z gaźnikiem za pomocą gumowego przewodu fi 35mm na dwóch opaskach. Połączenie podstawy membrany z płaszczyznami styku w połówkach krućca uszczelnione masą Victor Reinz Reinzosil. Gaźnik zmieniony próbnie z Jawy 350.
20110213151.jpg
S4030500.JPG
S4030503.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-02-19, 00:09

wygląda nawet spoko,ciekaw jestem jak te twoje enduro jeździ ;) może jakiś filmik z jazdy niebawem?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Skinder » 2011-02-19, 00:39

I tak jakoś mnie to nie przekonuje szczerze mówiąc. Uważam, że membrana będzie za daleko i nie da to większych efektów, aczkolwiek życzę powodzenia.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2011-02-19, 23:13

Tak od razu bym jej nie skreślał na straty..

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-02-20, 15:31

no ale jakbyś spawał membranę do cylindra to byś miał jej "czubek" bezpośrednio przy tulei jeśli byś tam jeszcze frezował głębiej,a tak masz ze 15 mm odstępu jak nie lepiej a to o ile się nie mylę spora przestrzeń w takiej przeróbce.. mam rację?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: wujcio » 2011-02-20, 15:44

Warto przetestować tylko nie zapomnij zrobić dodatkowe otwory w tłoku aby ssący był maksymalnie otwarty. Planujesz dodatkowe kanały w cylindrze?
Ja też planuje przetestować takie rozwiązanie mocowania membrany.

Awatar użytkownika
Kubus_Rider
Posty: 79
Rejestracja: 2010-02-13, 17:36
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Membrana w silniku W2 175

Post autor: Kubus_Rider » 2011-11-20, 17:50

W sobotę znalazłem w końcu trochę wolnego czasu i chęci i zabrałem się za przygotowania uruchomienia silnika wszystko skończyło się na tym że było już za późno na próbę w sobotę ale w efekcie tego WSK zagadała dzisiaj ;-) . Mogę śmiało przyznać ze teoria co po niektórych na temat za małej membrany nie sprawdziła się ponieważ silnik na obecnej membranie jak i gaźniku pracuje równo i bez żadnych zastrzeżeń, do pełni szczęścia brakuje jeszcze mu tylko filtra powietrza. Cały układ wydechowy zrobiony na gotowe, trzeba jeszcze tylko uszczelnić go przy cylindrze bo występują lekkie przedmuchy. Prace poszły sporo na przód a o nowościach postaram się pisać na bieżąco ;-) Pozdrawiam

Filmik z odpalania silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=Q-aoMVeQpok

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości