Altek w WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: Stary » 2010-11-29, 00:58

Najłatwiej dopasować iskrownik od innego 2T. Z 4T wiążą się dwa problemy:
a) sposób rozwiązania napędu/krzywki - na dwa obroty wału, wyzwolenie iskry następuje raz
b) 4T ma z reguły zmienne wyprzedzenie zapłonu, nawet do dość dużych wartości. Jak to sprawdzi się w 2T, nie wiem.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: Wojtek » 2010-11-29, 10:45

No tak, skoncentrowałem się na samej prądnicy. W kwestii zapłonu rację ma jak zwykle Stary :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Altek w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2010-11-29, 18:02

Hmmm czyli pozostaje śledzenie allegro i podpasowanie z 2T
jeśli znaleźlibyście coś adekwatnego to wrzućcie albo dajcie mi znac
ja codziennie szperam teraz i no mialem na oku ale bylo to od 4T dlatego moje pytania dotyczyly tego aspektu
ale dzieki za odzew :)
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: Wojtek » 2010-11-29, 18:20

Pytanie brzmi czy są w ogóle motocykle 2t, które dysponują odpowiednią prądnicą. Chyba raczej nie ma bo w ostatnich 20 latach w zasadzie tylko w motocrossie nadal używane są silniki dwusuwowe. Ewentualnie w skuterach. A ty potrzebujesz prądnicę z motocykla szosowego. Moim zdaniem możesz szukać jakiejkolwiek prądnicy bo charakterystyka wyprzedzenia nie zależy od impulsatora tylko od modułu, lub mechanicznego przyspieszacza. Mając sygnał z impulsatora można dobrać inny moduł.
http://moto.allegro.pl/stator-iskrownik ... 52093.html
Pomyślałbym o tej prądnicy tylko nie jestem pewny czy ona nie pracuje w oleju.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: 125 arek » 2010-11-29, 19:28

Wojtek też o takiej kiedyś myślałem ale magneto od tego jest całkiem inaczej skonstruowane więc chyba z tego będą nici poszukajcie, od skuterków bo niektóre maja prądniczki po 120w a konstrukcja jest podobna lepiej będzie coś dorobić
http://allegro.pl/iskrownik-stator-alte ... 28088.html
http://allegro.pl/stator-zaplon-quest-w ... 80473.html
http://allegro.pl/zaplon-stator-magneto ... 61929.html
http://allegro.pl/stator-iskrownik-2t-k ... 22671.html
http://allegro.pl/zaplon-stator-chinski ... 03421.html
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ap%C5%82on
http://allegro.pl/simson-vape-zaplon-el ... 61468.html

ale mogę się mylić
http://allegro.pl/gpz-600-alternator-in ... 55604.html
można tak szukać w nieskończoność ale trzeba dobrze wybrać pozdrawiam jak zdecydujesz to opublikuj bo bardzo chętnie bym się pozbył słabego 31-06
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Altek w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2010-11-30, 18:20

Arek 125 no faktycznie niektóre są nawet gabarytowo dobre ale nie wiadomo ile mają mocy, a w ciemno kupować nikt nie będzie...
Może się okazać że mają mało np. 30W
No i musi być z 2T a nie z 4T
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: 125 arek » 2010-12-01, 00:22

No i właśnie dlatego to najpierw trzeba dobrze dobrać to ustrojstwo żeby nie wpakować kasy w błoto, najlepiej poszukać gdzieś danych technicznych skuterów z których pochodzą bo czasami jest napisana moc prądnicy/alternatora, ja za bardzo nie mam czasu ale w miarę możliwości mogę szukać jakiejś alternatywy, daj znać jak coś znajdziesz ciekawego chętnie pogadam na ten temat ;-)
Ekipa Południe®

Kermit

Re: Altek w WSK 125

Post autor: Kermit » 2010-12-01, 21:28

Gadacie o różnych zapłonach ze skuterów, mikroprocesorach, przyspieszaczach a przecież najprościej było by włożyć wszystko od Charta. Zapłon bezstykowy CDI, nie potrzebuje akumulatora do tego żeby odpalić i jeździć. Moc może nie jest duża ale kolega BigSoft przerabia cewki na pełne 12V które bez większego problemu może zasilić przednią żarówkę 12V 35W i kierunkowskazy 12V 21W w każdym. Kilku użytkowników włożyło taki zapłon i chyba nie jest to takie trudne, gdzieś był o tym temat.

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Altek w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2010-12-01, 22:33

Tak dla uściśnienia 12V mają dzisiejsze niemal wszystkie skutery i zapłon bezstykowy CDI też
kolega BigSoft z tego co wiem nie przerabia już, bo mu ukradli Charta
A równie dobrze mogę przerobić to tak jak proponuje Załęski z żarówką 12V 35W z przodu i wyjdzie niby to samo ...
Jednak niektórzy poszukują czegoś lepszego nowszego i mocniejszego
To samo tyczyło się prądnicy w 175 gdzie 50W było za mało przy zapłonie bateryjnym kierunkach itd.
Czytaj ze zrozumieniem gdzie nawiązałem do mikroprocków przyspieszaczy czy czymś podobnym ????
Ja chcę po prostu mocniejszą prądnicę ...
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: wujcio » 2010-12-01, 22:53

poszukaj na forum elektrody jest pełno tematów o zapłonach skuterowych i myślę że tam wartało by założyć temat z pytaniem jakie moce mają te prądnice z allegro (sprzedawcy nawet tego nie wiedzą ;)) a są to przecież standardowe zapłony z chiny.

Kermit

Re: Altek w WSK 125

Post autor: Kermit » 2010-12-02, 00:29

@ndi.pl pisze:A równie dobrze mogę przerobić to tak jak proponuje Załęski z żarówką 12V 35W z przodu i wyjdzie niby to samo ...
Ok to zrób tak jak Załęski i miej sobie te 35W z przodu które ledwo będzie świecić na wolnych obrotach a o kierunkowskazach to już nie wspomne. Zapomniałem dodać ze w zapłonie od Charta wszystko zasilane jest z akumulatora oprócz zapłonu (mówię oczywiście o przerobionym według BigSofta) .
@ndi.pl pisze:Jednak niektórzy poszukują czegoś lepszego nowszego i mocniejszego
Taaaa, już słowo Chińskie mówi samo za siebie. W skuterach moich kolegów przednie światła w przeciwieństwie do Charta są zasilane z cewek czyli wychodzi na to że rozwiązanie Załęskiego to to samo.
@ndi.pl pisze:kolega BigSoft z tego co wiem nie przerabia już, bo mu ukradli Charta
To że ukradli mu Charta to nie znaczy że nie przerabia zapłonów. Kiedyś pisałem do niego właśnie po tym jak go ukradli i powiedział że bez problemu może to przerobić. Nie wiem jak teraz, trzeba by było do niego napisać ale dawno nie widziałem go na forum.
@ndi.pl pisze:To samo tyczyło się prądnicy w 175 gdzie 50W było za mało przy zapłonie bateryjnym kierunkach itd.
Według kolegi BigSoft z tym zapłonem nie ma żadnych problemów, prądu też nigdy nie brakowało, jeździł swoim Chartem na codzień, zresztą jest na forum artykuł na temat tego właśnie zapłonu więc można sobie poczytać.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: 125 arek » 2010-12-02, 18:17

czesiekm06 nie o to nam chodzi żeby wsadzić coś byle jakiego ale sprawdzonego i dobrego nie wszystkie skutery są made in china !
alternator dalby nam wszystko co chcemy ,tylko musimy go dopasować , owszem kolega BigSoft robi takie przeróbki i chwała mu za to ,bo mało jest ludzi którzy tak naprawdę coś dłubią po garażach narażając swój własny budżet bo każda przeróbka może nie wypalić.
Dlatego też szukamy gotowego i sprawdzonego rozwiązania żeby było jak najbardziej 'plug and play', lub kompatybilne jak kto woli .
jeśli nie znajdziemy, to pewnie zastosujemy jego patent, bynajmniej ktoś kto będzie chętny. 8-)
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Altek w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2010-12-20, 20:14

Dobra mam dwa pomysły, ale nie wiem jak ten jeden rozkminić
Chart przewinięty iskrownik ok. 60W - problem widzę z ilością iskrowników żeby kupić (mało)...
no i alternatywa druga iskrownik ze skutera Elyseo 100cmm ma moc oryginalna 80W lub i nawet więcej z tego co czytałem... Problem polega na tym że w tym Elyseo zastanawia mnie to, że gdy włożę już do silnika WSK to całe ustrojstwo to jak będzie podawać tą iskrę w odpowiednim momencie ... tam jest moduł, a wiadomo że moduł ma inne parametry niż WSK (nie da rady przecież obrócić płytki)... Może ktoś pomoże mi ten aspekt rozkminić ???
No i zastanawia mnie wtedy jak magneto pod ten czop przerobić bo w zamyśle miałem tak że ze starego magneta odnitować ten środek co idzie na wał, odnitować czy coś z tego nowego i nawiercić od skutera te magneto tak żęby ten środek z WSK pasował i zanitować czy coś... Problem tu jest natury technicznej z wykonaniem i ewentualnie z wycentrowaniem...
No nie wiem właśnie już teraz nic mętlik w głowie został od wertowania tego neta w poszukiwaniu wymiarowo i technicznie iskrownika ....
Proszę o pomoc tylko taką na chłopski rozum, bo z elektryki trochę słaby jestem
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: ŻbiKu » 2010-12-22, 01:21

W temacie o alternatorze do WSK175 pierwsze zdjęcie pokazuje WSK 125 z takim rozwiązaniem. Lepiej nad tym się zastanówcie.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: Alien » 2010-12-22, 02:07

ŻbiKu pisze:W temacie o alternatorze do WSK175 pierwsze zdjęcie pokazuje WSK 125 z takim rozwiązaniem. Lepiej nad tym się zastanówcie.
Pierwsze zdjęcie nie przedstawia wsk 125 tylko M11. Poza tym skoro ten altek pod obciążeniem muli 14-konny silnik, to w silniku o dwukrotnie mniejszej mocy to w ogóle będzie padaka.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: bigsoft » 2010-12-22, 23:40

No to i ja dołożę swoje trzy grosze do tematu :)

Jeśli chodzi o prądnicę Charta w WSK 125, prawdopodobnie jest to możliwe do zrealizowania. Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale polska kosiarka Dezamet (chyba typ 106) posiadała silnik dwusuwowy z układem zapłonowym identycznym jak w Charcie. Na pierwszy rzut oka magneto w kosiarce i Charcie jest identyczne, ale!

Różnica pomiędzy kołem zamachowym Charta, a tym z kosiarki jest następująca:

- Magneta PRAWIE identyczne, jedyna różnica jest taka, że stożek na wał w magnecie kosiarki jest większy z powodu tego, że kosiarka Dezametu miała grubszy czop - i tu jest właśnie szansa na to, aby magneto podeszło bez przeróbki do WSKi 125. Gdzieś mi się obiło o uszy/oczy, że właśnie niektóre magneta podchodzą bez przeróbki i zapewne chodzi o magneto z kosiarki dezamet, mylnie nawet przez sprzedawców na allegro określane mianem "magneto do rometa charta".

Po świętach postaram się przymierzyć magneto z takiej kosiarki (posiadam takowe, jak również całą prądnicę) do silnika WSKi 125m który również na szczęście mam.

Co do mojej prądnicy:

Prądnicę w Charcie udało mi się przerobić tak, że jej moc nazwijmy to ciągła (podczas normalnej jazdy) wynosiła ok 60W przy 12V. Oryginalnie Chart miał z akumulatora (6V, 10Ah) zasilane światło tylne, stop, kierunkowskazy, klakson, a lampa przednia (6V/25W) była zasilana prosto z prądnicy.

Po mojej przeróbce:

- akumulator 12V/5Ah,
- wszystkie żarówki 12V,
- klakson samochodowy 12V,
- reflektor przedni, żarówka 12V/35W (nie trudno zauważyć, że 10W mocniejsza) - zasilany z akumulatora,
- elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w wykonaniu samodzielnym
- zero problemów z elektryką

Przez dwa lata użytkowania motoroweru (potem został skradziony), akumulator padł mi raz w środku zimy. Dlaczego? Otóż umówiłem się z kolegą, że spotkamy się w Katowicach (on z Mikołowa, ja z Siemianowic) - (on na motorynce, którą jechał do mnie w celu wyremontowania jej, jak się później okazało - musiałem go holować 40km na działkę do garażu, bo gdy zgasił moto i czekał na mnie, potem już nie chciała odpalić)), a że po Katowicach nie miałem zwyczaju jeździć, to w ogóle tego miasta nie znałem. No i doszło do tego, że błądziłem bite 4 godziny po uliczkach zanim znalazłem kumpla o dziwo nie było mi zimno, chyba z emocji ;) ). Ciągłe włączanie kierunkowskazów i jazda praktycznie na 1 i 2 biegu doprowadziła do chwilowego braku prądu. Ale!

Gdy już znalazłem drogę i wyjechałem na prostą, już po 1km jazdy powróciły światła do pełnej sprawności i można już było korzystać z kierunkowskazów - i w tym momencie skończył się problem. Po 10 minutach jazdy wszystko było już sprawne, także prądnica była moim zdaniem dość udana. To była jedyna taka sytuacja. W normalnej eksploatacji, gdy jeździłem nim codziennie do szkoły (ok 8km w jedną stronę), akumulator bez regulatora napięcia zaczynał się gotować, dlatego też zmuszony byłem zastosować regulator tyrystorowy.

Chciałem przeprowadzić dalej idące modyfikacje prądnicy (celem było h4 z przodu), gdyż ta moja była nie do końca przemyślana. Uważam, że potencjał może być większy i możliwe, że koło magnesowe jest w stanie stworzyć na tyle silne pole magnetyczne, aby uzyskać jeszcze więcej mocy, jednak mój zapał opadł do zera po kradzieży motoroweru.

Na dzień dzisiejszy jestem w stanie stestować każdą prądnicę Charta, gdyż posiadam silnik 023 (ogar 205, motorynka itp) z takim zapłonem, zapał powrócił, więc może za jakiś czas powstanie bardziej zaawansowany projekt.

Co do przewijania - tak, teraz mam taką możliwość.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: ŻbiKu » 2010-12-23, 10:52

możliwe Alien pisałem z pamięci.

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Altek w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2010-12-23, 15:54

Dzięki za odzew :)
Mam jeszcze pytanie takie, zakładając że miałbym założoną inną alternatywę dla iskrownika, czyli np. http://allegro.pl/peugeot-vivacity-trek ... 77007.html
to ten czujnik polozenia walu bez różnicy by było z której strony ustawiony do magneta (znaczy sie czy np z gory lub dolu czy prawo lub lewo) i jaki musiałbym wsadzić moduł zapłonowy, żeby iskrę dawało w odpowiednim momencie i odpowiednio mocną ? czy musi być ze skutera (jaka?) czy np z auta (jaka?)
I moje pytanie kontynuujące jak tam i co przerywa iskre skoro nei ma przerywacza klasycznego ?
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Altek w WSK 125

Post autor: bigsoft » 2010-12-23, 18:53

Czujnik położenia wału musi być tak zamontowany, żebyś mógł ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu.. Przykładowo jeśli chodzi o zapłon Charta: na kole zamachowym masz dwie cechy: L i P. Dlatego dwie ponieważ te zapłony były stosowane fabrycznie przez Dezamet do silników 027 (Romet Chart), i 023 w wersji przeznaczonej dla motorynki Romet Stella. 027 kręci się w lewo, a 023 w prawo, dlatego zapłon w 027 ustawia się wg. cechy L, a w motorynce stella wg. cechy P (Lewo, Prawo). Na czujniku położenia wału (impulsator) jest strzałka i w przypadku silnika 027, cecha L musi się pokrywać ze strzałką na obudowie impulsatora dokładnie 2,5mm przed GMP. Idąc dalej, obojętnie jaki zapłon zastosujesz - musi on mieć jakieś cechy - co względem czego ustawiać.
@ndi.pl pisze:i jaki musiałbym wsadzić moduł zapłonowy, żeby iskrę dawało w odpowiednim momencie i odpowiednio mocną ? czy musi być ze skutera (jaka?) czy np z auta (jaka?)
Jeżeli kupisz zapłon CDI z 2t zasilany z prądnicy, to powinien podejść każdy moduł zapłonowy, nawet ten z Charta (Przykładowo - moduł z Rometa Charta bez problemu pracuje w Derbi Senda). Zresztą zawsze możesz kupić moduł dedykowany do konkretnego modelu iskrownika.
@ndi.pl pisze:I moje pytanie kontynuujące jak tam i co przerywa iskre skoro nei ma przerywacza klasycznego ?
Czujnik położenia wału zwany impulsatorem. Przecież przerywacz w połączeniu z krzywką na wale - to również czujnik, tylko mechaniczny.

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Altek w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2010-12-23, 20:04

No to teraz mi się rozjaśniło coś w tej głowie
dzięki wielkie
Początkujący motórzysta .... ;D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości