Motoplat w WSK

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Motoplat w WSK

Post autor: Wojtek » 2007-05-30, 20:51

Dzisiaj przyszedł mi do głowy taki właśnie pomysł. Kupiłem po taniości motoplat z planem zamontowania go w CZ 380. Jest to model z zewnętrznym kołem magnesowym (zewnętrznym względem cewek) pochodzący ze starych KTMów oraz niemieckich motorowerów. Posiada on 3 cewki do zasilania oświetlenia.
Jeszcze całości nie przemyślałem krok po kroku. Na razie jest to koncepcja.
Główna zaleta to absolutnie genialny i ***zajeb*** zapłon. Według moich przypuszczeń na bazie tyrystoru. Motoplat jest zupełnie niewrażliwy na na wszelkie warunki pracy. Może pływać w wodzie. Do komory zapłonu może się dostać kilo piachu a on będzie działał. Wszystko jest zalane plastikiem a zapłon jest bezstykowy. Uszkodzenia wynikają ze złego obchodzenia się z nim. Np cewka jest wrażliwa na spawanie ramy bez jej demontażu.

Najprawdopodobniej stożek koła magnesowego wymagałby przetoczenia na wymiar jaki znajdziemy w WSK. Jest to nieduży problem dla sprawnego tokarza.
Zacząłem się zastanawiać nad poborem prądu i mam obawy. W stojanie oprócz uzwojeń do zapłonu znajdują się 3 cewki. Jedna 35W druga 21W a trzecia 5W. Odpowiednio światła drogowe/mijania światło stop oraz pozycyjne tylne. No i tutaj tkwi szkopuł. Co z akumulatorem? Czy angażować np. cewkę 21W w ładowanie? Ktoś może się orientuje jaką moc mają dwie cewki ładowania w WSK 175? Bo głównie pod tym kątem się zastanawiam. Czy 50W to jest sumaryczna moc cewek ładowania oraz oświetlenia czy może tylko cewek ładowania? Ja bym się skłaniał ku temu że ta moc jest sumaryczna czyli na ładowanie AQ przypada około 15W. Jeśli tak to chyba nie ma przeszkód. Będzie nawet bonus na kierunkowskazy. Jeśli nie to można raczej zapomnieć.

Co do cen. Ja kupiłem wyjątkowo tanio jak na polskie warunki. Trzeba wiedzieć gdzie szukać. W Niemczech tego pełno bo połowa ich pojazdów była zasilana motoplatem.
Są dwa rodzaje. Jedne jak na zdjęciu, z zasilaniem świateł. Drugi nie ma zasilania świateł a twornikiem jest dosyć mały wirnik wewnętrzny.

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: RaPi » 2007-05-30, 21:51

ja kiedyś robiłem coś podobnego, tylko zastosowałem cały okład od skutera yamahy, fajnie to działało, silnik łapał niesamowite obroty i lepiej się wkręcał ale niestety rozwaliłem 1 cewkę i na razie nie chce mi sie jej wymieniać, mam 2 cewke ale porostu brak czasu i chęci(czeka na lepsze czasy).
Czekam z niecierpliwością na opis jak będzie sie tobie w wsk sprawdzało,

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-05-30, 22:47

Ja mam wątpliwości czy zastosuje to rozwiązanie. W pierwszej kolejności muszę CZ obsłużyć w tej sprawie bo na przerywaczu nie ma jazdy w ogóle. WSK jeździ na starym zapłonie szczególnie z modułem a CZ nie chce.
Czekam na sugestie i rozwianie wątpliwości w kwestii mocy prądnicy.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-06-01, 20:03

Jest tak jak piszesz 50W jest to wartość sumaryczna i do tego wielce przybliżona .
Nie zapominaj jednak że przy tym zapłonie potrzebujesz jednej cewki na zasilanie cewki wysokiego napięcia, jeżeli zasilisz ją z aku to będziesz miał do dyspozycji jeszcze dwie cewki tz. 21 W i 5 W .

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-06-01, 23:20

O zapłonie nie zapomniałem. Cewki 35 21 i 5W służą do zasilania wszystkiego oprócz zapłonu. Razem jest 5 cewek w stojanie.
Czyli wygląda na to że spokojnie udałoby się zasilić wszystkie odbiorniki.
Jedyna kwestia to montaż magneta oraz stojanu. Pomyśle....
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-06-05, 16:48

Bardzo ciekawy pomysł, ale umieszczenie tego koła magnesowego będzie karkołomna sprawą.. Przynajmniej moim zdaniem. Ale chcieć to móc :) więc życzę powodzenia.

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: pawe86 » 2007-06-05, 21:07

musisz jeszcze pamietac o tym ze wal jest naweglany i jak zdejmiesz wyezchnia warstwe czopu to pod spodem jest "plastelina" a nie stal.
ale pomysl ogolnie dobry
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-06-05, 23:35

Zdejmowałbym z koła magnesowego nie z czopu.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-12-16, 13:00

Moim zdaniem pomysł jest wart "wszystkich pieniędzy"! Gdyby to chciało wejść pod prawą pokrywę to... pierwsza klasa po prosu.
A co do twardości materiału na wale i do tokarza, to właśnie przyjrzałem się dokładnie zdjęciu magneta (to zdjęcie z postu Wojtka) i tam widać, że piasta jest nitowana przecież!!!
Więc pewnie wystarczyłoby jedynie w jej miejsce wstawić piastę z wueski. Też jest na nitach. Nie mam niestety motoplata w domu i muszę polegać na zdjęcia, szkoda...

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-12-16, 13:25

Zamocowanie nowej piasty na nitach to faktycznie dobry pomysł. Ale znów mam jedno zastrzeżenie. Oryginalna piasta mieści się na styk w stojanie. Na podstawie tego zdjęcia łatwo zrozumieć o co chodzi. Cały stojan 'chowa' sie w środku koła magnesowego toteż piasta musi przechodzić przez otwór w stojanie. Pytanie czy Piasta z WSK nie będzie miała zbyt dużej średnicy zewnętrznej. Szczególnie że jest na niej krzywka. Oczywiście można krzywkę usunąć bez żadnego problemu.
Czy w ogóle umieszczamy ten motoplat w silnik S01 czy W2? Jeśli w W2 to piasty nie przełożymy z przyczyn oczywistych. W S01 pozostaje kwestia wspomniana wyżej.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: mateusz 46 » 2009-05-20, 14:02

witam odświeże temat po bardzo długim czesie
ponieważ kupiłem ostatnio motoplat od jakiegoś HERCULESA (czy jakoś tak sie nazywał ) chce a przynjmniej mam zamiar wstawić go do wsk 175
tu są foty tego zapłonu :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
w ciągu mieśące magneto będze rostoczone na wymiar wału a ja w wolnych chwilach pracuje na mocowaniem podstawy do sinika
bedzie to wyglądać mniejwiecej tak:Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
na tych forkach to tylko przymiarki bez mocowań
narazie zapowada sie dobrze pojawił sie tylko jeden problem !! czop wału jest troche za krótki na magneto !!
co sądzicie o takim usprawnieniu ??
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: ŻbiKu » 2009-05-20, 15:05

a ile to ma wat??

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: mateusz 46 » 2009-05-20, 15:36

no i tu jest drugi problem bo nie wiem ile ma vat i nigdzie nie moge znaleść
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: ŻbiKu » 2009-05-20, 15:43

No to szukaj w internecie jest wszystko. Nie ma sensu tego zakładać jak jego moc nie jest wystarczająca by pokryć wszystkie odbiorniki w motocyklu. Licząc po łepkach to potrzebne przynajmniej ze 120W-150W.

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: mateusz 46 » 2009-05-20, 15:54

wiem ze musiu mieć duzo W ale prawdopodobnie bedzie on siedzał w crosse do którego włoże silnik od wsk 175 (tymczasowo) wiec tam świateł nie potrzeba
Ekipa Północ

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: rykun » 2009-05-20, 17:16

Jeśli motoplat pochodzi z herculesa to może on być z crossówki albo z mofy czyli pewnie 6V 20W. Nie to sie liczy, ale trwałość i niezawodność. Nie wiem tylko czy wyda roztoczyć krzywkę. Ja miałem ten sam problem tylko że ja chciałem toczyć stożek na wale. Okazuje się że otwór który jest w czopie będzie za cienki do bezpiecznej jazdy a co najważniejsze za krótki! Nie znam szczegółów Twojej konstrukcji ale będziesz musiał zataczać kartery w miejscu statora zapłonu aby głębiej osadzić zapłon i żeby starczyło czopu na mocowanie magneta. Zauważ że wsk s2 oryginalnie pod zapłon SEM ma dłuższy czop wału. Najrozsądniej jest zrobić nową krzywkę tylko pojawia sie problem wycentrowania magneta.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: Wojtek » 2009-05-20, 18:38

W stojanie oprócz uzwojeń do zapłonu znajdują się 3 cewki. Jedna 35W druga 21W a trzecia 5W. Odpowiednio światła drogowe/mijania światło stop oraz pozycyjne tylne
Pisałem to w pierwszym poście. Zapłon jest zasilany oddzielnie czyli do dyspozycji jest 61W.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: mateusz 46 » 2009-05-20, 19:04

Rykun mówisz Najrozsądniej jest zrobić nową krzywkę tylko pojawia sie problem wycentrowania magneta.
można i tak ja jeszcze nie mam pomysłu jak to zrobić
najlepiej było bo dać wał z dłuższym czopem od sporta lub ten o silnka w2a czy jak on tam sie nazywał ten z zapłonem od 125
bo je chcem tak zamontować aby nie ingerować w kartery i wał tylko wszystko robić na zapłonie wrazie jek sie nie uda załozę spowrotem orginalny zapłon
aha jeszcze jedno zauważyłem ze nie mam cewki wn do tego zapłonu i tu kolejne pytanie czy zwykła butelka 6v lub 12v bedzie dobra ??
Ekipa Północ

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: rykun » 2009-05-20, 21:38

Wojtek patrząc na ebay to motoplaty masz w rożnych wersjach 6 i 12V od 20 do 120W do maszyn sportowych jak i cywilnych. Poza ta nazwa jest zwyczajowa dla tego typu zapłonów.
Mateusz przymierz wszystko we własnym zakresie i zobacz jak mocno chcesz ingerować w silnik i jakie zaplecze warsztatowe posiadasz. Bez tokarki sie nie obejdzie. Oprócz nowej krzywki możesz zrobić nowy czop. Wiąże się to z koniecznością rozbijania wału. Poza tym nowy czop będzie więcej kosztować bo musi być szlifowany i ulepszany cieplnie.

Ja błędnie używam słowa krzywka bo w rzeczywistości jest to owalna piasta nie tak jak w wsk. Odchodzi kłopot z wykonaniem wykorbienia. Co do wycentrowania to myślę że z dokładnie wykonaną piasta powinno być w porządku.

Jest jedna jeszcze opcja. Wymaga przeróbki wału i magneta. Po prostu powiększasz otwór w magnecie ile sie da a resztę staczasz wał pod magneto. Podaj wymiar stożka na magnecie to będzie wiadome coś więcej. Pamiętaj że czop i tak będzie krótki i będzie trzeba inne przeróbki jeszcze uskuteczniać.

pawello1232
Posty: 6
Rejestracja: 2009-12-24, 16:53
GG: 6600323
Moje maszyny: wueska
Lokalizacja: Łabunie
Kontaktowanie:

Re: Motoplat w WSK

Post autor: pawello1232 » 2009-12-26, 18:56

mateusz 46 : mój kolega ma właśnie Herculesa ZX1 z silnikiem sachsa i właśnie ma identyczny motoplat. :cool:
Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości