Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Tukan » 2010-10-03, 10:09

Aukcja allegro:

Kod: Zaznacz cały

Witam na mojej aukcji.

Oferuję bezstykowy elektroniczny zapłon do motocykli SHL175 Gazela M17 oraz WSK 175 wszystkie modele (wyposażone w silniki W2 W2B 059 i pochodne) z prądnicą 12 i . Dodatkowo jest to zapłon z automatycznie - elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu.

W poniższym rozwiązaniu zastosowano układ bezstykowy sterowany czujnikiem magneto-indukcyjnym poprzez znacznik na krzywce. Elektroniczny moduł zapłonowy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika w zakresie od około 7 stopni przed ZZ przy obrotach biegu jałowego do 35 stopni przed ZZ dla prędkości obrotowej maksymalnej.  Umożliwia to niezwykle spokojną i miękką pracę silnika na obrotach biegu luzem i wyższą moc maksymalną niż dla stałych ustawień fabrycznych. Dodatkowym plusem jest znaczne zwiększenie trwałości silnika wyposażonego w regulator kąta zapłonu ze względu na zmniejszenie obciążeń korby i tłoka zbyt wczesnym zapłonem na niskich obrotach i zbyt późnym na najwyższych obrotach jak w przypadku stałego punktu zapłonu. Układ po jednokrotnym ustawieniu punktu zapłonu jest CAŁKOWICIE BEZOBSŁUGOWY nie wymaga żadnych regulacji i konserwacji przez cały okres eksploatacji. Jest też praktycznie zupełnie bezawaryjny oraz wodoodporny.


PREZENTACJA DZIAŁANIA:

http://www.youtube.com/watch?v=mFY5ruZzG30


GWARANCJA 2 Lata na wszystkie elementy.


Motocykl można uruchomić bez akumulatora lub z akumulatorem rozładowanym. Zalecam stosowanie akumulatorów żelowych bez obsługowych, zapobiega to korozji elementów motocykla spowodowanych kwaśnymi oparami , jak też ułatwia eksploatację bowiem nawet po roku nie ulega bez konserwacji całkowitemu rozładowaniu.

W skład zestawu oferowanego na tej aukcji wchodzi: Cewka zapłonowa z kablem i fajką , regulator napięcia, moduł zapłonowy , czujnik położenia wału korbowego, Schemat elektryczny zmian oraz ich opis słowny a także szczegółowy rysunek i zdjęcia przeróbek które należy wykonać we własnym zakresie.


Aby całość poprawnie działała potrzebne są tylko niewielkie zmiany w instalacji elektrycznej właściwie polegające na dołączeniu regulatora napięcia i modułu oraz godzina prac związanych ze znacznikiem i montażem czujnika. Potrzebny jest dostęp do tokarki lub tokarza (30 minut pracy) oraz blacha aluminiowa 4-5 mm fi 50 mm oraz płaskownik żelazny 8-10 mm.

Po zakupie zestawu można przesłać na adres firmy  cały silnik do zamontowania i wyregulowania w tym dorobienie płytki pod czujnik i znacznika. Cena z aukcji nie obejmuje jednak montażu , a tylko  wymieniony  wcześniej zestaw części i dokumentację.

Oczywiście to rozwiązanie zapłonu zostało przetestowane i nadal jest na kilku dziesięciu obecnie silnikach min. cały czas eksploatuję je w mojej SHL Gazela. Można to obejrzeć osobiście u mnie w firmie - zapraszam. Poniżej przykładowy zadowolony użytkownik:



	tomski_2005 (117) (Kupujący)	Pozytywny	wto 14 wrz 2010 13:17:01 CEST	1210554530	
Pokaż
Wszystko OK! Polecam Allegrowicza.

Zmiany są opracowane dla silników  GAZELA M17 i WSK 175.

Zapraszam do zadawania pytań w razie wątpliwości - chętnie odpowiem.

Poniżej kilka zdjęć poglądowych dla zobrazowania zakresu prac , nie jest to skomplikowane dla przeciętnego majsterkowicza montaż zajmuje około 2 godzin potrzeba dostępu do tokarki na 30 minut (wystarczy nawet najzwyklejsza mała tokarka) 
Tel do gościa: (032) 6162624

Zdjęcia:
zaplon gazela mala.jpg
zestaw gazela.jpg
Link: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0

Co Wy na to? Dla WueSKwych turystów jak znalazł.
Znając życie pewnie dałoby rade wykonać to samemu wiele mniejszym kosztem. Wystarczy rozszyfrować jakie elementy są zastosowane, co akurat opis i zdjęcia aukcji bardzo nam ułatwiają. ;-) Zapraszam do dyskusji na ten temat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Skinder » 2010-10-03, 13:08

Warto byłoby też dodać dla potomnych cenę, 249,99zł + wysyłka (od 17zł). Sam zestaw jest dosyć ciekawy, aczkolwiek wygląda jak zbiór gotowych elementów odpowiednio przystosowanych. Ciekawe rozwiązanie, impreza jest droga ale wykonanie tego w domowych warunkach raczej odpada. Trzeba zaprogramować mikroprocesor, kupić poszczególne części i je dorabiać, co w przypadku ilości zestawów = 1 niedokońca się opłaci.

Awatar użytkownika
KANTAR175
Posty: 52
Rejestracja: 2009-06-22, 16:28
GG: 2442743
Moje maszyny: WSK kobuz `81 oraz `83
WSK M21W2 `74
MZ etz 251
Lokalizacja: Radzyń Podlaski (okolice)
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: KANTAR175 » 2010-10-03, 13:14

viewtopic.php?f=91&t=7525&hilit=bezstyk ... 82on+wiatr /Ja odeślę do tego tematu. Kolega stara się zrobić zapłon bezstykowy, ale nie wiem czy ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu. No i zapewne taniej, bo chce 150 zł (chyba). Więc to może więcej osób zainteresuje, bo nie każdego jest stać dać 249 zł za sam zapłon...
Co tu dużo pisać.... WSK i tyle

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Tukan » 2010-10-03, 13:16

Nikt tu nie mówi o kupowaniu tego :P
Skinder pisze:kupić poszczególne części i je dorabiać, co w przypadku ilości zestawów = 1 niedokońca się opłaci.
Zadaje mi się, że jedyny problem to mikroprocesor, reszta części pewnie z współczesnych moto.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: wujcio » 2010-10-03, 13:20

Tukan pisze:
Skinder pisze:kupić poszczególne części i je dorabiać, co w przypadku ilości zestawów = 1 niedokońca się opłaci.
Zadaje mi się, że jedyny problem to mikroprocesor, reszta części pewnie z współczesnych moto.

Moim zdaniem jest to wszystko gotowiec (mikroprocek tez) widziałem podobne podzespoły w skuterach, IMO to całe wyprzedzenie zapłonu jest poprostu wzięte z jakiegoś skutera lub quada które defakto może nie dawać jakiś efektów (zapewne jakieś standardowe wyprzedzenie lub uśrednione).

Jest tu fajnie przedstawiony patent na to jak zamontować ten magnes na wale sam montaż czujnika nie jest juz problemem bo każdy może sobie taką podstawkę dorobić i nie jest to jakiś duży koszt.
Myślę że taki sam czujnik położenia wału można by kupić od skuterka (pewnie koszt dużo mniej niż 50 zł jak cały zapłon kosztuje 80)i bez żadnych przeróbek podpiąć go do modułu zapłonowego (mam nadzieję że ten od Poloneza Gl200 i Gl100 pozwolił by na to żeby to działało) oraz wg tego co tu pokazali zamontować przy iskrowniku i po problemie.
Koszt 250 zł to naprawdę sporo ale jeśli faktycznie ludzie zrobili tą mapę zapłonu to gratulacje dla nich :)
Ostatnio zmieniony 2010-10-03, 13:25 przez wujcio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Skinder » 2010-10-03, 13:23

Mikroprocesor to też nie problem, największy stanowi jego zaprogramowanie, jeszcze raz w wolnej chwili postram się przewertować internet w poszukiwaniu strony ze schematami do czegoś takiego ewentualnie poszukać coś u ojca w robocie bo miałem jakieś dorabiane moduły itd.

Wujcio, podebranie mapy zapłonu ze skutera może nie być efektywne. Inna charakterystyka, obroty maksymalne itd. Mogli poprostu przeprogramować procek zapodając swoją mapę do 175. Sam moduł z poloneza czy coś wydałby przy tym, w sumie największym atutem tego bajeru jest czujnik indukcyjny.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: wujcio » 2010-10-03, 13:27

No właśnie procek to nie problem tylko trzeba wiedzieć jaki dobrać (żeby wyrabiał) i mieć jakiś zarys programu oraz programator reszta to już pikuś bo samą instalacje w motocyklu można przeprowadzić w prosty sposób a do testów można samemu modyfikować mapę i stworzyć ją na bazie prób i błędów

Pewnie taki czujnik indukcyjny kosztuje grosze do tego magnesik i mamy za parę złotych super zamiennik przerywacza :)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Skinder » 2010-10-03, 13:34

Z tym, że pamiętaj. Do mikroprocesora potrzebujesz osprzętu, przecież nie zapodasz sobie go na pajączku jedną nogą do przerywacza, drugą do cewki czy coś w tym stylu. Wykonanie płytki też troszkę kosztuje, a wykonanie tego bez schematu i programu to jak wędrówka w ciemnej jaskini po omacku.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: wujcio » 2010-10-03, 13:37

no ja to rozumiem :) pisząc procek mam na myśli cały układ a nie sam chip
dlatego potrzebny jest dobry schemat a płytkę zrobić to też nie taka duża filozofia sam już kilka zrobiłem:)

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Shoei » 2010-10-04, 19:47

Po co regulator napięcia skoro na standardowej prądnicy ma to pracować? Cewka, impulsator, moduł cdi z przesyłką jakby się postarał to może i 50 zł by wyniosło. Do kobuza miałem robić taki zapłon ale w tempie jak robiłem alternator to pewnie w nowym roku najwcześniej wykonam wszystko z zapłonem.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: bigsoft » 2010-10-17, 00:56

Dokładnie, nie rozumiem po co się pakować w mikroprocki do wski, skoro najprostsze CDI kręci bez problemu ponad 20 tys obrotów na minutę. W dwusuwach mapy zapłonów nie są konieczne. Gwarantuję, że to w zupełności wystarczy do tych silników, jest tanie, niezawodne i dużo lepsze, trwalsze, sprawniejsze od platynek.

Awatar użytkownika
soldyy
Posty: 23
Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
GG: 9964220
Lokalizacja: Garbów
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: soldyy » 2010-10-29, 14:08

Panowie, kto powiedział, że tam jest jakiś mikroprocesor? Takie super układy sprzedawane na alledrogo nawet nie widziały procesora. Przeważnie wpakowany jest ne555 z transoptorem albo czujnikiem halla i działa to tylko tak, że przyspiesza zapłon na wysokich obrotach. Nie ma po co mówić o mapach zapłonu.

Jeśli ktoś miałby ochotę jednak pogrzebać z mikroprocesorowym zapłonem, to chętnie pomogę od strony sprzętowej i programowej. Do tak prostego zadania nie potrzeba żadnych skomplikowanych układów. Najprostsza Atmega8 (koszt około 10zł) taktowana 16MHz spokojnie zrobi robote. Skomplikowanych peryferiów też nie wymaga. Kilkanaście elementów na dobrą sprawe. Wtedy można wymyślać mapy zapłonu, ba nawet wgrać kilka map włączanych w zależności od temperatury silnika/powietrza i innych. Takie bajerki to tylko kwestia chęci.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: kamil_Ziomek » 2010-12-19, 23:33

A w takim zapłonie z mikroprocesorem i mapą zapłonu z czego uzyskasz sygnał do pomiaru prędkości obrotowej silnika? Rozumie że pewnie jakiś czujnik halla albo indukcyjności ostatecznie fototranzystor. Ile będzie punktów pomiaru prędkości obrotowej ?
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
soldyy
Posty: 23
Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
GG: 9964220
Lokalizacja: Garbów
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: soldyy » 2010-12-20, 23:10

Chyba się rozumiemy. Napisałem, że mogę pomóc, a nie, że coś takiego robię. Akurat wujcio planuje (prawda? :D) coś takiego zbudować.

Pomiar prędkości obrotowej nie stanowi nawet pół problemu. Mamy od tego timery w procesorach, żeby można było to w prosty i dokładny sposób mierzyć. Da się zrobić nawet 8 bitowym licznikiem jeśli dobrze odsłużymy przerwanie od przepełnienia. Źródłem impulsów może być cokolwiek. I wcale nie stawiałbym czujników optycznych jako ostateczności. Moim skromnym zdaniem szczelinowy czujnik foto byłby bardzo zacny w tym przypadku. Nie potrzeba żadnych klejonych magnesów tylko płytę z odpowiednim wycięciem.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: wujcio » 2010-12-20, 23:32

soldyy pisze:Akurat wujcio planuje (prawda? :D) coś takiego zbudować.
Si :) jak tylko będę miał czas :)

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: kamil_Ziomek » 2010-12-21, 20:08

Akurat też myślałem nad takim modułem. Rozmawiałem z ludźmi którzy to zrobili i dowiedziałem się że pomiar prędkości obrotowej za pomocą jednego lub dwóch punktów jest bez sensu. Moduł potrafi się zgubić i silnik zgaśnie podczas gwałtownego przyśpieszania.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: marcin jakimiuk » 2010-12-31, 17:13

siema,właśnie zobaczyłem tą aukcję i jest ona interesująca tylko droga ;/ widzę że koledzy mają pojęcie w tej sprawie więc może by któryś z panów zrobił/opracował kilka podobnych zestawów z zastosowaniem tańszych/łatwiej dostępnych części.Sam byłbym chętny kupić taki zestaw ale gdzieś za 150( góra) a nie za 250,sam do elektryki głowy nie mam,więc raczej sobie nie poradzę z takim projektem :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: Savier » 2010-12-31, 17:21


Awatar użytkownika
marcin jakimiuk
Posty: 5
Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
GG: 10644030
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu silnika W2B

Post autor: marcin jakimiuk » 2011-01-01, 14:25

dzięki,i sory że nie poszukałem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości