CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Alien » 2011-03-20, 13:55

z-tomek pisze:ustawiłem zapłon wg lampy stroboskopowej 3mm przed GMP
Zmniejsz wyprzedzenie, iskra jest tu wyzwalana dużo szybciej niż w standardzie.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-20, 14:01

Znalazłem przyczynę --> podczas gdy magneto ma mała prędkość obrotową iskra jest ładna natomiast gdy magneto szybciej się obraca to iskra znika :-( można by zastosować zapłon DC CDI tylko czy ktoś zna motocykle/skutery 2t z zapłonem z akumulatora?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Stary » 2011-03-20, 17:25

Czy jesteś pewien, że ten zapłon jest sprawny? Może marnujesz czas, a jest po prostu uszkodzony.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2011-03-20, 17:31

coś mi tu nie pasuje zapłon od skutera i nie działa, przecież skuter wkręca się ja wsk do tych samych obrotów.
ps. nowy nie znaczy dobry ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2011-03-20, 17:50

w wsk 125 magneto pełni funkcje kola zamachowego i jest bardzo ciężkie a to wygląda mi bardzo skromnie.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Brat » 2011-03-20, 17:52

Koło nie jest ciężkie tylko duże (średnica) dlatego nadaje silnikowi taki moment obrotowy.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2011-03-20, 17:57

brat czepiasz się przecież wiadomo o co chodzi ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-20, 18:10

Skoro to działa http://www.youtube.com/watch?v=1NZFO-xdOtA to znaczy że idzie ten zapłon dopasować do WSK problem w tym dla czego iskra na małych obr jest a przy większych nie ma? zapłon bateryjny bym zastosował tylko nigdzie nie widzę modułów zapłonowych do 2t pod akumulator

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2011-03-20, 19:38

w standardowym zapłonie jest to objaw zepsutego kondensatora ale w cdi. myśle ze jest coś uszkodzonego proponuje podłącz zestaw cdi do cewek świetlnych pomijając te od zapłonu i zmontuj prowizoryczny system dc cdi i daj znać.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-21, 00:49

jakieś porady jak zmontować takie dc cdi? WSK i wszystko z aq tyle że podobno moduły dc cdi są bardziej awaryjne jak te ac cdi

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2011-03-21, 01:14

zerknij tutaj może coś ciekawego znajdziesz ;)
http://zaplon.pl.tl/CDI-ZAP%26%23321%3BON-START.htm

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rafalgb » 2011-03-21, 03:34

zanim zaczniesz cokolwiek zamień przewody zasilające cewkę wysokiego napięcia ;) coś mi się wydaje że to to :)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2011-03-21, 17:18

może warto zainwestować w moduł org ze skutera oraz cewkę coś jak to: http://allegro.pl/cewka-modul-zaplonowy ... 93581.html

Awatar użytkownika
Shoei
Posty: 195
Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Shoei » 2011-03-21, 20:55

Po pierwsze to zanim się montuje nowy układ zapłonowy to się wszystko stroi żeby po zamontowaniu nowej elektrowni wiedzieć że to wina nowego układu.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-21, 21:13

silnik wcześniej działał więc wiadomo że to wina zapłonu. Jeżeli chodzi o podpięcie cewek świetlnych pod moduł to iskry nie ma. W skuterach piaggio montowane są układy cdi zasilane z aq. Może by i tak postąpić w tym przypadku?

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Stary » 2011-03-21, 21:44

Jak na moje ten zapłon jest uszkodzony i tyle. Nie wierzę byś coś źle podłączył.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-03-23, 07:50

rafalgb pisze:w standardowym zapłonie jest to objaw zepsutego kondensatora ale w cdi. myśle ze jest coś uszkodzonego proponuje podłącz zestaw cdi do cewek świetlnych pomijając te od zapłonu i zmontuj prowizoryczny system dc cdi i daj znać.
Chcesz zasilać moduł zapłonowy AC CDI z cewek świetlnych? Skąd weźmiesz 100-450V? Taki moduł potrzebuje minimum 50V, żeby w ogóle zaiskrzyć na świecy (wtedy iskra jest bardzo słaba). Moduły zakładam, że ma sprawne, bo zarówno mojej konstrukcji jak i z simsona, na których testuje dają takie same objawy, a dodam, że mój moduł był testowany na silniku w całym zakresie obrotów i chodził bez zarzutu.

Można zasilić moduł AC CDI z cewki świetlnej stosując w szeregu transformator 6V/230V. Uzwojenie wtórne transformatora (to, które daje 6V w normalnej, sieciowej aplikacji) podłączamy do cewki świetlnej, a pierwotne (to, które z reguły podłączone jest do gniazdka) pod złącze zasilania modułu CDI. Wtedy można próbować, ale na pewno nie na samych cewkach świetlnych, które dają 6V pod obciążeniem...

Pisałem już chyba nie wiem czy na GG czy gdzieś tutaj, że skoro już stosować moduły CDI z simsona/charta to lepiej było od razu wpakować tam zapłon z Charta. Te prądnice latają po 20 lat w tych motorowerach, magneto można do dziś kupić fabrycznie nowe, to samo z prądnicą (prądnica jest droga, ale używkę można wyrwać za parę złotych). Dodam, że magneto do prądnicy Charta było też w wersji z większym stożkiem i łatwiej można by było je podpasować. Jak już takie ostre przeróbki robić, to od razu można było przewinąć cewki na 12V, osiągając ok 80W. W moim przypadku pozwoliło to na zasilanie wszystkiego z akumulatora łącznie z 35W żarówką przednią. Po co się było pakowac w chińskie badziewie? Teraz się okaże, że będzie trzeba jeździć na chińskim module, który jeśli chodzi o jakość - pozostawia wiele do życzenia.

Przyczyny szukałbym w samej prądnicy.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-27, 21:58

Motocykl odpalony zostało poprawić kilka drobiazgów

motocykl odpala jednak muszę zamontować regulator napięcia gdyż bez niego spaliło żarówki.
Co do wyprowadzeń kabli z zapłonu to żółtym idzie + a białym - w regulatorach skuterowych jest mostek gretza oraz układ ograniczający napięcie. jak już będzie wszystko dopięte na ostatni guzik to podam jakiś schemat mojej instalacji.
Radek nagrywał jakieś filmiki z pracy silnika więc czekam aż doda je do tematu na tych filmikach jest jeszcze nie wyregulowany gaźnik.
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 14:00 przez z-tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Radek_SDZ

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Radek_SDZ » 2011-03-27, 23:23

"Nadejszła wiekopomna chwiła" :) WSK z zalopnem CDI pali i jezdzi bylem swiadkiem testow nizej macie linki do filmikow :) Z gory przepraszam ze filmikow jest 6 krotkich a nie jeden dlugi ale cos mi aparat odmawial posluszenstwa a na sklejanie tego w jedna calosc nie mialem dzis czasu :)

http://www.youtube.com/watch?v=lS0Q8n-0ttQ
http://www.youtube.com/watch?v=ntlmjwntg94
http://www.youtube.com/watch?v=CKP5xob5bDo
http://www.youtube.com/watch?v=JFKMZtAnFUc
http://www.youtube.com/watch?v=EKjVgoHSFqA
http://www.youtube.com/watch?v=2yEwHryl790

P.S. vol 4 - prawie gleba, vol 5 prawie brama garazowa :D Tomek juz zapomnial "jak to sie robi" ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2011-03-27, 23:33

Coś dziwnie ta WSKa chodzi, z biegami problem??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości