CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-01-25, 17:20

Widzę że nikt nie próbuje poprawić zapłonu w WSK 125 więc podjąłem się tego zadania. Zapłon od jakiegoś skutera, magneto trzeba było przetoczyć aby pasowało na wał. Podstawka pod ten zapłon w moim przypadku to jakaś chińska podstawka dedykowana do WSK 125 z małymi modyfikacjami. Na razie 3 zdjęcia ale na bieżąco jak coś ruszy do przodu to zamieszczę aktualne zdjęcia. Plan jest taki żeby w WSK 125 była instalacja pełne 12V, działały kierunki, lepsze światła oraz zapłon bez przerywacza.


Prace w toku do sezonu WSK powinna już działać --> przynajmniej w teorii
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 13:58 przez z-tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marq21
Posty: 95
Rejestracja: 2008-05-16, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06
1959
WSK M06 B1 196?
WSK M06 B3 garbuska
1975
Lokalizacja: Sandomierz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Marq21 » 2011-01-25, 20:38

pomysł świetny sam o tym myślę posiadam taki zapłon lecz jest to na etapie planów, bo nie miałem pomysły jak go zamontować bez przerabiania karterów ale twoje rozwiązanie mi się podoba. A po zamontowaniu samego zapłonu jaki moduł zapłonowy chcesz zastosować czy ze skutera czy jakiś własnej konstrukcji z jakiegoś schematu lutowany. takie zapłony są tez stosowane w kładach 110cm3 i w tym momencie zaczyna się moja moje obawy bo jakiś czas temu robiłem w takim g***** robiłem instalację i zmierzyłem ile wolt on daje i jest to 13,4v na wysokich obrotach a użytkownik tego kłada mówi ze co dziennie musi ładować akumulator bo po godzinie jazdy gaśnie nie wiem czy to wina regulatora czy porostu gdzieś na instalacji jest utrata. Ja osobiście zmienił bym w nim regulator napięcia możliwe ze to jego wina

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-01-25, 21:52

Myślałem nad modułem zapłonowym z simsona ewentualnie nad jakimś lutowanym. Co do sposobu mocowania zapłonu to wymaga on jeszcze pewnych poprawek. Gdy coś się ruszy do przodu to pojawią się nowe foty.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-01-26, 10:16

Już lepsze moduły miał Romet Chart 210 Elektronik (unitra telpod gl 133) niż ten Simson. A jeżeli chcesz się bawić we współczesne moduły do simsona, to tymbardziej odradzam.

Awatar użytkownika
Marq21
Posty: 95
Rejestracja: 2008-05-16, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06
1959
WSK M06 B1 196?
WSK M06 B3 garbuska
1975
Lokalizacja: Sandomierz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Marq21 » 2011-01-26, 13:09

a jak odległości pomiędzy kołem zamachowym a podstawa cewek czy nie obciera gdzieś bo to koło zamachowe co mam pasuje na wał bez roztaczania lecz odległość jest dość mała i jest problem z przykręceniem podstawy lecz przy przetoczonym magnecie odległości mogą być inne jak byś mógł zrób jakąś fotkę jak to wygląda przy silniku.Wydaje mi się ze moduł od charta jest dobrym wyjściem

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-01-26, 20:59

Właśnie trzeba podstawę zapłonu splanować bo magneto cie blokuje. Jak już zamontuje to w silniku to będą foty oraz wszelakie uwagi

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: CDI W WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2011-01-27, 22:17

Witam Was ja zaczynam robić (jak będą ferie lub trochę cieplej) podobną modyfikacje ale od Charta wciskam ...
Magneto minimalnie przetoczyć będę musiał (mam takie od RJS ?) no i trochę "freznąć" karter nie wiem czy ktoś mi się tu podejmie na mieście, ale będę myślał o tym za kilka dni....
Plan jest prosty no i iskrownik będzie przewinięty na 12V i ok 60W... Jak się złoży w silnik itd. to wrzucę jakiś poradnik krok po kroku...
Uważam że lepiej z Charta niż z Made in China
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: MarioM06 » 2011-01-27, 22:37

Jeśli mogę zapytać: czujnik (cewka wyzwalająca) będzie się mieścić pod pokrywką silnika czy będzie gdzieś na zewnątrz?
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-01-28, 18:31

Oczywiście że będzie pod pokrywą. Po niżej zdjęcia podstawy z czujnikiem i magnetem. Musiałem splanować podstawę cewek. następne zdjęcia myślę że już będą z zapłonem zamontowanym w silniku. Nie powinno się już nic blokować --> co trzeba było poprawić to poprawiłem. zima niestety wróciła i nie idzie usiedzieć w garażu. Zastanawiam się jaki moduł najlepiej dać oraz czy jeżeli zamontuje regulator napięcia to potrzebny jest też mostek prostowniczy? W planie żarówki do kierunkowskazów 12V/21W, w tylnej lampie (stary typ) 2X12V/10W do tego żarówka światła przedniego 12V 30/35W lub 40/45W



Kombinacji trochę jest ale cel szczytny. Oczywiście ten zapłon pod oryginalną pokrywą się zmieści jedynie moduł zapłonowy trzeba będzie dać w innym miejscu --> najlepiej pod bakiem

dodano 29 stycznia 2011

Zapłon CDI w silniku
Ostatnio zmieniony 2011-08-18, 13:59 przez z-tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-21, 22:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 72 r.
Yamaha XTZ 660 Tenere
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: MarioM06 » 2011-01-29, 20:34

Wygląda bardzo obiecująco :) , terac tylko kwestia poprawnego rozwiązania podłączenia do instalacji, czekam na efekt końcowy :).
Babcia WSK na emeryturze.
(WueSKowa Turystyka :D)

Radek_SDZ

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Radek_SDZ » 2011-01-30, 01:19

Ja tez czekam na efekt koncowy :) Pomysl dobry i wykonanie jak narazie tez wyglada obiecujaco :) To ma prawo dzialac :D Jak juz przetestujesz u siebie to w mojej tez takie cudenko zalozymy :)

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-01-30, 21:59

z-tomek pisze:Zastanawiam się jaki moduł najlepiej dać
Najlepiej zbudować własny (z własnego doświadczenia to mówię - koszt kilku złotych, bezawaryjność, przy poprawnym wykonaniu). Jeżeli kupić, to możesz np ten od Charta. Mogę podać link do schematu modułu Charta, który osobiście narysowałem po rozebraniu kilku uszkodzonych egzemplarzy tego modułu (w celu, jak się okazało, udanej naprawy), tylko, że znajduje się on na forum o motorowerach, które prowadzę i nie wiem czy mnie ktoś warnem nie nagrodzi tutaj za to ;P
z-tomek pisze: oraz czy jeżeli zamontuje regulator napięcia to potrzebny jest też mostek prostowniczy?
Oczywiście, że tak. Regulator napięcia "pilnuje", aby na klemach akumulatora nie pojawiło się napięcie wyższe niż np 14,4V. Mostek prostowniczy "zamienia" prąd przemienny, na wyprostowany.

z-tomek pisze: jedynie moduł zapłonowy trzeba będzie dać w innym miejscu --> najlepiej pod bakiem
No chyba nie chciałeś na początku modułu upchać pod pokrywą prądnicy ;) ?

Projekt wygląda ok, jeżeli materiały użyte w tej prądnicy są ok, to pewnie będzie długo cieszyć ;)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1853
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Sebastian440 » 2011-01-31, 16:30

Bigsoft spokojnie wrzucaj. Co prawda administracja to poj.... ale myślę, że tym razem nikt się nie przyczepi :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Lukasz1331
Posty: 207
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Lukasz1331 » 2011-01-31, 19:28

Wszystko ładnie pięknie, znasz morze moc tej prądnicy??
z jakiego motorka ona pochodzi, i jak przedstawiają się koszty tej przeróbki??

Awatar użytkownika
wujcio
Moderator
Posty: 1763
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2011-01-31, 23:34

China standard uniwersal:
http://allegro.pl/stojan-stator-zaplon- ... 56500.html
Trzeba by poszperać na forach o skuterach może jest to gdzieś opisane...
Moim skromnym zdaniem moc jest napewno troszkę większa jak standardowo w WSK 125 z tym że główna zaleta jest taka że odpada nam mechaniczny przerywacz.
Dodatkowo można spokojnie kupić pewnie taki sam zapłon od markowych Włoskich lub Japońskich skuterów.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-01-31, 23:53

W moim przypadku jest to ten zapłon http://allegro.pl/iskrownik-magneto-sta ... 33704.html
czekam na schemat modułu zapłonowego --> skoro to koszt kilku złotych to warto spróbować polutować niż od razu wydawać ok 70zł na moduł od charta. Co do mocy to znalazłem na jakimś forum zdjęcie takiego zapłonu i był on opisany jako 12V 85W
Co do jakości to przeglądając fora o skuterach nie zauważyłem jakiś strasznych ubolewań co do awaryjności zapłonu. Ale wiadomo wszystko wychodzi w ''praniu''

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-02-01, 02:07

Obiecany schemat: http://dl.dropbox.com/u/1336519/Materia ... /gl133.png

Jest to schemat modułu Unitra Telpod GL-133 stosowanego seryjnie w motorowerze Romet Chart 210 Elektronik i kosiarce spalinowej produkcji zmd z bardzo podobną prądnicą. Tyrystor jest firmy Motorola.
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 21:59 przez bigsoft, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marq21
Posty: 95
Rejestracja: 2008-05-16, 23:50
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06
1959
WSK M06 B1 196?
WSK M06 B3 garbuska
1975
Lokalizacja: Sandomierz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Marq21 » 2011-02-03, 19:48

Ja myślę że ten moduł będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Wpadło mi coś ciekawego na allegro co mogło by być tez dobrym rozwiązaniem http://allegro.pl/zaplon-iskrownik-duca ... 68632.html a i podobne zapłony też montowane są w hondzie mtx 80

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-05, 15:32

Przyznać się kto ma chińczyka w garażu...
1 Iskra powstaje po tym jak znaczek na kole minie się z impulsatorem ?
2 do tych zapłonów musi być cewka butelkowa ta małą dedykowana dla chińczyków?
3 Iskra w takim układzie ma być po lekkim przekręceniu koła?
Po podłączeniu cewki od ogara, moduł zapłonowy od Simsona iskra jest ale jak się kopnie mocniej a tak żeby ręką ruszyć koło to iskra nie przeskoczy.Może to mieć przyczynę w zbyt dużej pojemności cewki butelkowej?

Lukasz1331
Posty: 207
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Lukasz1331 » 2011-03-05, 20:45

co do twojego 1 pytania z tego co mi wiadomo to moment pojawienia się iskry zależy od modułu zapłonowego tzn. są bodaj ze 2 rodzaje modułów:
1 daje iskrę przy zetknięciu z tym punktem na magnecie,
2 daje iskrę po minięciu tego punktu,
P.S pisząc o "znaczku" masz na myśli punkt, którym magneto dotyka impulsatora??

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: radza76 i 1 gość