CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: CDI W WSK 125

Post autor: daroohd » 2016-02-04, 20:16

Witam
Wychodzi na to ze te moduły juz takie są, jedyna pomocą jest wymiana na droższy Moduł CDI ze regulacją kąta zapłonu.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-04, 21:12

Garry1 pisze:Porownywal ktoś tania lampę stroboskopową led(za 25 zl okolo) do tej yato za ~120??
Mam ta pierwszą i mam obawy ze zrobila mnie w bambuko.
U mnie yato też siada... trzeba by samemu dobra zrobić :D
daroohd pisze:Witam
Wychodzi na to ze te moduły juz takie są, jedyna pomocą jest wymiana na droższy Moduł CDI ze regulacją kąta zapłonu.
Spróbujesz w lelku jeszcze :).

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: CDI W WSK 125

Post autor: daroohd » 2016-02-05, 16:41

Kolega Elektryk co robił sobie sam CDi do motolotni zglebił temat te modułu wraz ze wzrostem obrotów przesuwają zapłon aż dojdzie do 0, jedynie te z regulacja trzeba przetestować, albo jakis markowy od japońca używany.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-20, 18:09

Witam
zacząłem prace nad CDI do wsk 125 na oryginalnej podstawce i niestety pomimo zebrania bardzo sporej ilości alu nadal magneto trze o cewkę .

Magneto jak i stator 3XG i juz nie wiem czy te cewki sa jakies wyższe czy co .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-20, 18:59

Może masz lekko wbity czop, miałem już taką sytuację.

cezary603
Posty: 115
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: cezary603 » 2016-02-21, 12:18

Montując na oryginalnej podstawie , musisz przetoczyć-obniżyć stator na max , samo przetoczenie od spodu da kilka mm. jednak to za mało , dodatkowe dwa lub trzy mm. uzyskasz podtaczając stopę statora w podstawie ( osadzenie statora ) , następne dwa mm. uzyskasz podtaczając kołnierz stożka w wewnątrz magneta i to powinno wystarczyć , ta ostatnia operacja jest trochę mozolna bo po ztoczeniu nitów trzeba je zapunktować lub wymieniać pojedynczo , ja punktuje prasą i to w zupełności wystarcza .

Awatar użytkownika
tomsim88
Posty: 75
Rejestracja: 2015-11-08, 13:09
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 1959
WSK m06b3
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: tomsim88 » 2016-03-18, 15:45

Powiedzcie mi udalo sie komus zalozyc cdi do wfm, gleboki zaplon bez ingerencji w blok silnika, chodzi mi o obnizenie?

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: s06tuner » 2016-03-18, 17:11

widziałem na olx zapłon cdi dedykowany do wfm, cała to podstawa aluminiowa chyba była inna, z wyfrezowanym napisem wfm. no i cena była inna niż na allegro wueskowego cdi. - droższa o paredziesiąt zł ( pewnie ktoś sam robi na CNC te podstawy i stąd różnica w cenie)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-03-18, 17:13

To było Rapiego - trzeba o 5mm obniżać karter.
Aktualnie jestem w trakcie prac nad takim zapłonem, mam nadzieję, ze jutro coś konkretnego uda mi się zrobić :-> . Oczywiście bez obniżania.

Awatar użytkownika
tomsim88
Posty: 75
Rejestracja: 2015-11-08, 13:09
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 1959
WSK m06b3
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: tomsim88 » 2016-03-18, 23:06

Savier pisalem o zaplon do Ciebie , ale dostalem za flaszke caly zestaw wiec nie miej mi za zle. Bede probowal cos wymlodzic bez przerobki krateru na poczatek podstawka chinska obnizona o jakies 2mm. Trzeba bedzie poszukac innego rozwiazania z kolem magnesowym jak cos wymysle dam znac.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-03-18, 23:08

W porządku, ale ciaasno tam jest :).

Awatar użytkownika
tomsim88
Posty: 75
Rejestracja: 2015-11-08, 13:09
GG: 0
Moje maszyny: WFM m06 1959
WSK m06b3
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: tomsim88 » 2016-03-19, 18:31

Doszedlem dzis do wniosku ze na kole 3xg nie mozna zalozyc cdi bez ingerencji w krater( oczywiscie mowie o glebokim zaplonie). Ale jest inny sposob odsuniecie kola w strone dekla. Posiadam inne kolo do 2t stozek na poczatku ma jakies 11,5mm i teraz nasuwa sie mysl wezme je w tokarke zrobie stozek aby mniej nachodzilo. Nastepnie kolo trzeba obnizyc od strony zewnetrznej (nakretki) aby zlapac gwint. Oczywiscie nie mozna zapomniec o klinie, aby mogl spelnic swoje zadanie. Dzis stoczylem jeszcze chinska podstawke tak aby cewki bardziej dolegaly do niej. Podsumowujac na podstawce odsunalem lacznie 4mm. 2mm wpustu o srednicy 46mm by móc osadzic podstawke na bloku i 2mm przyblizajac cewki do podstawki czyli 4mm blizej sukcesu. Wstawie zdjecia z wymiarami jak zrobie.

damaioshin
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: damaioshin » 2016-03-24, 18:37

Zeszły rok zjeździłem na zapłonie bez problemu. Dzis odpaliłem maszynę i brak świateł. Nie pali też stop. To znaczy na chwile się zapaliły ale jak przełączałem mijania/drogowe to zgasły. Aku pełne. Kable na pierwszy rzut oka w porządku. Czy to możliwe że coś stało się z regulatorem napięcia? Nie mam pojęcia czy szukać ucieczki masy czy coś innego jednak.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-03-24, 19:40

Zobacz czy żarówki spalone , sprawdź miernikiem napięcie z regulatora :).

MZ33
Posty: 10
Rejestracja: 2010-04-26, 21:08
Moje maszyny: WSK M06B3 '78
Lokalizacja: okolice Leżajska
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: MZ33 » 2016-03-27, 20:16

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy i jak można zdiagnozować zapłon CDI. Mam zestaw Saviera, jednak iskra jest bardzo słaba - bardzo wąska, ledwo widoczna przy dobrym oświetleniu. Motor zamiast odpalić pyknie ze dwa razy i koniec. Nie wiem od czego zacząć. Przewody, impulsator, moduł, cewki? Czy za pomocą multimetru UNI-T M890G da się sprawdzić chociaż część z tych elementów? Jak to ewentualnie zrobić, aby nic nie zepsuć (zwłaszcza nie mojego multimetru)? Czy mógłbym też prosić o wypunktowanie po kolei co i jak sprawdzić, aby wykryć miejsce awarii?

Awatar użytkownika
profss
Posty: 118
Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
GG: 0
Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50
Lokalizacja: Twardogóra
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: profss » 2016-03-27, 20:21

MZ33 pisze:Witam, chciałbym się dowiedzieć czy i jak można zdiagnozować zapłon CDI. Mam zestaw Saviera, jednak iskra jest bardzo słaba - bardzo wąska, ledwo widoczna przy dobrym oświetleniu. Motor zamiast odpalić pyknie ze dwa razy i koniec.jak sprawdzić, aby wykryć miejsce awarii?
Przecież to takie wspaniałe i bezawaryjne zapłony....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-03-27, 20:33

MZ33, jeśli masz problem z zapłonem to czemu od razu do mnie nie napiszesz/zadzwonisz? :)
Pytanie za 100pkt: jaka jest przerwa między impulsatorem a znacznikiem?
jesteś pewny połączenia przewodów z masą itp.? To główne przyczyny słabej iskry :).
Przecież to takie wspaniałe i bezawaryjne zapłony....
Jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia to wiesz... :D

MZ33
Posty: 10
Rejestracja: 2010-04-26, 21:08
Moje maszyny: WSK M06B3 '78
Lokalizacja: okolice Leżajska
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: MZ33 » 2016-03-27, 21:01

Przerwa wynosi 0,2mm-mierzone szczelinomierzem, co do masy to próbowałem przykręcić do każdego możliwego miejsca zarówno moduł jak i cewkę WN i tak przez cały dzień nic nie osiągnąłem. Co do pisania na ogólnym to chciałem zebrać jak najwięcej wskazówek, bo niestety w ciągu tygodnia nie mam czasu już na nic i zostaje tylko weekend.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-03-27, 21:24

OK, rozumiem. ;-)
Piszę, żeby się upewnić bo juz zdarzało mi się, że ktoś nie ogarniał podłączenia paru kabelków i specjalnie montowałem w swojej wuesce, żeby dojść co jest nie tak :) I zawsze wszystko było w porządku, dlatego od tamtego czasu po prostu kasuję jeżeli ktoś odsyła mi sprawny zapłon. A podobnie jak i Ty nie dysponuję dużą ilością czasu :P.
OK, zrobimy tak! Podeślij mi na PW zdjęcia jak to u siebie zamontowałeś, może coś wyłapię. Pewnie jak zawsze to problem z masą itp. Sprawdzałeś przejścia między kablami miernikiem?

MZ33
Posty: 10
Rejestracja: 2010-04-26, 21:08
Moje maszyny: WSK M06B3 '78
Lokalizacja: okolice Leżajska
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: MZ33 » 2016-03-27, 21:41

OK, nie wiem jeszcze kiedy, ale postaram się przesłać te fotki. Co do kabli, to sprawdzanie jeszcze przede mną bo dopiero dorwałem ten miernik, więc sprawa jest otwarta. Także jak będę miał okazję coś podłubać to będę się kontaktował.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości