Strona 1 z 69

CDI W WSK 125

: 2011-01-25, 17:20
autor: z-tomek
Widzę że nikt nie próbuje poprawić zapłonu w WSK 125 więc podjąłem się tego zadania. Zapłon od jakiegoś skutera, magneto trzeba było przetoczyć aby pasowało na wał. Podstawka pod ten zapłon w moim przypadku to jakaś chińska podstawka dedykowana do WSK 125 z małymi modyfikacjami. Na razie 3 zdjęcia ale na bieżąco jak coś ruszy do przodu to zamieszczę aktualne zdjęcia. Plan jest taki żeby w WSK 125 była instalacja pełne 12V, działały kierunki, lepsze światła oraz zapłon bez przerywacza.


Prace w toku do sezonu WSK powinna już działać --> przynajmniej w teorii

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-25, 20:38
autor: Marq21
pomysł świetny sam o tym myślę posiadam taki zapłon lecz jest to na etapie planów, bo nie miałem pomysły jak go zamontować bez przerabiania karterów ale twoje rozwiązanie mi się podoba. A po zamontowaniu samego zapłonu jaki moduł zapłonowy chcesz zastosować czy ze skutera czy jakiś własnej konstrukcji z jakiegoś schematu lutowany. takie zapłony są tez stosowane w kładach 110cm3 i w tym momencie zaczyna się moja moje obawy bo jakiś czas temu robiłem w takim g***** robiłem instalację i zmierzyłem ile wolt on daje i jest to 13,4v na wysokich obrotach a użytkownik tego kłada mówi ze co dziennie musi ładować akumulator bo po godzinie jazdy gaśnie nie wiem czy to wina regulatora czy porostu gdzieś na instalacji jest utrata. Ja osobiście zmienił bym w nim regulator napięcia możliwe ze to jego wina

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-25, 21:52
autor: z-tomek
Myślałem nad modułem zapłonowym z simsona ewentualnie nad jakimś lutowanym. Co do sposobu mocowania zapłonu to wymaga on jeszcze pewnych poprawek. Gdy coś się ruszy do przodu to pojawią się nowe foty.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-26, 10:16
autor: bigsoft
Już lepsze moduły miał Romet Chart 210 Elektronik (unitra telpod gl 133) niż ten Simson. A jeżeli chcesz się bawić we współczesne moduły do simsona, to tymbardziej odradzam.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-26, 13:09
autor: Marq21
a jak odległości pomiędzy kołem zamachowym a podstawa cewek czy nie obciera gdzieś bo to koło zamachowe co mam pasuje na wał bez roztaczania lecz odległość jest dość mała i jest problem z przykręceniem podstawy lecz przy przetoczonym magnecie odległości mogą być inne jak byś mógł zrób jakąś fotkę jak to wygląda przy silniku.Wydaje mi się ze moduł od charta jest dobrym wyjściem

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-26, 20:59
autor: z-tomek
Właśnie trzeba podstawę zapłonu splanować bo magneto cie blokuje. Jak już zamontuje to w silniku to będą foty oraz wszelakie uwagi

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-27, 22:17
autor: @ndi.pl
Witam Was ja zaczynam robić (jak będą ferie lub trochę cieplej) podobną modyfikacje ale od Charta wciskam ...
Magneto minimalnie przetoczyć będę musiał (mam takie od RJS ?) no i trochę "freznąć" karter nie wiem czy ktoś mi się tu podejmie na mieście, ale będę myślał o tym za kilka dni....
Plan jest prosty no i iskrownik będzie przewinięty na 12V i ok 60W... Jak się złoży w silnik itd. to wrzucę jakiś poradnik krok po kroku...
Uważam że lepiej z Charta niż z Made in China

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-27, 22:37
autor: MarioM06
Jeśli mogę zapytać: czujnik (cewka wyzwalająca) będzie się mieścić pod pokrywką silnika czy będzie gdzieś na zewnątrz?

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-28, 18:31
autor: z-tomek
Oczywiście że będzie pod pokrywą. Po niżej zdjęcia podstawy z czujnikiem i magnetem. Musiałem splanować podstawę cewek. następne zdjęcia myślę że już będą z zapłonem zamontowanym w silniku. Nie powinno się już nic blokować --> co trzeba było poprawić to poprawiłem. zima niestety wróciła i nie idzie usiedzieć w garażu. Zastanawiam się jaki moduł najlepiej dać oraz czy jeżeli zamontuje regulator napięcia to potrzebny jest też mostek prostowniczy? W planie żarówki do kierunkowskazów 12V/21W, w tylnej lampie (stary typ) 2X12V/10W do tego żarówka światła przedniego 12V 30/35W lub 40/45W



Kombinacji trochę jest ale cel szczytny. Oczywiście ten zapłon pod oryginalną pokrywą się zmieści jedynie moduł zapłonowy trzeba będzie dać w innym miejscu --> najlepiej pod bakiem

dodano 29 stycznia 2011

Zapłon CDI w silniku

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-29, 20:34
autor: MarioM06
Wygląda bardzo obiecująco :) , terac tylko kwestia poprawnego rozwiązania podłączenia do instalacji, czekam na efekt końcowy :).

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-30, 01:19
autor: Radek_SDZ
Ja tez czekam na efekt koncowy :) Pomysl dobry i wykonanie jak narazie tez wyglada obiecujaco :) To ma prawo dzialac :D Jak juz przetestujesz u siebie to w mojej tez takie cudenko zalozymy :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-30, 21:59
autor: bigsoft
z-tomek pisze:Zastanawiam się jaki moduł najlepiej dać
Najlepiej zbudować własny (z własnego doświadczenia to mówię - koszt kilku złotych, bezawaryjność, przy poprawnym wykonaniu). Jeżeli kupić, to możesz np ten od Charta. Mogę podać link do schematu modułu Charta, który osobiście narysowałem po rozebraniu kilku uszkodzonych egzemplarzy tego modułu (w celu, jak się okazało, udanej naprawy), tylko, że znajduje się on na forum o motorowerach, które prowadzę i nie wiem czy mnie ktoś warnem nie nagrodzi tutaj za to ;P
z-tomek pisze: oraz czy jeżeli zamontuje regulator napięcia to potrzebny jest też mostek prostowniczy?
Oczywiście, że tak. Regulator napięcia "pilnuje", aby na klemach akumulatora nie pojawiło się napięcie wyższe niż np 14,4V. Mostek prostowniczy "zamienia" prąd przemienny, na wyprostowany.

z-tomek pisze: jedynie moduł zapłonowy trzeba będzie dać w innym miejscu --> najlepiej pod bakiem
No chyba nie chciałeś na początku modułu upchać pod pokrywą prądnicy ;) ?

Projekt wygląda ok, jeżeli materiały użyte w tej prądnicy są ok, to pewnie będzie długo cieszyć ;)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-31, 16:30
autor: Sebastian440
Bigsoft spokojnie wrzucaj. Co prawda administracja to poj.... ale myślę, że tym razem nikt się nie przyczepi :)

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-31, 19:28
autor: Lukasz1331
Wszystko ładnie pięknie, znasz morze moc tej prądnicy??
z jakiego motorka ona pochodzi, i jak przedstawiają się koszty tej przeróbki??

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-31, 23:34
autor: wujcio
China standard uniwersal:
http://allegro.pl/stojan-stator-zaplon- ... 56500.html
Trzeba by poszperać na forach o skuterach może jest to gdzieś opisane...
Moim skromnym zdaniem moc jest napewno troszkę większa jak standardowo w WSK 125 z tym że główna zaleta jest taka że odpada nam mechaniczny przerywacz.
Dodatkowo można spokojnie kupić pewnie taki sam zapłon od markowych Włoskich lub Japońskich skuterów.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-01-31, 23:53
autor: z-tomek
W moim przypadku jest to ten zapłon http://allegro.pl/iskrownik-magneto-sta ... 33704.html
czekam na schemat modułu zapłonowego --> skoro to koszt kilku złotych to warto spróbować polutować niż od razu wydawać ok 70zł na moduł od charta. Co do mocy to znalazłem na jakimś forum zdjęcie takiego zapłonu i był on opisany jako 12V 85W
Co do jakości to przeglądając fora o skuterach nie zauważyłem jakiś strasznych ubolewań co do awaryjności zapłonu. Ale wiadomo wszystko wychodzi w ''praniu''

Re: CDI W WSK 125

: 2011-02-01, 02:07
autor: bigsoft
Obiecany schemat: http://dl.dropbox.com/u/1336519/Materia ... /gl133.png

Jest to schemat modułu Unitra Telpod GL-133 stosowanego seryjnie w motorowerze Romet Chart 210 Elektronik i kosiarce spalinowej produkcji zmd z bardzo podobną prądnicą. Tyrystor jest firmy Motorola.

Re: CDI W WSK 125

: 2011-02-03, 19:48
autor: Marq21
Ja myślę że ten moduł będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. Wpadło mi coś ciekawego na allegro co mogło by być tez dobrym rozwiązaniem http://allegro.pl/zaplon-iskrownik-duca ... 68632.html a i podobne zapłony też montowane są w hondzie mtx 80

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-05, 15:32
autor: z-tomek
Przyznać się kto ma chińczyka w garażu...
1 Iskra powstaje po tym jak znaczek na kole minie się z impulsatorem ?
2 do tych zapłonów musi być cewka butelkowa ta małą dedykowana dla chińczyków?
3 Iskra w takim układzie ma być po lekkim przekręceniu koła?
Po podłączeniu cewki od ogara, moduł zapłonowy od Simsona iskra jest ale jak się kopnie mocniej a tak żeby ręką ruszyć koło to iskra nie przeskoczy.Może to mieć przyczynę w zbyt dużej pojemności cewki butelkowej?

Re: CDI W WSK 125

: 2011-03-05, 20:45
autor: Lukasz1331
co do twojego 1 pytania z tego co mi wiadomo to moment pojawienia się iskry zależy od modułu zapłonowego tzn. są bodaj ze 2 rodzaje modułów:
1 daje iskrę przy zetknięciu z tym punktem na magnecie,
2 daje iskrę po minięciu tego punktu,
P.S pisząc o "znaczku" masz na myśli punkt, którym magneto dotyka impulsatora??