CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-03-06, 00:13

z-tomek pisze:3 Iskra w takim układzie ma być po lekkim przekręceniu koła?
Po podłączeniu cewki od ogara, moduł zapłonowy od Simsona iskra jest ale jak się kopnie mocniej a tak żeby ręką ruszyć koło to iskra nie przeskoczy.Może to mieć przyczynę w zbyt dużej pojemności cewki butelkowej?
To jest zapłon AC-CDI, zasilany z cewki w prądnicy. CDI działa na zasadzie ładowania i rozładowania kondensatora. Żeby taki kondensator naładować, to magneto musi się trochę zakręcić. To jest normalne. Co innego gdybyś miał DC-CDI, gdzie moduł zapłonowy zasilany jest z akumulatora, jednak układ taki jest droższy i rzadziej spotykany oraz trudniejszy do wykonania (moduł), bo zawiera w sobie przetwornicę impulsową, co dodatkowo komplikuje układ.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-06, 01:56

Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Karlicek » 2011-03-06, 13:24

Z tego co wiem, cewa do takiego zapłonu ma inną rezystancję niż ta z ogara. Skoro masz moduł od Simsona, poszukaj też cewki pod niego.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-03-06, 16:33

z-tomek pisze:Dokładnie chodziło mi o punkt w którym magneto styka się z impulsatorem. A co do cewki WN próbować zmienić cewkę na taką dedykowaną do skuterów? Coś jest nie tak bo nie pali z ustawieniem zapłonu to już chyba próbowałem na wszystkie sposoby a i tak nie pali 0 reakcji czasem zdarzy się że silnik odbije a tak to cisza
Skoro silnik odbije, to znaczy, że problem masz z wyprzedzeniem. Moduły zapłonowe z Simsona czy Charta działają na zmianę kierunku pola magnetycznego a co za tym idzie przepływu prądu. Oryginalnie w kole zamachowym (magnecie) Simsona czy Charta Elektronika jest specjalne miejsce z nabiegunnikami, gdzie to pole się zmienia odpowiednio, co powoduje przepływ prądu z impulsatora do sterowania i zapłon tyrystora.

Najlepiej by było mieć lampę stroboskopową, wyciągnąć świecę z głowicy, umieścić ją na bloku silnika, a sam wał korbowy czymś napędzić (w rometach/simkach da się to zrobić za pomocą klucza i wiertarki). Wtedy dzięki ciągłym obrotom wału i lampie zobaczysz kiedy występuje iskra na świecy i będziesz wiedział o ile jest przestawiony.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wujcio » 2011-03-07, 16:01


z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-09, 19:19

Zmieniłem cewkę zapłonową na tą od skutera iskra ładna jest ale niestety nie pali :? Radek zagubił płuca podczas próby odpalenia na pych niestety nie udało się ale był blisko. Obstawiam że jest zbyt późny zapłon muszę przesunąć impulsator i wtedy zobaczę. a jeśli nie to zostaje jedynie załatwić lampę stroboskopową :evil:

Radek_SDZ

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Radek_SDZ » 2011-03-09, 20:00

Przynajmniej sie przejechalem na WSK... szkoda ze napedzana sila twoich miesni :P ale zawsze...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2011-03-15, 23:44

I jak tam prace idą???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Radek_SDZ

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Radek_SDZ » 2011-03-16, 23:26

Pozyczylem tomkowi lampe stroboskopowa wiec mysle ze teraz ustawi sie zaplon i bedzie git :) bo ostatnio jak sobie z nia biegalismy po placu to chiala odpalic ale nie mogla... wg mnie kwestia regulacji i bedzie smigala ;) sam czekam na efekty jak odpali bedzie relacja zdjecia i filmik na YT :)

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-19, 14:17

Jedna wielka lipa. ustawiłem zapłon wg lampy stroboskopowej 3mm przed GMP iskra jest biała kombinowałem z przerwą na świecy od 0,4 do 0,7mm i nie pali. Z kopnika 0 reakcji albo czasem odbije. Na pych coś tam zaczyna łapać ale gdy wciskam sprzęgło to gaśnie
Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2011-03-19, 14:20

Biała iskra hmmm... Nie ciekawie :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-19, 14:32

Teraz to pewnie przerwę na świecy pomieszałem. Iskra nawet jak niebieska była i przerwa na świecy 0.4mm to objawy były takie same

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rykun » 2011-03-19, 14:48

Na obwodzie magneta jest taki wystający kilka mm pasek blachy?

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-19, 17:56

Oczywiście że jest. zapłon będzie ok ustawiany wg lampy stroboskopowej więc musi być te 3mm przed GMP przerwę na świecy zrobiłem 0,4mm i bez zmian --> muszę pożyczyć od kogoś inny gaźnik jeśli nie to to ja już nie wiem :-(

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-03-19, 18:51

Spróbuj mu nalać trochę paliwa strzykawką na tłok przez otwór na świecę i zobacz czy zagada, nalej z 20ml.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: rykun » 2011-03-19, 20:07

Ten pasek jaką ma długość? Zakręć silnikiem wiertarką i zobacz czy znaki pod stroboskopem nie zmieniają pozycji.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-19, 22:26

Właśnie patentem z wiertarką ustawiałem zapłon. Próbowałem wachy zalewać pod świece niestety bezskutecznie. może być coś takiego że pod wpływem sprężania nie ma iskry?

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-03-19, 22:54

Teoretycznie może, nagraj filmik jak wygląda ta iskra.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: z-tomek » 2011-03-20, 12:33

ten grat się nie nadaje nawet jako wystawa do baru. Jaka ma być przerwa między tym czujnikiem a magnetem? 0.05? 0.1 mm?? i jaki kolor iskry w końcu? od fioletowego,niebieski biały itd i nie pali

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: bigsoft » 2011-03-20, 12:40

Kolor powinien przechodzić z fioletowego w niebieski. Coś w ten deseń. Przerwę pomiędzy czujnikiem a magnetem ustaw doświadczalnie. Masz jeszcze oryginalny zapłon z przerywaczem? Może prościej będzie go włożyć i sprawdzić czy sam silnik na pewno jest sprawny.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości