Strona 65 z 69

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-26, 16:50
autor: cezary603
Moduł od 4t Chiński z wyprzedzeniem kąta zdaje egzamin i to w niektórych przypadkach ( jakie miałem ) jeszcze lepiej silniczek pracuje niż na module od chińskiego 2t . W tym przypadku długość znacznika jak i ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu ma duże znaczenie .

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-26, 21:37
autor: Texas Ranger
Mam pytanie odnośnie CDI. Co prawda pytanie dotyczy SHL M11, jednakże ma ona taką samą instalacje jak WSK 125, więc pytam, ponadto zapłon został zakupiony od jednego z tutejszych forumowiczów.
Wszystko było ładnie, pięknie (przez ok. 2 lata) do ostatniej przejażdżki, kiedy to po odpaleniu nagle spaliła się mu żarówka świateł przednich, najpierw krótkie, a po przełączeniu, także i długie. Do domu dojechał na postojowych, moto ładnie paliło i trzymało obroty. Dzisiaj motocykl ładnie zapalił, wymieniliśmy żarówkę i silnik zgasł. Podczas zapalania, kilka razy silnik zakręcił i nie dało rady go zapalić. Przy próbie z popychu, jakby miał ochotę zapalić zapalić, zaczął łapać obroty, na chwilę zapalał, ale gasł. Sprawdzałem inne świece, to samo. Sprawdzałem przerwę między impulsatorem i kołem i nic, iskra jest bardzo słaba.
Czy ktoś się spotkał z podobnymi objawami, od czego zacząć sprawdzanie?

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-26, 21:54
autor: Savier
Zdejmij magneto, czuję nosem, że stator się poluzował :-/

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-26, 22:15
autor: Texas Ranger
Już to sprawdziłem w pierwszej kolejności, bo ostatnio mieliśmy taką awarię, że się poluzował i zrobiła się z cewki miazga. Teraz jest dokręcony na maxa. Więcej nie majstrowaliśmy, bo już jest późno, a jutro rano brat jedzie do roboty.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-26, 22:49
autor: Savier
Sprawdź oporność impulsatora, cewki zasilającej moduł, cewki zewnętrznej.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-26, 23:02
autor: Texas Ranger
Ciężka sprawa, bo położyć instalację to drobnostka, ale pomierzyć już to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Cały czas uczę się podstaw elektroniki. Czy mam to zrobić w taki sposób: https://www.youtube.com/watch?v=es83sStN4NU ?

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-27, 16:05
autor: onicniepytaj
Savier pisze:
godzina prac związanych ze znacznikiem i montażem czujnika. Potrzebny jest dostęp do tokarki lub tokarza (30 minut pracy).
:roll:
AudioBas montował u kogoś i nie szło tego ustawić
Wstawienie modułu od 4t ze zmiennym kątem jak widać nie zdaje egzaminu w wsk :)
Nie chcę odkopywać wątku, od razu napiszę że miałem zapłon ze zmiennym kątem ale w rzędówce 2T 350. Działa to dobrze tylko myk jest taki, że moduł musisz sobie zrobić sam albo kupić dany wynalazek i ten moduł musi mieć zaprogramowaną mapę względem obrotów do danego typu silnika. Czyli nie ogólnie skuter 4t czy tam motocykl 2t. Tylko konkretny motocykl z konkretnym modelem silnika. W czym taki zapłon był i co to było. CZ 350, produkcja z "Rosji" Sovek. Oni dużo tam tym jeździli to zrobili bardzo konkretną mapę do tego silnika. Wyprzedzenie ustawiało się na sztywno, za resztę odpowiadał moduł. To działało więcej niż dobrze. Można było ustawić absurdalnie niskie dla wału obroty i silnik je trzymał, zbierała się jak szatan. Mankament tego był jeden czyli badziewne wykonanie tego zapłonu no i był na transoptorze. Przejechałem na nim może z 3tyś km i padł.

Tak więc jeżeli kogoś kusi na zmienny kąt to tylko piszę tutaj, że to nie jest tak hop żeby uzyskać dobry efekt. No i nie jest to moduł za 15zł. Hobbystycznie elektronikę naprawiam i pewnie bym złożył koniec końców jakiś moduł, ale kompletnie nie idzie mi programowanie atmegi, większość ludzi to wykorzystuje w robionych zapłonach, a sama "mega" do najtańszych nie należy. W Soveku też pewnie jest atmega tylko się wycwanili i starli napisy z układów.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-27, 19:19
autor: Garry1
Progcdi uniwersalny programowalny modul za okolo 200 zl;) miałem okazję i polecam

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-31, 14:11
autor: teodorbb
Czy ten schemat na tym module mi zadziała ??
czy zasilanie układu cdi2t jest z cewki wysokiego napięcia iskrownika ???

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-31, 16:44
autor: Savier
Wygląda ok.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-05-31, 18:01
autor: cezary603
Mostek masowania nie konieczny , podłączenie prawidłowe pod warunkiem że jest to moduł na napięcie AC , natomiast nie podłączaj bezpośrednio żarówki do układu niskiego napięcia musi iść przez regulator napięcia . ,

Re: CDI W WSK 125

: 2016-06-16, 02:22
autor: grand
czesc
prośba do moderacji/administracji temau o oczyszczenie go z off i uporzadkowanie.
czytanie 65 stron nurzy, kazdy zadaje te same pytania odnosnie przerobionych juz wczesniej problemow.
tresci przydatnej jest sporo ale porozrzucnej po temacie, jak by to ogarnac bylo by duzo wygodniej dla ogółu.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-06-16, 08:25
autor: Savier
Wtedy będzie trudno zachować logiczną ciągłość... ale jak już przebrnąłeś to możesz zrobić podsumowanie :D

Re: CDI W WSK 125

: 2016-06-17, 00:40
autor: grand
Savier pisze:Wtedy będzie trudno zachować logiczną ciągłość... ale jak już przebrnąłeś to możesz zrobić podsumowanie :D
nie czuje sie osoba odpowiednia do osiagniecia tematu, nie chcial bym wprowadzic dodatkowych nie jasnosci.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-06-17, 21:06
autor: AudioBas
Garry1 pisze:Progcdi uniwersalny programowalny modul za okolo 200 zl;) miałem okazję i polecam
U Magdy?

Re: CDI W WSK 125

: 2016-06-28, 18:33
autor: stroboskop
Czy będzie przeszkadzało, jeżeli napięcie +12 wyprowadze na swiatła i akumulator ? Chodzi oczywiscie o czerwony kabel z regulatora.

Re: CDI W WSK 125

: 2016-06-28, 22:53
autor: Garry1
Tak u niego w Mz jest progcdi

Re: CDI W WSK 125

: 2016-08-15, 09:58
autor: mariusz30003
Mam pytanie odnośnie kontrolki ładowania w układzie zapłonowym CDI z cewkami bezmasowymi.
Aby wykonać taką kontrolkę z tego co się dowiedziałem są dwa sposoby:
1. zbudować układ elektroniczny tzw testera akumulatora, który zaświeci kontrolkę gdy napięcie akumulatora/ładowania spadnie poniżej ustalonego progu.
2. Wykonać układ wzorowany na rozwiązaniu stosowanym w samochodach z alternatorem.

Moje pytanie odnosi się do punktu drugiego.
Dodam, iż trochę kumam te tematy jednak nie jestem pewny mego rozumowania.

Założyłem, że cewka bezmasowa to coś w rodzaju mocno uproszczonego alternatora w układzie gwiazdy. Tylko zamiast trzech uzwojeń mamy jedno.
Na podstawie tego założenia narysowałem poniższy schemat.
Pytanie brzmi: czy w przypadku prądnicy zastosowanej w układach CDI ma to rację bytu?

Re: CDI W WSK 125

: 2016-10-23, 11:45
autor: wojtek007
Witam mam pytanie czy ten zestaw będzie dobry do przeróbki pod CDI ?

http://allegro.pl/iskrownik-cewki-stato ... 02443.html

http://allegro.pl/cewka-zaplon-king-los ... 00097.html

http://allegro.pl/kolo-magnesowe-magnet ... 16899.html

http://allegro.pl/modul-zaplonu-zaplono ... 18508.html

http://allegro.pl/regulator-napiecia-12 ... 21671.html

Czy jeżeli podłącze wszystko a kabel z regulatora 12+ zostawię nie podłączony (nie mam akumulatora) to może mi spalić regulator lub coś innego ?
I czy ta lampa jest w ogóle czegoś warta http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-d ... 79140.html ?

Re: CDI W WSK 125

: 2016-10-24, 19:33
autor: cezary603
Zestaw może być , z tym że stożek na kole magnesowym trzeba roztoczyć pod wymiar czopa wału , możesz szukać koła z oznaczeniem 3xg na ale... lub koła ze stożkiem 13,5/16,5mm stożki pasują idealnie , do tego zestawu najlepiej jest dotoczyć inną podstawę statora , ale i oryginalną też dopasujesz frezując-szlifując o kilka mm gniazdo łożyska w karterze i zamontować cieńszy uszczelniacz .