Strona 68 z 68

Re: CDI W WSK 125

: 2017-06-28, 17:04
autor: sqerty
I o takie uzasadnienie mi chodziło .
Dziękuję

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-02, 23:32
autor: Tomeekkkk
cześć,
Mam oto taki problem, kiedy stoję trzymam na sprzęgło na biegu, wł kierunkowskaz to wsk gaśnie? co to może być?

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 13:40
autor: Bazant
Hej.
Zalozylem cdi i niechcial sie wkrecac na obroty.
Strobiskopem sprawdzilem ze po dodaniu gazu jak zaczyna sie wkrecac przestawia mu sie zaplon.
Widac to na filmie jak sie przyjrzymy tym nawierceniom na magnecie. Od 9 sekundy widac jak przeskakuje...
https://youtu.be/xuFCnd_kyQQ
Co to moze byc?
Pzdr

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 13:51
autor: halcik
Zły moduł, kup do 2t

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 14:15
autor: Bazant
Kupiony byl jako 2t... objawy wskazuja ze sprElzedawca sie pomylil i wyslal 4t?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 14:17
autor: halcik
Zmienny kąt występuje w 4t, a odcięcie w modułach od 50cm3, U ciebie zmienia się kąt, więc obstawiałbym moduł i tylko on

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 15:35
autor: Bazant
Po wygladzie modulu wychodzi ze to jest modul 2t.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 18:20
autor: wojt
Czy to jest kupiny zestaw CDI "gotowiec", czy sam sobie składałeś?
Ja mam samodzielnie złożony zestaw, pracujący w org. instalacji 6V i miałem podczas testów podobny problem, nad którym spędziłem dosyć dużo czasu. Generalnie objaw był taki jak u Ciebie, iskra skakła nie wiadomo kiedy. kąt zapłonu przestawiał się w bardzo dziwny sposób. Metodą prób i błędów, oraz analizując cały system, doszedłem do tego, że magnesy koła WSK mają na tyle silne pole, że jeżeli impulsator jest zamontowany stosunkowo blisko obwodu koła, to ich pole powoduje indukowanie w cewce impulsatora na tyle dużego napięcia, że wyzwala ono iskrę na świecy.
Czyli, mówiąc łopatologicznie, przy zwiększaniu obrotów, kąt zapłonu zmienia się w sposób nieprzewidywalny.
Objaw jest podobny jak na Twoim filmie.
Reasumując, porada dla osób samodzielnie konstuujących swój zapłon, jeżeli impulsator jest pod kołem, to należy go umieścić możliwie blisko jego osi, czyli jak najbliżej wału korbowego.

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 20:42
autor: halcik
Jaki stosujesz moduł dla instalacji 6V. Moduł ac czy dc? Zasilanie modułu dla zmiennego jest z zmienionej cewki WN,, czy ładowania? Odnośnie twojego rozwiązania, znam inne podejście. Z chęcią podyskutuje np na Pw

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 20:51
autor: wojt
Moduł na napięcie zmienne, zasilany z przewiniętej cewki przykręconej w miejscu cewki WN. Jest jeszcze transformator, który podwyższa napięcie wychodzące z tej cewki - jest to cewka świateł z downiętą ilością drutu (ile się zmieściło - stosowałem taki sam drut jaki był na cewce - gruby aby się prędko spalił - I z tego powodu musi być trafo, bo grubym drutem nie uzyskasz odpowiedniego napięca aby zasilić moduł.
Napięcie na wyjściu z trafo to ok 150V przy kopaniu i ok 350V podczas pracy na wysokich obrotach.
Po co dyskutować na PM, forum jest aby pomóc. Może moje doświadczenie komuś się tu przysłuży.

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 21:49
autor: Bazant
To ja tylko napisze ze zmienilem modul na inny taki sam pozyczony i jest ok.
U mnie zaplon pzestawial sie o ile stpni (zamiast na poczatku paska na kole magnesowym to prawie na koniec).
Po zmianie modulu jest ok.
Raz misie cos takiego na ulamek sekundy zrobilo jak mi sie srubka od masy odkrecila ale wydaje mi sie ze wtedy to poprostu cos zaczelo padac bo dokrecilem wszystko i bylo git.
Na wczesniejszym module to jakby niebylo zlozone zawsze bylo zle...

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-11, 22:34
autor: halcik
Czyli strzał w dziesiątkę.

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-12, 08:35
autor: Bazant
Faktycznie moduł był walnięty ale uczulić musze ze mój moduł stary tez był 2t i był identyczny jak ten na którym działa poprawnie.
Mało tego bez lampy stroboskopowej bym do tego nie doszedł bo wolne obroty trzymał idealnie.
Nawet przy ustawianiu zapłony stroboskopem wolne obroty i zapłon trzymał idealnie w punkt.
Jaja sie działy dopiero po dodaniu gazu i dopiero wtedy zapłon przeskakiwał ( i to tez nie byle jak... tylko w konkretne zawsze to samo miejsce a jak obroty spadły wracał na swoje miejsce).

Dodam ze napewno nie jest to celowe przesuniecie bo w zadnym silniku na wysokich obrotach zaplon nie opoźnia sie o powiedzmy 20st.
W samochodach zapłon lekko przyspiesza ale jest to zmiana płynna w zależności od obrotów i maksymalne wyprzedzenie sięga ok. 5 st.

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-12, 11:00
autor: wojt
Oj zdziwił byś się, zapłon w samochodach potrafi przyspieszyć o 30 st.

Re: CDI W WSK 125

: 2017-09-12, 12:37
autor: Bazant
wojt pisze:
2017-09-12, 11:00
Oj zdziwił byś się, zapłon w samochodach potrafi przyspieszyć o 30 st.
No ok.
Ale nie skokowo tylko plynnie :)

Re: CDI W WSK 125

: 2017-10-09, 19:02
autor: wojtek007
Mam taki problem rozebrałem silnik problemy ze skrzynią złożyłem i chciałem odpalić i nie mam iskry pojawiła sie może 2-3 razy motocykl. Kable wszystkie sprawdzone żaden kabel nie przecięty a iskry brak co może być problemem ??

Re: CDI W WSK 125

: 2017-11-04, 14:19
autor: Sarmat
https://youtu.be/HDA5G_Dyssw

Jak byście ocenili takie wstępne ustawienie zapłonu?