Gaźnik JIKOV JAWA/CZ 350 z boczną komorą pływakową do WSK175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Gaźnik JIKOV JAWA/CZ 350 z boczną komorą pływakową do WSK175

Post autor: ŻbiKu » 2007-06-18, 15:54

Mowa jest o tym gaźniku:

fota pochodzi z aukcji Allegro
Obrazek

Chcę byście się podzielili swoimi wrażeniami, refleksjami po założeniu tego gaźnika do WSK 175.

Niestety ja na Pegazie za długo nie jeździłem, a za dobry też nie był przydałoby się powymieniać w nim kilka części bo zaczął świrować.

Co do samych uwag technicznych to musiałem gaźnik poprawiać. Mianowicie na dzień dobry wymieniłem śrubę spustową dyszy paliwowej (tą od spodu), ponieważ mosiężna...pękła. Następnie ktoś kto składał gaźnik w fabryce tak mocno dokręcił śrubę biegu jałowego, że...stożek tej śruby został w środku gaźnika. Wypolerowałem gąbką ścierną 2000 przepustnicę, za ciasno siedziała. Zalepiłem ładnie wszystkie mosiężne zaślepki szarym poxipolem (nie rzuca się w oczy) - były nieszczelne. Po tych wszystkich zabiegach gaźnik był gotowy do montażu i regulacji ;) Nie oznacza to, że wszystkie w sprzedaży takie są. Co prawda kupiłem go za 65zł rok temu.

Po odkręceniu śruby spustowej rzuca się od razu w oczy przepustowość dyszy paliwowej, na oko przynajmniej 2x taka średnica przelotu jak normalna dysza 100 w pegazie. Posiadam w zapasie dyszę 180 do pegaza (może od junaka?) i tez ma mniejszy przelot niż ta w jikovie.

Iglicę od początku ustawioną mam na 2 ząbek od dołu - 1 ząbek poniżej środka i po tym dystansie już zaczynam odczuwać, że chyba nie potrzebuje już tyle paliwa, ponieważ na czwartym biegu wolno się zbiera, także opuszczę iglicę na sam dół (na takim ustawieniu jeździłem silnikiem w2-a). A wiadomo, że podczas docierania układu korbowo-tłokowego silnik stopniowo zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo (co raz mniej pali).

Na brak ssania w gaźniku nie narzekam. Przy pierwszym rozruchu silnika danego dnia, wystarczy chwilę trochę pogazować i ok.

Jakie są wasze opinie na temat tego gaźnika na docierających się i dotartych silnikach? Osiągi spadły, wzrosły? W normie? Moim zdaniem osiągi spaść nie powinny po zmianie Pegaza na Jikova, gaźnik posiada taką samą średnicę wylotu mieszanki 26mm jak oryginalny Pegaz, a do tego dysze ma większą.

Awatar użytkownika
juzek1990
Posty: 68
Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
GG: 0
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Post autor: juzek1990 » 2007-06-18, 20:18

wujek miał takowy w swoim kobuzie i pamiętam ze z rańca jak chcieliśmy go odpalić to niekiedy nawet trzeba było go popchać ale jak juz załapał to chodził dosyś przyjemnie
,łatwiej mozna go było wyregulować niz pegaza
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w

kd
Posty: 23
Rejestracja: 2007-02-10, 22:37
GG: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontaktowanie:

Post autor: kd » 2007-06-19, 06:53

Ja mam założony takowy w swojej wuesce. Sprawuje się znacznie lepiej od Pegaza, chociaż były pewne kłopoty z jego montażem (trzeba było lekko stoczyć korek dyszy głównej). Znacznie łatwiej jest go wyregulować, a jak się to zrobi to trzyma ustawienia. Jego wadą jest brak możliwości regulacji poziomu paliwa. Ja w swoim mam dyszę główną rzędu 130 i wygląda, że jest wystarczająca. Jeśli masz nowy gaźnik to przepustowość dyszy powinna być na niej wybita.
Nie zaważyłem też braku ssania, bo jak odpalę silnik to praktycznie po ok 10 sek. pracy silnika można już spokojnie jechać.
Taki sam gaźnik mam też w AWO i też sprawuje się bez zarzutu.
Natomiast mam pewien dziwny problem z moja wieśką, a mianowicie na jedynce mam tak jakby "podwójny gaz" tzn. jak gwałtownie dodam gazu to wieśka wyrywa ostro do przodu, a po jaichś 2-3 sek. występuje efekt ponownego szarpnięcia do przodu (jakbym ponownie ostro dodał gazu). Efekt taki miałem też przy Pegazie i występuje on tylko na jedynce.
kd

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-06-19, 11:27

Posiadam w zapasie dyszę 180 do pegaza (może od junaka?)
Junak ma dysze rozpylacza 140.A co do gaznika to nigdy nie próbowałem ale co nowy gaznik to nie złuzyty jak to jest czesto z pegazami chociaz zalezy jak jest jeszcze z wykonaniem nowego gaznika.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
Bubu
Posty: 10
Rejestracja: 2007-02-04, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Żmigród
Kontaktowanie:

Post autor: Bubu » 2007-06-27, 19:31

Też się przymierzam do zakupu jikova, już go chyba kupuję z rok :lol: ale w przyszlym tygodniu na pewno bedzie w moim łobuzie juz zamontowany, na allegro są po 100-120 zl, a Żbik'u kupił za 65 :shock: Trzeba będzie popatrzeć gdzie indziej,może się w podobnej cenie trafi :-P

BASTARD175

Post autor: BASTARD175 » 2007-07-08, 11:50

numer dyszy i dysza znajdują się z boku tego gaźnika (ta fest przykręcona) wsk lepiej zbiera się od niskich obrotów nie ma zdławów :evil:

Awatar użytkownika
marwsk
Posty: 169
Rejestracja: 2007-01-02, 23:22
GG: 7969515
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: marwsk » 2007-07-08, 12:13

moze trafilem trefny gaznik, ale ten z cz 175 byl jak dla mnie niezbyt dobry. motocykl byl nieznacznie slabszy, ale znacznie wolnij wkrecal sie na obroty. moze ktos w nim grzebal, robil tunning ekonomiczny, ale nie bylem z niego zadowolony. uzywalem go tylko ok tygodnia, az do czasu gdy skompletowalem pegaza
''Wielki Motórze. Swoja Przenajświetszą Benzynę zamień w wino ... aby pragnienie nasze ugasić''

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JIKOV JAWA/CZ 350 z boczną komorą pływakową do WSK175

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-15, 13:23

Panowie jaka powinna być FABRYCZNA przepustowość dyszy głównej tego gaźnika?

Tak się składa, że mój miał wkręconą dyszę chyba z junkersa już rok temu wymieniłem ją na czeską oryginalną 96.
(Pisałem o tym w temacie Osobliwy problem na IV biegu, dział 175).

Zastanawiam się jednak czy nie powinna być 100? Facet w sklepie takiej nie miał - tylko 96, potem chyba 130 czy 140..

Posiada ktoś z was taką informacje, może jakiegoś linka czy literaturę do CZ/Jawa 175 gdzie będzie jasno i wyraźnie określone jaką dyszę taki gaźnik fabrycznie powinien mieć dla poj. 175ccm?


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości