Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: Artur k. » 2013-02-25, 15:26

Chce to zrobić dobrze więc o koszty nie chodzi. A opcja z frezem od wewnątrz tylko na simer????
Jakby miała być tulejka to co BRĄZ MOSIĄDZ? w co uderzać??? a łożysko Fajna opcja tylko chyba by to musiało być nie za bardzo ścisło żeby ewentualnie można było łatwo dekiel zdjąć jakby coś....

A może 2 łożyska od wew i od zew a w środku simer??

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: z-tomek » 2013-02-25, 15:44

Do tego powinno wystarczyć z mosiądzu tulejka aby wałek za luźno nie wchodził. Łożysko np HK2016 jest to igiełkowe przelotowe z pierścieniem zewnętrznym. Ale to sucha teoria. Lub też oddać wałek do chromu technicznego i później dobrać oring z odpowiednim pasowaniem :arrow: pewnie najrozsądniejsza opcja ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: Alien » 2013-02-25, 16:42

Łożysko np HK2016 jest to igiełkowe przelotowe z pierścieniem zewnętrznym.
Lozysko igielkowe absolutnie nie nadaje sie do takich obciazen jak omawiany walek startera. Trzeba tam zapakowac tam tulejke z zeliwa/brazu/mosiadzu. Myk polega na tym zeby nie zukosowac otworu bo walek sie bedzie zakleszczal. Jest top troche trudne w tym wypadku obrabiajac sam dekiel wiec trzeba dac mu wiecej luzu..no i wracamy do punktu wyjscia. Pozostaje tylko dac nowy oring jak w oryginale + simmer i zmieniac jej przy kazdej okazji sciagania dekla. Majatek to nie kosztuje.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: z-tomek » 2013-02-25, 20:03

Skoro szlachta wie lepiej ...

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: Alien » 2013-02-25, 22:44

Piszesz że igiełkowe to "sucha teoria" więc Ci tłumaczę dlaczego nie i że opcja którą już zrobiłeś zakładając temat jest lepsza więc zupełnie nie wiem o co Ci chodzi w tym momencie?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: wujcio » 2013-02-25, 22:55

Ja u siebie w karterze (inny motocykl) zrobiłem od zewnątrz podtoczenie pod simering:
http://www.sfm-junak.pl/userphotogaller ... to_id=1273
Myślę że w 125 spokojnie dało by się znaleźć jakiś malutki simer o szerokości maksimum 6 mm i wytoczyć taki rowek.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: z-tomek » 2013-02-25, 23:28

Po prostu tam nie ma jakiś kosmicznych obciążeń a łożysko jest wytrzymałe. Biorąc pod uwagę koszt łożyska a koszt dorobienia tulejki może to być ciekawa alternatywa. Sprawa simeringu od zewnątrz tu bym się obawiał że brud go zniszczy z czasem. Ale z 2 strony łatwiej go w takiej konfiguracji wymienić

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: wujcio » 2013-02-25, 23:49

Nie rozumiem czemu brud ma zniszczyć simering? Przecież najczęściej simeringi są na zewnątrz i jakoś im to specjalnie nie przeszkadza....

Łożysko jak dla mnie to porażka... nie zda egzaminu na 100 % jak to już pisał Alien wystarczy że nie będzie smarowania i się zatrze.
a dodatkowo do takiego łożyska trzeba było by dużo mięsa dołożyć w karterze.

Najlepiej było by:
-wytoczyć otwór pod simer
- przeszlifować wałek kopniaka tak aby był równy
- zrobić tulejkę brązową z odpowiednim pasowaniem do wałka.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: Łukasz S. » 2013-02-26, 12:28

W Mińsku simmering jest fabrycznie od zewnętrznej strony i znajomy ostatnio pierwszy raz od nowości go wymieniał (13k km).
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: Alien » 2013-02-26, 12:39

Jesli kopniak nie bedzie bo obcieral to nic mu sie nie stanie. Nie ma pod deklem az takiego cisnienia zeby go wypchnelo na zewnatrz. Ale zawsze mozna wyciac okragla podkladke z blachy alu 1mm. 3 wkrety M3 i mamy super pokrywe.

Co do igielkowego:
- igly sa do wysokich obrotow i dobrego smarowania. A Ty masz pod deklem bryzganie olejem i zakres pracy ponizej 180 stopni, nawet raz sie w pelni nie obroci,
- igly musza pracowac z utwardzona powierzchnia o niskiej chropowatosci, gdzie masz taka na waklu kopniaka?
- igly sa wrazliwe na niewspolosiowosc, nioplacalne do wykonania robic osiowosc z otworem w karterze
- igly super przenosza obciazenia promieniowe, a my tu mamy chamskie zginanie

Tyle ode mnie w temacie. Chcialem pomoc i wyjasnic, a w rezultacie wyszlo ze szlachta sie wymadrza. Szkoda odpisywac.

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: Artur k. » 2013-03-01, 12:30

wujcio pisze:
Najlepiej było by:
- wytoczyć otwór pod simer
- przeszlifować wałek kopniaka tak aby był równy
- zrobić tulejkę brązową z odpowiednim pasowaniem do wałka.
A ta tulejkę to w końcu gdzie jak frez zrobiłbym od zewnątrz, to najlepsza opcja jak dla mnie. Jak coś to szybko można go wymienić.

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: mundy1 » 2013-03-01, 15:51

A ja zrobilem tak:
Dałem do frezera , zeby niefrezował gniazdo o średnicy 26mm. W srodku mamy 20 mm wałek. (większej średnicy nie zafrezuje, ponieważ nie ma juz tam materiału ), simeringu o rozmiarach 20X26 nie szło dostac, z ato są o-ringi 21X27 (na wcisk to wchodzi i maja grubosc 4 mm wiec dwa w moje gniazdo weszły. Na to dochodzi podkladka i wałek wchodzi w nie na wyraźny wcisk. Koszt samego uszczelnienia niewielki, nic nie widac z zewnatrz, uszczelnia narazie ok, na pewno lepiej niz opcja bez żadnego uszczelnienia lub w nowszych kapach z jednym cienkim o-ringiem .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

barti161650
Posty: 26
Rejestracja: 2012-01-12, 00:18
GG: 31912890
Moje maszyny: wsk m06 b3
Lokalizacja: Opatów wielkopolskie
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: barti161650 » 2013-09-15, 11:14

a ja znalazłem takie simmery i chyba zrobię tak jak kolega mundy1 http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y

Awatar użytkownika
exn
Posty: 5
Rejestracja: 2013-09-24, 19:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 64 -rok prod. 67
SHL M11
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: exn » 2013-10-04, 00:07

barti161650 pisze:a ja znalazłem takie simmery i chyba zrobię tak jak kolega mundy1 http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y
i jak wyszło z tymi ? daj znać jak będzie po :)

Ja się też przymierzam na siemering od wewnątrz ale to jak uporam się z silnikiem, mam już dość zapaskudzonego silnika i zostawiania śladów.
Kumpel robił z zewnątrz siemering w SHL M11, ale trafia na nacięcia mocujące kopniaka w wałku i po pewnym czasie się zaczęło - jak kopie to lekko cieknie.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: wujcio » 2013-10-04, 09:06

Ja u siebie w junaku w deklu zrobiłem takie podtoczenia pod simery:
http://www.sfm-junak.pl/userphotogaller ... to_id=1274

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: 1angel » 2013-10-04, 19:05

Z tego co pamiętam to w Junaku komora w której pracuje wałek i mechanizm rozrusznika jest sucha , przynajmniej u mnie tam nie cieknie , to jest tam aż tak niezbędny simmer ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: wujcio » 2013-10-05, 15:08

To miejsce będę zalewał olejem :) bo i tak nigdy nie uszczelni się komory skrzyni biegów w 100% a dodatkowo wałki i mechanizm zmieniacza będą smarowane poprawnie:)

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: decada » 2015-01-08, 20:32

Hej. Ma ktoś już sprawdzony patent?

Awatar użytkownika
mariusz30003
Posty: 167
Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: mariusz30003 » 2015-01-08, 23:02

Wytaczając gniazdo na pierścień Simmera zmniejsza się powierzchnia podparcia wałka w deklu co zaowocuje szybszym jego rozkalibrowaniem i w tedy nawet pierścień Simmera nie pomoże.
Lepiej oddać dekiel do tokarza i niech wstawi tulejkę z mosiądzu albo czegoś podobnego do teflonu z gniazdami na o-ringi z obydwu stron tulejki.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie wałka kopniaka simeringiem WSK 125

Post autor: decada » 2015-01-08, 23:10

Hmm.....a gdybym chciał pozostać przy oryginale to gdzie kupić pasujące oringi? Takie sprawdzone bo jak mi ostatnio w sklepie motoryzacyjnym sprzedali to jakieś nie takie te oringi. Proszę o pomoc bo zrobiłem ojcu silnik w Bąku i ten wyciek mnie wkur..ia.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości