Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora WSK 125.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora WSK 125.

Post autor: Kamil* » 2011-05-04, 20:19

Witam
Ciekawe rozwiązanie dla silnika WSK jest zapłon bateryjny.. nie chodzi mi na samej ''krzywce'' tylko normalnie na magnecie.
Do takiego zapłonu potrzebne jest:
-Akumulator 6V
-Cewka butelkowa W/N n.p od simsona,jawki 50 itp
-mostek prostowniczy - jeśli chcemy zrobić ładowanie akumulatora.

Zapłon robimy według tego schematu:
http://obrazki.elektroda.net/78_1245411379.jpg

Teraz ładowanie: Jak coś źle napiszę to proszę mnie poprawić bo nie jestem pewny czy tak to powinno być.

Ładowanie robimy z cewek świetlnych + org ładowania, można też w miejsce dawnej zapłonowej wstawic cewke świetlną i wtedy będzie jeszcze lepsze ładowanie.
Wszystkie kable mostkujemy {chyba} i przeprowadzamy przez mostek prostowniczy i od mostka na kleme + akumulatora :)

I teraz co nam daje taki zapłon ?
Równą iskre na wolnych/wysokich obrotach co za tym idze lepsza praca silnika.
Lepszy start silnika/ lepsze przepalanie mieszanki.

Pozdrawiam Kamil

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora

Post autor: wujcio » 2011-05-04, 21:30

Tak się sprawdza czy to że silnik nie pali to wina cewki zapłonowej.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora

Post autor: bigsoft » 2011-05-23, 01:06

Jak połączysz wszystkie cewki razem równolegle i do jednego mostka to będzie d..a, a nie ładowanie. Wystąpi przesunięcie w fazie, prądy z poszczególnych cewek będą się znosić i spowoduje to zwarcie na cewkach.

Jeżeli już stosować zapłon bateryjny to z modułem TCI na tranzystorze mocy. Iskra będzie jeszcze pewniejsza, nie trzeba wtedy zawodnego kondensatora, a przy okazji platynki podziękują za odciązenie.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości