Witam
Ciekawe rozwiązanie dla silnika WSK jest zapłon bateryjny.. nie chodzi mi na samej ''krzywce'' tylko normalnie na magnecie.
Do takiego zapłonu potrzebne jest:
-Akumulator 6V
-Cewka butelkowa W/N n.p od simsona,jawki 50 itp
-mostek prostowniczy - jeśli chcemy zrobić ładowanie akumulatora.
Zapłon robimy według tego schematu:
http://obrazki.elektroda.net/78_1245411379.jpg
Teraz ładowanie: Jak coś źle napiszę to proszę mnie poprawić bo nie jestem pewny czy tak to powinno być.
Ładowanie robimy z cewek świetlnych + org ładowania, można też w miejsce dawnej zapłonowej wstawic cewke świetlną i wtedy będzie jeszcze lepsze ładowanie.
Wszystkie kable mostkujemy {chyba} i przeprowadzamy przez mostek prostowniczy i od mostka na kleme + akumulatora
I teraz co nam daje taki zapłon ?
Równą iskre na wolnych/wysokich obrotach co za tym idze lepsza praca silnika.
Lepszy start silnika/ lepsze przepalanie mieszanki.
Pozdrawiam Kamil
Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora WSK 125.
- Kamil*
- Posty: 164
- Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
- GG: 4510460
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98' - Lokalizacja: Świeżawy
- Kontaktowanie:
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora
Tak się sprawdza czy to że silnik nie pali to wina cewki zapłonowej.
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora
Jak połączysz wszystkie cewki razem równolegle i do jednego mostka to będzie d..a, a nie ładowanie. Wystąpi przesunięcie w fazie, prądy z poszczególnych cewek będą się znosić i spowoduje to zwarcie na cewkach.
Jeżeli już stosować zapłon bateryjny to z modułem TCI na tranzystorze mocy. Iskra będzie jeszcze pewniejsza, nie trzeba wtedy zawodnego kondensatora, a przy okazji platynki podziękują za odciązenie.
Jeżeli już stosować zapłon bateryjny to z modułem TCI na tranzystorze mocy. Iskra będzie jeszcze pewniejsza, nie trzeba wtedy zawodnego kondensatora, a przy okazji platynki podziękują za odciązenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości