Strona 1 z 1

Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora WSK 125.

: 2011-05-04, 20:19
autor: Kamil*
Witam
Ciekawe rozwiązanie dla silnika WSK jest zapłon bateryjny.. nie chodzi mi na samej ''krzywce'' tylko normalnie na magnecie.
Do takiego zapłonu potrzebne jest:
-Akumulator 6V
-Cewka butelkowa W/N n.p od simsona,jawki 50 itp
-mostek prostowniczy - jeśli chcemy zrobić ładowanie akumulatora.

Zapłon robimy według tego schematu:
http://obrazki.elektroda.net/78_1245411379.jpg

Teraz ładowanie: Jak coś źle napiszę to proszę mnie poprawić bo nie jestem pewny czy tak to powinno być.

Ładowanie robimy z cewek świetlnych + org ładowania, można też w miejsce dawnej zapłonowej wstawic cewke świetlną i wtedy będzie jeszcze lepsze ładowanie.
Wszystkie kable mostkujemy {chyba} i przeprowadzamy przez mostek prostowniczy i od mostka na kleme + akumulatora :)

I teraz co nam daje taki zapłon ?
Równą iskre na wolnych/wysokich obrotach co za tym idze lepsza praca silnika.
Lepszy start silnika/ lepsze przepalanie mieszanki.

Pozdrawiam Kamil

Re: Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora

: 2011-05-04, 21:30
autor: wujcio
Tak się sprawdza czy to że silnik nie pali to wina cewki zapłonowej.

Re: Zapłon bateryjny z ładowaniem akumulatora

: 2011-05-23, 01:06
autor: bigsoft
Jak połączysz wszystkie cewki razem równolegle i do jednego mostka to będzie d..a, a nie ładowanie. Wystąpi przesunięcie w fazie, prądy z poszczególnych cewek będą się znosić i spowoduje to zwarcie na cewkach.

Jeżeli już stosować zapłon bateryjny to z modułem TCI na tranzystorze mocy. Iskra będzie jeszcze pewniejsza, nie trzeba wtedy zawodnego kondensatora, a przy okazji platynki podziękują za odciązenie.