Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Savier » 2011-08-18, 11:06

No tak, bo moderacja jest najgorsza. Pozwólcie, że zacytuję volka:

"POWTARZAM, BUJAJ WORY!"

Dziękuję.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Johnny » 2011-08-18, 11:48

Hmmm czy za cytowanie zabanowanego również należy zbanować :x

A tak na poważnie. Chciałem do odgrzanego wątku dorzucić swoje (dosłownie) dwa grosze.

Po pierwsze jeżeli chodzi o opracowania p. Sałka, to moim zdaniem jego wkład w świadomość większości tunigowców jest przeogromny. Z jednej strony podnoszenie kultury technicznej zawsze jest dobre, zaś z drugiej strony wiedza opacznie zrozumiana często prowadziła do niszczenia maszyn. Pamiętam kolegę, który przeczytał, że należy podpiłować tłok w WSK 175 żeby silnik był mocniejszy - to "uwalił" 1cm tłoka od dołu piłką do metalu i później się dziwił, że silnik w ogóle utracił moc bo nie zapalał. Faktycznie opracowania p. Sałka, które najpierw ukazywały się w "Świecie Motocykli", a później w postaci rozbudowanego opracowania w postaci książki, zawierają potężną wiedzę na temat budowy silnika spalinowego. A co do tego, że "Sałek tkwi w mrokach prlu" to odpowiedź jest prosta. Ona przekazał wiedzę, którą zdobył w czasach gdy nie było membran z japońskich silników i zapłonów CDI .... Tak, tak były takie czasy ... Biedronki i Tesco też w tedy nie było, a zamiast Shella, BP i Orlenu był CPN ;) Kiedy on się miał uczyć usprawniania silników jak za III RP w Polsce już się praktycznie nic nie robiło :/ :?:

Po drugie budowanie motocykla, który byłby własnością forum jest kwestią dość problematyczną. Czyj właściwie miałby wtedy być powstały pojazd, jaka byłaby kontrola "fundatorów" nad wydatkowaniem pieniędzy :?: Oczywiście teraz te pytania nie budzą wątpliwości, każdy każdemu ufa etc etc. Jednak wielokrotnie słyszałem o "akcjach", które zaczynały się przy podobnych przedsięwzięciach o to realizowanych w sformalizowanych strukturach np. stowarzyszenia. Nagle stworzyły się dwie grupki "sympatii" i zaczęły obrzucać się mięsem, kośćmi, członkami i paniami lekkich obyczajów. Sprawa wędrowała do sądu z oskarżeniem o defraudacje i nie wiadomo o co jeszcze ....Dlatego moim zdaniem takie kwestie trzeba na wstępie dobrze uregulować żeby później "kwasów" nie było :D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Alien » 2011-08-18, 12:34

Nie ma czego regulowac bo taki wspolny motocykl nigdy nie powstanie, chyba ze na forum zawita sponsor z Emiratow Arabskich.
Salek opisal duzo ciekawych rzeczy tylko trzeba umiec to odnalezc, tam jest wiele zupelnie aktualnych rozwiazan z tym ze sprowadzonych do konkretnych, glownie polskich motocykli. Problem polega na tym ze kazdy zna te opracowania ale jak przyjdzie cos z tego zrobic to konczy sie na polerowaniu kanalow i skrzyni korbowej. I z calego opracowania robi sie 20% modyfikacji, czyli te najprostsze ktore maja najmniejszy wplyw na podniesienie sprawnosci. Jak by ktos mial zSalkowana wueske od A do Z z dyfuzorem, wypelniaczami, wiekszym sprezaniem, nowym dolotem + wiekszy gaxnik to byl by najszybszy na forum.

hartman

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: hartman » 2011-08-18, 19:34

Volksturm widocznie mial zbyt słabe nerwy jak ktoś mu na siłe chciał wpoić ,że nie miał racji ,a chyba z forumowiczów był jedna z nielicznych osób z dużą wiedzą i nawet jakis patent na tani zapłon ktoś wykorzystał.Ja tam mimo wszytko żałuję ,że już go nie ma bo ciekawie prawił :P

Co do budowy to nie wiem ,chyba nigdzie nie było zaznaczone ,że każdy ma się zrzucić na kawałek wski i coś się zrobi.Raczej ten kto chciał się przyłączyć to dawał kase na swój sprzęt i miało powstać kilka identycznych maszyn.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Tukan » 2011-08-18, 23:10

Nie możemy się zorganizować żeby zamówić gówniane breloczki za parę złoty a Wam się marzy moto za parę tysi. haha.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-08-19, 00:05

Czy Volksturm jest na forum czy nie, trzymam go za słowo - miał przez wakacje stworzyć ciekawy silnik do WSK 175. Dajmy termin do końca września, ciekawe czy coś z tego wielkiego teoretyzowania zostanie przelane do rzeczywistości?

Z jednym miał bardzo dużą rację co kilkakrotnie podkreślił - dużo zabiegów "tuningowych" poskutkuje dziurą w niskich zakresach obrotów. Przy wykorzystaniu nawet skrzyni z Gazeli dalej będzie słabo.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości