Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 19:17

A więc darogu ribiata .W związku z tym że w mrokach niewiedzy toną pasjonaci motoryzacji którzy kabzę napychają przeróżnym producentom co wielką tajemnicę z prostych spraw robią.Naści tu prosty a skuteczny moduł bezstykowy co działa zawsze i wszędzie i jest prosty jak budowa cepa.

http://imageshack.us/photo/my-images/109/cdizapon.jpg/

Przeanalizujcie sobie ten rysunek .Pochodzi ze strony http://zaplon.pl.tl
jest to żywcem zerżnięty uproszczony "fragment" motoplatu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a98 ... 7fe48.html

a tutaj to samo z dynamem jako testerem zapłonu dynamo zasila zapłon a jednocześnie służy jako impuls do wyzwolenia naszego CDI. Jak zakręcimy dynamem to pojawi sie iskra na świecy szybkośc przeskakiwania zależna od szybkości kręcenia dynamem :-) ale to przecież tylko do testu

Teraz musicie zrobić tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/073 ... 38b1a.html

Czujnik indukcyjny to nic innego jak czujnik np. z zapłonu ze skutera
szczerze mówiąc to może być każda cewka z metalowym lub ferrytowym rdzeniem
nawinięta cienkim drucikiem np cewka z przekaźnika na upartego nawet głowica magnetofonowa dała by sie użyć - serio to nie żart. Można zastosować czujnik halla ale
w przypadku zapłonu ze stałym kątem dla 1 cylindra mija się to z celem wszędzie powszechnie stosuje sie indukcyjne w małych 2 cylindrowych silnikach 2 suwowych.

magnes to mały magnesik najlepiej neodymowy bo jest mały a mocny przyklejamy go do koła magnesowego na podkładce z czegoś NIEMAGNETYCZNEGO podkładka ma być na tyle gruba żeby magnes tylko minimalnie się przyklejał swoją siłą do magneta przed tą podkładkę a najlepiej jaby w ogóle nie miał siły się trzymać jak podkładka będzie za cienka to punkt zapłonu będzie cieżko ustawić bo magnes neodymowy będzie magnesował stal wokół siebie w promieniu przynajmniej centymetra !! Magnes ma być oddalony od czujnika najlepiej nie więcej jak ok 0,8mm czym bliżej tym lepiej.

Cewka WN (wysokiego napięcia) to normalna cewka butelkowa do zapłonu na 6v ma być 6 voltowa a w przypadku 12v ma być 12v obojętnie od czego samochodowe też są dobre byleby była sprawna.

Transformator to zwykły sieciowy transformator na 230v o mocy 5-10W
większy może być ale niepotrzebnie tylko zajmuje miejsce mniejszy niż 5w może być na upartego ale taki 2W będzie się już trochę grzał. jesli chodzi o wsk to Zamiast cewki zapłonowej założyć trzeba jeszcze jedną świetlną wtedy transformator powinien być 230/3-5v w przypadku gdy zasila go cewka z magneta dająca 6v nap. zmiennego daje nam to na transformatorze podłączony odwrotnie ok 300-350v napięcia zmiennego wystarczającego do ładowania naszego modułu CDI.
W przypadku gdybyśmy dostarczali z prądnicy 12v transformator musiał by być 230/8-10v.

Można zastosować moduł lub cały cewko-moduł - wtedy nawet cewki butelkowej nie trzeba. od skutera i znaleźć rozpiskę gdzie co podłączyć ale po co skoro ten zrobicie za kilka złotych a w tych skuterowych jest to samo .

Ogólnie zapłon zadziała na dowolnym napięciu zmiennym kwestia doboru transformatorka więc można go by podpiąć do pradnicy przed prostownikiem i też zadziała iskra jest wyzwalana w chwili gdy magnes znajdzie się dokładnie pod naszym czujnikiem.Więc w przypadku motocykla bez magneta a z klasyczną prądnicą możecie magnes na czymś niemagnetycznym zamocować do wału silnika .

Cały patent polega na tym żeby uzmysłowić Wam że nie trzeba całego statoru z jakiegoś syfiastego chińskiego skutera z cewkami łądującymi CDI ! Starczy zwykła dodatkowa cewka świetlna zamiast zapłonowej i transformator bo napięcie zmienne a takie produkuje magneto daje się bez problemu podwyższać/obniżać poprzez zastosowanie transformatora , a jak wiadomo każdy zwykły transformator sieciowy działa w obydwie strony .

Oczywiście zapłon ustawiamy zmieniając miejsce ustawienia naszego czujnika.Ogólnie jest to nic innego jak motoplat w domowej budżetowej wersji.Wystarczy jak mówiłem jakakolwiek cewka zapłonowa butelkowa na odp. napięcie i jakieś źródło zasilania prądem zmiennym i tyle tanio i skutecznie.Koszt wykonania samego modułu to jakieś 7-8zł można sobie to smontować w pająku i zalać żywicą albo na płytce uniwersalnej albo sobie narysować mazakiem na płytce połączenia jak na rysunku i wlutować w płytkę.

Ważne ! Czasem niebieski i czerwony przewód trzeba zamienić miejscami .Czasem również przewody z czujnika trzeba zamienić bo jeden przewód z czujnika połączyć trzeba oczywiście z masą a drugi z naszym CDI co jest narysowane ,więc w razie czego ten od masy dajemy do w impulsu w naszym module a ten co był impulsem podłączamy do masy, nie ma sensu tłumaczyć dlaczego.Po prostu jak nie zatrybi to przekładamy przewody .


Ps.To zadziała z każdym 1 cylindrowym dwutaktem kwestia tylko mocowania czujnika tak by się dało go ustawiać.

A na koniec inny motoplat to praktycznie to samo

http://imageshack.us/f/69/cdi.png/

wyzwalanie - podłączamy czujnik
ładowanie CDI to wiadomo - ok 300v
masa - tego nie trzeba tłumaczyć

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: @ndi.pl » 2011-05-15, 20:04

Wszystko nawet widzę fajnie pięknie ... Pomysł dobry, ale...
Montują teraz ludzie iskrowniki z chińskich skuterków bo:
*12V cała instalacja
*większa moc iskrownika np.: do 90W a nie 28W
*i żeby mieć CDI

Dwa pierwsze argumenty też nie zwykle ważne
Początkujący motórzysta .... ;D

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 20:19

@ndi.pl pisze:Wszystko nawet widzę fajnie pięknie ... Pomysł dobry, ale...
Montują teraz ludzie iskrowniki z chińskich skuterków bo:
*12V cała instalacja
*większa moc iskrownika np.: do 90W a nie 28W
*i żeby mieć CDI

Dwa pierwsze argumenty też nie zwykle ważne
Są tacy co kupują CDI specjalnie do wsk za 200-300zł.

Jak masz magnesik neodymowy za 3-4zł dowolną cewkę butelkową i wolną cewkę od świateł + 7zł na części modułu to masz bezstykowy zapłon za 10zł wystarczy przeszukać swoją graciarnie w warsztacie cewkę zapłonową można na jakimś złomie za darmo albo za przysłowiowe 2 zł dostać.A jak włożysz LEDY do tyłu i kierunków to prądu nie zabraknie.

Ps.Wystarczy głupi magnesik przykleić i przykręcić na kawałku blaszki czujnik a nawet cewkę z przekaźnika , działa i prawie nic nie kosztuje nie trzeba całego statoru mocować ani przerabiać zamocowania koła magnesowego i innych cudów robić.

Poza tym te chińskie moduły zapłonowe są zrobione z takiego G-wna że szok ! Jak do naszego modułu zastosujemy radiatorek aluminiowy na tyrystor to mamy niezniszczalny moduł nie to co te chińskie cewko-moduły zalewane plastikiem z mikroskopijną cewką zapłonową co zaraz przebicia dostanie.Tutaj wiemy co mamy a w razie czego naprawimy za 2-3zł cały moduł !!!

Wszystko można kupić! Tylko ze cały pic polega na tym żeby to zrobić samemu za cenę paczki fajek ! A poza tym ten moduł NIE MA ŻADNEJ BLOKADY silnik może się kręcić choćby do 30.000 obrotów !! A 12v pradnicę w wsk125 większej mocy można mieć kosztem jeszcze jednej cewki świetlnej paru diód prostowniczych i parunastu metrów drutu nawojowego !! Jak chcesz to mogę Ci powiedzieć jak to zrobić moc prądnicy przy tym znacznie wzrośnie a przeróbka jest prosta jak drut !

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: rafalgb » 2011-05-15, 22:19

no i jakie to proste :)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 22:24

No bo zapłon CDI ze stałym kątem zapłonu to nie jest bardzo skomplikowana sprawa, dziś takie coś w każdej kosiarce czy pile spalinowej siedzi.

Ps.Można w środku magnes i czujnik założyć w magnecie ale wiecej z tym roboty i trzeba zniszczyć nieodwracalnie krzywkę w kole magnesowym.

heh dopiero teraz zobaczyłem
@ndi.pl pisze:Wszystko nawet widzę fajnie pięknie ... Pomysł dobry, ale...
Montują teraz ludzie iskrowniki z chińskich skuterków bo:
..... *i żeby mieć CDI
A to co ja przedstawiłem to co to jest ??? Przecież to co przedstawiłem to zapłon CDI zasilany napięciem przemiennym tzw. AC-CDI W tych skuterowych zapłonach zasada jest ta sama tyle że wszystko jest na 12v i jest w nich zawarta trochę większej mocy pradnica ale za to wszystko jest z byle czego i syfiastej jakości, jak się moduł zepsuje albo cewka która ładuje moduł to tylko wymiana wchodzi w grę bo nie idzie tego naprawić.A tutaj wymieniasz sobie tyrystor jak padnie nic więcej zepsuć się nie może .
Ostatnio zmieniony 2011-05-15, 23:03 przez volksturm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: rafalgb » 2011-05-15, 22:55

no tak tu mamy prosty przykład a co z dc cdi z zasilania z aq a nie z cewki ac jak to sie ma do bateryjnego??
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: @ndi.pl » 2011-05-16, 12:30

@ndi.pl pisze:Wszystko nawet widzę fajnie pięknie ... Pomysł dobry, ale...
Montują teraz ludzie iskrowniki z chińskich skuterków bo:
..... *i żeby mieć CDI
A to co ja przedstawiłem to co to jest ??? Przecież to co przedstawiłem to zapłon CDI zasilany napięciem przemiennym tzw. AC-CDI W tych skuterowych zapłonach zasada jest ta sama tyle że wszystko jest na 12v i jest w nich zawarta trochę większej mocy pradnica ale za to wszystko jest z byle czego i syfiastej jakości, jak się moduł zepsuje albo cewka która ładuje moduł to tylko wymiana wchodzi w grę bo nie idzie tego naprawić.A tutaj wymieniasz sobie tyrystor jak padnie nic więcej zepsuć się nie może .[/quote]


Wszystko nawet widzę fajnie pięknie ... Pomysł dobry, ale...
Montują teraz ludzie iskrowniki z chińskich skuterków bo:
*12V cała instalacja
*większa moc iskrownika np.: do 90W a nie 28W
*i żeby mieć CDI
Dwa pierwsze argumenty też nie zwykle ważne

Dwa pierwsze argumenty też nie zwykle ważne

Czytanie ze zrozumieniem nie boli

Choć i podkreślam że pomysł fajny
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
marian6666
Posty: 120
Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang
Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: marian6666 » 2011-05-16, 13:06

@ndi.pl pisze: Dwa pierwsze argumenty też niezwykle ważne
Dwa pierwsze argumenty też niezwykle ważne
Wg mnie to tak sie to powinno pisać...
Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-16, 13:11

rafalgb pisze:no tak tu mamy prosty przykład a co z dc cdi z zasilania z aq a nie z cewki ac jak to sie ma do bateryjnego??
bateryjne zrobisz sobie na module z jakiegoś auta , szczególnie jak masz instalację 12v , możesz ten zapłon podpiąć bezp. pod prądnicę przed prostownikiem tam też jest zmienne napięcie.

Jak ktoś ma na zbyciu 3 cewki świetlne do wsk drut nawojowy o odp. średnicy 3 diody prostownicze lutownicę i chęci to uzyska prądnicę 3 fazową o mocy ok 55-60W zapłon można zasilić z 12v zmiennego sam zapłon nie zużyje więcej jak 2-3W mocy więc zostanie nam przynajmniej 50W na światła , to prawie 2 razy więcej niż oferuje oryg instalacja w wsk125.Oczywiście wtedy trzeba zasilać światła prosto z akumulatora .

To co ja zamieściłem to nie jest żaden "prosty przykład" to normalny kompletny zapłon CDI bezstykowy te "kupne" działają tak samo tam też jest parę elementów na krzyż tylko tego nie widać bo moduły są pozalewane , to co widzicie na tych fotach to dokładnie to co znajduje się szczelnie zalane tworzywem w MOTOPLACIE .


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/073 ... 38b1a.html

tu jest WSZYSTKO co potrzeba a dokładny opis w 1 poście, zapłon może być zasilany dowolnym napięciem zmiennym trzeba dobrać tylko odp. cewkę butelkową i transformator .

Tłumacząc jeszcze inaczej i dogłębniej jest to motoplat porozkładany na poszczególne bloki osobno zreazlizowany w praktyce za pomocą podzespołów które niemal każdy z nas może zdobyć w cenie przysłowiowej paczki papierosów.Zapłon taki będzie trwały bo w zapłonie typu motoplat znajduje się cewka łądująca moduł o śmiesznie małej mocy i cienkich uzwojeniach cewka zapłonowa jest małej mocy i zostala zintegrowana z modułem co nie pozwala na naprawę.Jak zstosujecie mały 5W transformator "zalewany " a elektronikę zalejecie klejem epoksydowym typu distal to ten moduł wytrzyma wszystko .

Po prostu trzeba ruszyć tyłek przeszukać swoje graciarnie kupić w sklepie elketronicznym magnesik neodymowy za 2-3zł i części na moduł za kolejne 7zł zrobić przetestować i wtedy narzekać - choć nie wiem na co tu narzekać dostaliście receptę na zapłon CDI w cenie 3 dobrych piw.

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: wskmaniak » 2011-05-16, 16:37

na dniach postaram sie zdobyc elementy i zakładac do jawy 50
UNIA TARNÓW

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-16, 17:22

W jawie masz już cewkę niskiego napięcia dającą 8v możesz ją użyć , zamiast krzywki dorób wałeczek z aluminium albo nawet jakiegoś tworzywa sztucznego czy tekstolitu i wciśnij w miejsce gdzie była krzywka czujnik zaczepisz bez problemu gdzie trzeba.

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: WSK M06 B3 KOS i WSK M21W2
CZ350
Lokalizacja: Brzesko
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: wskmaniak » 2011-05-16, 17:49

A jak to sie ma w wsk175?
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: rafalgb » 2011-05-16, 18:10

do wsk 175 tego nie zastosujesz bo tam masz prąd stały na zapłonie czyli transformator nie będzie działał!!!
ja w swojej będę próbował zrobić system bosha z golfa II już wszystkie potrzebne elementy mam tylko motor jeszcze nie złożony :(
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: wujcio » 2011-05-16, 18:16

a czy przypadkiem nie wystarczy zastosować modułu od poloneza i zamiast przerywacza zamontować ten czujnik ze skutera?
ładowanie cewki WN masz tyrystorem w module zapłonowym całe zasilanie idzie z aq.

zawsze można też jedną cewkę poświęcić na CDI jest ich sporo ;)

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-16, 18:19

rafalgb pisze:do wsk 175 tego nie zastosujesz bo tam masz prąd stały na zapłonie czyli transformator nie będzie działał!!!
ja w swojej będę próbował zrobić system bosha z golfa II już wszystkie potrzebne elementy mam tylko motor jeszcze nie złożony :(
I po co gadasz jak nie wiesz i w błąd wprowadzasz !! Wystarczy się wpiąć przed mostek prostowniczy wprost do pradnicy i bez problemu zadziała , nie wiem tylko czy w przypadku alternatora nie będzie wprowadzało jakichś zakłóceń do wzbudzenia ale tam gdzie jest alternator tam zwykle jest instalacja 12v a wtedy moduł z poloneza albo skody favorit załatwia sprawę.

http://www.youtube.com/watch?v=g0YGvxMj17U

tu macie dowód że to działa ! Oczywiście iskra jest tu skromna bo dynamo ma mało mocy a on kręci powoli paluchami tym dynamem .Iskra skacze jak chce - bo tutaj przecież jako impuls wyzwalający wykorzystywane są właśnie losowe obroty dynama :-).Jak zasilicie to z prądnicy czy magneta to iskra będzie z samego kabla skakać nawet na 2centymetry.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: Wojtek » 2011-05-16, 18:22

Chciałbym prosić o wyjaśnienie jeszcze jednej konfiguracji. Mam CZ cross 380 z klasycznym zapłonem. Są tam dwie cewki i koło magnesowe, przerywacz, kondensator i cewka zapłonowa. Od dłuższego czasu planuję montaż motoplatu. Na obecnym etapie mam sprawny cewko-moduł ale stojan trochę nawala. Trafiwszy na ten temat przyszło mi na myśl żeby odpuścić sobie montaż oryginalnego stojanu, którego pewnie jeszcze trochę bym poszukał aż trafiłbym na sprawny, i samemu zbudować sobie jakiś impulsator, który pracowałby razem z oryginalnym cewko-modułem.

Póki co rozumiem to tak: na czopie wału zamocuje magnesik zaś na płytce zapłonu czujnik indukcyjny. Jeden przewód od czujnika prowadzić należy do masy zaś drugi do wtyku cewko-modułu.
Odnośnie cewki zasilającej to oba jej bieguny prowadzę do pierwotnego uzwojenia transformatora. Jeden koniec uzwojenia wtórnego podłączam do masy zaś drugi do drugiego wtyku cewkomodułu.

Czy w tym pomyśle jest jakiś błąd? Naszkicowałem schemat, tak jak ja go widzę. Dodam że wykonałem już ten testowych układ z dynamem rowerowym i transformatorem z ładowarki telefonu. Wykonałem go jednak trochę w ciemno. Nie bardzo rozumiem te obejścia pomiędzy uzwojeniami transformatora. Przypuszczam że chodzi tu o wspólną funkcję zasilania i wyzwalania poprzez dynamo. Czy przy oddzielnym zasilaniu i oddzielnym wyzwalaniu będzie to działać według mojego schematu?

Na moim rysunku czujnik jest symboliczny a kropka to magnesik pracujący z czujnikiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-16, 18:34

wujcio pisze:a czy przypadkiem nie wystarczy zastosować modułu od poloneza i zamiast przerywacza zamontować ten czujnik ze skutera?
ładowanie cewki WN masz tyrystorem w module zapłonowym całe zasilanie idzie z aq.

zawsze można też jedną cewkę poświęcić na CDI jest ich sporo ;)
Moduły zapłonowe z samochodem SĄ ZAWSZE TYPU DC-CDI i to na 12v co prawda niektóre działają i na 6v ale to jest loteria trzeba dobrze trafić.Czyli nie nadają się do zasilania bez instalacji akumulatorowej 12v, poza tym niektóre nowsze moduły samochodowe są wyzwalana przez czujnik halla a nie indukcyjny, zaś w tanich skuterkach jest w 99% indukcyjny.

Ten moduł co zaprezentowałem chodzi na zasadzie motoplatu nie potrzebuje w ogóle żadnego akumulatora, koszt jego wykonania to aż parę złotych polskich bo sam transformatorek można wybebeszyć bez problemu z jakiegoś sprzętu rtv przeznaczonego na śmietnik.

Wojtku te "obejścia" na transformatorze są po to żeby losowe najmocniejsze momenty obrotu dynamem wykorzystać jako impuls wyzwalający - to tak tylko dla testu jak sam zauważyłeś.
Jeśli posłużysz się cewkomodułem motoplatu to powinno działać ok.Podłącz wysokie napięcie które uzyskasz z transformatora jako ładowanie tego cewkomodułu impuls z czujnika indukcyjnego do styku który odpowiada za wyzwalanie iskry drugi przewód czujnika do masy i będzie działać, być może będziesz musiał zamienić miejscami przewody czujnika czyli sygnał z masą.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: wujcio » 2011-05-16, 18:37

volksturm pisze:
wujcio pisze:a czy przypadkiem nie wystarczy zastosować modułu od poloneza i zamiast przerywacza zamontować ten czujnik ze skutera?
ładowanie cewki WN masz tyrystorem w module zapłonowym całe zasilanie idzie z aq.

zawsze można też jedną cewkę poświęcić na CDI jest ich sporo ;)
Moduły zapłonowe z samochodem SĄ ZAWSZE TYPU DC-CDI i to na 12v co prawda niektóre działają i na 6v ale to jest loteria trzeba dobrze trafić.Czyli nie nadają się do zasilania bez instalacji akumulatorowej 12v, poza tym niektóre nowsze moduły samochodowe są wyzwalana przez czujnik halla a nie indukcyjny, zaś w tanich skuterkach jest w 99% indukcyjny.

Ten moduł co zaprezentowałem chodzi na zasadzie motoplatu nie potrzebuje w ogóle żadnego akumulatora, koszt jego wykonania to aż parę złotych polskich bo sam transformatorek można wybebeszyć bez problemu z jakiegoś sprzętu rtv przeznaczonego na śmietnik.
Wiem że te od samochodu są DC-CDI właśnie interesuje mnie czy da się taki czujnik indukcyjny podpiąć do modułu np GL-100 albo GL-200 które działają ze zwykłym przerywaczem

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: Wojtek » 2011-05-16, 18:41

Dzięki, będę próbował. Mam jeszcze pytanie odnośnie odprowadzania ciepła. Czy podczas długotrwałej pracy taki transformatorek będzie się nagrzewał czy można go razem z diodami zalać żywicą? Zależy mi na żywotności tego rozwiązania a w CZ 380 nic co delikatne nie ma szans przetrwać choćby jednej jazdy.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Uniwersalny El. zapłon bezstykowy z użyciem "magneta"

Post autor: volksturm » 2011-05-16, 18:52

Ze względu na konstrukcję niektóre moduły przystosowane do współpracy z przerywaczem działają z czujnikiem indukcyjnym ale nie wszystkie - musisz sprawdzić co nie jest trudne albo zadziała albo nie :-) Natomiast musisz być pewny że czujnik który masz jest czujnikiem indukcyjnym a nie czujnikiem halla albo optycznym !!! Czujnik indukcyjny to zwykła malutka cewka na rdzeniu omomierz w dłoń i jak wykaże od kilka omów od ok 2 wzwyż to jest to na 99% czujnik indukcyjny, z czujnikiem halla albo optycznym zaś na 101% nie zadziałają gdyż moduły pod takie czujniki nie posiadają zasilania dla takiego czujnika a nawet gdybyś zasilił je z zewnątrz to moduł taki nie będzie wiedział co z takim sygnałem z czujnika halla albo optycznego zrobić gdyż moduły przeznaczone pod takie czujniki posiadają w sobie już wbudowaną elektronikę która potrafi odbierać impulsy z takiego czujnika.

Popróbuj ! Jednak takie proste moduły które oryg są na przerywacz mogą ale nie muszą działać z czujnikiem indukcyjnym , ale żadnym innym .

Wojtku jeśli nie wsadzisz tam transformatorka o mocy mniejszej jak 3-4W to nie będzie się w ogóle ani trochę grzało, kup taki w szczelnym zalewanym plastikiem wykonaniu - takie jak się bezp. w płytkę wlutowywuje

http://allegro.pl/lispol-transformator- ... 21581.html

takiego typu jak na tej aukcji

Ps.Musisz wiedzieć ile v daje cewka którą chcesz wykorzystać jako ładującą do niej podłączasz nasz transformator jak cewka daje 6v to szukaj trasnformatora 230/4-5v
jeśli tyle co w niektórych małych jawach czyli 8v to wtedy 230/6v jak 12v to 230/9-10,5v chodzi o taką przekladnię transformatora żeby uzyskać na średnich obrotach ok 300v nap. zmiennego.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości