Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2011-06-24, 21:51

Założyłem gaźnik z TSki do WSK 175 (nowy) i mam taki problem, że strasznie zalewa silnik.

Motocykl pali praktycznie od pierwszego buta, od razu po założeniu gaźnika. Po dodaniu gazu wszystko jest ok przez 30 sek.

Później wyraźnie słychać po dodaniu gazu, lekkie dławienie, które dopiero czuć po wrzuceniu biegu i próbie jazdy, praktycznie nie da się jechać, strasznie kopci i się dławi, a nawet gaśnie przy próbie ruszenia. Świeca zalana. Iglica na samym dole, dysze sprawdzałem są niemal identyczne jak w takim samym gaźniku tylko, że z epoki (ale jest zużyty). Dysza główna jest ciut większa niż ta oryginalna ze starego gaźnika TS (w starym jest 90). Próbowałem ją wymienić ale niestety się nie da się bo ten nowy gaźnik ma inne gwinty niż stary.

Na początku podejrzewałem lewe powietrze króciec - gaźnik bądź pływak który za późno odcina dopływ paliwa.

Łączenie uszczelniłem wydaje mi się najlepiej jak się dało, a blaszkę w pływaku dość znacznie podgiąłem.

Przed chwilą zrobiłem drugą próbę
, jest trochę lepiej, motocykl jakoś się człapie ale i tak ledwo jedzie, kopci trochę mniej. Po jakimś czasie zaczyna nawet momentami ciemniej trochę kopcić ale przecież nie mógł się uszkodzić simmering na wale tylko od zmiany gaźnika hehe :) Mimo to dalej jest nie do użytku.

Jutro pójdę i jeszcze mocniej podegnę tę blaszkę w pływaku.

Ale może moje myślenie idzie w złą stronę, trochę nerwów przy tym już straciłem, ma ktoś jeszcze jakieś nowe sugestie??

Gaźnik nie jest wyregulowany jak należy bo przez to zalewanie nie da się go wyregulować, nawet niewyregulowany gaźnik powinien dawać możliwość w miarę normalnej jazdy.

Będę wdzięczny za wszystkie pomysły :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: wujcio » 2011-06-24, 23:18

Ja mam ten gaźnik tylko że właśnie oryginał i mam tam tą dyszę oznaczoną jako 95, motor pali ładnie i wszystko jest ok ale fakt faktem iglica musiała być na samym dole bo inaczej motor nie chciał dobrze chodzić.
Więc jeśli mówisz że Twoja dysza jest większa to już lipa ;/

Całkiem możliwe że te chińskie gaźniki są tak jak te dysze do wsk 175 ;/ rozjechane sporo...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 23:22

Tak jak u mnie różnica między 85 od WSKi, a chińskim 85 była spora!
Gołym okiem było widać różnicę!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: Alien » 2011-06-25, 01:46

Motocykl pali praktycznie od pierwszego buta, od razu po założeniu gaźnika. Po dodaniu gazu wszystko jest ok przez 30 sek.
Jeśli od razu pali jak marzenie to tylko potwierdza fakt, że ma za bogato :)
Cóż można tu poradzić - skoro nie możesz dać mu mniejszej dyszy, to spróbuj dać mu więcej powietrza - ściągnij filtr na początek i popatrz co się będzie działo.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: Stary » 2011-06-25, 09:04

AudioBas pisze:Tak jak u mnie różnica między 85 od WSKi, a chińskim 85 była spora!
Gołym okiem było widać różnicę!
No to przecie pisałem sto razy, żeby nie porównywać dysz różnych producentów :P

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2011-06-25, 21:27

Wymieniłem dysze (główną, rozruchową i biegu jałowego) na oryginalne (90, 70, jałowego bez oznaczenia). Po małych staraniach dało rade je wkręcić, po prostu dysze nagwintowały otwór :) Wykręciłem je z tego starego JIKOVA.

Różnica jest spora, motocyklem da rade już jeździć na średnich i średnio wysokich obrotach. Jednak na niskich obrotach (szczególnie ruszanie) dalej ma tendencje do przygasania i się dławi, przed ruszeniem trzeba go wkręcić na obroty. No i kopci już mniej (ale dalej za dużo). Dalej ma za bogato. Zdjąłem z ciekawości filtr powietrza i bez niego jest trochę lepiej ale nie tak jak być powinno.

Jutro podegnę jeszcze pływak. Może jeszcze jakieś pomysły?


Jako ciekawostkę napiszę, że zamontowałem w nim przepustnice z JIKOVA który ma wytarty korpus, bo się okazało, że ma ona w tym nowym gaźniku mniej luzu niż ta nowa przepustnica która z nim była przy kupnie.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: irek » 2011-06-26, 10:20

A Iglica?? Może jeszcze iglice przełóż i ogólnie wszystko co się da ze starego, nawet pływak. Nowa liczy się głównie przepustnica i korpus bo są bez luzów. Resztę poprzekładaj i zobacz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2011-06-26, 11:11

Iglica jest na samym dole. A pływak to jest tak zaślepiony że nie wiem czy zdołam go wyciągnąć z tego nowego gaźnika.

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: mIcHaL_027 » 2011-06-26, 12:18

A ustawienie zapłonu nic nie da..? Bo mówisz że go przylewa to za późny chyba zapłon jak się nie mylę a jak tak to niech mnie ktoś poprawi bo na zapłonach mało co się znam. Ale jak kiedyś mi zalewało tak mi wsk to wyprzedziłem zapłon i była znaczna poprawa.. Może to zapłon albo ten gaźnik..
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2011-06-26, 15:06

Zapłon ustawiałem na zegarze, na 4,0 mm zaraz pójdę i jeszcze sprawdzę czy nic się nie przestawiło, jak nie to podegnę pływak.

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: mIcHaL_027 » 2011-06-26, 16:08

No, bo usprawnienia wiążą się z ciągłymi próbami i nerwami.. Maciek musisz to zrobić i tutaj wszystko opisać do końca, wtedy będę mógł to dobrze u siebie zapatentować.. ;-)
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

radek175
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-17, 13:39
GG: 0
Moje maszyny: Suzuki rg 80
WSK 175
MZ 250 cross
Lokalizacja: gorlice
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: radek175 » 2011-07-26, 15:52

ja mam ten gaźnik w wsk 175 i miałem problem że ie trzymał wolnych i czasami przyduszało na dużym gazie na biegach. dałem iglice na najnizsza zapinke i srube boczna niemal do końca i teraz chodzi dobrze pali z pierwszego

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-04-07, 15:28

I jak sprawa się wyjaśniła?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

marian
Posty: 37
Rejestracja: 2011-09-13, 20:13
GG: 11702713
Moje maszyny: Jawa 350TS
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: marian » 2012-04-07, 22:02

ja mam TSkę i jestem też na forum jawacz i powiem ci ze jeżeli masz nowy gażnik to możesz go wywalic na smieci najlepiej kup oryginalny nie zuzyty bo tego nie ustawisz za cholere

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: 35C2S1P » 2012-04-08, 17:52

Przede wszystkim kolega zapomniał o jednej rzeczy: Musisz ustawić poziom pływaka na 11mm inaczej będzie zalewać. Musisz z tym pokombinować, bo jak tego nie ustawisz to będzie się działo jak teraz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-05-18, 23:57

35C2S1P pisze:Przede wszystkim kolega zapomniał o jednej rzeczy: Musisz ustawić poziom pływaka na 11mm inaczej będzie zalewać. Musisz z tym pokombinować, bo jak tego nie ustawisz to będzie się działo jak teraz.
Możesz opisać bardziej tą poradę?
Jak to się ustawia?
11mm, względem czego?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: auriol77 » 2012-05-19, 07:53

Pewnie tak jak w każdym gaźniku podginasz pływak. Co do 11 milimetrów do domyślam się ,że chodzi o poziom od górnej krawędzi komory pływakowej (tzn. 11mm ma brakować do zapełnienia całkowitego) Sprawdzić to chyba da się tylko przez odkręcanie komory kiedy gaźnik już się napełni.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-05-19, 09:33

auriol77 pisze:Sprawdzić to chyba da się tylko przez odkręcanie komory kiedy gaźnik już się napełni.
Mam jedno zasadnicze pytanie.
Jak gaźnik się napełni i odkręcę komorę to i tak wleci mi tam paliwo, które było w wężyku (lub jeżeli ściągnę wężyk wleci to co było ponad zaworkiem)...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: Johnny » 2012-05-19, 15:17

W przypadku jawoskiego gaźnika od lat toczy się spór czy podana w instrukcji odległość lustra benzyny od krawędzi podana jest przy założeniu komory pływakowej na gaźnik czy po zdjęciu - różnica jest w wyporze pływaków :!: Dodatkowo w w komorze pływakowej jest słupek - niektóre teorie mówię, że po zdjęciu komory z gaźnika do wysokości słupka ma sięgać paliwo. Za mojej aktywnej bytności na forum jawy nikt nie rozwiązał tego problemu, aczkolwiek może teraz już wiadomo jak to mam być :)

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175

Post autor: 35C2S1P » 2012-05-20, 00:00

Jak będzie audio na zlocie to kolega ze mną co będzie na TS powie Ci jak ustawić taki gaźnik.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości