Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Założyłem gaźnik z TSki do WSK 175 (nowy) i mam taki problem, że strasznie zalewa silnik.
Motocykl pali praktycznie od pierwszego buta, od razu po założeniu gaźnika. Po dodaniu gazu wszystko jest ok przez 30 sek.
Później wyraźnie słychać po dodaniu gazu, lekkie dławienie, które dopiero czuć po wrzuceniu biegu i próbie jazdy, praktycznie nie da się jechać, strasznie kopci i się dławi, a nawet gaśnie przy próbie ruszenia. Świeca zalana. Iglica na samym dole, dysze sprawdzałem są niemal identyczne jak w takim samym gaźniku tylko, że z epoki (ale jest zużyty). Dysza główna jest ciut większa niż ta oryginalna ze starego gaźnika TS (w starym jest 90). Próbowałem ją wymienić ale niestety się nie da się bo ten nowy gaźnik ma inne gwinty niż stary.
Na początku podejrzewałem lewe powietrze króciec - gaźnik bądź pływak który za późno odcina dopływ paliwa.
Łączenie uszczelniłem wydaje mi się najlepiej jak się dało, a blaszkę w pływaku dość znacznie podgiąłem.
Przed chwilą zrobiłem drugą próbę, jest trochę lepiej, motocykl jakoś się człapie ale i tak ledwo jedzie, kopci trochę mniej. Po jakimś czasie zaczyna nawet momentami ciemniej trochę kopcić ale przecież nie mógł się uszkodzić simmering na wale tylko od zmiany gaźnika hehe Mimo to dalej jest nie do użytku.
Jutro pójdę i jeszcze mocniej podegnę tę blaszkę w pływaku.
Ale może moje myślenie idzie w złą stronę, trochę nerwów przy tym już straciłem, ma ktoś jeszcze jakieś nowe sugestie??
Gaźnik nie jest wyregulowany jak należy bo przez to zalewanie nie da się go wyregulować, nawet niewyregulowany gaźnik powinien dawać możliwość w miarę normalnej jazdy.
Będę wdzięczny za wszystkie pomysły
Motocykl pali praktycznie od pierwszego buta, od razu po założeniu gaźnika. Po dodaniu gazu wszystko jest ok przez 30 sek.
Później wyraźnie słychać po dodaniu gazu, lekkie dławienie, które dopiero czuć po wrzuceniu biegu i próbie jazdy, praktycznie nie da się jechać, strasznie kopci i się dławi, a nawet gaśnie przy próbie ruszenia. Świeca zalana. Iglica na samym dole, dysze sprawdzałem są niemal identyczne jak w takim samym gaźniku tylko, że z epoki (ale jest zużyty). Dysza główna jest ciut większa niż ta oryginalna ze starego gaźnika TS (w starym jest 90). Próbowałem ją wymienić ale niestety się nie da się bo ten nowy gaźnik ma inne gwinty niż stary.
Na początku podejrzewałem lewe powietrze króciec - gaźnik bądź pływak który za późno odcina dopływ paliwa.
Łączenie uszczelniłem wydaje mi się najlepiej jak się dało, a blaszkę w pływaku dość znacznie podgiąłem.
Przed chwilą zrobiłem drugą próbę, jest trochę lepiej, motocykl jakoś się człapie ale i tak ledwo jedzie, kopci trochę mniej. Po jakimś czasie zaczyna nawet momentami ciemniej trochę kopcić ale przecież nie mógł się uszkodzić simmering na wale tylko od zmiany gaźnika hehe Mimo to dalej jest nie do użytku.
Jutro pójdę i jeszcze mocniej podegnę tę blaszkę w pływaku.
Ale może moje myślenie idzie w złą stronę, trochę nerwów przy tym już straciłem, ma ktoś jeszcze jakieś nowe sugestie??
Gaźnik nie jest wyregulowany jak należy bo przez to zalewanie nie da się go wyregulować, nawet niewyregulowany gaźnik powinien dawać możliwość w miarę normalnej jazdy.
Będę wdzięczny za wszystkie pomysły
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Ja mam ten gaźnik tylko że właśnie oryginał i mam tam tą dyszę oznaczoną jako 95, motor pali ładnie i wszystko jest ok ale fakt faktem iglica musiała być na samym dole bo inaczej motor nie chciał dobrze chodzić.
Więc jeśli mówisz że Twoja dysza jest większa to już lipa ;/
Całkiem możliwe że te chińskie gaźniki są tak jak te dysze do wsk 175 ;/ rozjechane sporo...
Więc jeśli mówisz że Twoja dysza jest większa to już lipa ;/
Całkiem możliwe że te chińskie gaźniki są tak jak te dysze do wsk 175 ;/ rozjechane sporo...
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4114
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Tak jak u mnie różnica między 85 od WSKi, a chińskim 85 była spora!
Gołym okiem było widać różnicę!
Gołym okiem było widać różnicę!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Jeśli od razu pali jak marzenie to tylko potwierdza fakt, że ma za bogatoMotocykl pali praktycznie od pierwszego buta, od razu po założeniu gaźnika. Po dodaniu gazu wszystko jest ok przez 30 sek.
Cóż można tu poradzić - skoro nie możesz dać mu mniejszej dyszy, to spróbuj dać mu więcej powietrza - ściągnij filtr na początek i popatrz co się będzie działo.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
No to przecie pisałem sto razy, żeby nie porównywać dysz różnych producentówAudioBas pisze:Tak jak u mnie różnica między 85 od WSKi, a chińskim 85 była spora!
Gołym okiem było widać różnicę!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Wymieniłem dysze (główną, rozruchową i biegu jałowego) na oryginalne (90, 70, jałowego bez oznaczenia). Po małych staraniach dało rade je wkręcić, po prostu dysze nagwintowały otwór Wykręciłem je z tego starego JIKOVA.
Różnica jest spora, motocyklem da rade już jeździć na średnich i średnio wysokich obrotach. Jednak na niskich obrotach (szczególnie ruszanie) dalej ma tendencje do przygasania i się dławi, przed ruszeniem trzeba go wkręcić na obroty. No i kopci już mniej (ale dalej za dużo). Dalej ma za bogato. Zdjąłem z ciekawości filtr powietrza i bez niego jest trochę lepiej ale nie tak jak być powinno.
Jutro podegnę jeszcze pływak. Może jeszcze jakieś pomysły?
Jako ciekawostkę napiszę, że zamontowałem w nim przepustnice z JIKOVA który ma wytarty korpus, bo się okazało, że ma ona w tym nowym gaźniku mniej luzu niż ta nowa przepustnica która z nim była przy kupnie.
Różnica jest spora, motocyklem da rade już jeździć na średnich i średnio wysokich obrotach. Jednak na niskich obrotach (szczególnie ruszanie) dalej ma tendencje do przygasania i się dławi, przed ruszeniem trzeba go wkręcić na obroty. No i kopci już mniej (ale dalej za dużo). Dalej ma za bogato. Zdjąłem z ciekawości filtr powietrza i bez niego jest trochę lepiej ale nie tak jak być powinno.
Jutro podegnę jeszcze pływak. Może jeszcze jakieś pomysły?
Jako ciekawostkę napiszę, że zamontowałem w nim przepustnice z JIKOVA który ma wytarty korpus, bo się okazało, że ma ona w tym nowym gaźniku mniej luzu niż ta nowa przepustnica która z nim była przy kupnie.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
A Iglica?? Może jeszcze iglice przełóż i ogólnie wszystko co się da ze starego, nawet pływak. Nowa liczy się głównie przepustnica i korpus bo są bez luzów. Resztę poprzekładaj i zobacz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Iglica jest na samym dole. A pływak to jest tak zaślepiony że nie wiem czy zdołam go wyciągnąć z tego nowego gaźnika.
- mIcHaL_027
- Posty: 188
- Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
- GG: 5187115
- Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
- Lokalizacja: Kamienowola
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
A ustawienie zapłonu nic nie da..? Bo mówisz że go przylewa to za późny chyba zapłon jak się nie mylę a jak tak to niech mnie ktoś poprawi bo na zapłonach mało co się znam. Ale jak kiedyś mi zalewało tak mi wsk to wyprzedziłem zapłon i była znaczna poprawa.. Może to zapłon albo ten gaźnik..
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Zapłon ustawiałem na zegarze, na 4,0 mm zaraz pójdę i jeszcze sprawdzę czy nic się nie przestawiło, jak nie to podegnę pływak.
- mIcHaL_027
- Posty: 188
- Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
- GG: 5187115
- Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
- Lokalizacja: Kamienowola
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
No, bo usprawnienia wiążą się z ciągłymi próbami i nerwami.. Maciek musisz to zrobić i tutaj wszystko opisać do końca, wtedy będę mógł to dobrze u siebie zapatentować..
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2011-07-17, 13:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Suzuki rg 80
WSK 175
MZ 250 cross - Lokalizacja: gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
ja mam ten gaźnik w wsk 175 i miałem problem że ie trzymał wolnych i czasami przyduszało na dużym gazie na biegach. dałem iglice na najnizsza zapinke i srube boczna niemal do końca i teraz chodzi dobrze pali z pierwszego
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4114
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
I jak sprawa się wyjaśniła?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2011-09-13, 20:13
- GG: 11702713
- Moje maszyny: Jawa 350TS
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
ja mam TSkę i jestem też na forum jawacz i powiem ci ze jeżeli masz nowy gażnik to możesz go wywalic na smieci najlepiej kup oryginalny nie zuzyty bo tego nie ustawisz za cholere
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Przede wszystkim kolega zapomniał o jednej rzeczy: Musisz ustawić poziom pływaka na 11mm inaczej będzie zalewać. Musisz z tym pokombinować, bo jak tego nie ustawisz to będzie się działo jak teraz.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4114
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Możesz opisać bardziej tą poradę?35C2S1P pisze:Przede wszystkim kolega zapomniał o jednej rzeczy: Musisz ustawić poziom pływaka na 11mm inaczej będzie zalewać. Musisz z tym pokombinować, bo jak tego nie ustawisz to będzie się działo jak teraz.
Jak to się ustawia?
11mm, względem czego?
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Pewnie tak jak w każdym gaźniku podginasz pływak. Co do 11 milimetrów do domyślam się ,że chodzi o poziom od górnej krawędzi komory pływakowej (tzn. 11mm ma brakować do zapełnienia całkowitego) Sprawdzić to chyba da się tylko przez odkręcanie komory kiedy gaźnik już się napełni.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4114
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Mam jedno zasadnicze pytanie.auriol77 pisze:Sprawdzić to chyba da się tylko przez odkręcanie komory kiedy gaźnik już się napełni.
Jak gaźnik się napełni i odkręcę komorę to i tak wleci mi tam paliwo, które było w wężyku (lub jeżeli ściągnę wężyk wleci to co było ponad zaworkiem)...
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
W przypadku jawoskiego gaźnika od lat toczy się spór czy podana w instrukcji odległość lustra benzyny od krawędzi podana jest przy założeniu komory pływakowej na gaźnik czy po zdjęciu - różnica jest w wyporze pływaków Dodatkowo w w komorze pływakowej jest słupek - niektóre teorie mówię, że po zdjęciu komory z gaźnika do wysokości słupka ma sięgać paliwo. Za mojej aktywnej bytności na forum jawy nikt nie rozwiązał tego problemu, aczkolwiek może teraz już wiadomo jak to mam być
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Gaźnik JAWA TS dla WSK 175
Jak będzie audio na zlocie to kolega ze mną co będzie na TS powie Ci jak ustawić taki gaźnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości