WSK RT

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

WSK RT

Post autor: pawe86 » 2011-06-25, 09:32

Witam, w ostatnim czasie zbudowałem WSKę do wyścigów, można śledzić wszystko na innym fomum:

http://forum.bikersplace.pl/forum/viewt ... 5585#p5585

zapraszam

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: AudioBas » 2011-06-25, 09:46

Widzę, że poważne modyfikacje się szykują!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Alien » 2011-06-25, 10:57

Bardzo podobają mi się Wasze laminaty, mógłbyś napisać coś więcej na temat tej masy do nakładania?

ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego? :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Savier » 2011-06-25, 11:53

Dlaczego polerowaliście kanał dolotowy i gaźnik?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: irek » 2011-06-25, 11:56

To teoretycznie zwiększa prędkość powietrza zasysanego co przekłada się na jego większą ilość ponieważ można go więcej zassać w tej samej jednostce czasu.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

termin21

Re: WSK RT

Post autor: termin21 » 2011-06-25, 13:35

Projekt fajny ,ale to mimo wszystko reepilka budowana na "jednoramówce"... Moze owiewka jej doda charakteru

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: pawe86 » 2011-06-25, 23:34

ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego?


jest to projekt finansowany z własnych środków oraz sponsorów głównym jest bikersplace.pl uczelnia nie jest ze względu na prawo do własności pojazdu(należałby do uczelni)

Dlaczego polerowaliście kanał dolotowy i gaźnik?-chyba juz wszystko jasne:)

co do owiewki to jeszcze się okaże

udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru. dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.:)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Szczepan » 2011-06-26, 00:00

Dla mnie błędem jest użycie fabrycznego gaźnika i zapłonu.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: wujcio » 2011-06-26, 00:29

pawe86 pisze: udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru.
Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Alien » 2011-06-26, 01:27

dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.:)
Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście :) przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać.

Ponawiam pytanie odnośnie laminatów.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: wujcio » 2011-06-26, 09:35

Alien pisze:
dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.:)
Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście :) przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać.

Ponawiam pytanie odnośnie laminatów.
Całkowicie się z tym zgadzam komora spalania jest za mała i przez to za duży CR

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: pawe86 » 2011-06-26, 10:57

"Dla mnie błędem jest użycie fabrycznego gaźnika i zapłonu. "

im więcej fabryki tym lepsza zabawa, zawsze można kupić R1 i będzie jechać szybciej. Chodzi o sprawdzenie siebie i naukę.

"Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał

"Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście :) przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać"

tak ale na nie ulepszanym silniku też występowało spalanie detonacyjne, powodem było ciśnienie sprężania wywołane falą odbicia z dyfuzora, przynajmniej tak mi się wydaje. Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.

laminat to jest po prostu żywica poliestrowa i włókno szklane można to kupić nawet na allegro za jakieś 10pln za litr i włókno podobnie za 1m^2

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Alien » 2011-06-26, 11:14

Hmm..4 bary to trochę padaka, dało się to w ogóle zapalić z kopa?
Pod jakie obroty macie zestrojony ten dyfuzor?
Jeśli koniecznie zostaje pegaz to przydałoby się go rozwiercić deko i automatycznie większą dysze bo nie bedzie czym nakarmić silnika.

Dzięki za info o żywicy.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: wujcio » 2011-06-26, 11:51

pawe86 pisze: "Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał
To ładne osiągnięcie.
Dla ciekawości mogę powiedzieć że mój seryjny silnik (tak samo seryjne przełożenia oraz nieszczelna głowica i kolanko ;) ) leciał maksymalnie według pomiarów gps 100 km/h -na liczniku było 125km/h ;).

Życzę powodzenia w projekcie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Muciek » 2011-06-26, 12:35

Na ile masz strojony silnik a na ile dyfuzor? przy jakich obrotach silnik wchodzi w rezonans? Taki plan głowicy wg mnie jest bezsensu przy tak lipnych tłokach poza tym przekraczanie stopnia sprężania 11:1 też. Pisałeś tam coś o zapłonie że Ci nie wyrabia , planujesz jakiś bezstyk? Ja bym ci proponował prze tulejować cylinder na inną konfigurację kanałów, i dopasować inny tłok . 4 bary to malutko fabrycznie chyba jest więcej?A rezo raczej nie powoduje spalania stukowego :D

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: irek » 2011-06-26, 12:40

Fabrycznie stopień sprężania mniejszy niż 7,5 bara świadczy o zużyciu silnika.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: wujcio » 2011-06-26, 12:49

pawe86 pisze:Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.
To jest niemożliwe że masz 4 bary na tej głowicy możliwe że pomiar był źle zrobiony (prawdopodobnie nie da się za dobrze kopnąć ;) )

Może miałeś chciałeś napisać 14 barów?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: Karlicek » 2011-06-26, 13:41

Z tego co zrozumiałem, wspomniane 4 bary dotyczyły nieulepszanego silnika. Więc przy kiepskim stanie silnika i słabym kopnięciu to nawet możliwe ;)
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: wujcio » 2011-06-26, 15:37

No to ciekawe że ja przy swoim seryjnym silniku (nie ulepszanym) mam 9 barów ;]

Awatar użytkownika
pawe86
Posty: 84
Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
GG: 0
Lokalizacja: wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK RT

Post autor: pawe86 » 2011-06-26, 16:30

tak ciśnienie wyniosło 4 bary ze względu na tłok i pierścienie, silnik odpalał na popych i dopiero na obrotach pracował.
dyfuzor był liczony na 6tys obrotów, pozostają kwestie pomiarowe... należałoby sprawdzić działanie i obroty.
Po zmianie tłoka zaczęły się problemy ze spalaniem stukowym, i temp zastosowaliśmy większą dyszę aby ochłodzić tłok paliwem i metanolem jednak wszystko jest w fazie testów . Trzeba jakoś to wszystko zestroić jeszcze i będzie pewnie dużo lepiej. Ciśnienia po zmianie tłoka nie mierzyliśmy, kopka została zdemontowana.


Co do umierania silnika na 4rtym biegu to wydaje mi się ciągle że może to być spalanie stukowe, dyfuzor ma za zadanie za pomocą fali dźwiękowej wtłoczyć mieszankę paliwo powietrze do komory spalanie w momencie gdy już okna płuczące są zamknięte. Powoduje to znaczny wzrost ciśnienia w komorze spalania a to może być przyczyną spalania stukowego. Spalanie stukowe powstaje przy wysokim ciśnieniu gdy cząsteczki trą o siebie tak szybko że zastępuje przeskok iskry i zapłon mieszanki.

dodam jeszcze, że na tłumiku fabrycznym problemu nie ma, na samym kolanku też, zakładasz dyfuzor jest znaczący wzrost mocy ale silnik po przekroczeniu pewnych obrotów zaczyna strasznie hałasować a później się zaciera, albo temp wypala tłok, jutro postaram się dodać zdjęcia tłoka po zatarciu, widać na nim ładne kolory wpływu temp.

problem przerywacza został zakończony w momencie zastosowania innego z mocną sprężyną i akumulatora

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości