Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania itp.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Alien » 2011-09-18, 11:55

Savier pisze:Szczerze mówiąc to w tym cylindrze odstrasza mnie jakość wykonania.
A co tu jest tak źle wykonanego? Ładnie dowiercone płuki, kto z Was umie zrobić coś takiego???
Normalny cylek kosztuje stówkę a tu ultra performance tuning za stówkę więcej: bardziej się to opłaca niż kupno nowego cylindra i multiszlifierki - bo ręczę że za pierwszym razem tak ładnie nikomu kanały nie wyjdą. A nawet jeśli pasowanie bedzie złe to sie kupi R1 za 30zł, szlif i do przodu.

Savier, żeby zrobić taki silnik o którym pisałeś kilka postów wyżej to musisz mieć luźnego kafla, zaplecze i jeszcze sporo, sporo się nauczyć :)

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Johnny » 2011-09-18, 12:02

A prawda jest niestety taka, że każdy pisze o tuningu a jeszcze w życiu nie poskładał jak należy silnika w seryjnym wykonaniu. Napisałem na samym początku na co zwracać uwagę. Ilu tuningowców tak poskładało silnik :?: A ilu tuningowcom na takie składanie silnika szkoda byłoby kasy lub brakowało wiedzy, zaplecza i umiejętności :?: Bo to przecież tylko WSK więc nie warto inwestować .....

Nareszcie ktoś napisał, że tuning jest kosztowny, a ja dopowiem, że robienie na pół gwizdka to tylko wyrzucanie pieniędzy :)

hartman

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: hartman » 2011-09-18, 12:03

Alien pisze:
Savier pisze:Szczerze mówiąc to w tym cylindrze odstrasza mnie jakość wykonania.
A co tu jest tak źle wykonanego? Ładnie dowiercone płuki, kto z Was umie zrobić coś takiego???
A nawet jeśli pasowanie bedzie złe to sie kupi R1 za 30zł, szlif i do przodu.
Cały czas o tym piszę i tak samo uważam.W razie "W" to faktycznie dochodzi te dziesiąt złotych więcej no ,ale bez przesadyzmu.Patrząc po tych miłośnikach "nowych" cześci z epoki to przecież zmd taniej nie wyrwie przynajmniej z allegro.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Muciek » 2011-09-18, 12:09

Ale dla miłośników części z epoki tuning to zło jest xD

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Johnny » 2011-09-18, 12:40

Muciek pisze:Ale dla miłośników części z epoki tuning to zło jest xD
Osobiście jestem miłośnikiem części z epoki i jednocześnie nie uważam, że DOBRZE zrobiony tuning to zło. Ale jeżeli zabiera się za to osoba z bardzo małym (żeby nie pisać żadnym) doświadczeniem warsztatowym, dla której wydatek 100zł to wszystkie pieniądze świata to uważam, że działania tuningowe są to tylko i wyłącznie niszczeniem silnika :!:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Skinder » 2011-09-18, 16:23

Trochę wyszliście na idiotów, bo jak nie było gotowego rozwiązania to każdy strzelał przy byle schemacie, teraz jest od ręki to nikt nie chce się wybić ponad normę, przecież nie ma co się narażać. Wywody na temat alu vs żeliwo mnie poprostu rozbiły, wiadomo że lepiej jest użyć chromowanej kierownicy bo ma mniejszy opór powietrza niż matowa, i raczej tym bym się przejmował niż silnikiem, i tak nie dogonicie przerobionego simsona z matową kierownicą. Apropo zaworu wrzuconego bezpośrednio do skrzyni, ten kto to napisał niech przeczyta to jeszcze raz i dokładnie sprawdzi o czym zapomniał... Ma być tanio, najlepiej darmo... Albo nie, niech się zwróci najlepiej. Ja tam popieram fabrykę, nie ma sensu niszczyć i przerabiać nawet tych zmęczonych karterów, każdy wydarty skrawek materiału powiedzmy z 20 takich zestawów to o jeden tłok mniej do czyjejś wsk. Punktujcie używając punktaków a nie nawiercajac, co za marnotrawstwo tak szlachetnego materiału.


+10

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Savier » 2011-09-18, 19:56

Hmm. Widzę, że wywiązała się tutaj dyskusja m.in. na temat mojej wypowiedzi. Miałem na myśli nie jakość wykonania dodatkowych kanałów, a samego cylindra.
Nie mam żadnego doświadczenia, ba, jeszcze silnika nie składałem, lecz chciałbym się jak najwięcej nauczyć o silniku 2T. Jeżeli jednak niektórym osobom to nie odpowiada, to już nie będę tutaj pisał. Myślę, że to będzie ogólnie "na plus", bo nigdy nic nie robiłem...
Pozdrawiam i życzę przyjemnego grzebania przy motorach.

Irek.S.

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Irek.S. » 2011-09-19, 08:17

Co do powiększenia sprężania; osobiście jeździłem na seryjnej głowicy ale bez uszczelki- czuć delikatny przyrost mocy np podczas jazdy pod góre.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-19, 10:34

Savier pisze:Hmm. Widzę, że wywiązała się tutaj dyskusja m.in. na temat mojej wypowiedzi. Miałem na myśli nie jakość wykonania dodatkowych kanałów, a samego cylindra.
Nie mam żadnego doświadczenia, ba, jeszcze silnika nie składałem, lecz chciałbym się jak najwięcej nauczyć o silniku 2T. Jeżeli jednak niektórym osobom to nie odpowiada, to już nie będę tutaj pisał. Myślę, że to będzie ogólnie "na plus", bo nigdy nic nie robiłem...
Pozdrawiam i życzę przyjemnego grzebania przy motorach.
Savier nie gadaj , że po byle pojeździe miękną ci jajca. Rób swoje i zaczynaj powoli masz 15 lat, ja w tym czasie w jawce wbijałem tłok młotkiem bo pierścienie były za ciasne xD ... Wszystko przyjdzie z czasem tylko niemożna odpuszczać po byle pojeździe, robić swoje, alleluja i do przodu !
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Savier » 2011-09-19, 14:43

Pier..., wolę książki poczytać niż siedzieć na forum :)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Szczepan » 2011-09-19, 14:58

Seba prawde powiadasz, jak sie rządzi to trzeba mieć twardą dupe.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Stary » 2011-09-20, 12:29

sebastian440 pisze:(..) masz 15 lat, ja w tym czasie w jawce wbijałem tłok młotkiem bo pierścienie były za ciasne xD ...
I tak zostało do dzisiaj.
(...)Membrana w kartery, zbliżenie przeciwwag ku sobie (lub inne metody na zmniejszenie szkodliwej pojemności skrzyni korbowej), nowe kanały, porządna tuleja i wszelakie powłoki na gładzi badź denku/płaszczu tłoka (...)
Panowie, ja mówię o cylindrze za 200zł, którego nikt nie kupuje, a powyżej jest opis modyfikacji za ciężkie tysiaki :) Ten cylinder jest w cenie 1/2 dobrej tulei do 2T. Tak jak napisał Alien, kupujesz R1 lub R2 ładujesz szlif na 8 setek i nic tylko katować.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Sebastian440 » 2011-09-20, 12:38

Stary pisze:
sebastian440 pisze:(..) masz 15 lat, ja w tym czasie w jawce wbijałem tłok młotkiem bo pierścienie były za ciasne xD ...
I tak zostało do dzisiaj.
...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: AudioBas » 2011-09-21, 00:43

Ciekawy ten zestaw - hmmmm....
I jak ktoś już kupił??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: AudioBas » 2011-09-21, 09:03

Już trochę wiem o tym nowym wynalazku :)

Robi to osoba: http://bikepics.com/members/luken1717/
Wygląda na ogarniętą w temacie :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: ShFil » 2011-09-21, 10:30

Savier, co do złego wykonania cylindra, cytuję: "Dodano 2011-09-18 12:17
Istnieje również możliwość sprzedaży 6 kanałowych cylindrów ŻELIWNYCH w cenie 299zł." Wystarczyło by się dowiedzieć czy można by podesłać mu żeliwne zmd, poza tym bardziej był bym obawiał jakości tłok bo to on dopiero pracuję.
Audiobas, cylinder jest z wymienialną tuleją?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Szczepan » 2011-09-21, 14:05

Gościu dorabia kanały bez wybijania tuleji.Niestety oszukał paru gości na Simsony.net i nie ma zbyt dobrej opinii.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

hartman

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: hartman » 2011-09-21, 14:29

Dlatego lepiej nie wysyłać tylko kupić to co jest.Chce naprawić swoją opinie właśnie przez sprzedawane zestawy.
Audiobas widzisz ,ze aukcja stoi i nikt nie kupił. Nie wiem co wy tak się tego zmd chcecie trzymać.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Muciek » 2011-09-21, 14:35

Takie rzeczy jak brać to tylko za pobraniem i tyle , bo tematy na tamtej stronce to ciągną się w nieskończoność że ktoś wysyła cyla od 2 tygodni....

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: maykii » 2011-09-21, 16:09

hartman pisze:Nie wiem co wy tak się tego zmd chcecie trzymać.

A to, że w przeciwieństwie do skośnookich podróbek nie są ulepione z plasteliny :razz: Szczerze to ja tego shitu do rąk nie wezme i tak. kumplowi poskładałem silnik z taką samą dbałością o szczegóły jakbym składał dla siebie, a ten dziad dzwoni niemiłosiernie.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości