Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Pawello
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-03, 17:26
GG: 0
Moje maszyny: aprilia rs 125. wsk 175
Lokalizacja: kielce, okolice
Kontaktowanie:

Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Pawello » 2011-09-05, 13:48

czesc chłopaki , jestem nowy na forum , prosze o pomoc , polerowałem skrzynie korbowa w wsk 175 , doradzcie mi czy nie wpłynąłem jakos ujemnie na ta skrzynie , zniwelowałem ten próg w bloku frezikiem , czy jakos nie powiekszyłem jej w ten sposób, po waszej odpowiedzi post usune aby nie zasmiecac forum ; zobaczcie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... d8029.html

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: prosze o pomoc , jestem nowy

Post autor: Savier » 2011-09-05, 14:14

Hej. Jeżeli polerka ma dać jakiekolwiek efekty, to według mnie powinna objąć cały wał wraz z korbowodem i wnętrzem tłoka, nie wspominając o kanałach. Polerka najlepiej "na lustro", w każdym bądź razie im więcej przy tym pracy tym lepiej.
Na chłopski rozum zcięcie tego elementu przy płuakch powinno pomóc :).
Bym zapomniał, dodaj te zdjęcie jako załącznik!
PS. Spoko kapcie!

arekkolisz
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-09, 00:49
GG: 0
Moje maszyny: jawa 50
Lokalizacja: polska345

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: arekkolisz » 2011-10-09, 23:10

polerka na lustro to kiedyś była, teraz poleruje się nie na lustro a papierkiem 120. Taka lekko chropowata powierzchnia lepiej oddaje ciepło i lepiej rozbija cząstki benzyny w mieszance na jeszcze drobniejsze dzięki czemu spalają się jeszcze lepiej. Co do progu, który zlikwidowałeś to powinno to poprawić przepływ mieszanki ze skrzyni korbowej. Odnośnie trzeciego pytania: Tak powiększyłeś objętość skrzyni korbowej o objętość zdartego materiału ale nie powinno to znaczącą wpłynąć na sprężanie mieszanki.
Napisz jak złożysz silnik czy to coś daje a jeśli tak to o ile mniej więcej.
PS. niektórzy tunerzy z innych for twierdzą, że polerka daje do dwóch procent więcej mocy.
Leje na to forum:) usuńcie moje konto

Lukas
Posty: 79
Rejestracja: 2011-05-15, 21:24
GG: 28788170
Moje maszyny: WSK 125 80'
Lokalizacja: Cegielnia
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Lukas » 2011-10-10, 00:01

Zgadzam się z przed mówcą. Zniwelować próg przy łączeniu cylindra i karteru i w poprawić odlew kanałów i wystarczy. A polerowanie na lustro tłoka wału i reszty bardzo niewiele mocy doda i nie będzie to wogóle wyczuwalne a tylko pogorszy się chłodzenie silnika i tylko zmarnujemy czas.
Jeżdżę wueską po szosach i czuje ten wiatr we włosach ^ ^

Pawello
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-03, 17:26
GG: 0
Moje maszyny: aprilia rs 125. wsk 175
Lokalizacja: kielce, okolice
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Pawello » 2011-10-10, 13:22

dziekuje chłopaki za dyskusje , wydaje mi sie tez za taka polerka mniej wpływa na powstawanie nagaru , teraz mam akurat wsk w remoncie , ale jak wczesniej stała długo to non stop zarzucało swiece takim nagarem to jak dostała po dupie to ciagle woziłem klucz do swiec aby w drodze przeczyscic, bo na tych ostrych krawedziach był zgromadzony nagar

arekkolisz
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-09, 00:49
GG: 0
Moje maszyny: jawa 50
Lokalizacja: polska345

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: arekkolisz » 2011-10-11, 15:45

@Pawello napisz po złożeniu silnika ile dało to zniwelowanie progu
Zapomniałem dodać, że poleruje się na lustro ale kanał wydechowy
Leje na to forum:) usuńcie moje konto

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Johnny » 2011-10-11, 15:56

Jaka jest miara wielkości fizycznej "to dało" :?: Przecież kolega jak już wszystko wypolerował, zniwelował progi itd. od razu poczuje, że ma co najmniej ładunek jądrowy między nogami ;) Osobiście uważam, że subiektywne odczucia nie mogą być tutaj żadną miarą uzyskanego wyniku :)

Pawello
Posty: 12
Rejestracja: 2011-09-03, 17:26
GG: 0
Moje maszyny: aprilia rs 125. wsk 175
Lokalizacja: kielce, okolice
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Pawello » 2011-10-11, 16:54

boje sie własnie czy to nie wpłynie negatywnie , czy to cisnienie w komorze korbowej bedzie niskie, ale zastosowane bedą także korki w wale . Kanał wydechowy tez jest wypolerowany i podniesiony, zniwelowane progi na drodze cylinder - karter i kruciec,

eedy

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: eedy » 2011-10-11, 17:36

Jak skrzynia korbowa nie została zniszczona, tak że mogły powstać nieszczelności na styku karterów czy podobne cuda to wszystko będzie ok.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Alien » 2011-10-11, 20:16

Johnny pisze:Jaka jest miara wielkości fizycznej "to dało" :?: Przecież kolega jak już wszystko wypolerował, zniwelował progi itd. od razu poczuje, że ma co najmniej ładunek jądrowy między nogami ;)
Johnny, masz u mnie flaszke za ten tekst! :hah:

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Sebastian440 » 2011-10-12, 09:43

Miara "to dało", określana jest różnie po zastosowaniu modyfikacji. Najbardziej znane określenia to:
"Czuć moc" + 1 muł
"Ale rwie" + 3 klacze
"Ale ma tera piz..." + 5 szatnów

Pawello nie mogę czytać tego co piszesz. Zawsze jak ciśnienie spadnie ci za nisko, możesz go dopompować pompką.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie skrzyni korbowej i kanałów

Post autor: Sebastian440 » 2011-10-12, 09:47

Pawello pisze:dziekuje chłopaki za dyskusje , wydaje mi sie tez za taka polerka mniej wpływa na powstawanie nagaru , teraz mam akurat wsk w remoncie , ale jak wczesniej stała długo to non stop zarzucało swiece takim nagarem to jak dostała po dupie to ciagle woziłem klucz do swiec aby w drodze przeczyscic, bo na tych ostrych krawedziach był zgromadzony nagar
Skoro zarzucało świece to najprawdopodobniej lałeś jakiś syf, a nie olej do 2t. Innej opcji przy seryjnym silniku niema.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości