Cylinder i tłok z mińska 125 do WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Lag
Posty: 5
Rejestracja: 2011-08-23, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: Hercules M4 i za tydzień wueska 125
Lokalizacja: Bychawa

Cylinder i tłok z mińska 125 do WSK 125

Post autor: Lag » 2011-09-14, 11:06

Mam w garażu mińska 125, bez silnika jedynie mam tłumik, kolanko, gaźnik, tłok, cylinder, głowicę.
Słyszałem że wiele takich przeróbek było. Silnik kupiłem za 180 zł bez tłoka dzisiaj na pocztę idę go odebrać.
Czy te części które wyżej wymieniłem wejdą bez przeróbek? Podobno też trzeba ustawić dobrze cylinder bo te od mińska ma szersze otwory na szpilki.
Wyraźcie swoje opinie na ten temat.

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: ShFil » 2011-09-14, 13:19

Chyba sworzeń tłoka jest inny, czyli trzeba by pod pasować tłok od wski lub zmienić łożysko.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Szczepan » 2011-09-14, 14:03

Zakładaj jestem ciekaw jak to wyjdzie, dobra alternatywa dla naszych cylków nowy org kosztuje 170 zł. Wskowy tłok pod cylek mińska trzeba podciąć od dolotu bodajże. Jeśli sworzeń jest inny to musisz dać tulejkę do dorobienia.
Sworzeń w mińsku ma 15mm.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-09-14, 14:06

Ja będę zakładał cylinder z głowicą od mińska tylko jeszcze na kartery poluje :)
Pozdrawiam !!!
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-09-14, 14:09

A w cylindrze od Mińska można wycisnąć tuleje ?? Bo jeśli tak to można chyba zrobić nową większą.(Jest taka możliwość?) A tłok Cz Cross drogi jest ??
Pozdrawiam !!!
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Szczepan » 2011-09-14, 14:11

Zależy jak strojony set chcesz mieć, do normalnej jazdy nie ma co wstawiać tłoku z kozy. Ja bym wolał zamiast bawić się w chińskie badziewie, albo wydawać krocie na ZMD kupił bym set z mińska.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Johnny » 2011-09-14, 14:18

Moim skromnym zdaniem nawet jakbyście wsadzili do WSK cylinder z Hayabusy to dalej to nie będzie motocykl do jazdy turystycznej. Taka jest prawda. WSK to już tylko i wyłącznie klasyk. Po co go przerabiać i robić jakieś niewiadome cuda ..... Jak to mówią z gówna bicza nie ukręcisz .... Mocne słowa ale wydaje mi się, że bardzo prawdziwe. A nominalne cylindry ZMD ze wszystkimi żeberkami do szlifu wcale nie kosztują majątku więc jak dla minie bardziej się to opłaca. Oczywiście można się pobawić w usprawnianie ale to raczej jest zabawa dla poszerzenia własnej wiedzy i umiejętności niż budowa turystycznego i użytkowego motocykla. Cylinder to nie wszystko ... a pozostałe podzespoły i silnika i ramy są jakie są (niestety).

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Szczepan » 2011-09-14, 14:24

Ale jak dla mnie takie usprawnienia to dobra zabawa, a zawsze można takiego dziadka dostosować trochę pod dzisiejsze warunki. Jeśli pasuje jakiś inny cylek to czemu tego nie sprawdzić ? Niech się ludzie bawią, sprawdzają, ulepszają bo nasze forum pod tym względem jest w ciemnej dupie oprócz pary przypadków.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Johnny » 2011-09-14, 14:30

Borewicz w 100% się zgadzam. Ale jak czytam, że oryginalny ZMD jest za drogi (bo jest) - koszt ok. 400zł na allegro. A chwilę później czytam, że zawsze można dorobić nową tuleję (koszt w Motor-Techu ok. 400zł) to się zastanawiam o co chodzi. :razz: Przerabianie jest kosztowne ... a jak już robić to porządnie :) Takie jest moje zdanie :) Już kiedyś spotkałem kolesia, który wyciskał tuleje z cylindrów Simsona młotkiem i imadłem. Chłop się bardzo uskarżał na jakość tulei, które często pękają podczas "wyciskania" 8/

hartman

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: hartman » 2011-09-14, 14:31

Sprawdzać można.Każdy pisze ,że wał nie wytrzyma takiego zwiększenia mocy..ja tam nie wiem może prawda.Nowy cylinder oryginalny do mińska 170zł kosztuje.do tego tłok coś koło 30-50.

Tłok z cz cross jest drogi i ciężko dokupić.;po co by go niby zresztą wstawiać jak można ten z mińska .tyle ,że sworzeń 15mm ma chyba.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Muciek » 2011-09-14, 14:34

400zł.... dużo taniej idzie zrobić bo w motortechu mają ceny z kosmosu, dorobić tuleje do WSK to nie jest jakieś mega wyzwanie. Tuleje można kupić w mahle krotoszyn albo załatwić żeliwo ;)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Szczepan » 2011-09-14, 14:34

Myślę, że pisali to bez jakiegokolwiek sprawdzenia cen. Jest wiele innych tłoków, które można dostosować oprócz CZ 516/511. Myślę, że wał da radę ;)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-09-14, 14:35

A w mińsku tuleję można wycisnąć ??
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Szczepan » 2011-09-14, 14:36

Pierw załóż gar i zobacz co i jak.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Johnny » 2011-09-14, 14:37

Podane przeze mnie ceny pochodzą w przypadku ZMD żeliwnego z obserwacji aukcji allegro zaś w przypadku tulejowania cylindra ze strony Motor-tech.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do wsk 125

Post autor: Szczepan » 2011-09-14, 14:41

Dobra jak coś to piszcie w temacie o usprawnianiu s01 bo schodzimy z tematu.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do WSK 125

Post autor: Muciek » 2011-09-14, 15:02

Można wbić tulejki do otworów z cyla mińśka żeby dobrze ustalić cylinder , ale przecież część cyla co w wchodzi w kartery to ona raczej zablokuje go przed przesuwaniem więc nie wiem ocb wam :) Chyba że szpilki w innym miejscu.

hartman

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do WSK 125

Post autor: hartman » 2011-09-14, 15:03

http://minsk125.pl/ jakby ktoś poważnie chciał podejść do tematu ;p

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do WSK 125

Post autor: Savier » 2011-09-14, 15:09

Myślę, że dorobienie nowej tulei do WSK to ciekawy temat i warto poświęcić mu inny wątek, bo żadna osoba z wiedzą tutaj nie zajrzy i nas nie oświeci.

hartman

Re: Cylinder i tłok z mińska 125 do WSK 125

Post autor: hartman » 2011-09-14, 15:14

Najlepiej przemianować ciut temat i ciągnąć dyskusję o ile osoby zainteresowane faktycznie wprowadzą słowa w czyn.Wrzucanie tego do wora z tematem usprawniania s01 wg. mnie mija się z celem bo tutaj jest konkretna modyfikacja.Co do wytrzymałości wału oryginalnego to bym nie był tak optymistycznie nastawiony.Wzrost mocy jest dość drastyczny i nie liczyłbym na dużą żywotność.

Co do cylindrów zmd to ceny są różne.Fakt ,że latem i z jego początkiem ceny były chore ,ale ostatnio obserwowałem z dobre 2 aukcje gdzie nowe cylki poszły w okolicach 160zł.Aluminiowe też idzie kupic w zestawie z tłokiem za jakies 180-200zł aczkolwiek te pewnie się nie nadadzą.

Nowa tuleja to myślę ,że nie taki prosty temat ,a na pewno kupa roboty i problemów po drodze.Koszty chyba nie współmierne do efektów.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości