Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-05-07, 08:41

no nie wiem może kupiłeś jakiś chrom w spreyu słabej marki my kupiliśmy porządny w sklepie gdzie mieszają i dorabiają lakier samochodowy i na pewno tam nie będom mili czegoś co jest beznadziejne u nas sprawdzaliśmy nie schodzi pod wpływem benzyny przy myciu też efekt nie znika tak wiem czytałem już wasze opinie co do chromu w spreyu ale wolałem zaryzykować i pzekonać się na własnej skórze i wyszło super mi sie podoba a nawet jak zejdzie to pomaluje kolejny raz dla mnie to nie problem pozdrawiam

Awatar użytkownika
porucznik_M_B
Posty: 99
Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
Moje maszyny: M06B3 1980r

sv650S 1999r
Lokalizacja: Dwikozy
Kontaktowanie:

Post autor: porucznik_M_B » 2007-06-27, 11:47

Witam

Mam jeszcze pytanko związane z tematem. Jesli felgi nie byly chromowane ani niklowane to aby je odnowic to powinienem wybrac kolor popielaty czy bardziej taki srebrzysty - blyszczacy. Przeglądałem te spreye do malowania felg i sa rozne odcienie. pozdr

Awatar użytkownika
leśia
Posty: 51
Rejestracja: 2007-06-26, 22:14
GG: 11543476
Lokalizacja: złotów
Kontaktowanie:

Post autor: leśia » 2007-06-27, 12:59

ja pomalowałem felgi farbą proszkową o odcieniu podobnym do fabrycznego i chwale tą farbę możesz tłuc ją młotkiem i nic ale musisz mieć do tego specjalny piec itd :-/
\...lubisz to się bawisz.../
http://www.youtube.com/watch?v=GSDNg6IZla0

Awatar użytkownika
porucznik_M_B
Posty: 99
Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
Moje maszyny: M06B3 1980r

sv650S 1999r
Lokalizacja: Dwikozy
Kontaktowanie:

Post autor: porucznik_M_B » 2007-06-27, 15:19

no wiadomo ze trzeba miec sprzet, ale jak sie da ze 3 warstwy spreyem to efekt tez pewnie bedzie dobry

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: soltys_16 » 2007-08-31, 23:06

Chrom w sprayu bedzie sie super trzymal po kilku warstwach i jak poprawicie to wszystko bezbarwnym lakierem efekt super, tylko nie zalowac materialu koledzy :D

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-31, 23:13

heh , a ja mam inne doświadczenia z chromem w sprayu , dokładnie na wsk mojego kolegi
Obrazek
malował koła i ten uchwyt pasażera podkład dwie warstwy tego niby chromu i lakier bezbarwny , po miesiącu jak mocno przycisnąłem palca do felgi i przetarłem miałem srebrnego palca , narazie jest 2 miechy po malowaniu i widać już prześwity poprzedniej farby na uchwycie , ale koła puki co się trzymają i farba nie schodzi
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-09-01, 10:25

Chrom w sprayu to syf :roll:

Chromowane obręcze można kupić na Skuter Dębica.

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: motonita » 2007-09-01, 10:43

ja wole polskie huty;p
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

ŻyLuŚ_WSK
Posty: 115
Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
GG: 0
Lokalizacja: Suwałki

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: ŻyLuŚ_WSK » 2008-05-04, 19:47

mam pytanko czy koniecznie trzeba wyjmować felgę z koła żeby ją pomalować sprejem??
Wsk 125 M06 B3 81 roku

motoZjawa

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: motoZjawa » 2008-06-26, 21:54

nie msisz jej wyjmować tylko prosze nie stosuj wiejskiej metody zabezpieczania opony smarem stałym... Najlepszym rozwiązaniem jest zaklejenie tasmą papierowa

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Maciek » 2008-06-26, 22:05

Lub co gorsza nie maluj na oko nie zdejmując opony jesli już nie chcesz zdejmować opony i rozbierać koła to spuść powietrze z dentki wciśnij opone do środka felgi obklej taśmą papierową i pomaluj w zależności jak tam chcesz czy ze szprychami czy bez jeśli bez to również je obklej taśma.

Apropos malowania felg z oponami ostatnio widziałem w Oplu Corsie pomalowane felgi sreberkiem razem z oponami do połowy.Zgroza i co to teraz lepeij wygląda :roll:

michalrem

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: michalrem » 2008-09-14, 13:49

na http://www.skuterdebica.hg.pl/wsk/wsk.htm" target="_blank mozna kupic obręcz koła za 110zł i do tego szprychy z nyplem po 1,20zł

Awatar użytkownika
_Peeter
Posty: 18
Rejestracja: 2008-09-12, 00:30
GG: 0
Lokalizacja: Kozienice
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: _Peeter » 2008-10-02, 12:58

michalrem pisze:na http://www.skuterdebica.hg.pl/wsk/wsk.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank mozna kupic obręcz koła za 110zł i do tego szprychy z nyplem po 1,20zł
Ja też kupiłem nowe felgi i wydaje mi się że jest to bardzo rozsądne rozwiązanie.

Trochę nie na temat ale mam pokrewne pytanie. Jak chodzi o bębny, to lepiej jest szkiełkować czy polerować?
http://chomikuj.pl/rich-men - znajdziesz tu sporo ciekawych inspirujących e-booków

Awatar użytkownika
Weros
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-12, 21:28
GG: 0
Lokalizacja: sochaczew
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: Weros » 2008-10-02, 14:04

wg. szkiełkować jest ładniejszy efekt. Co do kupowania nowych obręczy w chromie nie widze sensu lepiej pomalować proszkowo czy obręcze w kolorze szaro młotkowym nie są ładniejsze? dla mnie tak (to jest tylko moje zdanie)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: ŻbiKu » 2008-10-02, 15:23

Gdzie kupowałeś felgi?

Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: wueskajarka » 2008-10-02, 17:47

ŻbiKu pisze:Gdzie kupowałeś felgi?

Gaceczkos kiedyś pisał o tym, że nowe rzemieślnicze mają mają pod złym kątem wyprowadzenia na szprychy. I jak z materiałem? Nie są za miękkie?
Dokładnie tak jak mówisz Żbiku.
1. Felgi oferowane przez dzisiejsze sklepy mają szerokość 1,60 cala (zamiast oryginalnej szerokości 1,85 cala - po prostu są 1 cm węższe) oraz mają inaczej wyprowadzone wypusty na szprychy (zaplot szprych jest inny i 9 otworów obręczy jest skierowana w inną stronę).
Peter, jeśli kupiłeś np. felgi Awina na allegro lub w jakimś sklepie to masz problem :-? (źle wykonane z cieniutkiej blachy, pod chromem widać rysy, problemy z wycentrowaniem). Raz się dałem nabrać i musiałem przeginać wypusty i dostosowywać obręcz do zaplotu WSK.
Podobnie wygląda sprawa z włoskimi felgami RADAELLI (1,85x18), chociaż chrom ładniejszy i wymiar oryginalny.
Dobry efekt daje chromowanie felgi oryginalnej lub malowanie.

2. Co do szprych. Chromowałem oryginalne 3 mm, ale w tej chwili używam (Lelek, PAK, Sport S2 na tył bo na przód dorobiłem w Bydgoszczy 3,5 mm pod koło 19 cali w cenie 50 PLN za 36 szt) tylko szprych AWINA (grubość 3,5 mm, długość 163 mm i bardzo mocne nyple) oferowane np. po ok. 30 PLN za 36 szt. przez WRONKA19 z allegro (nr katalogowy RO 52084).
Nie polecam szprych z allegro sprzedawanych w komplecie po 72 szt. (cena ok 30 PLN za komplet), mają malusieńkie nyple i ledwo trzymają się w gniazdach felgi (prawdopodobnie to wyrób do Rometa na kołach 17 cali). W załączeniu fotki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
_Peeter
Posty: 18
Rejestracja: 2008-09-12, 00:30
GG: 0
Lokalizacja: Kozienice
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: _Peeter » 2008-10-03, 22:33

Wielkie dzięki wueskajarka, bardzo dobra lektura i jest się nad czym zastanawiać. Na moje nieszczęście felgi właśnie do mnie doszły i pierwsze co się rzuciło w oczy to za wąskie obręcze ;( może jeszcze uda mi się dogadać ze sprzedawcą z allegro.
http://chomikuj.pl/rich-men - znajdziesz tu sporo ciekawych inspirujących e-booków

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: kapitan zbik » 2009-09-26, 00:01

Odgrzeję nieco temat żeby nie zakładać nowego wątku.
Mianowicie mam rozgrzebane tylne koło od mojego Kobuza. Oryginalna rafka jest nieco pordzewiała od środka (słychać nawet jak okruszki rdzy latają wewnątrz profilu) a z zewnątrz obłazi chrom (poprzedni właściciel chromował całe koła, ale niestety jest to spartaczone), w każdym razie na wszelki wypadek dałem ją do piaskowania (gdybym nie znalazł nic lepszego to pochromuję ją). Przeszukiwałem aledrogo i pytałem w sklepach, ale niestety jak jest napisane w tym wątku dostępny jest tylko chłam szerokości 1,6" (zamiast 1,85) i do tego niewiadomego pochodzenia i jeszcze gorszej jakości.

Zauważyłem jednak że można dość tanio kupić oryginalne obręcze bądź całe koła od Jawy 350 (również 18"). Co prawda są szersze (chyba 2,5"x18") ale zamierzam zastosować z tyłu oponę 100/90/18 (taką mam w tej chwili z przodu i sobie chwalę) więc nie powinno z tym być problemu (tym bardziej że na jednej aukcji jest koło z Jawy właśnie z oponą o takich wymiarach i ładnie to wygląda).

Czy ktoś się orientuje może jak taka obręcz od Jawy ma się w kwestii wypustów pod szprychy - da się na niej zapleść piastę tylną WSK 175? Zaznaczę od razu że szprychy będę zamawiał w Bartniku (zdecydowałem się na nieco grubsze - 3,4mm zamiast oryginalnych 3mm bo mam od 3 lat w przednim kole od Kosa właśnie takie z Bartnika w ocynku i nie mam do nich najmniejszych zastrzeżeń).
Jeżeli nie z Jawy to ewentualnie od czego może pasować (MZ? też jest 18" tyle że aluminiowa).

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: jarek » 2009-09-26, 09:25

nie wiem jak obręcz z MZ, ale obręcz z jawy odpada bo wypusty się nie zgadzają, dwa się zgadzają z obręczą w wuesce natomiast trzeci idzie w odwrotnym kierunku. Więc przeszczepy z jawy odpadają ;/

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Co zrobić z pordzewiałymi kołami niklować czy malować?

Post autor: kapitan zbik » 2009-09-26, 11:09

w takim razie pozostaje pochromowanie tej obręczy którą mam lub polowanie na allegro :(

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości