Początek WFM M06

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-10-01, 22:00

wfm.jpg
w lewym dolnym rogu jest znane w internetowym świecie zdjęcie początkowej wfm o próbnej rejestracji 784 , dzisiaj znalazłem zdjęcia w fabryce takiego motocykla, co ciekawe ma krótsze gumy na lagach i dzwonki na tylnych amortyzatorach , ale numer tablicy jest taki sam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-10-01, 22:58 przez kowal460, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: Adam_Ga » 2017-10-01, 22:19

Masz może zdjęcia prototypu M06 lub silnika S-02?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-10-01, 22:46

33 (1).jpg
pierwszą wersje z ramą rurową czy drugą? Tu na tym zdjęciu Danuta.S

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-02, 10:35

Kowal masz może dokładne zdjęcie tego loga na zbiorniku?? Takie logo praktycznie nie występowało a dość ciekawie wygląda.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: dąbek » 2017-10-02, 15:12

W książce T. Szczerbickiego "Motocykle w PRL" są fajne duże zdjęcia dwóch wersji prototypu WFM M06 z ramą rurową i kształtownikową, zdjęcia z badań drogowych pierwszych WFM i bardzo ciekawą wersję autorstwa konstruktora Z. Korbeckiego zwaną ZK.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-10-02, 18:22

GaCekM72 pisze:
2017-10-02, 10:35
Kowal masz może dokładne zdjęcie tego loga na zbiorniku?? Takie logo praktycznie nie występowało a dość ciekawie wygląda.
a.jpeg
też długo szukałem tego loga a to po prostu m06 w kółeczku i na silniku identycznie silnik drugi- m02
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-10-02, 18:31

dąbek pisze:
2017-10-02, 15:12
W książce T. Szczerbickiego "Motocykle w PRL" są fajne duże zdjęcia dwóch wersji prototypu WFM M06 z ramą rurową i kształtownikową, zdjęcia z badań drogowych pierwszych WFM i bardzo ciekawą wersję autorstwa konstruktora Z. Korbeckiego zwaną ZK.
Broniarek_064-20,llOUwmKbZlZY.jpg
ZK 125 były przynajmniej dwa, tu fragment zdjęcia który znalazłem i porównywałem go do tego z książki i jest dużo różnic pomiędzy nimi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-10-02, 20:57

w tym prototypie M06 był testowany silnik s02 ale i też s01, ostatnio porównywałem prototyp wski z 1957 do tego modelu i wydaje mi się że jego konstrukcja jest łudząco podobna do tego modelu . Sokół 150 z 1945, z opisu wynika że wglądowo przypominał ten też ten model. Ostatnio sobie pomyślałem że fajne byłoby odnaleźć zdjęcia tego motocykla- to dopiero byłby "skarb". Jest dużo wiadomych rzeczy o nim , gdzie on był i co robił jego konstruktor, dlatego może przy odrobinie szczęścia....

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: Adam_Ga » 2017-10-03, 08:56

dąbek pisze:
2017-10-02, 15:12
W książce T. Szczerbickiego "Motocykle w PRL" są fajne duże zdjęcia dwóch wersji prototypu WFM M06 z ramą rurową i kształtownikową,
Właśnie te zdjęcia podsunęły mi pewien pomysł, ale potrzebuję więcej szczegółów.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-03, 22:43

Z tego co widzę to temat WFMki nie jest tak oczywisty jakby się wydawało.
A jak sprawa wygląda z okrągłym logiem z pierwszego zdjęcia??

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-10-04, 07:38

takie logo było jeden czas do kupienia, gdzieś nawet mam jego obrazek, jest takie samo jak na kapie silnika pierwszych WFM w otoczce "ursusowego trybu" pomarańczowy kolor ze złotymi literami

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 94
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: GaCekM72 » 2017-10-04, 11:53

Tak dokładnie. Logo kieeedyś było do kupienia aczkolwiek teraz nie ma. Jeżeli to samo co na deklu to myślę że nie powinno być problemy z jego odtworzeniem. Co do kolorów to tło nie jest czerwone i złote litery????

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2017-11-15, 18:07

kowal460 pisze:
2017-10-02, 18:22
GaCekM72 pisze:
2017-10-02, 10:35
Kowal masz może dokładne zdjęcie tego loga na zbiorniku?? Takie logo praktycznie nie występowało a dość ciekawie wygląda.
a.jpeg też długo szukałem tego loga a to po prostu m06 w kółeczku i na silniku identycznie silnik drugi- m02
ostatnio trafiłem na obraz SHL rajdówki z identycznym malowaniem logo jak w tym prototypie , tylko zamiast M06 jest SHL

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2018-03-05, 12:55

Nikt nie rozwija tematu tej WFm ki z pierwszego zdjęcia, a szkoda. Bo wbrew wszystkiemu jest to bardzo ciekawy wątek Warszawskiej Fabryki Motocykli. Choć WFM ka ta nawiązuje już do M06 jego seria powstała zaraz po pierwszym prototypie M06 z silnikiem S02 ale jeszcze przed SHL M05, a na taśmach były wtedy montowane SHL M04 .Mało tego mimo nowego logo na baku WFM w trybiku, nadal mówiono o nim SHL ka

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2018-03-05, 13:16

shl logo.jpg
wspomniane logo warszawskiej shlki , namalowane w podobny sposób jak w prototypie wfm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2018-03-05, 13:39

1953 M06 wfm pr825 0114.jpeg
moja wizja prototypu Wfm 06 tylko nie z silnikiem s02 a s03 , oczywiście model taki nigdy nie powstał , to mój fotomontaż , dlatego celowo pogorszyłem jakość zdjęcia aby to nie rozeszło się i nie wprowadzało ludzi w błąd , ale wydaje mi się że połączenie tych dwóch motocykli wygląda ciekawie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: Dedlof » 2020-01-02, 15:43

Trochę odgrzeję kotleta:)
Zastanawiam się jak faktycznie wyglądało logo w pierwszych egzemplarzach WFM tok 1954-1955.
Dostałem ostatnio książkę o WFM - coś jakby instrukcja obsługi wydaną w 1955 roku w marcu.
Dziwi mnie trochę opisywany tam egzemplarz.
Pierwsze primo to ma okrągłe logo na baku ale nie takie jak w prototypie- nieczytelne niestety.
Drugie primo aluminiowy przełącznik świateł na kierownicy + stacyjka -> nie sądziłem że już wtedy takie montowano.

Zakładam, że napisanie książki technicznej, okraszonej schematami i zdjęciami + drukowanie to sprawa kilku tygodni w dzisiajeszych czasach. Dawniej pewnie jeszcze dłużej. Oznaczało by to że taki motocykl do zdjęć i schematów musiał istnieć na przełomie 1954-1955. Mój egzemplarz jest z 1955 # ramy 1110 i miał bakielitowy przełącznik kompletnie bez stacyjki. Niestety nie wiem jakie logo bo bak był juz bez farby.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 524
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: kowal460 » 2020-01-10, 13:36

w roku 1954 było wyprodukowane ok 100szt pierwszej seryjnej WFM i logo już normalne. Okrągłe logo to rok 1953 nie było ich dużo.

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 1316
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: Różne
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: igor1956 » 2020-01-10, 13:51

ja mam troszkę inne dane
wfm 1954r 255szt (znam człowieka który ma wfm z 1954r i ma numer ramy 208)
wsk w 1954r 53szt
(w książce Grzegorza są błędy)
Za motórem panny sznurem ;)

Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Początek WFM M06

Post autor: Dedlof » 2020-01-12, 10:31

A numer ramy 208 ile ma znaków nabitych? 0208? X208? czy samo 208?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości